[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:13

Ja ach.. blijf alle paardenfilms leuk vinden.. :D Heerlijk hoor, onderuit met een kop thee en dan lekker mijn Penny-mode aan :z ..

En virussen moet je uit zieken, kan geen antibiotica voor gegeven worden, want het is geen bacteriële-infectie :) . Beterschap PB!!En daar kan je inderdaad pijn van in je gewrichten krijgen.. :(:)
Mandy, lijkt me heel moeilijk om te doen.. Sterkte ermee :(:) .

Weer verder werken :wave: !

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:17

Hoi!

@ Caroline: mooi dat je lekker gereden hebt en wie weet wordt die andere functie was. Klantenservice kan best leuk zijn denk ik.
@ PB: dat klinkt niet zo goed. Maar waar was je precies bang voor (als ik vragen mag)?
@ Mandy: :(:)
@ WL: werkse!

Ik heb net Jer even gereden. Lekker in de buitenlucht en alles op ontspanning na dinsdag. Gelukkig pakte hij meteen blij aan dus ik ben weer opgelucht :D . Ben ook vrij snel weer afgestapt, hij liep weer zo fijn. De krater in mijn kaak begon daarna wel flink te tokkeren, dus ik neem zo nog maar zo'n roze snoepje voor het slapen gaan.

:wave:

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:29

Oei, ik kan het bijna zelf voelen, Noor :D
Gefeliciteerd Hilde!
Goed dat je in ieder geval weet wat het is nu PB, nu maar hopen dat het vrus snel weg is.

Het springen met Olivier gisteren ging weer zó goed!!! Vooral het laatste rondje, 1,10-1,20 ging weer zó verschrikkelijk lekker. Eindelijk heb ik weer een supergevoel *\o/*

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:34

Fijn Heleen. Ik heb ook weer zin om te springen!! Ga Marco gelijk een sms sturen of het nog door gaat zaterdag :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:51

Heleen, heb je PB terug?
Hij blijft in postvak uit staan volgens mij.. wat ben ik toch een compjuterkneus }:0

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:00

Goedenavond
Ik vond Hidalgo wel leuk gister, maar ik vind dan ook de meeste paardenfilms leuk :P Ik heb net de zadelmaker aan de lijn gehad, in de eerste week van maart komt ie langs. PB, heeft Godfried eigenlijk nieuwe of tweedehands zadels? Want ik dacht tweedehands, maar aan de telefoon leek het erop dat hij nieuwe had.
Morgen ga ik lekker naar de Hengstenkeuring, Totilas aanschouwen :D En dit keer hoop ik toch echt iets nuttigs te scoren :P

Gefeliciteerd Kim :D:D
Succes met je laatste avonddiensten Lotte
Wat fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden Caroline! Ik kan me voorstellen hoe heerlijk dat weer is!
Gelukkig is het 'maar' een virus PB, maar toch vervelend :(:)
Kan me voorstellen dat dat vreselijk is Rowo :(:) Fijn van Avi!
Lekker dat je een dressuurzadel hebt Mo!
Fijn dat je lekker gereden hebt Noor!
Mooi dat het zo goed ging Heleen :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:38

Oja, ik ben trouwens toch weer serieuzer bezig met die Aquatrainer. Ik zie geen verbetering in de manier van lopen en de spieren van Vorstin. Ik ga morgen met de fysio bellen wat zij er van vindt en dan ga ik de mensen van de aquatrainer bellen over de mogelijkheden en de prijzen. Misschien gaat ze er dan al deze week heen, en dan haal ik haar na mijn vakantie (of iets later) weer op.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:42

Over die grafsteen. Je zoekt hem niet direct uit :n Daar gaat maanden overheen. Je geeft aan wat je wel en niet wilt en wat je wel mooi vind etc. Aan de hand daarvan gaan ze voorbeelden ontwerpen, ons laten zien, weer aanpassen etc. Dan zit er nog 12 weken levertijd op... Duurt dus nog ff.

@ caroline: een MBO functie is volgens mij tegenwoordig ook iets wat niet meer zo gewild is. Als ze en HBO'er kunnen vinden, gaan ze volgens mij daar voor. Ooit gedacht aan een extra studie?

@ snoekiej: is zo'n training duur eigenlijk? ik heb daar geen flauw idee van? En ze moet daar dus een tijd blijven en wordt door die mensen getraind?

@ heleen: fijn dat je weer lekker hebt gesprongen. Start je op concours eigenlijk L of M springen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:50

rowo schreef:
@ snoekiej: is zo'n training duur eigenlijk? ik heb daar geen flauw idee van? En ze moet daar dus een tijd blijven en wordt door die mensen getraind?

Ik weet nog niet hoe duur het is, maar het is duur :+ Volgens mij kan je je paard iedere keer brengen en halen, maar kan je je paard ook laten staan. Ik wil haar iig de twee weken dat ik op vakantie ben laten staan, maar misschien wel een maand/zo lang ze nodig heeft. Het is maar een optie hoor, ik weet nog niet zeker dat ze er heen gaat. Maar ik denk dat dat wel een manier is om Vorstin echt met goed rug- en achterhandgebruik te laten lopen. Aan de longe krijg ik dat gewoon moeilijk voor elkaar. Vorstin is zo handig dat ze dan net iets anders doet, waardoor het haar minder moeite kost. Ik heb gewoon de vaardigheid niet om te zien hoe ze precies goed loopt en blijft lopen. Als ze door de aquatrainer de manier van lopen eenmaal doorheeft, zal het voor mij ook makkelijker worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:55

Noorwijdenes schreef:
Heleen, heb je PB terug?
Hij blijft in postvak uit staan volgens mij.. wat ben ik toch een compjuterkneus }:0

klopt helemaal, ligt niet aan jou. Komt pas in Verzonden als Heleen hem heeft gelezen :))

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:02

@ rowo ik heb een HBO opleiding gedaan maar na 2 jaar moest ik stoppen ivm medische redenen. Ik ben ook bezig om te kijken of ik een opleiding via het UWV kan doen aangezien ik een opleiding van mijn ww niet kan betalen. Ik heb alleen nog geen reactie gehad. Stomme is dat al mijn vorige banen HBO was maar ze blijven naar de opleidig kijken. Zo irritant.

@snoekiej Jammer dat je aan de andere kant van Nederland woont. Vlakbij Assen zit nl een paardenzwembad.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:20

Ik doe nu MBO-v, ik weet nog niet of ik HBO-v er achteraan wil doen of dat ik HBO operatie-assistent wil gaan doen.. ik denk er nog even over na.. -:)

Lastige keuze Caroline.. En dat met die opleiding is ook wel moeilijk.

Snoekiej, ben benieuwd w.b. die Aquatrainer :) , ik zou er denk ik ook voor kiezen in jouw situatie :j .

Pfff.. werk elke week 5 diensten onregelmatig, nu in mijn afstudeer-periode merk ik wel dat het wel veel is :\ , merk nu dat ik ook wel echt moe ben :z ...
Zaterdag lekker uitslapen, daarna met Wo écht buitenrijden, ben het nu zat, dat gewerkt heel de tijd en dan is het weer sh*tweer, ik wil weer volop Wolin-tijd!! }> En dan lekker bij vriendin eten en heel de avond films kijken in haar nieuwe huisje, met haar nieuwe kat Jim op schoot :)) . Kijk er nu al naar uit! :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:29

Noor, ik heb hem gelezen en beantwoord. ;) . Ik was tussendoor nog even paardrijden, vandaar mijn late reactie. Olivier was zo lief.

Rowo, ik heb een paar jaar geleden even in het M gesprongen. Maar vanwege zijn hoefproblemen toen, heb ik 1,5 jaar niet kunnen springen. Toen heb ik terugplaatsing naar het L aangevraagd en gekregen. Met dit nieuwe systeem mag ik L blijven rijden. Eigenlijk bevalt het me wel, maar als dit vertrouwen nu weer blijft groeien zit de stap naar het M er toch wel weer in.

Snoekiej, ik zie bij honden ook verbluffend goede resultaten van die aquatrainer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:42

Heleen, mooi dat het springen goed ging!
Noor, toen er bij mij 3 verstandkiezen uitgingen aan 1 kant (ik had er twee bovenop elkaar) had ik 9 hechtingen, want hij had mij helemaal opengesneden van onder tot boven, maar ik heb maar in totaal 1 pijnstiller gehad. Alle pijnstillers (op recept) heb ik toen aan mijn moeder gegeven. Nu moet er nog 1 uit, maar die moet er in kleine stukjes uit. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in :o
WL, Werk ze dat laatste nachtje (toch?)
Snoek, Ik ben benieuwd naar de prijs. Toen Bart erover begon kreeg ik bijna een hartverzakking van de prijs.

Nieuw zadel licht netjes in de zadelkamer.... Nu hopen dat de zadelmaker binnenkort weer eens komt :D Paard flink achter z'n vodden aangezeten. Na 30min. was hij al zeiknat!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:06

Mo, je hebt hem dus lekker in het zweet gewerkt?

Ik heb echt weer heerlijk gereden vanavond. Uk doet het de laatste paar weken superfijn! Wat een fijn gevoel is dat zeg

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:11

Wat heerlijk Jantine :D , jullie hebben weer een nieuwe boost gekregen geloof ik ;) . Nog last gehad van zijn been?

Heleen, fijn hoor van dat springen +:)+ ..

Ben alweer thuis.. ben maandag door mijn rug gegaan, maar na 4 diensten voel ik 'm wel :\ .. Moet steeds verzitten en door de knieën zakken, net toch maar weer paracetamol ingenomen %) ..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:27

Tientjeh, ja inderdaad. Lekker gegallopeerd in verlichte zit en veel overgangen }>
WL, Sterkte met je rug!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:28

Shanouk: Weet eigenlijk niet of Godfried alleen nieuw heeft. Lijkt mij dat hij ook wel wat tweedehands heeft. Maar goed hij kan je in ieder geval goed adviseren over wat wel of niet goed zal liggen.

Lotte: Gewoon lekker pijnstillers nemen. Je mag 10 500mg pillen op een dag nemen. En ik kan je vertellen het helpt :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:34

Uh uh, lekker paracetamolletjes snoepen :P . Gelukkig heb ik geen slechte lever :+ .. Morgen maar weer bekijken..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 01:24

WL: Oef dat is niet lekker, ik hoop dat de smarties helpen :(:). En bedankt voor je tips, ik ga ze zeker gebruiken!
Tientjeh: Fijn dat Uk het zo goed doet.
Mo: je hebt hem lekker aan het wer gezet zo te lezen.
Caroline: Lastige situatie, hopelijk kan je toch die opleindig doen.
Snoekiej: Dat is fijn dat ze dan getraind wordt als je weg bent, ik ben benieuwd naar de resulstaten als Vorstin daarheen gaat, dat is namelijk een van de weinige trainingen/behandelingen waarvan ik het idee heb dat het werkt, ik heb alleen nog nooit iemand zijn ervaring ermee gehoord.
Rowo: dat is wel heftig.
Heleen: Fijn dat het springen lekker ging.

Zo ik heb vanavond wedstrijd gehad, en ik ben redelijk tevreden. Op wedstrijd was hij supercool in zijn kop en het losrijden ging redelijk, ik probeerde te relaxen en te denken "wat maakt het ook uit hoe het gaat". In de eerste proef was ik toch nog redelijk gespannen, bam werd iets te enthousiast en ik reed de gebroken lijnen veel te klein met 2 terechte 3-en als gevolg, dus met onze score van 172 kon ik me wel vinden.

Met tussen de proeven door losrijden moest ik even een stalgenootje helpen, haar paard had ineens besloten 180 graden te draaien en weg te rennen wanneer er een ander paard aan kwam, vervolgens was ik zo druk bezig met rustig langs haar paard te rijden om hem op zijn gemak te stellen dat ik zowaar ontspande :+ ! Onze tweede proef ging dus stukken beter, met o.a. een 7 voor schouderbinnenwaarts en door een s van hand veranderen (deze oefeningen vind ik normaal erg moeilijk en haal er meestal 5-en voor), en 8-en voor de uitgestrekte stap en de stap in het algemeen *D ! Resultaat: tweede met 185 .

We zijn er nog lang niet, maar we gaan in ieder geval vooruit en daar ben ik tevreden mee :) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 08:02

EB, Was je toch nog te gespannen je eerste proef. Fijn dat je tweede proef een stuk beter ging!
WL, Hoe ben je de nacht doorgekomen?
PB, Hoe voel jij je nu?

Ik zit te wachten op de aannemer (niet op die stomme belgen). Hij gaat er dan na 1 jaar en 5 maanden dan eindelijk een nieuwe ventilatiekast in zitten. Maar dan zijn ze nog niet helemaal van mij af, want twee keer geleden hebben ze de glaslatten en kozijnen flink beschadigd (met een schroevendraaier ;( ) dus die mogen ze ook nog vervangen en oplappen }>

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 08:50

Goedemorgen!
Evie: gefeliciteerd met je winstpunt. Probeer dat goede gevoel bij je volgende wedstrijd weer op te roepen, dat helpt bij mij altijd enorm.
WL: al een beetje opgeknapt? En PB ook?
Snoek: ik ben ook wel geinteresseerd in die aquatraining voor mijn merrie (als het veulen er weer af is etc, duurt nog even maar goed). Het schijnt ook goed te zijn voor peesproblemen, dus als je meer info hebt....
Lielle: dank, ik snapte er alweer niks van :+
Heleen: zoals het er nu naaruit ziet gaat mijn les door zaterdag (*\o/*), dan zal ik het wel eens aankaarten ;)
Mo: hopen dat je dan nu eens van die lekkage af bent........ }>

Ik heb een beetje een slechte nacht gehad en zie er nu uit als Quasimodo. Wang is echt opgezet en heb er helemaal een scheef bekkie van :o . Ben vroeg naar mijn werk gegaan en ga rond half 1 weer naar huis. Dan even naar de paarden en een tukkie doen denk ik... :Z

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:02

Gefeliciteerd Evie!
Idd, hopen dat je nu van de lekkage af komt, is ook niet leuk Mo.
PB&Lotte :(:) .
Mandy, lijkt mij ook erg moeilijk zoiets :(:) fijn dat Avi het goed deed!
Noor, ook voor jou :(:)
Fijn dat Uk goed gaat Jantine!
En super dat het rijden goed ging Caroline, balen dan weer van de vacature.
Fijn dat je lekker had gesprongen Heleen!

Mijn wedstrijd ging wel, Meno durfde met inrijden nieteens bij de kant in de buurt te komen, was in een tent :(:) . Gelukkig werd dit na een paar rondjes beter. Losspringen sprong hij gruwelijk. In het parcours was hij heel sloom, hij keek overal naar maar gaat dan niet staken oid van het bang zijn. Had een balk op de eerste en een stop op de laatste + 2 tijdfouten. Hij was al anderhalve maand niet meegeweest omdat we alles hadden afgemeld ivm het weer (elke keer met hem was het een drama). Tweede parcours ging een stuk fijner, hij liep weer uit zichzelf, dacht mooi mee. Toen had hij 1 sprong waarvan hij dacht; laat ik er eens overheen lopen, waardoor ik een balk in de eerste fase had. Kon wel vernemen dat hij toen alweer meer ritme had. Wilde afgelopen maandag op oefenparcours alleen had ik zelf roet in het eten gegooid :o .

Heb nu vrijgenomen, ik zou wel naar school gaan om mijn wiskundecijfer terug te krijgen (heb maar 3 uur les), alleen valt hij uit. Dus een beetje onzin, aangezien ik bij mijn laatste uur al een halfuur eerder vrij moet en de andere les (eerste uur) is een doorwerkles volgens mijn werkschema.
Straks gaan we met Kino die kant op, eerst nog even Yoeri en Ultra rijden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:05

Mogee lees vanavond goed bij!!

Zo heb vreselijke kies pijn ;( -O- :\ niet grappig :(
Nu maar naar me werk :( kijken of het gaat,

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:21

Corien, neem een roze smartie! ;)
(en even langs de tandarts misschien?)