[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_s

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:53

Rianne ik reed inderdaad in Haaksbergen. Zag jouw naam ook al op de startlijsten staan idd. Hadden we anders mooi kunnen meeten. Maar kan nu wel in Winterswijk. Daar zit ik in de organisatie dus ben ik sowieso :P

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:55

Oh noh dat moet dan helemaal goedkomen!! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 07:33

Even weer een berichtje van mijn kant. Ik lees nog steeds mee, maar heb de laatste tijd weinig tijd om alles goed bij te houden en op iedereen te reageren...

Eddy doet het super. Morgen gaan we voor het eerst in een hele lange tijd weer L1 starten. Afgelopen week heeft een stalgenootje wat fotos gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Het binkie zit lekker in zn vel!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:47

Lekker Rianne, al 3 opgegeven *\o/* , gaaaafffff. Ik vind het al stoer dat ik planning hebt, jij hebt er al 3 opgegeven _/-\o_ . Zijn voor mij allemaal te ver weg. Wanneer is de eerste ?
Percy, Just lekker eigenwijs :+ , maar daarna toch gedaan wat hij moest doen. Balen van Daimler zijn dressuurproef :(
Marloes, Ede/Putten was vorig jaar mooie cross. Wil ik misschien ook rijden, even kijken hoe ze het doet en hoe moe ze wel of niet is van alles. Balen van je dressuurwedstrijd, gaat echt wel goed komen. Gewoon meters maken (zeggen ze bij mij bij springen ;) ) En als je zelf fijn hebt gereden niet teveel aantrekken van de jury :D
Sanne, Hoe is het? Ed ziet er goed uit <3 . Veel succes morgen +:)+

Ik vandaag crosstraining gehad, ben erg tevreden. Heb lekker gereden *\o/* , nu even kijken waar ik nog meer wil rijden :D . Planning is om hemelvaart eerste cross te rijden in Heerjansdam, dan Vrouwenpolder, dan Vlietland. Daarna even verder kijken. Ik kan nog nergens voor inschrijven, maar heb de data dat ik kan inschrijven al in mijn telefoon staan. hoop dat het op die momenten ook allemaal lukt met inschrijven. Is ook al hele sport als ik het zo hoor de laatste tijd |(

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:51

Ik heb het ook even druk met eigen dingen om overal op te reageren, maar zo te lezen gaat het bij de meesten goed +:)+

Ik heb vorige week gecrossd bij Jan van Beek, maar Joya was helaas heel gespannen dus eerste rondje stond de noodrem continu op scherp en de waterbak hebben we 15-30 min over gedaan :+ Tweede rondje ging gelukkig iets beter! Vandaag oefencross gehad in zeeland: het rondje springen was ze weer veel te zenuwachtig en ook met inspringen van de cross, maar wonder boven wonder hebben we de cross foutloos uit gereden *D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:14

Wat jammer Marlous, slechte punten zijn nooit leuk maar dan zou enige uitleg wel fijn zijn zodat je weet waar je eventueel aan kan werken.

Gave foto's van de Ed weer :) Fijn dat het zo goed gaat.

Nikki en ik hebben elkaar gemist in Zundert maar Nikki was als schrijver bij de jury wel getuige van de dressuurproef van Daimler :D
Inmiddels denken we dat we het probleem hebben gevonden en zijn we ermee aan het werk.
Vandaag hadden we 0-meting op een renbaan en dan heeft Daimler nergens last van, [naam] moest hem de laatste ronde op 40 km. houden en dat viel nog niet eens mee.
Uitkomst is dat hij een topconditie heeft dus dat is een goede start van het seizoen. De komende drie maanden gaat hij opgevolgd worden. Ben benieuwd. Dit is voor mij ook totaal nieuw.

Just is inderdaad wel heel eigenwijs.

Hier staat een cross in België als eerste op de planning maar de dag daarop is er weer crosstraining van Jan via de Rabo dus daar moeten we toch even over nadenken.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:25

haha ja wel leuk om elkaar zo tegen te komen Percy! Fijn dat het probleem bij Daimler gevonden is en dat zn conditie in ieder geval goed is +:)+ Vond dat Just het in zn dressuurproef erg netjes deed voor een eerste keer hoor :D
Joya mag volgende week weer mee op dressuurwedstrijd en een rondje oefenspringen, week daarna weer oefencross in Baarle hopelijk doet ze het dan net zo goed als gister in de cross :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:04

Halloo!

Wat fijn dat het zo goed gaat Madelein, is je ook gegund!!

Tia: Aah je moet ergens beginnen toch! De eerste is al 15 maart..dus nu even hard aan de bak en veel naar buiten om conditie te kweken!
Jij het ook al een hele leuke planning zo te lezen. Fijn van je crosstraining! Heb je nog foto's? :)

Nikki: Veel km's maken dus! Super hoor van je laatste cross rondje..gewoon geduld hebben.

Percy: Wat fijn dat Daimler zo'n supergoede conditie heeft! Mag ook wel met alle prestaties die hij moet leveren :)
Grappig dat jij en Nikki elkaar op die manier treffen.

Ik heb woensdag rondje B gesprongen. Liep helaas wat anders dan verwacht. Vlak voor ik moest springen viel een van m'n beste vriendinnen met losrijden heel hard van het paard en was een tijdje bewusteloos. Was zelf helemaal over de zeik natuurlijk. Was iets later gestart tot ik zelf weer wat rustiger was en tot zij weer bij kennis was. Zaten fijne stukken in maar wel 2 balkjes, doordat ik zelf niet helemaal de focus had door de hele gebeurtenis.
Vandaag weer sinds lange tijd een heerlijk buitenritje gemaakt en Twal is weer gemasseerd dus die kan er weer tegenaan.
Heb een Fairfax singel gekocht, ben erg benieuwd. Iemand van hier daar toevallig ervaringen mee?

Mistid: Toppeeertje in het Z!!!! *\%/*

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:18

Rianne heftig hoor! Zou zelf dan ook niet meer kunnen concentreren, gaat het nu wel goed met der? Fijn dat er toch wat goede stukjes tussen zaten :)
En inderdaad moet vooral veel km maken, maar is toch wel fijn dat er nu eindelijk een x tussen zit dat het goed gaat!

Vandaag Joya lekker laag en rond gereden en ging eigenlijk best lekker. Daarna nog op een Z paard mogen rijden dat lichte tour gelopen heeft in het verleden, even wennen maar kon mooi wat dingetjes voelen hoe het straks moet worden :D Daarna nog een ander paardje gereden dus mn beweging weer gehad voor vandaag haha

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:29

Jeetje heftig Rianne!! Ik heb geen ervaring met fairfax.

Hier vandaag weer 2 proeven gereden. Ed was super braaf, heeft echt geen stap verkeerd gezet. Hij is veel stabieler in de nagevelijkheid alleen gaat regelmatig achter de ll. Hierdoor wat mindere punten, 177 en 181. Maar toch weer een puntje erbij!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:11

Fijn dat Ed braaf was en beter liep! Jammer van de punten maar volgende keer beter :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:57

Nikki: Ja gaat nu weer best goed. Ze heeft een nacht in het ziekenhuis doorgebracht. Zware hersenschudding, veel beurs en spierpijn en grote stukken kwijt.. maar met rust komt ze er wel weer overheen gelukkig.
Gaaf om eens op zo'n paard te zitten die alle trucjes al kent zeg!

Madelein: Toch niet slecht voor de eerste keer. Iets meer neusje eruit en dan vliegen de punten vast binnen, ziet er verder wel ontspannen uit!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:50

__Rianne schreef:
Nikki: Ja gaat nu weer best goed. Ze heeft een nacht in het ziekenhuis doorgebracht. Zware hersenschudding, veel beurs en spierpijn en grote stukken kwijt.. maar met rust komt ze er wel weer overheen gelukkig.
Gaaf om eens op zo'n paard te zitten die alle trucjes al kent zeg!

Madelein: Toch niet slecht voor de eerste keer. Iets meer neusje eruit en dan vliegen de punten vast binnen, ziet er verder wel ontspannen uit!

Pff gelukkig dat het 'meevalt'.

Ed moet inderdaad wat minder diep, maar waar ik echt heel erg blij mee ben is dat hij hier de hele proef gelopen heeft! En ontspannen! Terwijl ed altijd een enorme wipkip was in de dressuur en er amper ontspanning in te rijden was. Vanuit hier kunnen we werken aan wat meer ruimte voor ( ik moet daarin ook meer durven toe te geven).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:09

:wave:

Mooie foto Rianne! Gaat lekker de laatste tijd! Wat schrikken van je vriendin zeg :\ fairfax geen ervaring mee maar moet een wereld van verschil zijn. Spring of dressuur singel?
Marloes het gaat om je eigen gevoel! Hoor de laatste tijd zulke bijzondere verhalen over de jurering van de dressuur...
Madelein wat fijn dat het zo goed gaat met Ed! Foto's zien er goed uit! Weer een puntje erbij, top.
Tia wat fijn dat de crosstraining zo goed ging!
Nikki fijn dat de oefencross in Zeeland foutloos ging!
Percy fijn dat de conditie zo goed is!

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst Z gestart! 2 foutjes op het eind, hij werd net te stoer. Maar ging erg fijn, biedt perspectief voor komende zomer :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:30

Jee, Rianne, dat is inderdaad wel echt schrikken. Blij dat het nog redelijk meevalt. Ken die singel ook niet.

Just deed het inderdaad helemaal niet slecht voor de eerste keer, waren heel tevreden.

Baarle Nassau gaan we niet mee met de oefencross maar eens apart trainen.

Gaaf dat je zo'n paard hebt kunnen rijden Nikki, dat zal zeker leerzaam zijn.

Ach Madelein, het komt wel goed, gefeliciteerd met je winstpunt!

Wauw Mistid, dat gaat hard bij jou, super!

Hier gaat het met Frieda opeens super en ook Just doet het goed maar inmiddels hebben we besloten juist deze twee te koop te zetten. Vier is gewoon veel te veel en Shetan is nog niet klaar voor de verkoop en Daimler wil ze absoluut niet kwijt. Als er één weggaat kunnen we alsnog verder kijken maar de focus moet nu even komen op een paar paarden. Dit werkt zo niet.

Frieda vinden we allemaal erg, mijn man rijdt haar graag, de bijrijdster rijdt haar graag en ik heb een zwak voor haar. Zo'n fijn paard, verschiet nergens van. Ze blijkt het helemaal super te doen als ze een wat onzekerder ruiter op haar rug heeft.

Helaas laat mijn rug het ook niet zo erg meer toe om te veel paarden thuis te verzorgen, reden waarom ik voor mijn eigen paard nu ook een ander thuis aan het zoeken ben. Rug en knie beperken me helaas in zwaar lichamelijk werk. Is wel goed balen.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:17

Rianne gelukkig valt het mee dan! Zeker gaaf en erg leerzaam :j
Netjes Mistid :D
Percy jammer dat er wat paarden weg moeten, maar zeker begrijpelijk. Kost gewoon heel veel tijd en geld al die paarden... Succes met zoeken naar fijne baasjes voor ze!

Fototje van zaterdag waar ik erg blij mee ben: net of we het al jaren doen haha *D
Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:47

Nikki, Foutloze cross +:)+ . Netjes toch, gaat vanzelf makkelijker, lekker km maken. Baarle-Nassau heb ik afgezegd, kwam niet uit. Jij veel plezier. Stoere *-:)
Percy, Daimler gaat hard :j . "Gaat hij opgevolgd worden"??????? hoe bedoel je dat? Jammer dat Frieda en Just te koop staan, maar ook logisch. Zit maar 24 uur in een dag, geld groeit helaas ook niet aan een boom.
Rianne, nog 3 weekjes *\%/* . Ik heb geen foto's, hagelde met opzadelen heel erg, dus camera in de auto gelaten. Gelukkig wel droog gereden {:}. Hoe bevalt de singel? Hoor daar altijd goede verhalen over. Gelukkig gaat het al beter met je vriendin.
Sanne, toch netjes :) . Die van mij zakt er soms ook nog teveel in, als ze moe wordt, is kwestie van spierballen kweken.
Mirthe, al Z gestart _/-\o_ respect.

Ik dacht Fa 2 dagen vrij te geven na crosstraining, maar ze had vandaag erg veel babbels, dus volgende keer mag ze na dagje vrij gewoon weer aan de bak ~~}>

Vraagje: zijn alle crossen vanaf 00.00 opgeven als het via de KNHS gaat?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:38

Mistid: Ik heb een dressuursingel. Heb vaker mn dressuurzadel op en daar heeft ie het harder nodig haha. Gaaf hoor!!

Percy: Is ook wel erg veel vier paarden.. vooral omdat ze zelf ook niet thuis is door de week. Hopelijk vind je leuke baasjes voor ze!

Nikki: Gave foto :D

Tia: Oh dat is altijd zo balen die regen en hagel haha! Ik heb hem nu 1 keer gebruikt dus nog te weinig om er wat over te zeggen. Mocht ie goed helpen dan laat ik het weten!
Haha weer eerder gaan rijden dus. Met die jonge beesten is dat altijd lastig inschatten. Toen twal vorig jaar zijn tweede cross had gehad was die er een week kapot van, keren erna was die na een paar dagen alweer fit.

Meestal staat het wel ergens aangegeven vanaf hoelaat je kunt inschrijven. Vaak wel om 00:00 wat ik heb gehad tot nu toe.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:42

Hele gave foto Nikki!!
En Percy 4 is ook wel echt erg veel, zeker als ze allemaal getraind moeten worden etc.
Geeft ook een hoop rust denk ik als de focus op 2 gelegd kanw orden.

Hier gaat het allemaal prima, met de pony weer een crosstraining gehad en tja die doet eigenlijk gewoon alles wat je hem voorschoteld.
En de 10 jarige merrie die ik zelf rijdt nu een paar keer mee naar buiten genomen om te laten ervaren dat dat echt niet zo eng is als ze denkt.
Zit nog behoorlijk wat werk in, maar het begin is er.
We hebben nu op de planning staan, winterswijk, alpen-chaam, etten-leur en daarna castenray.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:05

Bedankt :D Inderdaad lekker veel km maken, maar toch fijn dat ik wel merk dat we vooruit gaan :)

Tiahastrona haha dat dacht ik vorige x ook met joya dat ze wel moe zou zijn ofzo, maar die was zo fit als een hoentje dus lekker aan het werk :P Volgens mij de meeste wel ja, anders staat het geloof ik wel bij de info van de cross in mijnknhs
kyrkelover Lekker volle planning dus :D Ik had eerst Etten en Chaam staan, maar Chaam sta ik dus op de wachtlijst dus voorlopig is het alleen Etten maar heel misschien dat ik nog wel eentje op geef als het allemaal goed gaat. Zijn er een paar richting juni waarvan ik nog even kan nadenken om in te schrijven :) Vrouwenpolder of Schaijk zijn nog wel opties voor mij :j En anders lekker verder trainen!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:57

Was vandaag weer erg fit, lag er mooi naast. Daarna heeft ze even los gegalloppeerd voor ik haar kon pakken. Toen ging het wel. Ben alleen wel uit mijn broek gescheurd :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:29

Wat een gave foto Nikki, gaat volgens mij helemaal goed komen tussen dit paard en jou.

Niet alle crossen zullen vanaf 00.00 uur zijn denk ik Tia maar dat weet ik ook niet zeker. Fa heeft dus blijkbaar ook een hele goede conditie.

Die pony doet het inderdaad zo te lezen echt super Kyrkelover, leuk dat het met de merrie ook wat beter gaat. Alphen-Chaam, Etten-Leur en Castenray zijn wij volgens mij ook.

Vrouwenpolder gaat [naam] misschien ook nog rijden. Joya heeft dus blijkbaar ook een goede conditie.

Oeps, Tia, waren er veel getuigen? :D Geen pijn gedaan?

Wat die 0-meting betreft: De paarden gaan in verschillende tempi over de renbaan met een hartslagmeter en er wordt steeds voor en na bloed geprikt om te zien hoeveel melkzuur er in het bloed zit want daaruit kan afgelezen worden hoe de conditie is.
Van daaruit wordt het paard drie maanden van afstand opgevolgd met de eigen hartslagmeter en een app en krijg je een op maat gesneden trainingsadvies. Ook worden de wedstrijden opgevolgd zodat je een goed beeld krijgt over hoe je paard conditioneel de wedstrijden doormaakt.

Is niet iets wat wij nu zo direct nodig vonden maar de bondscoach dus wel. Is voor ons natuurlijk ook allemaal totaal nieuw.

Tja, die Just en Frieda. Just doet het nu zo goed. Wijken, schouder binnenwaarts en travers doet hij of hij nooit anders gedaan heeft. Eigenlijk wel heel zonde om hem nu te verkopen maar vier is en blijft eigenlijk teveel. Zou willen dat ik ergens in loondienst zou kunnen komen. Twee zelfstandigen waarvan één, ik zei de gek, eigenlijk niets binnenbrengt is niet zo handig. Heb genoeg opleiding maar de markt is echt slecht op het moment, zeker als je 50 plus bent.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:49

Jaa gaat zeker goedkomen :) Al vind ik de nieuwe regeling van het springen in de B niet zo voordelig :+ Goede conditie heeft ze zeker! Na de cross zei de dierenarts dat ze nog lang niet moe was haha :P

Grote meting dan Percy! Lijkt me op zich wel interessant om de uiteindelijke gegevens naast elkaar te zien :)

Ik heb morgen 2 rondjes oefenspringen, eens kijken hoe ze het doet! En heb ze deze week PU*R onrust gegeven dus ben benieuwd of het werkt dit weekend

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:56

Was samen met iemand op stal, maar zag het zelf ook pas toen ik thuis was :D en was echt scheur van cm of 20 :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:20

Oeps Tia, maar goed dat er maar één iemand was :D

Succes morgen Nikki! Ik vind de nieuwe regeling B springen ook maar helemaal niets. Is net zo erg als de vorige. Gelukkig is [naam] M-springen en mag ze de B overslaan. Niet dat ze dat doet maar ze is er gelukkig niet meer afhankelijk van. Ik snap niet dat ze deze regeling ingevoerd hebben, zeker niet omdat een springjury behoorlijk willekeurig is omdat ze ook vaak niet weten waar op te letten.