[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 22:12

Is dat zo een donker bruine/zwarte met een witte kleine maar lange bless?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:12

Nee das is ne donkere vos met blekere manen, ne hele groten en bereden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 22:23

Zal eens opletten, staan er zoveel altijd ...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:28

Hopelijk heeft ie nu manieren, mr denk nie da die nog hengst is :+. Twerd toch nie mee gedekt.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:37

Trouwens nog veel beterschap voor alle mankerende paarden (Madelene, Steph en Antonius). Vervelend om er even uit te zijn, maar nog vervelender om niet meer terug te komen denk ik dan maar (al is't nooit leuk).

Wij zijn al in Deurle, Genk, Baarle-Nassau en Waregem geweest, en dan nu dus Gavere. Tips voor Oost-Vlaamse, multiple choice-inspring/inloop-mogelijkheden zijn welkom!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:45

Tielt heeft fijne waterbak met veel opties. Mr weet niet of je daar nog kan oefenen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:47

Shuddy moet lijk altijd zo'n fractie van seconde kijken en dan direct erin. Geen problemen met water bij hem! In waregem 3 keer in water moeten gaan, allemaal vlotjes. :j

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:19

Evelyntje: je kan nog bij K.obe gaan trainen in s.cheldewindeke, je kan vrij trainen of les nemen ofwel in M.erendree. Als het wat verder weg mag zijn, is M.inderhout een absolute topper wat betreft water. T.ielt is over 3 weken al wedstrijd dus denk niet dat je daar nu nog terecht zal kunnen?

Hanne: ziet er goed uit! Shuddy was toch diegene die vorig jaar nog volop in de rem ging op jumping, als je dan kijkt wat jullie nu allemaal doen!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:44

Mooie prestaties blijkbaar in de verschillende crossen dit weekend :).
Evelyntje: ik denk dat je in Affligem ook kan gaan oefenen op water. Dat is een waterbak met verschillende opties aan, zou wel niet weten wie je daarvoor moet contacteren.

Heb zelf vroeger ook nog met hengsten gereden en die dragen ook echt mijn voorkeur, dan heb je, vind ik, echt nog meer het gevoel van kracht. Moeilijk om uit te leggen, maar gaven mij een zalig gevoel :). Enkel voor op transport en weide is het niet makkelijk ;). Dus uiteindelijk ook maar laten castreren of verkocht.

Wij zijn zaterdag naar Lille gaan crossen met mijn oudje waar man mee rijdt in de B. Vond het niet echt de mooiste wedstrijd. Wel goed gelopen, foutloos gesprongen en cross (met enkele tijdfouten door een slechte sprong heeft hij even stilgestaan om teugels terug op te pakken). Dressuur goed gelopen, maar weinig punten gekregen.

Zondag dan naar Vechmaal met mijn jongere paard en F in L, ook hier mooie proef met lage klassering :(. Springen en cross echt supergoed, nergens getwijfeld en begint goed te springen.

Hanne: vroeger sprong mijn jonge ook echt snel balken en hij trok het hem niet aan. Door veel parcours te trainen heeft hij meer respect gekregen. En ook in dressuur loopt hij nu veel meer bergop en galoppeert hij onder, waardoor dit zijn springen ten goede gekomen is. F geeft als tip heel veel schakelen in dressuurwerk en altijd paar passen vooruit en direct terug en veel schijnovergangen.

Daaph: denk dat F je onderweg even geholpen heeft, kan dat? Hij zei dat hij een meisje tegen gekomen was met een paard dat niet meer vooruit wou. Hij vond Cas wel een heel goed paard, want de sprongen zelf waren heel goed volgens hem en bewoog ook goed. Hebben jou denk ik gezien aan de startbox, dus kans groot dat jij het was? Eén van de laatste van de B reeks denk ik? Volgens hem ook een probleem dat zeker op te lossen is.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:30

Jup denk dat ik dat was. Was inderdaad 1vd laatste van de B.
Was je al eens in Vechmaal geweest? Vindt je dit parcours leuker of dat vzn andere jaren ?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:54

Klinkt goed Aldislamp! Behalve dan wat weinig punten voor dressuur, maar LRV quoteringen kan ik vaker niet dan wel volgen... Maar als het crossgevoel goed zat, daarvoor doen we het hé!

Deze hadden jullie nog te goed, voor wie mij niet op FB heeft...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

't ventje heeft nog steeds geen naam... Mijn man heeft een favoriet en ik heb een andere... Nog hevige discussies hier thuis :P Voorlopig noemen we hem maar poepie, begint ook met de P hé :+

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:02

Echt een tof veulen Antonius! Heeft qua uitstraling ook wel wat weg van de onze op die leeftijd. Ik vind dat hij altijd wel uniform fokt, a'do (en veel vos!!!).

Afbeelding

Afbeelding

Zo was de onze op 3m :)

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:03

Vooral het hoofdje van al die a'do's lijkt heel hard op dat van hemzelf! De onze heeft een helemaal andere kop dan haar broer of haar moeder.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 11:04

Echt een knap veulen!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:08

@ Daaphh: jammer dat hij weer niet goed ging... ik zou het denk ik ook al hebben opgegeven, dus echt chapeau voor je moed! Zou ook niet weten hoe dat op te lossen... Misschien toch eens voor een langere periode door iemand steviger laten rijden die hem er wel kan doorrijden? Of lukt het met uw trainer erop ook niet echt heel veel beter?

@ Aldislamp: ik vond Lille op zich wel nog leuk voor de toeschouwers. Je kon makkelijk veel zien. Vond het uitdagender dan Overpelt iig, maar m'n vriend vond het niet zo tof om hem te rijden (hij is meer voor echte omlopen in het bos).
Wij hadden in elk geval ook heel weinig punten in dressuur maar weet wel waar dat aan lag :+. Reed je onder VLP of LRV? Heb zopas vernomen dat daar (helaas) ook al wel eens een verschil in kan zitten... (zou echt niet mogen maar ja).

@ Varekaj: ziet er een tof paard uit! Hij staat er mss wat scherp bij maar voor zo'n grote hengst vind ik dat inderdaad ook niet abnormaal!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:41

Onze poepie zou wel schimmel worden volgens diegene bij wie hij geboren is, er zitten al witte haartjes op zijn rug...

Die van jullie is wel knap hoor Steph, zeker die 2e foto als hij iets ouder is, mooi modelleke! Hals staat er knap op!! Heb je een foto van als hij volwassen is?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:48

Van de onze zeiden ze ook dat ze schimmel zou worden bij de geboorte, niet dus :+. Maar jij hebt natuurlijk al 50% meer kans!
Ja heb zo meteen nog geen foto van nu op fb, zal er binnenkort eens werk van maken.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:48

wat een mooie veulens! en poepie is niks mis mee toch?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:05

Haha ja Shuddy is van zijn reputatie als stopper af hehe. :D Alle jumpings dit jaar rond geraakt. :j Wel nog geen enkele foutloos, maar 't scheelde niet veel altijd. :P Op goeie bodems zoals moorsele bvb, springt hij wel beter. :j Maar is idd nog wat kracht bijkrijgen enzo. Want heb filmpje herbekeken en 2 balkjes komt omdat hij vooraan nog wisselde. 1tje reed ik aan in contragalop want 't was lijk toch nog te kort om in draf en dan weer aan te galoperen, daar de achterste balk van de oxer. En de andere balk niet van kruisgalop was omdat hij zijn achterbenen niet voldoende introk.

In de cross is hij wel zoveel voorzichtiger, voel 'm dan lekker ruim springen uit een leuk tempo! :D M'n snelheid was ook perfect. :) 't Was 400m/min en ik had de tijd van 6m58s. De afstand was 2810m om precies te zijn. 2810/400 = 7,025. Dus pak 7 minuten. :) Maar eigenlijk lette ik daar niet op, toeval! :D

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:00

Mooie veulens, Ado die mijn man rijdt heeft inderdaad ook ongeveer hetzelfde hoofd.

@Daaph; ik vond deze omloop moeilijker lijken dan vorig jaar, maar ook wel mooi. Het is wel leuk dat ze als organisatie proberen van te veranderen. Die helling voor naar de laatste sprong kroop wel nog goed in de benen had ik het gevoel ;). Ik vind Vechmaal eerlijk wel de mooiste LRV cross.

@Steph: mijn man reed hem ook niet graag.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:16

2 Video's van Vechmaal van Cas

Cross

Hier zie je ook waar ik geholpen werd

en Springen ( de lijn bergaf kreeg ik hem niet 100% terug, maar voor de rest luisterde hij wel braaf)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:03

Vindt het er toch al stuk beter uitzien :J, hij loopt al niet meer zo hard weg en steigert niet meer zo erg :J.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:21

Ik voel zo frustratie door het filmpje heen, dat jij daar nog zoveel geduld mee hebt... petje af, echt waar. Het is inderdaad een goed paard, hij beweegt prima en het springfilmpje toont ook fijne beelden. Als je van zijn probleem zou afraken heb je volgens mij (voor zover ik er wat van ken als leek :+ ) wel potentieel in handen.

K.obe is een hele toffe lesgever. Als alles goed gaat ga ik proberen om vanaf mei 2x/maand crossles bij hem te regelen.

@steph1989: zo groot is Icaro niet, die zit ergens rond 1m67 en 1m70 in. Volgende keer als de smid komt eens vragen om hem te meten, hij heeft zo'n meetstok voor de schofthoogte. Hij is in elk geval al groter geworden dan iedereen had vewacht. Als veulen van 8 maanden was hij amper 1m20 (hij kon onder mijn oksel door en ik ben 1m60) dus iedereen, DA inclusief, hadden gegokt op 1m50 à 1m55, maar zeker niet meer dan 1m60 in het beste geval. Die schatting is een beetje de mist in gegaan :)) In 2013 was hij 4,5, nu is hij 6,5 jaar en op die 2 jaar is hij zeker nog 3 tot 5cm de hoogte in gegaan.
Het kan ook dat hij wat schraler is omdat er een groeischeut aankomt... Hopelijk in de breedte.

Ohja, ivm Affligem. Ik heb daar vorig jaar voor gemaild, hoe het zat om eventueel de crosshindernissen en dat terrein te gebruiken/huren. Daarvoor moet je contact opnemen met de LRV zelf, het materiaal is van de club. Als je lid bent van de club mag je onbeperkt op het terrein als ik me niet vergis, zoniet is het X euro per keer, buiten de lestijden van de LRV en ook buiten de wedstrijdmomenten.

Edit:
Antonius... waarom moet jouw hengstveulen zowat aan AL mijn eisen voldoen? Zelfs de geliefde brede bles is aanwezig. Ik ga wijselijk mijn ogen sluiten en dat stemmetje in mijn hoofd het zwijgen (proberen) opleggen :')
Het is dat je niet in een glazen bol kan kijken. Moest je weten dat het een übercoole kikker is die over en door en langs alles heen gaat zonder blikken of blozen zou je hem nog Passe-Partout kunnen dopen :=

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 20:57

Er staat natuurlijk niet alles op maar het voelt niet beter, eerder slechter .

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:38

Op dit filmpje lijkt het verzet toch minder erg Daaphh, hij laat zich precies toch wat rapper overtuigen? Maar goed, t zou niet voor mij zijn... Er zijn genoeg paarden met potentieel waar je 'normaal' plezier kan aan beleven, maar dat is misschien ook omdat ik een stukje ouder ben dan jou, vandaag wil ik ongecompliceerd plezier halen uit een hobby die al genoeg kost, moet nog plezant blijven. Vandaar dus oprecht chapeau dat jij zolang blijft volhouden!

Haha Varekaj: ik twijfel er niet aan dat het een fijne crosser wordt. Moeder heeft van niets schrik en 'poepie' loopt nu al liefst zo ver mogelijk alleen vanonder moeders vleugels weg :) kan hem op mijn eentje stalband aandoen en hij geniet van de knuffels... Alleen is hij nu echt niet op mijn bestelling, ik wil een merrie, geen vos en ook geen brede bles :D