[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 16:49

Luxor is dus deze maandag naar de Bosdreef geweest voor allergietest en dinsdag mochten we hem weer ophalen. 50 allergenen getest.
Gisteren resultaat gekregen en hij blijkt significant allergisch voor een 10-tal dingen. Te onderverdelen in pollen en (natuurlijke) schimmels.
Blij dat we oorzaak hebben en dat we het kunnen (als het goed aanslaat, maar normaal wel) aanpakken. Dmv immunotherapie/desensibilisatie
Heb net ook factuur ontvangen en is +400 euro voor onderzoek alleen al. Flacon voor pollen is 155 euro en flacon voor schimmels is 120 euro.
Gelukkig mag ik die immunotherapie (onderhuidse inspuitingen) zelf uitvoeren. Dat scheelt ook visitekosten van de dierenarts. Moet zeer correct op de dag uitgevoerd worden met opbouwende dosissen en intervallen ertussen.
Dat zou een 6 maanden moeten beschermen.
Misschien levenslang uit te voeren.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:56

beste wensen en gezond 2020 gewenst voor allemaal en veel paardenplezier :)

@varekaj: vlaamse is denk ik gewoon een benaming van het communautaire. Je mag volgens mij starten in wallonie. zolang het communautaire wedstrijden zijn. je kan volgens mij niet nationaal starten.

@ hanne: dat is een pak geld maar je weet nu tenminste waar je aan toe bent. Hopelijk krijg je het zo onder controle.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:31

woow Hanne, dat is een pak geld. Hoelang doe je dan met die flacons? Als je dat levenslang misschien moet doen loopt dat wel op.

Aan iedereen een spetterend 2020 gewenst, een goede gezondheid voor zowel paard als ruiter.

Het is hier de laatste tijd nog steeds vrij kalm zie ik.

Ik ben terug op dreef aan het geraken met de paarden. Colorado is aan de betere hand, binnen 2 weken hopelijk het laatste onderzoek om het exacte probleem vast te stellen, het komt blijkbaar uit de kogel, vermoeddelijke een aanhechting van een spier. Hij is alleen stukken beter nu en ik heb schrik dat hij zich weer gaat forceren bij het verdere onderzoek en dat we weer 3 stappen achteruit gaan in het revalidatieproces.

Iskander is de laatste tijd echt in form, sprong ook erg goed de laatste keer op jumping, ging als een leeuw, hopelijk kunnen we dit vasthouden. Ferro is tenslotte ook weer beter in het parcours, gisteren op oefen indoor derby geweest. Het jumping gedeelte blijft hij wat bokkerig zeker in de scherpe wendingen, maar daarna in het cross gedeelte ging hij als een speer. De laatste jumpings heeft hij ook netjes rondgesprongen maar 't blijft een aandachtspunt die scherpe wendingen, als ik teveel vertraag begint hij te bokken. Toch nog maar eens de osteopaat laten komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:31

Intussen antwoord van vlp gehad, met de 03 mag ik alles starten wat communautair is, ongeacht de provincie :D

Zo snel mogelijk dat springen behalen van het brevet en we kunnen erin vliegen om te crossen *\o/*

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:02

leuk varekaj! je kan je gaan voorbereiden :)
Springen kan geen probleem zijn toch?

Wat zijn de voornemens voor 2020 voor iedereen :) ?

Hier gaan we rustig beginnen met ons jonkie. Die is vorige week gaan vrijspringen bij een vriendin. In het begin was hij super enthousiast om te lopen en keek hij niet naar de sprong. Zo rustig opgebouwd, hij sprong eigenlijk telkens een zeer mooie afstand en keek goed mee. Ze hadden het dan wat hoger gezet maar daar heeft hij zich 2 keer mispakt en van te ver gesprongen waardoor hij paar keer de sprong mee had. Hij was dan wat geschrokken en 2 keer gestopt. Daarna weer gezakt maar dan sprong hij pas echt goed :o ik was onder de indruk. Hij heeft wel een sprong in zich :) Was weer een leuke ervaring nog eens op transport en nog eens op een vreemde plaats. Ik probeer straks van het filmpje eens te posten :)
verder met furrie zou ik misschien toch een paar crossjes rijden maar dan wel de veiligste en ook platte crossen. Ze was zo enthousiast in deurle dit jaar :)
Verder blijf ik lopen. Hopelijk kan ik ook dit jaar een halve marathon lopen :) maar liefst niet meer in 28 graden :p

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:07

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 09:42

Ik hoop dat ik niet te veel flacons nodig heb.

Ik heb niet echt doelen in 2020. Allez toch geen grote. Ik wil provinciaal niveau hoger starten in de dressuur. En daar gewoon nette resultaten kunnen neer zetten. Misschien dressuurzadel aanschaffen maar valt af te wachten qua kosten voor Luxor. En zal ook maar in zomer zijn, Luxor is dan meestal op zijn 'dikste' en beste moment om zadels te passen.
Springen geen echte doelen. Zien hoe het gaat.

Leuke sprong eh van Flush ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:57

Had het op Fb al zien voorbijkomen MF, ziet er een toffe uit zo op foto :) Ze groeien echter altijd veel te snel... Voor je het weet is het een beer die klaar is om zadelmak gemaakt te worden.

Alleszinds wel fijn dat je zelf een deel van de behandeling kan doen Hanne, scheelt alweer bezoekjes van de DA. Moet hij dan ook met zo een pollennetje over zijn neus rondlopen? Op welke manier is hij allergisch? Is het door orale opname/opeten of ook bijvoorbeeld met inademen en ronddwarrelende pluizen? Moet je aanpassingen doen aan je ruwvoer dan?

Ik zag dat Antonius alweer in winning modus was dit weekend :))

Mijn doelen... allereerst heb ik me terug aangemeld bij de VLP, moet juist straks mijn licentie nog in orde brengen. De planning is om dressuur niv. 1 bij de HROV weer op te pakken (zit meer afwisseling in dan altijd die eeuwige L1 bij de LRV) maar dan als wedstrijdgerichte training. De grote nadruk ligt voor mij nu op dat springbrevet halen en dan communautaire crossen starten in 80 gecombineerd met wat crossen in aspiranten nog van de LRV.
Als ik zo een paar maanden elke maand 1 cross kan rijden kan ik dat inzetten als opbouw voor zowel springen als cross. Zou graag op de tornooien B springen en vanaf het najaar of voorjaar 2021 dan B crossen. Misschien dat ik op een paar tussenwedstrijden dressuur dan L1 start om de overgangspunten naar L2 bijeen te krijgen maar dat is voor mij nu geen prioriteit.

Maar first things first: eerst eens alles rond krijgen om gewoon weer OP mijn paard te geraken en er eens iets nuttigs mee te doen. Is de afgelopen weken absoluut niet evident geweest met die opleidingen, feestdagen en een vriend die nogal aandachteisend was.
Onze reisbestemming voor 2021 ligt wel al vast :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:28

Met veel moeite heb ik de steen opgeheft en ik ben weer klaar om mee te lezen en te posten :+

Iedereen nog de beste wensen, veel geluk met de paarden!

Hanne: kostelijk affaire die allergieën! Zou dat aangeboren zijn, of is dat getriggerd door iets?

Florence: goed te lezen dat je paarden ook stilaan weer in vorm geraken! Voor Ferro geen optie om eens foto van de rug te nemen? Of is dat al gebeurd?

Mila: uwe jonge vind ik toch een beer zenne :P zelfs als ik het haar wegdenk! Ben benieuwd hoe hij zal uitgroeien!

Varekaj: waar ga je brevet afleggen? Denk niet dat er al veel openstaat in het voorjaar, zeker niet jouw regio? Rond pasen zullen er veel brevetten zijn.

Bij mij is het tot hiertoe een rustige winter geweest. Na merksplas geen wedstrijd gereden tot afgelopen weekend, zowel zaterdag als zondag 1.10 gereden en gewonnen in aalter <3 Ze heeft dus duidelijk geen wedstrijdroutine nodig om te doen wat ze moet doen. Gelukkig want ook de komende tijd zal ze weinig buitenkomen. Ik word normaal gezien de 23e en de 30e januari geopereerd aan mijn ogen (lensimplant) dus ik verwacht toch even niet te mogen rijden.
Ik hoop op flanders expo te kunnen rijden, dat is 3 weken na operatie en de dag erna is er oefencross in Tilburg, die hoop ik ook mee te kunnen doen.
Verder hoop ik dit jaar goed mee te kunnen draaien in het M, ik verwacht begin februari mijn nieuw dressuurzadel, we verwachten opnieuw een veulentje van Fi, communie van de dochter... Genoeg vooruitzichten.
De dochter lijkt erop de smaak ook te pakken te hebben. Een maand of 2 geleden sprak ze plots dat ze wou leren ponyrijden. Aangezien onze pony niet echt geschikt is (veel te lui) en ze toch niet goed luistert naar 'eigen volk' had ik al iemand in gedachten waar ik enkele keren brevetten heb afgenomen en die in mijn ogen zeer goed werk doet. Daar heeft ze nu een keer of 12 gereden, en ze doet het graag. Dus wie weet toch nog opvolging ;)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:45

proficat Antonius :) je gaat op het zelfde elan verder :p
Je zal dat wel goed doen in de M :) ben ik zeker van :)
Leuke dat je dochter toch intresse heeft in de sport. Leuk voor jou mss minder voor je man :p 2 van die paardenzotten :p
Hopelijk een spoedig herstel met de operatie.

Voor mij ziet chuck er niet overdreven uit maar ik kan niet oordelen als je ze elke dag ziet.
Ben ook ontzettend benieuwd hoe hij zal worden 8)7 haha. Hij is wel flink met zadel en hoofdstel maar denk dat vooral nen prutser zal zijn en snel afgeleid door van alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:10

Volgens de kalender van VLP is er 27/2 brevetafname in Fonck en 28/2 in de badyhoeve in Oosterzele, vroeger de Vinkemolen.

Drukke agenda zo te zien! Kan je niet laten laseren? Ik heb laser gehad en zat relatief snel weer in het zadel. Beste investering ooit geweest trouwens, duim dat je er evenveel plezier van hebt!
Hoelang moet Fi nog? Wil je dochtertje een specifieke kant op of voorlopig nog geen voorkeur?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 20:27

Geen flauw idee Antonius, denk wel dat het stelselmatig opgebouwd is. Vroeger had hij heel soms plaatselijk wel eens bulten die vanzelf weg gingen. Maar nu sneller hevigere reacties. Deze week ook weer allergische reactie gehad maar was wel 'milder' dan dedie van de zomer. Luxor heeft er geen last van ondervonden. Gewoon veel bultjes weer.

Leuk je verslagje te lezen trouwens! :D Dit jaar mss sportpony kopen? :D
Proficiat met je overwinningen, fijn om het jaar zo in te zetten! :D

@Daaph: in provincie Oost-Vlaanderen sowieso niet dit jaar opleiding ambulancier. West-Vlaanderen mss wel, dat is nog afwachten. Mr we zien wel, ik ben nu 'senior' graphic designer. Eerst had ik nog collega voor grafische maar daarmee is samenwerking gestopt. Dus ik doe nu alles voor grafische. Zeer druk soms. :P Heb nu ook al vroeger dan verwacht contract onbepaalde duur gehad. Maar puur uit interesse wil ik die opleiding wel volgen sowieso.

Morgen dressuurwedstrijd. :P I3 en N1.3. Dat laatste was niet gepland, ging normaal andere proef rijden als trainingsproef maar was giga veel tijd tussen mijn proeven anders. Dus ik verwacht er niet veel van. :P Middendraf zou al moeten lukken en voltes 10m galop als hij weer hevig staat, zal ook maar bwaa zijn. :') Maar we zien wel, ik heb er wel zin in! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 22:28

Leerrijke wedstrijd gehad vandaag! Eerste proefje was bleeehhh. }:0 }:0 Luxor reageerde slecht op mijn been en zat precies met een ei in zijn broek. Geen fijne proef. Daarom besloten om Luxor wat brutaler te rijden. Hij mocht lopen, hij heeft de conditie en hij kan het.
Tijdens inrijden van 2e proef wat aan zijn vel gezeten. Heeft goed geholpen en een 7e plek met 66,61%. *\o/* Vorig jaar in februari voor 1e keer N1.3 gereden om te kijken wat dat zou geven en we waren er totaaaal niet klaar voor. Nu wel ontdekt dat we gerust verder kunnen blijven rijden in niveau 1. Heel blij met dit! :D Uiteraard de nodige werkpunten! Vooral stap en de andere midden-gangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:27

Goed bezig Hanne *\o/* Gaat alleen maar in stijgende lijn zo te lezen. Veel plannen om te starten verder?

Ik ben gisteren aspiranten gaan springen. Icaro staat sinds kort op ander voer en amai... bij dressuurmatig inrijden was hij mwoah maar eens hij naar de sprongen mocht was het feest. Enorm voorwaarts voor zijn doen, naar elke sprong toe willen vlammen en zonder enig greintje twijfel alles springen. In het parcours foutloos maar mijn lijnen, dat was miserabel :o Ik moest maar denken aan de richting van de volgende hindernis en meneer ging plat door de bocht al die kant op.
Die gretigheid en het voorwaartse vond ik machtig om te voelen maar we gaan toch eventjes moeten werk maken van terugschakelen, wachten en dan correcte lijnen rijden.
Motivatie is wel ineens helemaal terug :D Had absoluut niet gedacht dat hij na zo lang niks doen zo positief uit de hoek ging komen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:39

Varekaj schreef:
Kan je niet laten laseren? Ik heb laser gehad en zat relatief snel weer in het zadel. Beste investering ooit geweest trouwens, duim dat je er evenveel plezier van hebt!
Hoelang moet Fi nog? Wil je dochtertje een specifieke kant op of voorlopig nog geen voorkeur?

Laser niet mogelijk, ik heb -10,75 dus te grote afwijking voor laser. Heb intussen oogarts zelf gehoord, operaties gaan definitief door op 30/1 en 4/2 en mag 2 weken niet rijden, dus flanders expo en tilburg moeten lukken, dan is het 2 weken en 4 dagen geleden _O- .
Fi is 17 april uitgerekend (op 11 maand), maar ik verwacht dat ze daar zoals bij de anderen wel wat zal overgaan.
Geen idee wat de dochter zal doen 'in de paarden'. Ze gaat er precies zelf vanuit dat ze hetzelfde zal doen als ik (dus eventing) maar tis wel nen broekschijter, dus ik zie ze daar nog niet meteen effectief iets mee doen. Voorlopig gewoon wat rondhobbelen en er plezier in hebben, das al veel.

En nee Hanne, geen sportpony :evaw: ze wil haar oude pony niet wegdoen want ze ziet hem graag, maar ik hou geen 2 pony's voor een 6 jarig kind. Dus eerst zal deze moeten doodvallen en dan komt er wellicht ene. Alhoewel, van mij moet het niet. Ze heeft nog zoveel te leren, luisteren naar 'eigen volk' is altijd moeilijk, en een pony kopen om er dan altijd mee naar de les te gaan is gelijk ook nog te zot voorlopig, dan kan ze beter op verschillende leren rijden. Ik zou een eigen pony dus graag uitstellen tot ze genoeg kan rijden om ook thuis haar plan wat te trekken.

Wat goed trouwens Hanne dat je intussen een vast contract hebt en dan nog als senior! Dat is toch al mooi en geeft zekerheid. Woon jij nog thuis? Heb je hier plannen rond?
En leuk hé dat je niveau hoger ook zo goed ging! Was het in waregem of in bocage?

Goed hé Varekaj dat het springen goed gaat! Thuis balkjes op de grond leggen in de vorm van een parcours kan helpen? Hoe hoog is dat aspiranten, 80 of 90?

Ik ben gisteren nog bij v.incent op jumping gegaan, 2e plaats in 110 **\O/**
Nadien ook nog 120 gereden, 2 balken. Hier hebben we nog niet de vanzelfsprekendheid die we in 110 wel hebben, maar was nu ook nog maar 2e keer, dus zal wel komen zeker.

Vanaf donderdag moet ik mijn bril dragen tot aan de operatie, dus dan zit op jumping gaan er niet in (zie te slecht), dus enkel thuis nog wat rijden nu.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:58

proficiat hanne :)

jij ook varekaj. Zo fijn als ze zelf naar de hindernis willen :) Dat mis ik wel met mijn merrie.

dat is inderdaad al een serieuze sterkte Antonius :o Had er geen idee van dat je zo slecht ziet. Ik heb ook een bril maar das maar miniem in vergelijking met jou :p Gisteren trouwens nog eens lenzen ingehad. Vandaag een ontstoken oog omdat ik dat ding er niet uit kreeg aan 1 kant :p fijn volgende keer weer met bril :p
Proficiat trouwens met jou jumping prestatie.

Ik ben ook op dressuur geweest. Terug 2 proeven gereden. Alleen vielen mijn uren een beetje tegen voor ons. Maar niks aan te doen. IK had een half uur tussen 2 proeven. Ik kan furrie jammer genoeg niet met lange teugel even laten uitblazen tussen in omdat ze dan denkt dat het gedaan is en als ik dan opnieuw wil beginnen rijden doet ze erg moeilijk en heb ik weer hele tijd nodig om ze bij mij te krijgen. Dus speciaal maar 10 min in gereden voor de eerste proef, daar was ze nog niet erg los en ook gespannen. Ze heeft wat meer tijd nodig om echt los te zijn. Ze had ook wat last van temperatuur verschil tussen de paddock en de binnenpiste. Normaal loopt ze uit haar eigen maar in de binnenpiste liep ze terughoudend en moest ik echt blijven duwen om ze in haar tempo te houden.
2de proef had ik gelukkige wat langer ingereden en liep ze eigenlijk best goed vond ik. Ook op video was ik eigenlijk best blij met wat ik zag. Jury had er een ander beeld van. Ik denk dat ze mss te opgericht liep voor de jury( heb er van heel het seizoen nog geen probleem mee gehad). Er zijn een paar oefeningen die minder waren maar die heb ik altijd. we werken eraan. Ik had mijn resultaat wel hoger ingeschat. Op naar de volgende :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:32

Amai -10! Je bent de eerste die een slechter zicht heeft dan mij Antonius. Ik had -8 en -9. Hoe heb jij dan je rijbewijs voor de camion gehaald? Ik ben indertijd afgekeurd omdat ik een gedeelte zonder bril of lenzen moest doen, uiteraard zag ik geen kl*ten en daarmee niet door de medische keuring.
Mije schoonma heeft ook implantaten, die heeft amper last gehad qua herstel. Ben zelf zo blij om van bril en lenzen vanaf te zijn... zou het direct weer doen moest het nodig zijn.

Aspiranten is 80. Zou graag naar B overgaan maar dat is 90-1m en ze bouwen serieus aan de maat deze winter dus ga afwachten tot de voorjaarswedstrijden beginnen. Tot dan wat dressuur en oefenwedstrijden meedoen en een cross kalender beginnen opmaken 8-)

Vriend is weer vertrokken voor werk vandaag dus ook weer meer tijd om te rijden.

@MF ik heb dat ook met de mijne. Is het geen idee om tussen de proeven door dan op contactteugel in stap gewoon door te blijven rijden? Dat ze wel geconcentreerd blijven maar toch eventjes kunnen uitblazen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:07

Amaai je bent nogal in flow zeg antonius :D! Dikke proficiat en veel succes met de operatie! Je ziet idd wel heel slecht zo te horen. Ik heb -4,5. Kvind dat al vervelend. Rij altijd met lenzen en anders draag ik een bril.
Slim plan om het zo met de dochter aan te pakken. Je ziet wel nog hoe het groeit komende jaren :).

Ook in de goeie flow VK!

Hier ook dressuur gereden. Normaal valt ze ook als pudding in mekaar door van frisse paddock nr warme binnenpiste te gaan mr deze keer niet. Ze liep fijn door en ook in stap bleef ze goed actief. Echter toch 2 spoken aanwezig in de piste. Mr toch nog een nette 66%! Nu weer eventjes wedstrijd pauze.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:13

Varekaj: ik zag een filmpje van een B parcours in Lly*Da stables, dat stond inderdaad dik! Leek zelfs hier en daar 1.10 te staan, ofja tzal misschien 1.05 geweest zijn dan. In de zomer staat het meestal erg laag op de tornooien.

Jij bent goed bezig Antonius! Hoe bevalt het jou om 'maar' 1 paard te rijden?

Iedereen is verder weer goed bezig in dressuurmodus :P.

Ik ben gisteren gaan oefenen met iskander, 1.10 gesprongen en dat ging goed. Moet eens mijn moed bij elkaar rapen om 1.10 te starten op jumping. 1m05 heeft hij al gedaan en ging heel goed maar 110 voelt plots toch wat hoger aan 8)7 . Nochtans heb ik dit gevoel nooit met Ferro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:56

Het staat inderdaad goed gebouwd maar over de lijnen mag ik eigenlijk niet klagen tot nu toe, was bij mij 2x dezelfde parcoursbouwer ook. Die bouwt wel redelijk eerlijk vind ik persoonlijk.
Heb me intussen ook ingeschreven voor aspiranten op 26/1 en 16/1, da's dan weer in Westdorpe. Heb de kalender van de communautaire intussen ook naast die van de LRV gelegd en tziet er wel interessant uit! Sommige vallen op dezelfde dag en sommige niet, ik kan er in elk geval een mooie kalender mee maken met om de week een cross van maart tot en met half mei.
Maar eerst dat brevet halen.

Antonius is alvast weer aan het wennen geslagen om deze zomer alles mee naar huis te pakken, let op :P

Fijne resultaten Hanne!

Gewoon doen Florence! Zijn er geen oefenwedstrijden in de buurt om eens een paar keer 1.10 te starten?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:34

Wat leuk om jullie verslagen allemaal te lezen!

Hier veel veranderingen zowel persoonlijk als paardenvlak... maar nog te vroeg om het al online te zetten.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:43

klinkt misterieus Daaphh! ik denk meteen al een bepaalde richting uit <<)

Ik heb vorig weekend een MRI laten doen van mijn onderrug omdat ik er al jaren last van heb. De pijn is verslechterd na een val op mijn poep 2 jaar geleden (van Iskander >;) ). Ik heb blijkbaar slijtage van mijn bekkengewrichten waardoor ik zoveel last heb. Dit kan zijn door overbelasting, de val, osteoperose (mijn mama heeft dat),... Hier valt niet zoveel aan te doen, kiné en pijnstilling. Ik ga wel nog eens langs een rugspecialist gaan om te zien of ze niet kunnen infiltreren of iets anders want ik voel me wel nog te jong om hier zo verder met rond te lopen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 21:56

Amaai idd geen goed zicht Antonius! Succes met operatie :) En succes met de geplande wedstrijden! :D
Ik heb -3,75 ofzoiets denk ik. Of -4,15. Geen idee. Rond dat ongeveer.

Amaai idd jong om met dat te zitten Florence. Wel gezien dat ook jij een jumping hebt gewonnen! ;) Proficiat!

Hier binnenkort beginnen met immunotherapie met Luxor. Juist nog een zaterdag uit pikken (flacons moeten thuis in frigo blijven en zaterdag is t meest praktische van allemaal om koeltasje mee te nemen met koelelementen) om te starten want eerst om de 2 weken inspuiten en dan later om de 3 weken ofzo.
Tweede factuur ook ontvangen en is om van te huilen haha. +-800 euro voor onderzoek en die flacons in totaal. Huilen ;( maarja tis dat of het risico lopen dat Luxor heftiger reageert en kans op anafylactische shock. Dus liever vermijden. :j Weet voor wat te werken :') Alles voor den Luxor <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:20

Lang leve paardjes eh Hanne, ze zijn ons toch zo dierbaar. Onze portemonnee iets minder :+
Maar inderdaad liever dat dan dat hij ervan in shock gaat en eraan sterft.

Proficiat met de winst Florence! Zag dat je naar Merelbeke bent geweest, hopelijk daar wel wat goed nieuws?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:24

@Hanne: inderdaad wel serieus duur, zeker als je flacons moet herhalen... Niets aan te doen, maar tis toch zuur geld.

@Florence: das geen goed nieuws als je nu al zoveel last hebt. Is osteoporose erfelijk? Je mama heeft ook wel last denk ik, ik zie haar toch soms moeilijk lopen als ik ze eens zie.
En verhogen op jumping is toch altijd weer een stuk in groeien. Gewoon een keer proberen!!

florence123 schreef:
Jij bent goed bezig Antonius! Hoe bevalt het jou om 'maar' 1 paard te rijden?

Zeker niet te rustig als je dat bedoelt :') Ik ben heel blij dat het er maar 1 is, ik zou een 2e ook absoluut niet meer zien zitten momenteel. Mijn dochter is nu 6,5 dus die moet nu huiswerk maken, die heeft ook enkele hobby's (zwemmen, turnen en de ponyles) dus die moet veel rond gevoerd worden, mijn man werkt in de bouw dus die werkt alle dagen van 6 tot 18-19u, maw ik sta er alleen voor in de werkweek zowel huishouden, dochter als paarden. In de lente/zomer valt dat dan nog allemaal mee, maar nu in de winter vind ik het wel goed als ik om 21u gedaan heb met alles en binnen kan zijn.

Hoe hou jij het vol met 3 paarden?

@Daaph: zeer spannend zeg :):) laat ik nu niet zo geduldig zijn...

@PP: proficiat met je dressuurresultaten! Uw cancha staat er toch weer!! Spring je nog met W?

@Varekaj: ik heb mijn lenzen niet moeten uitdoen op medische keuring, zou ook niet weten waarom je een gedeelte zonder bril of lenzen zou moeten doen? In principe kunnen ze lenzen zelfs niet weten als je dat niet zegt?

@Mila: jammer van het mindere resultaat van je laatste dressuur, maar idd, op naar de volgende met betere uren ;)