[SGW] tripalon gorssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: tripalon gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:49

Jups Fliederweg intikken en je komt er!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 06:26

We staan weer eens voor een moeilijke beslissing...
Over een uurtje zouden we gaan vertrekken, maar het waait hier ontzettend hard... Mijn ouders zien het nog niet zo zitten om met de trailer te gaan rijden...

We kijken het nog ff aan...hopelijk wordt het weer nog wat beter *vrees van niet Boos!*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 06:39

Nou mensen bereid jullie maar voor... het is hiet ontzettend ***weer! Gelukkig geen hard wind maar wel constant regen... Boos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 07:27

Mijn wekker ging om kwart voor 7 maar dat was niet eens nodig, ik was al wakker door de wind die om het huis gierde.

Het lijkt nu net even droog te zijn, we komen zo die kant op.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:01

Ik ben ook wakker Clown, ga zo al naar stal.. Het valt hier wel mee met de regen, in Deventer. Ik hoop dat ik even tussen de buien door kan starten Schijnheilig

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:05

Het gaat wel gewoon door? We hebben ze ingevlochen klaar stat en gaan over een uur weg, maar tijfelen toch wel een klein beetje vanwege die wind...

Bedankt voor het adres trouwens

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:09

Het zijn wel elke keer buien, zowieso wordt het rond 10 uur droog, volgens de buienradar.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:11

Wat een vies weer. Werd ook al wakker van de harde wind en de regen Scheve mond
Ik dacht ook maar even checken of het nog wel doorgaat. Gelukkig wel Lachen

De regen wordt al wat minder hier in Diepenveen.
Laten we hopen dat de buien snel wegtrekken Lachen

Ja dat zag ik ook al Esmee!
Zie: http://www.buienradar.nl/images.aspx?ja ... =200731888

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:47

Nou ik ga maar eens richting stal, vlechten etc.
Succes allemaal mensen alvast!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:17

Hoe ging het??! Haha!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:44

heey vief, ik had niet eens door dat ik een stuk met je mee reed in de tripalon haha. ik had 181 met de dressuur en foutloze tripalon. helaas 2 balkjes in het springen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:46

De tripalon was erg leuk ondanks het weer. Tijdens de tripalon nog wel een hagelbui op mijn kop gekregen Clown Dressuur ging goed. Ondanks een heel slecht terrein deed Lipso goed zijn best. Een keer sprong hij uit de contra, maar het was ook echt heel erg zwaar dus extra lastig. Verder wel braaf en 183 punten. Onze eerste winstpunt is dus binnen Haha! Tripalon ging ook goed. Hij zwalkte in het begin wel een beetje want het was toch wel spannend. Later ging hij echt goed. Heb nog een heleboel mensen ingehaald (oa Nickeltje) en die 10 kilometer was eigenlijk zo om. Heb het grootste gedeelte gegaloppeerd. Water ging ook goed. Was wel jammer was net een groepje van 3 voor mij die er net in gingen. Dus helemaal alleen was ie niet, maar toch wel erg braaf Ja
Een hindernisje helaas gemist, maar wel door de verplichte doorgang gegaan. Er liep een man met 2 niet-aangelijnde honden die echt op het aller laatste moment pas van het pad af waren. Daardoor zag ik de hindernis te laat en gingen we er langsheen. Daarna ging 1 van die honden ook nog achter Lipso aan al blaffend, zonder nog naar zijn baas te luisteren, dus dat was eigenlijk niet zo grappig. Sommige mensen ook Hamer
Maar Lipso heeft heerlijk gegaloppeerd, sprongetjes soms nog wat onwennig, maar wel foutloos Ja
Ringsteken vond hij ook heel normaal, was toch wel heel lastig dus van de 3 ringen maar 1 te pakken gekregen. Daarna nog een klein parcoursje van 6 hindernissen en dat ging ook erg fijn en foutloos. Dus trots op Lippie Haha!

Tientjeh: Mijn moeder zei het ook net, anders had ik het ook niet geweten Haha!
Maar vond het erg gezellig Haha! Jammer van je balkjes Ach gut
Ik ben benieuwd of er nog leuke foto's zijn gemaakt!!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:56

Ik heb ook fijn gereden, dressuur was echt niks, ik kon niet inrijden met 20 man op 10 vierkante meter, + dat het blubber was, dus ik heb als inrijden alleen gestapt, en wat geglibberd wat op draven leek.
In de proef zelf was de grond iets beter, nog steeds niet fantastisch, dus ze ging alle kanten op, maar ze was erg braaf. Beloond met wel 156 punt, dankuwel jury.
Tripalon ging echt fijn, we zijn gewoon 10 km keihard gegaan *LOL*, 1 hindernisje overgeslagen, die was zo ver in de blub gezonken met een diepe geul ervoor, daar waag ik me niet aan.
Springparcours foutloos natuurlijk (5 hindernissen haha Haha!), hoe hoog stond dat eigenlijk?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:57

Ezumii schreef:
hoe hoog stond dat eigenlijk?

Jammer van je dressuur Ach gut

Hoe hoog? Eerder hoe laag Knipoog
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 18-03-07 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:58

80 cm ofzo.

bij mij ging de dressuur ook helemaal niet goed. kwamen net mensen lang galopperen naar de waterbak. maar toch nog 181.
tripalon ging er goed, kwam alleen de mensen van de B groen achterop, die mocht ik eerst niet inhalen. maar samen met vief toch gedaan Haha!. haha. verder ging hij helemaal foutloos en pakte alles aan.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:59

Volgens mij hadden wij de lage ring dus, hadden allemaal 160-ers er tussen zitten later ook *LOL*, jury snauwde me ook nog af toen ik netjes mn naam kwam zeggen .

Ja daarom vraag ik, hoe hoog stond dat, alleen hindernis 4 stond een beetje op normale hoogte eigenlijk vond ik. Het stond trouwens wel hoger dan 80 cm hoor, sprong in Mariënheem vaak 80 cm en dat parcours was altijd een stuk lager haha.
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 18-03-07 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:01

ja, maar volgens mij ook nog steeds geen meter hoor.
lekker zo'n jury. welke ring?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:45

B paarden werd niet op een meter gebouwd in een springparcour hoor, zou ook niet eerlijk zijn. Er liepen veel jonge paarden mee en alle paarden hadden al er 10 km + de dressuur op zitten!
En bij de SGW klasse B paarden staat het springparcour ook maar tussen de 80 en 90 cm.

Ik vond het vandaag wel een geslaagde dag!
Helaas 179pnt, daar baalde ik wel even van! Wel een bagger grond, maar ja dat was te verwachten met dit weer.
Tripalon ging lekker, af en toe een langsloper maar dat vond ik niet erg. Ze is nog jong. Ook de grond in de tripalon was op veel plaatsen best zwaar, ik zet mijn paardje zo maar mooi een nachtje in de staysound!
Springparcour ging foutloos!

Een paar leuke foto's en een filmpje van Dyon en mij vandaag: viewtopic.php?f=10&t=742610&p=23966928#p23966928

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:38

Mijn dressuur ging voor mijn gevoel lekker. Echter de jury vond het minder 175 punten. Kreeg als commentaar dat ik op mijn spoorgebruik moet letten... Nu heeft mijn paard een stukje dode huid en daar zit ik dus met aandrijven. Uit voorzorg al wieltjes om, anders heeft hij er elke keer een ei aan hangen. Nu hij geschoren is, is de vacht daar minder en zijn huid is wat droog, met als gevolg schilfers..... Nou ze wilde alleen maar even vertellen dat ik uit de ring kon worden gehaald en dat ik het allemaal misschien wel goed bedoelde.... Wist dus meteen dat mijn proef niet wat was.

De tripalon. Voor het eerst alleen en helemaal foutloos. Moest af en toe wel even drukken, maar Vos pakte braaf en fijn aan... Hij was lekker fanatiek en vloog rond. Water doet hij zowiezo erg fijn dus met een goed gevoel de cross uit. Ringsteken alles geraakt echter niet 1 aan de stok.

Springen, was ruim op tijd en moest dus wachten. B-groen was nog bezig (bleek later) want er werd verhoogd. Op dat moment werd ik wel even zenuwachtig (ben niet zo'n held en vond het dus aan de maat voor mijn doen). Maar het goede en fijne gevoel van de cross nog in de benen dus gaan met die banaan.... Resultaat foutloos!!! Mijn dag kan niet meer stuk, heb enorm genoten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:52

Zow....wij zijn ook weer terug, opgeruimd en in bad geweest...

Dressuur viel me voor mn gevoel niet tegen (op keertwending naar links na dat was terecht een 3 en ze sprong over uit contra want ze zag ineens mensen in het bos lopen). Mn punten vielen me erg tegen. 169 punten. Heb heel veel 5-en en een paar 3-en en 4-en... Zelfs voor punt 30 heb ik een 5 terwijl Nickje toch netjes gevlochten en getoilleteerd was... Viel me echt tegen!!

De rit was erg lekker. Beetje zware paden vanwege alle modder, maar heb heerlijk gereden en het springparcours er na ging zelfs voor Nickjes doen erg beheerst en alle balken zijn blijven liggen.
Ben voor mn gevoel best tevreden over deze dag!!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:58

Toch nog leuk om alle verhalen te lezen! Wie hadden jullie allemaal als jurylid dan? De punten vallen mij tot nu toe nogal tegen...En hebben jullie ook nog leuke foto's, ben zeer benieuwd Ja

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:09

Ik had mevrouw Garvelink en had zeker een winstpunt verwacht.. maar helaas ik kwam dus 1 punt te kort...

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:12

Sjaan schreef:
Ik had mevrouw Garvelink en had zeker een winstpunt verwacht.. maar helaas ik kwam dus 1 punt te kort...

Dat is wel balen! Zeker als je een wp had verwacht en je net 1 puntje te weinig scoort...

rafikihorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:20

Wie weet wie er allemaal foto's hebben gemaakt?
Volgens mij was er paard in beeld, maar bij hindernis 1 stond er ook iemand te fotograferen. Wie was dat?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:24

Zonde van de punten allemaal, zo scheutig waren ze er daar dus niet mee .

Ik had trouwens nog veel bekijks met mn rode setje, dat oornetje maakte hem af volgens mij *LOL*

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's..