[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:26

Thanks iedereen, de baan hebben we nog niet van dichtbij gezien want ik heb hem pas twee weken :D, maar opvallend is hij zeker!
Dit weekend gaan we eerst maar eens een 18+ wedstrijdje B en L springen, dan hebben we passende afstanden en maar 80-90 cm, kunnen we even inkomen.
En dan 18 april BB springen en in Snorrewind ons B SGW debuut :)

Rijden jullie allemaal "netjes" met jullie paard bij de paarden of zijn er ook stoute ponyruiters hier zoals ik? :7

MerelV

Berichten: 1776
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:43

Welkom Sunneva!!

Ik rij 'gewoon' met een paard tussen de paarden dus :p
Wij gaan volgend weekend weer een keer BB springen starten, heb al wel vaker B gereden, maar de laatste tijd heeft meneer er een handje van om op het laatste moment toch maar niet te springen en op BB hoogte is het net wat makkelijker doorduwen. Zaterdag wel weer crosstraining gepland in Ysselsteyn!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:49

Ik heb een paard en na bijna een jaar noem ik haar geen pony meer. Mijn vorige paard was 1.81m dus ik vond deze maar klein.

ik heb renswoude afgemeld. Ik zit nog steeds niet op het paard. Dus die komt te snel. Misschien haal ik castenray net

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:51

Hey Joki! Hoe is het ermee? Al een beetje minder blauw :(

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:08

Ik heb met mijn tinker (1.48)tussen de ponies en paarden gereden :D Hij kan het makkelijk aan, maar t blijft een tinker (lomper, zwaarder gebouwd). Dus ervoor gekozen om alleen nog oefenwedstrijden te starten en dit jaar NK Eventing voor Koudbloeden :D

Nu start ik officiële wedstrijden met mijn paardje (1.65)

esje01

Berichten: 4910
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:11

Ik ken Spotted
Super fijn dier.
Loopt goed dressuur en staat in de cross zijn mannetje.
Veel plezier gewenst met deze kanjer

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:01

Cool amber! Wij hebben op stal ook een tinker gehad (uit Ierland) en deze had steeple gelopen! Sommige van deze beestjes hebben er echt aanleg voor :)

Dank je esje! We zijn super gelukkig met hem <3

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:05

Ik ben niet meer blauw. Hersenschudding is alleen behoorlijker dan door eerste huisarts ingeschat. Dus ben al bij de neuroloog en revalidatiearts geweest en ze zijn tevreden over het herstel, maar voor renswoude gaat het helaas niet snel genoeg

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:31

Jeetje joki, doe maar kalm aan!!

Ik rij ook netjes met mijn schimmel paard tussen de paarden :-)

Over paar daagjes Markelo *\o/*

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:34

Heeft er toevallig al iemand een reactie terug van de inschrijving van sgw ede? Ik heb me via de mail ingeschreven maar nog geen reactie

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:40

Nog niet, ik heb m'n naam combinatienummer etc gewoon in de mail gezet en niet via een inschrijfformulier, misschien ligt het daaraan bij mij.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:41

ik heb ook nog niets gehoord. Kan me voorstellen dat het nu meteen een beetje druk is? Ik heb trouwens ook alleen mijn combi nummer etc gemaild. De rest hoefde volgens hun niet.

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:07

O gelukkig dan ben ik niet de enigste

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:33

Welkom Sunneva!
Joki wat jammer! Maar wel wijs dat je de tijd neemt ;), anders en je straks alleen maar verder van huis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34836
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:07

Joki: je hebt ook een flinke smak gemaakt :(:) wel goed dat je gelijk bent doorverwezen naar de neuroloog.

Sunneva: hallo! Leuk dat je echt gaat starten met Spotted! Vond het op de meeting ook echt goed gaan. Zou niet zeggen dat het jullie eerste keer crossen samen was.

O sgw Ede, goed dat ik het lees. Mijn man wil ook meedoen. Toch maar eens alle deadlines in outlook zetten. Ik weet nog niet of ik weer ga crossen dit jaar. Ben toch best geschrokken na mijn val van vorig jaar. Hou het voorlopig maar even op groomen, en hindernisjury zijn. Wil wel af en toe BB springen als het zo uitkomt en dan voorzichtig weer vertrouwen opbouwen.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:13

Hoi Hoi!
Ik meld me even! :)
Ik hoor hier nog niet echt thuis maar ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hadden ofzo.
Omdat SGW toch wel echt mijn droom is en na goed overleg met mijn ouders gaan we proberen of het met mijn pony gaat lukken *\o/* hartstikke leuk natuurlijk! Ik heb wel keer oefencross gedaan en op een terrein gesprongen maar we gaan eerst beginnen met goede springlessen. Omdat ik in november 18 wordt zal ik vanaf volgend jaar bij de paarden moeten en dit is nog het spannendste.. Mijn planning was eigenlijk om springlessen elke week te nemen en ook paar crosslessen. Ik zou dan rond juni/juli een oefencrossje willen doen om dan in het najaar nog 1 of 2 SGW's bij de B pony's te doen (mocht ze natuurlijk parcours aankunnen qua hoogte want ze heeft nooit écht gesprongen :+ ) Is dit te doen denken jullie? Het leek mij namelijk wel handig om dus eerst te kijken hoe ze de B pony's oppakt, natuurlijk eerst WP dressuur en springen, en daarna dus kijken of ze de paarden aankan. Dit is namelijk nog maar de vraag agz B paarden 1 meter is :o
Hebben jullie nog tips behalve natuurlijk goed les nemen? :)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:20

Nou Risky heeft tot vandaag rust gehad en vandaag hebben we weer wat met hem gesprongen omdat hij zaterdag weer een ronde C/M gaat springen om km's te maken met zijn bijrijder.
Dus ook bezig geweest met de 3 dubbel te oefenen, want ja die komen ze nu natuurlijk vanaf nu altijd tegen.
Omdat ik de pony zaterdag een rondje in de 18+ rubriek spring voor pony's ben ik vandaag ook maar even op de pony gestapt om 2 rondjes te springen om hem even aan te voelen.
Ging helemaal niet slecht al zeg ik het zelf.
Volgende week gaan we overigens naar Etten-Leur ben echt benieuwd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn andere zelfgefokte pony blijft tot nu toe erg klein. Had gehoopt dat het een D zou worden, maar ze is nog steeds 1,34.. ze moet wel nog 3 worden dit jaar en is een behoorlijke laatbloeier.
Want dat is eigenlijk mijn toekomstige topper...

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:53

Omdat er onduidelijkheid over was en er gedacht werd dat de pony na Chaam niks meer gedaan had en nu weer gelijk een piekbelasting moest doen.
Rust tot vandaag is relatief gezien, uiteraard heeft hij wel herstel stap en draf werk gehad en heerlijk in de wei kunnen rennen springen steigeren dekens mollen etc etc.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:48

Robin_Rikkie schreef:
Hoi Hoi!
Ik meld me even! :)
Ik hoor hier nog niet echt thuis maar ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hadden ofzo.
Omdat SGW toch wel echt mijn droom is en na goed overleg met mijn ouders gaan we proberen of het met mijn pony gaat lukken *\o/* hartstikke leuk natuurlijk! Ik heb wel keer oefencross gedaan en op een terrein gesprongen maar we gaan eerst beginnen met goede springlessen. Omdat ik in november 18 wordt zal ik vanaf volgend jaar bij de paarden moeten en dit is nog het spannendste.. Mijn planning was eigenlijk om springlessen elke week te nemen en ook paar crosslessen. Ik zou dan rond juni/juli een oefencrossje willen doen om dan in het najaar nog 1 of 2 SGW's bij de B pony's te doen (mocht ze natuurlijk parcours aankunnen qua hoogte want ze heeft nooit écht gesprongen :+ ) Is dit te doen denken jullie? Het leek mij namelijk wel handig om dus eerst te kijken hoe ze de B pony's oppakt, natuurlijk eerst WP dressuur en springen, en daarna dus kijken of ze de paarden aankan. Dit is namelijk nog maar de vraag agz B paarden 1 meter is :o
Hebben jullie nog tips behalve natuurlijk goed les nemen? :)


Hoi Robin_Rikkie, welkom.
Ik denk dat je al heel verstandig doet om eerst lessen te nemen. Ik zou lekker beginnen en veel info vragen aan je instructeur. Veel km maken in de ring. Ook zou ik een paar keer het bos in gaan en es voelen hoe de conditie ervoor staat. Het hele jaar door zijn er overal wel oefen crossjes. In het najaar gaan de crossen vaak wel ietsje in moeilijkheidsgraad omhoog.. Ik weet niet waar je vandaan komt maar dan zou ik es op wiki kijken welke cross in het najaar 'makkelijk' debuut is.

Hoe groot is je pony? De B paarden zijn de hindernissen niet hoger dan 90 cm. Dat is voor een E pony een B parcours. :) Heel veel plezier!!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:04

Ik kom uit brabant! Zit eigenlijk tussen Etten leur en Alphen Chaam in :') ik heb zelf al wat gekeken en die eigenlijk zouden kunnen zijn denk ik Lisse en Ysselsteyn. Verder heb ik geen idee :')

De cross zal het probleem niet zijn, dit is vooral kennis laten maken met heel veel verschillende hindernissen en ons bekender en vertrouwder maken met verschillende. Het springen vindt ze zeld veel moeilijk, ook aangezien je eerst een WP in het springen moet halen (90 cm moet wel lukken met goede training, de meter van de B paarden van te voren is de grote vraag maar we gaan gewoon beginnen en kijken waar we stranden! )
Ben vorige week in Chaam gaan kijken en toen begon het zo te kriebelen dus toch maar besloten het gewoon te proberen!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:10

Gewoon es een lesje ergens doen! :)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:12

Ik zou proberen te beginnen in het B pony springen.
Wel natuurlijk na een aantal lessen.
Weet natuurlijk niet hoe groot je pony is.
Maar als het bijvoorbeeld een D pony is scheelt een B parcour toch 20cm vergeleken met de paarden.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:20

Pony is een E pony maar heeft tot een jaar geleden nooit echt gesprongen, af en toe een enkele hindernis maar wel crosshindernissen in het bos waar ze altijd reed met oude eigenaresse. Ze vindt springen en vooral crossen geweldig dus ik ga inderdaad nu beginnen met lessen en we zien wel waar we stranden ! Bedankt!

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:48

Hoi robin_rikkie,
Ik ga met mijn D pony bij de paarden starten dit jaar. Het belangrijkste is oefenen op de lijntjes en dubbels, als je een vermogende pony hebt (voor een E is het allemaal nog wat makkelijker) zal de hoogte geen probleem zijn. Een correct gebouwde E pony kan makkelijk een L parcours bij haar eigen klasse springen! Leer je pony met behulp van een kundige instructeur netjes te rekken in de dubbels, spring dan BB parcoursen tot je merkt dat ze vanzelf en zonder al te veel aanmoediging of moeite door de dubbels komt en dan ben je klaar voor de B.
In de cross zul je in de B nog niet gauw hele gecompliceerde lijntjes tegenkomen maar het is ook hierin fijn om te weten dat je pony kan rekken als dat nodig is.

Succes!

@kyrkelover: wat een knappe pony! Echt springkanon of niet? :)

MerelV

Berichten: 1776
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:38

Hoe was het 18+ springen gegaan yvonne?

Weet Een van jullie misschien wat de consequenties zijn van te vaak starten? Ik heb 25 mei Hulsberg, 7 juni Vrouwenpolder en 14 juni schaijk opgegeven. Nou dacht ik dat dit gewoon mocht, maar omdat Hulsberg op maandag is telt die week dus niet als rustweek en zijn dit 3 crossen achter elkaar.
Ik wil echt super graag starten in schaijk, er zit ook gewoon op 1 dag na2 weken tussen de 1e en de 2e cross en vind dat dus een beetje flauw.

Vind het sowieso bizar dat je bijvoorbeeld wel zondag 5 april en maandag 6 april een cross mag rijden omdat dat 2 verschillende weken zijn, maar je mag niet maandag 6 april en zondag 12 april want dat is 1 week