[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:47

Jeetje wat een gave sticker!!!

Ik ben beetje rusteloos, merrie kegelt nog niet maar ging vanmiddag zelfs in het land liggen en was erg op zichzelf vandaag
Ik ga zo voor het slapen nog een x kijken voor de zekerheid. Denk toch dat ze de 340 dagen niet gaat halen. Ze is ook zo enorm dik

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:03

Ik ben benieuwd JJ Verwacht je nu het veulen van VanOverbeek?

Han was gister nog op stal, maar die kende ik natuurlijk helemaal niet. Dus ik sta beest na te verzorgen en toen moest ik ineens antwoord geven op de vraag waarom ik niet bij Vaillant gedekt had (en aangezien ik niet wist tegen wie ik antwoord moest geven heb ik me er makkelijker vanaf gemaakt dan ik anders zou doen.)
Wilde nog vragen naar VanOverbeek(ving ik wat over op tussendoor), maar wilde me niet in hun gesprek mengen.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:10

Ja dit moet de kleine Vanoverbeek worden, Rebec is echt enorm nu!! Arme merrie!!
Ik zou het er wel uit willen trekken.
Morgen gaan we naar Alice & Gert, gezellig eten en bijkletsen, Ik ga wel even een oppas regelen want wil haar niet zolang alleen laten. Of ben ik nou overbezorgd???

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:24

Ze staat nog heerlijk hooi te knabbelen, dus ik ga lekker naar bed!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:58

Ik zou in jouw plaats ook oppas regelen voor de zekerheid

Veel plezier morgen iig en hopelijk dit pinksterweekend nog een gezond veulen!

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 01:05

Scum schreef:
Als je al aan de eerste proef begonnen was en halverwege de proef stopte krijg je 2 verliespunten. Vrijwillig afmelden heet dat. Alleen als de jury je zelf uitsluit krijg je geen verliespunten. Voor de 2e proef heb je uiteraard geen verliespunten.

K** is dat echt zo ??
Dat betekent dus dat ik gister na vrijwilig de dressuurbaan te hebben verlaten 2 verliespunten heb!!!??? Wat voor dropveter heeft dat nu weer bedacht
Hier word ik dus echt niet goed van!!
In het springen krijg je juist geen verliespunten als je de baan vrijwillig verlaat.
stomme K**dressuur

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 01:07

Ik vond het al zo vreemd dat je vrijwillig de baan verlaten had RK Dat zou ik zelf alleen doen als ik het gevoel had dat mijn paard niet ok is en de jury vindt van wel

En nu ga ik echt slapen

reeskees

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 01:16

Kees was gewoon niet te rijden, super gespannen en een paar keer recht omhoog. Dus ik vond dat het weinig zinhad om door de rijden, of zelfs bijna onverantwoord wnt hij flipte gewoon. En als we door waren gereden hadden we zowieso een verliespunt gereden. Maar was dus niet op de hoogte van deze regel...
Vind het nog steeds een stomme regel
Heb al zon hekel aan dressuurwedstrijden en rij daarom al zo weinig mogelijk dressuur en dan word je er ook nog eens 2 gekort omdat je denkt dat je een verstandige beslissing neemt. Eigenlijkhad ik dus gewoon een aantal malen om de bordjes heen moeten stuiteren en nog meer verkeerd rijden om door de jury uitgeloten te worden en dan krijg je geen veliespunten Dat zou ik nou juist een goede reden vinden om 2 verliespunten te geven.

boos boos boos heel erg boos boos boos

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 01:37

mn edit-tijd was verlopen,... dus dan maar in een nieuwe post.
*Begint weer een beetje af te koelen, maar vind dressuur nu niet meer leuk *

heb het dressuurreglement er ff op na geslagen en het klopt idd
maar war ik schreef over uitsluiten was dus fout. Dit zegt de KNHS:
Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering in geval van kreupelheid van het paard, (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement en ernstige blessure ten gevolge van val van ruiter en/of paard. Dit dient duidelijk door het jurylid op de coupon te worden vermeld.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 02:01

@JJ spannend.... ben benieuwd
@BT jammer dat Muis je ff in de hindernis pakeerde. Jij blij met -2
Maar super van je 2e parcours, je hebt ze allemaal weer ff een poepie laten ruiken. Leuke fotos van vrijdag.
@Scum, balen van Oro, hopen dat het snel herstelt.
@LZ gefeliciteerd met je 1 prijs
@Kim, had je nog niet genoeg oranje lintjes Super!!
@MM lekker, weer een puntje erbij, jammer van je tweede proef.
@Vief, balen vanje dresuur, jij had ook niet een lekker dressuurweekend
@Gomir, zie je morgen

Heb vandaag ook een leuke dag gehad. Was de hele middag op een opendag van Manege Boeyenkamp in Cornwerd, waar een groot jubileumfeest erd gehouden. Allemaal leuke en echt goeie shows. Zoals dressuurclinic en demeonstratie van Edward Gal, Springclinic en demonstratie van Albert Voorn. Hele gave SGW demonstratie van de familie Hoekstra. Tussendoor ook nog heel veel demonstraties van manegeleden. En natuurlijk nog flink wat socializen
Aan het eind van de dag nog een springwedstrijd, Win or Loose, met een 7 tal regionale Z-ruiters + Albert Voorn.
6 hindernissen in oplopende moeilijkheidsgraad. Hindernis 1 voor 10 euro, nr 2 20 euro etc. Ook kon het publiek nog geld op de ruiters en de hindernissen inzetten. De hindernishoogtes liepen op van 1.15 (hindernis 1) tot 1.60 (hindernis 6)!! Het was ontzettend spannend en erg kanp van de ruiters wat ze presteerden. O.a. Tineke Hoekstra sprong met een paardje van 1.60 foutloos over de hindernis van 1.60!

Ben inmiddels weer bijna afgekoeld...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 07:34

reeskees schreef:
mn edit-tijd was verlopen,... dus dan maar in een nieuwe post.
*Begint weer een beetje af te koelen, maar vind dressuur nu niet meer leuk *

heb het dressuurreglement er ff op na geslagen en het klopt idd
maar war ik schreef over uitsluiten was dus fout. Dit zegt de KNHS:

Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten of deze vrijwillig verlaat, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering in geval van kreupelheid van het paard, (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement en ernstige blessure ten gevolge van val van ruiter en/of paard. Dit dient duidelijk door het jurylid op de coupon te worden vermeld.

Dus ook als je 3* fout was gereden had je die verliespunten gekregen. Je had beter aan de jury kunnen vragen of ze je wilde uitsluiten.
Andere tip: je frommelt tijdens het rijden wat aan je teugels en maakt ze dan los bij de gesp.
OEPS!!! Harnachement niet in orde!!!! Wat vervelend, nou moet je de ring uit omdat "je teugel geknapt is".

En ik vind het ook een stomme regel hoor

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 07:39

Hmm, je zou natuurlijk ook van je paard af kunnen vallen en ernstig geblesseerd kunnen zijn....

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:19

RK: Wat balen zeg, ga je een keer dressuurrijden, komen ze met die belachelijke regels.... (scum's tip is wel handig alleen wel erg pijnlijk )

vief: gefeliciteerd met je winstpunten en wat goed van sam dat ie zo braaf over de sloot heen sprong

kim: gefeliciteerd met je 1e prijzen

missmuts: ook gefeliciteerd met je wp

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:49

Mogguh allemaal,

Scum, hmm wel goeie tips
Was idd wel van mn paard gerold, maar ben zelf het type dat er gelijk weer op klimt, ook al doet alles zeer...
Kom je een keertje L2 in Friesland jureren

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:07

Ik kan me je gevoel goed voorstellen, RK. Maar er is nog hoop. De meeste juryleden die ik ken vinden die regel net zo k*t als jij, dus die zorgen er wel voor dat je geen verliespunten krijgt.
("och, daar waait net de coupon weg")

Dus wieweet wordt het niet geregistreerd
Alhoewel ik de tips van Scum ook erg leuk vind

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:33

Inderdaad MM, dat gebeurd regelmaaatig
Gelullig maar RK, ik hoop echt voor je.. het scheelt toch weer 2 punten!

Ik vroeg me af he, als je degradeerd naar een lagere klasse, hoeveel winstpunten heb je daar dan in? 0 Weer?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:04

Ben ik ook weer even, gisteren hier een erg leuk feestje gehad! Oefff De afsluiting van de examens is in ieder geval zeer goed gevierd!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:06

RK: Dat is wel erg domme regel..

Ik heb net cocnours gehad met Violin. Ging wel goed met mijn arm, het opstappen zag er wel een beetje komisch uit met zo'n krukje
De dressuur ging best netjes. Sprong 1 keer aan in de middendraf en met galop aanspringen deed ze een keer het hoofd in de lucht. rest ging allemaal netjes en ik had 184 punten.
Met springen was ik foutloos Weet nog niet of ik prijzen had met dressuur of springen. Moet straks met Sunny er heen, dus ga dan even kijken.

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:21

Wat een leuke stikker

RK: Stomme regel ook..
Andrea: beetje brak nu zeker?

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:43

jeetje wat een regel

RK: nee inderdaad ik had nog niet genoeg oranje linten haha. naah prijzegeld is toch wel lekker als je 3x 1e bent jammer dat ze dat niet altijd bij de pony's hebben

renske: fijn dat je een wp had en het springen ook fijn ging

Ik ga zometeen Sunny even rijden, lekker buitenritje en vanmiddag ga ik loempia ook nog even rijden. en vanavond gezellig naar mn oma

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:13

Heeft net alles braaf bijgelezen
Maar heeft ff geen zin meer om te reageren
Gisteren bij een vriendin wezen slapen en nu nog een beetje moe.. Hadden echt een hele enge film gekeken

Ga zo maar even oude kleren aandoen en dan naar de garage paps en mams helpen met behangen
Gaan van de garage een huisje maken voor logees enzo
Maarja daarna ga ik der gewoon in wonen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:14

Ohjah nog een vraagje dat bericht op de voorpagina over de BM stables, waar gaat het nou precies over snapte het niet helemaal

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:50

Welke film was dat Vief? Ik ben dol op echt enge films.............

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:08

The House of Wax..

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:13

Die is niet eng... Maar nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk niks eng vind.