[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:23

Dankje Marloes :) Ziet er netjes uit hoor! Zeker nu je pas weer 2 weken bezig bent

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:15

Dank je!
Net weer les gehad, ging heel fijn. T gaat de goede kant op.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:32

Fijn Marloes!

Ik ben een weekje mee aan het lopen bij een koeienboer, heel wat anders dan de paarden maar toch ook erg leuke dieren :j
Zondag mag Joya mee voor een rondje B springen :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:22

Woeehoeoee eerste ponyren is ook weer gepland.
Ik heb met Risky dinsdag wat aqua training gedaan, maar oeps wat is zijn conditie verslechterd na het binnen seizoen.
Nu toch maar weer meer galloptraining buiten gaan doen voor het cross en ren seizoen.

En nikki bezig tussen de koeien al wat bevallingen gezien?

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:13

kyrkelover schreef:
Woeehoeoee eerste ponyren is ook weer gepland.
Ik heb met Risky dinsdag wat aqua training gedaan, maar oeps wat is zijn conditie verslechterd na het binnen seizoen.
Nu toch maar weer meer galloptraining buiten gaan doen voor het cross en ren seizoen.

En nikki bezig tussen de koeien al wat bevallingen gezien?

leuk zijn die ponyrennen!

Nee helaas geen bevallingen gezien :P Wel kalfjes melk gegeven, koeien geschoren en bekapt enz :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:59

Goed bezig marloes!! :D

Kyrkelover leuk dat de eerste ponyren weer gepland is :)

Ik heb vandaag gesprongen. Foutloos en in de barrage een balkje dus eindelijk officieel B :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:09

Super Marloes, gaat echt wel de goede kant op!

Jouw jonkie doet het ook super Nikki.

Wij zijn inderdaad blij dat het bij ons gelukt is maar dat had ik beter niet op bokt kunnen zeggen helaas. Had ik het geweten had ik mijn mond gehouden maar ik ben misschien te graag eerlijk.

Baal er wel van dat het allemaal zo verkeerd ging maar [naam] heeft met de bondscoach een wedstrijdplanning gemaakt en dit zou de eerste in die planning zijn. Daarom was het een opluchting dat ze een plekje had. Met Daimler wel te verstaan. Met de andere twee had ik best een nieuwe ronde willen doen maar dan wel met iedereen die al ingeschreven stond.

Maar goed, daar is al genoeg over gezegd. Over en uit.

Hier een druk weekend voor de boeg. Free en Daimler springen en dressuur. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Dit is de eerste springwedstrijd voor Free voor het eerst in lange tijd. Enige doel is dat zij goed in haar vel zit. Resultaat is leuk maar ondergeschikt.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:30

Gister een rondje B springen gedaan, maar er waren een hoop mensen uitgevallen waardoor ik weinig tijd had om in te rijden en ze was dus ook enorm gespannen. Helaas dus 3 weigeringen, op sprong 2, 6 en 7.. Wil nou proberen haar wat druppels te geven van P*UR, misschien dat dat haar iets helpt met de spanning

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:51

Vooral heel veel weg gaan.
Dan gaan ze alles vanzelf meer normaal en minder spannend vinden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:53

:wave: lang niet geweest hier, het is ook telkens zo rustig!

Ik sla Markelo/Etten-Leur/Chaam allemaal over. Heb Westerbork alleen met de Cantos opgegeven, Chall loopt dit jaar geen crossen, we gaan andere leuke (en dure :') ) dingen doen.
Leuk filmpje Kyrkelover, gefeliciteerd met je prijs in Ermelo!
Ai wat naar van die banden Percy! Hadden jullie na +- 50 km de moeren niet nagetrokken? Ik heb er lak aan behalve bij de auto die de trailer trekt. Gelukkig is het goed afgelopen!
Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje Rianne!
Nikki leuke foto's, enthousiast paard :D
Leuk filmpje Marloes, gaat al goed toch? Als ik een tip mag geven: niet te ver naar voren gaan/blijven zitten na de sprong. Is Vragender/Lichtenvoorde dezelfde locatie? Mooie hal iig!
Hoe gingen de wedstrijden Percy?
Wat jammer van je stops Nikki!

Hier gaat het nogsteeds erg goed met de concoursen :D nogsteeds regelmatig prijzen. Heb ook nog een topic geopend die een paar van hier al hadden gevonden :D [SPR-ITP] Challenge v. Asca Z concoursen laatste tijd

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:02

Wat zijn de andere leuke en dure dingen mistid??
Leuk topic trouwens!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:25

Nou ben ik ook wel benieuwd wat je gaat doen mistid haha, maar zijn vast ook leuk :D
Ze kan inderdaad erg enthousiast zijn haha, daarom is het ook erg jammer dat ze zo gespannen is op wedstrijden want wat ze springt, springt ze erg goed :P Maar dat komt ook wel goed!
Ziet er goed uit in het topic :j

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:31

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Nikki: leuke stage. Wat voor opleiding doe je dan?
Dat is mij namelijk bekend terrein, ik woon op een boerderij :P
Jammer van je rondje B, maar inderdaad meer meenemen, dan wordt het vanzelf minder. Misschien is het straks outdoor ook wel beter.
Kyrkelover: Gaaf lijkt me dat die ponyrennen! Straks in t voorjaar lekker veel naar buiten, bouwt ie vanzelf meer conditie op.
Rianne: Goed bezig!
Percy: Hoe ging het dit weekend?
Mistid: Dan ben ik ook benieuwd wat je gaat doen met Chall. Moet dan wel heel leuk zijn wil je geen SGW starten :P
En Vragender/Lichtenvoorde is inderdaad dezelfde locatie.
Bedankt voor je tip. Ik wil m'n paard inderdaad nog te veel 'helpen' door te veel naar voren te gaan. Is op wedstrijd nog een tikkie erger door de spanning. En Fame is op wedstrijd heel afwachtend is terwijl ze thuis juist lekker voorwaarts springt. Ik wil dan te veel met mijn zit gaan doen, terwijl ik het met m'n kuit op moet lossen. Dus als je daar nog tips voor hebt, heel graag :D

Ik heb komend weekend nog een dressuurwedstrijd. Dan 1 maart alweer de eerste crosstraining *\o/*
En in maart zijn ook al wat mooie outdoor springwedstrijden op een zandbodem. Maar even kijken welke ik daar van op kan geven.
Heb t idee dat Fame buiten iets makkelijker ontspant dan binnen.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:42

Ja ze gaat nou inderdaad al zoveel mogelijk mee, bijna elk weekend eigenlijk haha :P Maar vind het ook jammer voor haarzelf want ze is dan al helemaal bezweet zonder dat we eigenlijk veel gedaan hebben! Dat van je paard teveel willen helpen kan ik over meepraten haha :Y)
Succes dit weekend! Ik wil ook graag weer naar buiten, denk inderdaad dat joya dan ook beter ontspant als binnen. Dit weekend oefencross in Zundert, dus lekker weer buiten ook, hopelijk blijft het een beetje droog!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:26

Ik ga me meer op het springen richten met Challenge. Hij is te voorzichtig voor het crossen. Meer grote concoursen rijden dus, en dat gaat gepaard met hogere brandstofkosten en overnachtingen :P . Ik ga wel met de Cantos crossen maar dat is niet een heel compleet seizoen natuurlijk, hij kent nog niet zoveel dus dan ga je al gauw te gek, zeker als het goed gaat.

Marloes veel km's maken en zorgen dat 'ie goed aan je been blijft. Op concours gaan moet 'gewoon' worden dus daar zit idd wat werk in. Precies wat jij tegen Nikki zegt haha. Lichtenvoorde lijkt me echt een super mooie locatie! Misschien start ik daar eind van het jaar wel.

Ben al 2 dagen niet buiten geweest, verkoudheid te pakken. Al lang niet meer zo erg gehad...

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:12

Leuk alle planningen van iedereen!!

Mistid: Wel verstandig besluit!

Ik heb me ook nog bijgeschreven voor dressuur zondag. Sinds juli weer een keer een dressuurproefje :P

Foto van twal vorige week! <3

Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:33

mistid schreef:
Marloes veel km's maken en zorgen dat 'ie goed aan je been blijft. Op concours gaan moet 'gewoon' worden dus daar zit idd wat werk in. Precies wat jij tegen Nikki zegt haha. Lichtenvoorde lijkt me echt een super mooie locatie! Misschien start ik daar eind van het jaar wel.

Ben al 2 dagen niet buiten geweest, verkoudheid te pakken. Al lang niet meer zo erg gehad...

Ja dat zei mijn instructrice ook al. Ik moet d'r scherper maken voor we de ring in gaan. Dus we weten wat t doel is voor de volgende wedstrijd :o
Lichtenvoorde is inderdaad een mooie locatie, is d'r altijd prima voor elkaar.
Moet je t maar melden als je daar gaat starten, kom ik misschien wel kijken. Is voor mij mooi dichtbij :P

Bah hopelijk knap je snel op, beterschap!

Mooie foto Rianne! En veel succes alvast zondag.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:32

Ook even een paar dagen geen bokt gezien.

Vervelend Nikki dat je zo weinig tijd had om los te rijden. Geven ze je dan niet de kans om wat langer los te rijden? Ken die druppels niet, ben wel benieuwd. Zou misschien iets voor Frieda kunnen zijn. Zie je misschien in Zundert dit weekend. [naam] is in de middag.

Mistid: ik had nog geen 50 km. gereden, bij lange na niet. Auto woensdagavond opgehaald van de garage, donderdag niet mee gereden en vrijdag het kleine ritje naar Jan. We hebben ook duizend excuses gekregen van de garage. Dit had nooit mogen gebeuren, dat vind de garage eigenaar ook. De monteur maakt normaal gezien nooit fouten maar ja, fouten maken is menselijk en soms heb je pech.
Beterschap met je verkoudheid. Ik hang er tegen aan maar het zet niet door. Des te beter alleen mag de keelpijn wel verdwijnen.
Ik vind juist de crossen duur met overnachtingen en reizen.

Gave foto Rianne!

Tja, dit weekend. Was nogal wisselend resultaat zullen we maar zeggen ;)

Vrijdag Daimler en Frieda mee naar een springwedstrijd. Daimler deed het super maar tikte er een balk af.
Frieda raakte bij het luiden van de bel gewoon compleet in paniek. We wisten dat het een groot probleem was en daarom hebben we haar ook kunnen kopen maar haar reactie was wel echt heel erg. Dat ze er veel balken afsprong was niet zo'n ramp maar de blik in haar ogen en de spanning in haar lijf waren niet zo fijn om te zien. Ik kreeg zo veel medelijden met haar en wij allemaal. Toch denk ik dat het een kwestie is van haar desensibliseren en haar dus vaak mee te nemen.

Jan had [naam] en Daimler gezien en vond het verder wel een goed rondje.

Zaterdag tikte Daimler er helaas twee balken af. In Roosendaal rijden veel professionals en staat het technisch ook heel pittig dus het was bepaald geen schande maar [naam] baalde wel even.

Frieda panikeerde weer net zo hard als de dag ervoor. Arm dier want ze springt zo graag en in training springt ze 1.45m. alsof het niets is.

Zondag hadden we dressuur. Dit was de eerste keer dat [naam] met haar ging starten en het ging niet vlekkeloos maar toch een derde plaats met 179 punten en een eerste plaats met 185 punten. Mijn man is ook met haar gestart en had geen winstpunt maar zat wel in de middenmoot. Geeft toch wel wat vertrouwen voor de eerste cross straks.

Daimler werd derde en tweede met 188 en 189 punten en mag nu L2 starten.

Dit weekend maar eerst eens naar Zundert met Just en Free. Hebben er zin in. Maandag weer crosstraining van Jan vanuit het Rabo plan

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:42

Percy: balen van de balkjes mes Daimler en sneu dat frieda zo in paniek was..succes dit weekend met crosstraining.

Ik heb m'n eerste crosstraining 4maart staan in winterswijk :) heb de dressuur voor morgen helaas afgemeld. Ben al sinds woensdag ziek dus vind het niet eerlijk om dan op concour te gaan en ben ook nog steeds niet goed te pas. Was al preventief aan de antibiotica omdat ik maar niet over de verkoudheid heen kwam,word ik alsnog ziek.. Dus antibiotica is alweer verlengd ..balen :(

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:40

Hallo,
Tijd geleden dat ik heb gereageerd :o

Hoe was het in Zundert? Was iig lekker weer {:}
En Rianne net als ik wezen dressuren :D . Ging het goed?

Hebben jullie allemaal al een planning gemaakt voor dit jaar? Ik wel. Ik hoop 4 of 5 crossen te rijden. Misschien kunnen we een keer meeten. Volgende week eerste training, ben benieuwd.
Been gaat eindelijk de goede kan op, verder gewoon rustig door getraind. Ze is weer aan het groeien, voel dat ze moe en slap is, dus doe lekker rustig.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:24

Ik heb moeten afmelden(reden in berichtje boven je bericht hihi).
Hoe ging het bij jou? Wat fijn dat het been beter gaat..goed dat je even rustig aandoet, groeien kost veel energie.

Ik heb nu opgegeven: Winterswijk, Markelo en Westerbork. Hoop daarna L te kunnen maar als ie meer tijd nodig heeft krijgt ie dat. Heb verder nog niet opgegeven...en de rest??

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:48

Eerste proef rommelig, tweede wel fijn (eerste en winstpunt :D )
Nu maar eens richten op het springen.
Merk dat ik makkelijker dressuur inschrijf, is her altijd wel ergens in de buurt. Voor springen moet ik zoeken, doe ik dan niet :o
Eerste keer springen in de planning is pas 21-3, maar hebben we wel nodig denk (kunnen we nog even oefenen :P )

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:25

Beterschap Rianne!

Welkom terug Tia. Zou leuk zijn elkaar eens te meeten. Gefeliciteerd met je winstpunt.

Bij ons een beetje een rommelig weekend.

Zaterdag crosstraining met Just en Free. Ze deden het allebei best leuk alleen had Just wat minder zin om natte voeten te halen in de waterbak. Absoluut niet bang maar gewoon stront eigenwijs. Uiteindelijk ging hij er bijna in liggen :D

Zondag dressuur werd wat lastiger. Just deed het voor de eerste keer best goed maar Daimler zat even niet goed in zijn vel. Eerste proef ging nog wel ondanks het wegspringen, tweede proef begon leuk maar daarna kwam hij alleen nog maar omhoog waarop [naam] heeft afgegroet. Ze baalde wel flink maar het zat gewoon even niet mee

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:26

Rianne: balen van je afmelding. Beterschap!
Tia: mooi resultaat
Percy: balen van de proeven.

Ik heb een crossplanning in m'n hoofd zitten. In overleg met m'n instructrice van t voorjaar nog geen cross opgegeven. Komt nog iets te snel, vooral omdat ze indoor nog zo spannend vindt. Kan ze eerst outdoor mooi inkomen met gewone dress en springwedstrijden.
Heb al wel regiotrainingen opgegeven, 1 maart al de eerste :)
M'n instructrice zei dat Ede/Putten wel een mooie wedstrijd was, dus daar wss m'n debuut maken.

Gisteren heb ik ook dressuur gereden. De laatste tijd is Fame in de aanleuning wat lastig. Wanneer ik te gespannen ga zitten wordt zij gelijk heel onrustig met t hoofd.
Losrijden ging heel fijn. In t begin van voor maar wat los gelaten en lekker voorwaarts rondgereden. Later kon ik d'r ook wel fijn wat oppakken.
Toen de ring in (was indoor, losrijden buiten). Daar had ze nog genoeg te zien, dus af en toe kwam ze wat tegen de hand en ze was nog wat gespannen. Maar er zaten nog fijne stukjes tussen waarbij ze mooi ontspande. Ik heb zelf ook goed op m'n ademhaling gelet (kan nog wel ns te hoog zitten :P). Dus ik was niet ontevreden na de proef. Had natuurlijk nog geen wp verwacht, maar vond t toch redelijk ok.

Krijg ik m'n punten terug zijn ze om te huilen zo slecht. En op 1 coupon staan maar 2 zinnen commentaar. Snapte er niks van. Tuurlijk wanneer een paard tegen de hand is mag je een onvoldoende geven, maar beloon het dan ook wanneer ik d'r een moment verder weer ontspannen heb.
Helaas konden we niet te lang blijven, dus heb de jury niks kunnen vragen.
Maarja niet te veel over nadenken en gewoon weer lekker verder trainen, weet zelf waar de verbeterpunten liggen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:05

Tia: Super hoor! Bij ons juist veel meer springen dan dressuur haha.

Percy: Wat balen dat Daimler omhoog kwam tijdens de proef. Verstandig om dan af te groeten..

Marloes: Ahh wat mega balen!!! Reed je toevallig in Haaksbergen? Daar zou ik anders meedoen was ook buiten losrijden..hadden we anders evt kunnen meeten als we dat geweten hadden en je daar idd was haha!