[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:37

Maar jij vindt het ook wel leuk toch

Laat mij maar mooi springen en een beetje SGW erbij voor de fun

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:46

Ik heb trouwens eindelijk mijn moeder weten te overtuigen dat we niet vanalles te gelijk moeten doen met Mike maar 1 of 2 dingen gewoon góed

Gaan er trouwens nog mensen naar de oefencross bij Ronald Beukers ?
Mijn moeder heeft mij gister in geschreven met King,ziet Ronald zijn oude ponytje ook nog eens

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:47

En nú ga ik eindelijk eens uit mn gore stinkkloffie,er is nu visite en ik ben nu al een uur bezig met uitstellen om te gaan douchen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:55

Leuke foto's
Leuke naam voor je kat

Talida

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:00

gomir schreef:
Citaat:
Veel meer dan af en toe een oefencrossje zal het niet worden schat ik zo

Dat riepen we allemaal...

ben veelste oud om een nieuwe carriere in te gaan
en veelste schijterig haha

Twinkie, wat een lief koppie heeft Mike! En mijn kat heet ook Bummie, maar dan van Bumper

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:04

Leuke foto's op vorige pagina

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:59

Talida schreef:
ben veelste oud om een nieuwe carriere in te gaan
en veelste schijterig haha

Twinkie, wat een lief koppie heeft Mike! En mijn kat heet ook Bummie, maar dan van Bumper

Danku Wij hebben hem niet tot Buurman gedoopt hoor Een van zijn velen ex-baasjes had de kat van een Buurman gekregen Nu is hij gezellig bij ons en hoeft hij niet meer steeds te verhuizen!

Enne : age is just a number Wie weet ben je lichamelijk net zo in orde als Jan Bakker (65) en kun je toch nog fijn wat jaartjes meerijden (Kan zo even je leeftijd niet vinden in je profiel)

En 'angsten' zijn vast te overwinnen

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:03

Minnie Muis, er zijn meestal wel keuzes in de oefencross (makkelijke en moeilijke variant). Is die er niet kun je de hindernis nog altijd voorbij rijden. Tis maar een oefencross, dus uitgesloten wordt je niet!

Talida, ik was "al" 33 toen ik pas begon met crossen.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:16

Twinkie schreef:
Ik heb trouwens eindelijk mijn moeder weten te overtuigen dat we niet vanalles te gelijk moeten doen met Mike maar 1 of 2 dingen gewoon góed
Heel slim
Als je dan maar blijft springen natuurlijk

Citaat:
Gaan er trouwens nog mensen naar de oefencross bij Ronald Beukers ?
Mijn moeder heeft mij gister in geschreven met King,ziet Ronald zijn oude ponytje ook nog eens

Wanneer is dat precies en wat kun je rijden?
Misschien dat ik ook wel meedoe

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:15

Zo dat was weer even flink bijlezen...

Twinkie: leuke foto's. en wanneer is dat oefencrossje bij Beukers, en waar is dat dan precies?

Tien, je hebt gewoon even een dressuurproefdip. Ga gewoon even een poosje geen dressuurwedstrijden rijden, En probeer in je training lekker afwisselend bezig te zijn. en met lekker gymnastieksprongetjes kun je je paard ook lekker los krijgen.
Oja en crossen is goed voor je dressuur... las ik ergens in een onderschrift. Maar ik denk wel dat het waar is

Vanmiddag met de Indoctro meegereden in een springclinic door Hans van Kalsbeek. Veel kleine dingetjes geleerd. Was super leerzaam!!
o.a. Zelf vind ik het behoorlijk moeilijk om over een langere lijn een dikke oxer van boven de 1.20 aan te rijden. Ik ga dan allemaal gekke dingen doen die ik niet moet doen... .
Vaak kijk je in het aanrijden naar de breedte/diepte van zon hindernis. Maar hij zei, kijk gewoon maar naar de voorste bovenste balk. Daar moet ie overheen en met de breedte redt ie zich wel... Simpel toch...
Op het eind nog een parcoursje gesprongen op 1.15 - 1.25 En idd het WERKT!!!!

BT, je krijgt de groeten terug van Hans.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:23

Tien schreef:
Ik kijk vast heel scheel, maar ik kan het niet vinden
Welke bladzijde?

Ik weet even niet welke blz. Ik sta op de pagina van KNHS-nieuws, bij de geslaagden van de IM-jurycursus, provincie Utrecht (want ik woon in Hilversum )

Ik weet ook nog niet of ik naar de oefencrosses ga.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:36

reeskees schreef:
Vanmiddag met de Indoctro meegereden in een springclinic door Hans van Kalsbeek. Veel kleine dingetjes geleerd. Was super leerzaam!!
o.a. Zelf vind ik het behoorlijk moeilijk om over een langere lijn een dikke oxer van boven de 1.20 aan te rijden. Ik ga dan allemaal gekke dingen doen die ik niet moet doen... .
Vaak kijk je in het aanrijden naar de breedte/diepte van zon hindernis. Maar hij zei, kijk gewoon maar naar de voorste bovenste balk. Daar moet ie overheen en met de breedte redt ie zich wel... Simpel toch...
Op het eind nog een parcoursje gesprongen op 1.15 - 1.25 En idd het WERKT!!!!

Fijn dat je er wat aan gehad hebt.

Dat van die voorste balk heb ik geloof ik weleens eerder gehoord
Dat is toch wel een van zijn stokpaardjes volgens mij Maar het werkt absoluut!

Citaat:
BT, je krijgt de groeten terug van Hans.
Dat kon ik niet meer aan je vragen dus ik heb zelf maar de groetjes gedaan

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:22

ik hoop eigenlijk dat we 4 maart met Rob trainen (heeft hij nog niets over gezegd hoor ) dus ik ga er vanuit dat ik niet meedoe met die oefencross.

WB Hemelvaart, trainingsweekend lijkt me supergaaf, maar ik denk dat mijn vriendje het wel heel erg leuk vindt als we een weekend geen paarden hebben

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:29

Als er daadwerkelijk training is op 4 maart dan doe ik de oefencross ook niet. Is de training op een andere datum dan doe ik met het paard dat ik niet meeneem naar de training ws de oefencross.

Morgen trouwens weer met Djin naar de kliniek voor controlescan. Ik hoop dat ik nu groen licht krijg om door te trainen. Duimen jullie voor me?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:30

ik zal duimen voor je Sim!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:36

Dank je, ook namens Djin.
Gister liet ze echt weten om het zat te zijn om maar een half uurtje te lopen en alleen te mogen draven. Ik ging in galop over de weg. Nouja, galop kun je het niet echt noemen, het waren meer van die hertesprongen.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:05

Ja daar ben ik ook weer!!~!
Ik zal straks is ff bijlezen, is geloof ik wel nodig....

Mijn zusje had iig gister springwedstrijd met L'Amour.
Basisparcours ging weer helemaal super!
Aangezien het nog B is was de barrage op stijl. Ze hadden de hindernissen flink omhoog getrokken, maar dat moet voor Moer en Muriël geen probleem zijn. Tenzij je te netjes wil rijden natuurlijk.. Muriël kreeg op hindernis 3 (een dikke oxer vanuit een krappe wending) mooi een weigering. Doordat Muriël te netjes wilde rijden, viel het ritme weg. Muriël was er aardig van overstuur dat haar dit overkwam, maar eigenlijk was het wel een keer goed. Nu heeft ze in de gaten dat ze dus wel echt moet blijven rijden! Dit overkomt haar iig niet weer dat weet ik zeker... Na die weigering ging het overigens weer super, ik heb een keer vanaf de kant 'RIJDEN' geschreeuwd, en ineens was het oude ritme weer terug en vlogen ze letterlijk weer over de hindernissen heen... !

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:39

RK, dat van die voorste bovenste balk zegt mijn instructeur ook altijd. Op zich vind ik dat wel fijn, alleen ik denk er niet altijd aan

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:43

Mijn toneel ging gister erg goed! Ik zat er lekker in en de teksten liepen, op de eerste scene na. Ik moest spelen met de meest ervaren speler, die nooit zijn tekst kwijt is.... wist ie het niet meer! Dat is wel vervelend, als je net het toneel oploopt! Maar het is goed gekomen en het publiek was erg enthousiast!

Hier een paar foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:09

leuke foto's miss_jumpy!
Sim; ik ga voor je duimen!

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:31

miss_jumpy: leuke foto's, wat voor soort toneel was het, waar ging het over? Ziet er iig leuk uit

Tien: Om je zit te verbeteren moest ik altijd van Petra Van Esch een zweep tussen mijn armen, achter mn rug omdoen. Dus voor je armen door, achter je rog door.. Telkens als je verkeerd gaat zitten, bijvoorbeeld als je voorover gaat prikt die zweep in je rug. GEloof me, dan zit je binnen no-time recht

Twinkie: Ik heb wel afgelopen 5 jaar altijd gecrosst gedressuurd en gesprongen. Ik vind het juist wel leuk, wat afwisseling. In de wintermaanden selecties dressuur en springen meerijden, in de zomer vooral cross, en tussendoor nog wat spring en dressuur wedstrijden. Het is te doen, alleen moet je opletten dat je niet teveel van je paard gaat vragen, niet elke week wedstrijd, maar dat is logisch

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:59

MJ, gave foto's

Ik rij beide oefencrosses niet aangezien wij 5 maart en 26 maart een sgw training hebben.

Twinkie ik weet nog niet of ik naar Ronald ga, ik ga eerst maar eens horen wat er staat. Als het allemaal op B- pony of lager staat ga ik niet.

Toen ik vanochtend op stal kwam bleek dat mijn pony de hele nacht niet gedronken had.
Er lag een dode muis in zijn water emmer , die ik voor een blaadje aanzag en er uit viste.
Ik heb meteen zijn water emmer met bleek schoon gemaakt.

Ik hoop dat de vorst gauw weg is zodat de drinkbakken het weer doen.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:00

Ik zal aan je denken morgen Simmie

Chantal: jammer van die weigering, maar daar heeft ze iig wat van geleerd. En dat is uiteindelijk het belangrijkste

Ziet er leuk uit miss_jumpy!

Maartjuh: met z'n zweep achter je rug langs ga je juist heel snel verkrampt zitten. Holle rug, armen en schouders geforceerd naar achter.
Mijn vroegere dressuurinstructrice wilde dat ook altijd snel(bij mij viel het trouwens wel mee, maar sommige clubgenootjes waren iedere week de klos), ik heb er weinig verbetering door gezien eigenlijk.

lekker GvdT
Als het B-pony staat is het voor die kleine van mij nog best grappig, maar ik kijk ook even wat er dat weekend verder te doen is

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:11

Leuke foto's miss_jumpy ! Precies op het goede moment genomen?

De oefencross bij Ronald is op 26 januari.In zijn nieuwe manege in Oudkarspel (wel binnen ).Hij wist nog niet precies wat er allemaal in zou komen te staan,maar hij dacht dat de cross iets van 8000 meter zou worden (de binnenbak is 100 x 30 m) Hij zou nog even kijken of hij het in ging delen in verschillende hoogten.

Verder is er eigenlijk nog niet zo veel over bekend Ik zal aankomende vrijdag even vragen of er al meer bekend is.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:14

Graag Twinkie

8000 meter is wel heel erg lang hoor