[SGW] Voorbespreking SGW Maarsbergen 2014.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: Voorbespreking SGW Maarsbergen 2014.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:13

Ik hoor net dat het al om 23:00 open was
Erg oneerlijk! Hoort niet zo te gaan, voor de mensen die wachten tot 00:00.
Maar goed kan me nog meer ergeren.
Is nu niks meer aan te doen!
Hopelijk doet de verening volgend jaar wel gewoon om 00:00 open.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:24

Ze moeten er gewoon mee stoppen om het s nachts om 12 uur open te gooien. Vind het gewoon belachelijk dat je op moet blijven of een wekker moet zetten om misschien een startplaats te krijgen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:30

Er is geen ideale tijd denk ik :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:38

Nee want overdag zijn mensen wel werken.
Het is voor niemand ideaal.

brigitdeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:03

misschien doen ze het op woonplaats sorteren? of de gene die er elk jaar rijden? ik sta er gelukkig wel bij :)

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:17

Ik denk gewoon dat we met z'n allen beklag moeten doen bij de KNHS. Het komt bij mij heel erg over als vriendjespolitiek. Ben benieuwd welke bekende ruiters er straks allemaal op de startlijst staan die hun vijf paarden binnen twee minuten via dat digitale formulier opgegeven hebben.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:54

Heeft ook gewoon met handigheid te maken, je wil niet weten hoe snel je word als je wekelijks zoveel paarden op moet geven voor dressuur/spring of eventingwedstrijden. Ik typ dan ook op topsnelheid ;)

Maar het is natuurlijk zuur dat het zo moet gaan, ik heb ook "te vroeg" ingeschreven en sta ook op de deelnemerslijst. Ik heb gewoon ingeschreven met het idee. Als het te vroeg is heb ik pech, maar ik wil wel gewoon op tijd slapen. En tja als je al de hele dag aan het kijken bent of het kan en het kan ineens. Dan doe je dat toch ook? Hoe stom ben je als je dat niet doet?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:07

Een van die bekende ruiters heb ik klokslag om 00.00 uur ingeschreven met drie paarden. Geen vriendjespolitiek dus. Man moest ook heel vroeg zijn bed uit en had de nacht daarvoor al tot 00.00 uur zitten wachten. Ik bleef toch op om mijn dochter in te schrijven. Kan gelukkig ook snel typen :)

Bij Ermelo stond dat inschrijven in de loop van vandaag mogelijk zou zijn. Dacht al dat ik vandaag de hele dag in de aanslag zou moeten zitten maar om 01.30 uur ging die inschrijving opeens open. En ja, toen was ik nog wakker dus kon ik inschrijven. Ik vind dit alleen zo mogelijk nog oneerlijker. Nu is Ermelo denk ik minder populair dan Maarsbergen want ik zag begin van de middag nog startplaatsen vrij staan.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:19

Dan zou ik het ook doen Vera.
Maar het is wel een beetje unfair, dat ze om 00:00 aangeven, zoals normaal en ze het een ur eerder openen.
Ik ben extra opgebleven en dan gebeurd me dit.
Maar goed, het zij zo, hopelijk een les voor hun. 2 dagen de doen. Er is genoeg animo!

Heb me maar voor Genk ingeschreven, is maar een 30 min rijden, ipv de 2 uur nr maarsbergen. Maar is wel op drie dagen..
Hopelijk sta ik daar wel op de lijst

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:56

Het was zelfs nog eerder open CalvinenGino;)

Hoop voor je dat de nl's daar dan mogen starten! Was voor mij ook alternatief geweest. Maar Maarsbergen is ons weekeindje weg met de paarden. Dan logeren we altijd bij kennissen. Wij gaan dus ook dag eerder heen kan ik daar lekker in het bos rijden

Dit keer weer basis ipv internationaal wat eigenlijk de bedoeling was ;)

Maar Genk is een erg gezellige wedstrijd en moet ik ook nog altijd een keer gaan rijden. Dit jaar alleen nog niet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:43

Genk wordt hier ook een weekend weg. Baal alleen van de onzekerheid mbt starten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:31

Voor de Limburgers is Tongeren ook heel goed aan te rijden. Mooie wedstrijd in Belgisch Limburg. Denk zo'n 20 km. van Maastricht? Moeten jullie wel opschieten want de inschrijving sluit deze week. Wedstrijd is al over anderhalve week.

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:00

& Weet iemand nog een goed alternatief zo dicht mogelijk bij Maarsbergen in de buurt? _O-

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:14

Tongeren is de inschrijving al voor dicht, moest je je vandaag voor 12 uur voor inschrijven.
Enige alternatief dat er dat weekend is is Mont le soie in belgie. Maar dat is wel weer een heel eind de andere kant op. ;)

Ik sta gelukkig wel op de deelnemerslijst met 2 paarden in het M en ben ook geen bekende ruiter. Het zijn echt niet alleen maar bekende ruiters...
Wel ontzettend zuur als je er niet bij zit. :(

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:36

Sorry, wist niet dat Tongeren vandaag al dicht ging, dacht in de loop van deze week.

Het gaat inderdaad niet gemakkelijker voor de bekende ruiters. Ik heb als compleet onbekend persoon een bekende ruiter op de lijst kunnen zetten omdat ik op tijd was. Zat klokslag 00.00 uur klaar en lees hier nu dat de lijst al om 23.00 uur was open gesteld. Ik vind dat echt niet kunnen.

De run op deze wedstrijd is gewoon niet normaal meer. Het wordt toch al steeds erger bij de SGW. Zou fijn zijn als ze meerdaagse wedstrijden zouden organiseren zodat er meer mensen aan de start kunnen komen. Hindernissen staan er toch al.

Zo het nu gaat doet me denken aan de kaartverkoop van zeer populaire concerten waarbij mensen in slaapzak voor de deur liggen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:02

Haha precies.
Maar het zij zo dat iedereen mee wilt doen.
Maar dan moet de verening zich wel aan de afspraak houden en on 00:00 openen en niet om 23:00. Is gewoon niet netjes

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:47

Als we hadden geweten dat de inschrijving eerder open was, hadden ook wij ons natuurlijk gelijk ingeschreven. Maar als je met bevestiging van 00.02 al op de wachtlijst staat, ben ik geneigd te denken dat er mensen zijn geweest met voorkennis. Maar goed, is allemaal achteraf. Feit blijft dat de inschrijving dit jaar erg slecht geregeld was; eerst verkeerde dag en daarna ook nog eens verkeerde tijd. Hopen voor ons op minimaal 12 uitvallers...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:51

Dat is raar Pitt25. Ik ben om middernacht gaan inschrijven, kan dan toch niet dat je twee minuten later al op de wachtlijst staat? Dit kan zo gewoon niet. Dit is niet eerlijk.

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:00

Pitt25 schreef:
Als we hadden geweten dat de inschrijving eerder open was, hadden ook wij ons natuurlijk gelijk ingeschreven. Maar als je met bevestiging van 00.02 al op de wachtlijst staat, ben ik geneigd te denken dat er mensen zijn geweest met voorkennis. Maar goed, is allemaal achteraf. Feit blijft dat de inschrijving dit jaar erg slecht geregeld was; eerst verkeerde dag en daarna ook nog eens verkeerde tijd. Hopen voor ons op minimaal 12 uitvallers...

Ik sluit me hierbij aan. Voor mij ook gewoon hopen op minimaal 12 uitvallers en meer valt er nu niet meer aan te doen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 06:52

23:00 inschrijven had deze slaapkop zelfs nog wel gered. :P
Als ik dat had geweten......

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:14

Hier hetzelfde pol... Het gaat mij ook niet zo zeer om de "bekende" ruiters, maar wel om de inschrijving een uur eerder openen.
Maar goed. Ik kan een boze mail sturen maar gok dat het niks veranderd dus laat ik die negatieve energie maar achterwege.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:45

pol013 schreef:
23:00 inschrijven had deze slaapkop zelfs nog wel gered. :P
Als ik dat had geweten......

Inderdaad, heb nu 's ochtends ingeschreven en sta niet eens op de wachtlijst.. -O-

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:54

SplashIsLief schreef:
Hier hetzelfde pol... Het gaat mij ook niet zo zeer om de "bekende" ruiters, maar wel om de inschrijving een uur eerder openen.
Maar goed. Ik kan een boze mail sturen maar gok dat het niks veranderd dus laat ik die negatieve energie maar achterwege.

Precies zo denk ik er ook over.
Van de ene kant wil ik er wel echt wat van zeggen, omdat ik het gewoon niet terecht vindt!
Maar van de andere kant, wat lost het op. Het is niet dat ze de inschrijving opnieuw doen.
Ik hoop dat ze er wel van leren volgend jaar! Dat dit gewoon niet netjes is!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:40

Het had niks met voorkennis te maken, het werd gewoon door ruiters op FB gezet toen ze merkte dat ze al om 11 uur konden inschrijven! Ik las het ook op FB en heb mij toen ook meteen ingeschreven, ik sta er dus ook bij.
Maar erg netjes is het niet idd om de inschrijving een uur eerder open te gooien :n

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:41

Maar als niemand daar een mail over gaat sturen gaan ze ook niet weten hoe vervelend het is dat ze een uur eerder de inschrijving open hebben gegooid. Als ik het zo lees was ik om 00.00 echt nog maar net op tijd.