[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:47

zouden er ook nog foto's online komen van vrijdag in ede?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:53

ik hoop t wel
ik wil ook nog wel wat fotos van de oefencross!!

Lielle, bedankt! fotos zijn leuk Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 13:55

bedank Josien maar Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:59

haha owh ja, die mail heb ik nu ook! Ga ik meteen even doen!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:22

@Ammi, jammer zeg, maar komt heus nog wel goed Lachen

@Reeskees: Ik vind je paard echt super gaaf man en mooi! Bloos Vingers aflikken ziet er goed uit! Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:55

ammi en CD, jammer dat het bij jullie niet zo lekker ging. Ik weet niet of ammi het al vaker had gedaan, maar CD niet volgens mij...?
Vaak verkijken mensen zich op een cross, het is totaal anders dan een training, met de zenuwen erbij. En vergis je niet in het wegrijden van het inrijterrein, dat is echt wel moeilijk, dat moet je echt leren door te doen, Paarden lopen toch makkelijker in de les waar ze steeds in een groep aan het werk zijn. Alleen wegrijden van de kudde is toch even een ander verhaal! Gewoon lekker door blijven oefenen!!!

RK, leuke foto's, jij hebt het goed gedaan!!

Lielle, leuk dat je nieuwe verzorgpaard goed aanpakte! Als mensen nog eens een paard in zuid-holland weten die in de SGW gestart mag worden hou ik me aanbevolen... Bloos Volgens mij is dat echt super leerzaam, meerdere paarden rijden. Maar ja, meestal moet je jezelf eerst in de kijker rijden om gevraagd te worden, ook weer logisch Clown

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:59

MJ: dat is zeker waar!! En we blijven gewoon stug dooroefenen * ik tenminste*. ooit komt het goed Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:02

CarpeDiem schreef:
MJ: dat is zeker waar!! En we blijven gewoon stug dooroefenen * ik tenminste*. ooit komt het goed Lachen

Absoluut!!
Ga je meer oefencrossen rijden of zit dat er met Kim voorlopig niet in?
20 augustus hebben we oefencross op Vlietland....!
Haha!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:07

vlietland is erg uit de richting helaas!! Maar ik ga wel weer naar laren, en ik hoop nog wat trainingen mee te kunnen pikken. Allereerst zal ze toch vertrouwen moeten opbouwen in mij, en dan heb ik denk ik meer aan een training Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:10

jep, en die trainingen zijn sowieso heel leuk, wij hebben er nog maar twee dit jaar, vind ik nu al jammer!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:12

MJ ik ben het er wl mee eens dat sommige mensen, niet direkt CD en Ammi, er te makkelijk over denken.
Een aantal lesklanten van mijn instructeur verweten mij dat ik een goed paard had en zelf niet kon rijden, over dat laatste laat ik mij niet uit Haha! , want mijn paard crosst bijna altijd foutloos.

Als ze dan horen wat en vooral waar ik train staan ze met hun oren te klapperen Knipoog alleen valt dan bij sommige nog niet het muntje Clown Die denken dat je met 1 X per maand een springlesje ook wel door de cross komt.
En maar piepen dat de crossen te moeilijk zijn als ze uitgesloten worden Het ligt overal aan behalve aan hun ervaring,beter gezegd het hebben van geen ervaring.

Ammi en CD balen dat het niet ging zoals jullie gehoopt hadden. Blijven oefenen dat is de enige oplossing.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:14

Vergeet ik helemaal te vermelden dat Rabette na Ede nog steeds rad is.
Ik had haar vandaag voor het eerst weer even aan de longe gezet en dat zag er goed uit. is toch wel weer een opluchting, want je weet het nooit

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:18

GvdT, Ik denk idd dat je snel te makkelijk denkt over een cross. Het ziet er bij iedereen heel makkelijk uit *de enkeling uitgezonderd*. En in combinatie met andere paarden gaat het wrs ook iedere keer goed. Maar het is de stress van de wedstrijd, voor paard en ruiter, het op elkaar ingespeeld moeten zijn als team, en vooral de impact die álleen door de bossen vliegen met je paard, die bepaalt hoe je (oefen) cross verloopt.

Daarom zijn dit soort oefencrossen (vind ik dan) ook fijn. Ik sta met beide benen nog steviger aan de grond, en ik weet dat ik zal moeten werken om zoveel vertrouwen te bereiken bij mijn paard, dat wij samen een cross kunnen uitrijden.
Ik zie Ede als een hele leerzame ervaring voor mijzelf. En ik weet zeker dat mn paard er ook heel veel van geleerd heeft!!!

fijn dat je paardje rad is!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:20

jep, ik bedoelde ook inderdaad niemand specifiek.

Ik snap trouwens dat je soms makkelijk ergens over denkt, als het thuis goed gaat lijkt het ook makkelijk, maar een wedstrijd is altijd weer een tree zwaarder. Daarom neem ik verhalen van mensen die thuis op Z niveau rijden (ongeacht de discipline) ook altijd met een korrel zout!

En uiteindelijk leer je wedstrijden rijden ook alleen maar door het te doen.

Ik vind eerlijk gezegd ook dat het soort trainingsterrein veel uitmaakt. Ik kan na twee trainingen in Moordrecht en Nieuwveen echt denken dat ik de wereld aankan, kom je in lunteren, moet je in je eentje kilometers van de groep af, dan krijg ik bijna elk jaar weer een terugval. Is wel goed natuurlijk om weer even te weten waar je staat!!

Fijn dat Rabette goed is!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:31

Ik zie het ook ieder jaar met de instructie cross in Dijkgatbos. 's Ochtends met de les heeft men puur praatjes en stelt het niks voor. Als ze daarna alleen moeten is het toch een stuk minder makkelijk.
Heb 1 keer iemand horen zeggen dat ze alles wel 40cm verhoogd hadden na de les Tong uitsteken , is geen eens tijd voor.

CD de oefencrossen zijn inderdaad ideaal om te proeven aan het sgw rijden.Wel jammer dat je paard nu weer gedekt is. Het ziet er idd bij mensen heel makkelijk uit. Als je die toppers door de 3* ziet gaan kan je je als leek misschien niet voorstellen wat er bij komt kijken en hoe moeilijk het is.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:36

Ik ben gestart in oktober in Nijeberkoop, ook oefencross, en ben dus niet eens over 1 gekomen. Sloeg helemaal nergens op, maar had het stiekem wel beetje verwacht. Crosstrainingen gehad hier in de buurt, was meer gesteiger dan normaal springen..lesje Wieringerwerf meegereden, ging toen redelijk goed behalve wat gesteiger. Kon toen niet de oefencross meerijden helaas, en daarna dus Nijeberkoop. Ik geloof dat ik mijn sgw-wens maar opgeef met dit paard, ik red het gewoon niet met haar. Moet zelf misschien beslister rijden, maar ze laat me ook behoorlijk in de steek..en daar nekt mijn gebrek aan ervaring. Ben dus wat aan het twijfelen of ik weer mee zal doen aan die les Wieringerwerf..

Dus het is echt niet zo dat je ff zoiets doet met een paard en dat het allemaal zo simpel is. Maar wel ongelovelijke mooi als het lukt lijkt mij!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:10

pina: gewoon vol blijven houden, en blijven oefenen!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:08

Zo er is weer een hoop gekletst!
Ik ga zo mijn spullen verzamelen voor de instructieweek en dan alles in de auto proberen te krijgen.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:12

leuk wanneer vertrek je JJ en welke week ga je ?

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:14

Ja hoor heb ik een heel verhaal getypt, gaat er iets mis!
JJ: veel plezier van de week!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:43

Pff, het is ontzettend benauwd hier. Maar nog wel mooi weer.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:46

Ik kwam trouwens tot de conclusie dat als het allemaal goed blijft gaan ik nog maar 3 B crossjes mag rijden Clown

Hier ook nog steeds geen noodweer
Ben een beetje m'n Nederlandse Samenvatting aan het doornemen.
Morgen m'n eerste tentamen (letterkunde).
Heb der wel vertrouwen in Ja

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:53

succes vief!
ik heb donderdag mn rijbewijs gehaald van mn vive la vie geld.. (en nog wat extra want ik heb twee keer afgereden... ) ben er echt super blij mee, kan nu al niet meer zonder!! haha

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:59

Fijn Jiska gefeliciteerd Haha!!
Succes Vief!
We hebben op het moment barbeque voor men verjaardag het regent alleen beetje erg Tong uitsteken hahahaha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:02

Ik heb dit weekend niet veel achter de pc gezeten dus moest ineens wel heel veel pagina's inhalen Bloos

JJ: veel plezier!!

Succes Vief!

gefeliciteerd Jiska, hartstikke goed!

En ik heb nog wat foto's van concours vorige week: viewtopic.php?f=10&t=612549&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Dus neem even een kijkje Haha!