[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne3000

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:18

Heb je dat op een springzadel gedaan die endurance wedstrijd? 2 uur lang stappen en draven? of kon je ook veel afwisselen?

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:51

anne3000 schreef:
Heb je dat op een springzadel gedaan die endurance wedstrijd? 2 uur lang stappen en draven? of kon je ook veel afwisselen?

Ik heb een massimo veelzijdig, dit zadel heeft brede kussens om de druk beter te verdelen over de rug en de zit is comfortabel. Ik kan er voor nu goed mee springen en dressuur mee rijden. Ik had dit zadel speciaal gekocht voor de endurance voor mijn vorige paardje, en heb het opmaat bij laten werken voor dit paard.

In de endurance is belangrijk dat je regelmaat in je gang hebt, zo houden ze het beter vol en afentoe een afwisseling met een andere gang, dit geval galop en aan het eind stapje uit. Hoe lang van te voren is afhankelijk van paard, wat die nodig heeft om het hartslag weer onder de 60 te krijgen. Dat moet je hebben als je paard wil aanbieden aan de dierenarts bij de finish.

Wij hebben bijna alles gedraaft en 2 keer kleine stukken in galop voor de afwisseling.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:59

Bedankt voor je antwoord! Dat wou ik even weten :)Kon me namelijk voorstellen dat heel veel stappen op een springzadel niet zo prettig is. Maar dus veel draf, klein beetje galop en stap.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:12

UK_eef dat ziet er niet verkeerd uit, ben benieuwd naar een filmpje! :)

Percy wat balen dat het niet meezat met de sgw's.

Marije jij doet ook vanalles dus, leuk zeg! Hoeveel wedstrijdpaarden heb jij 3?

MizzMontana super gereden zeg :D

Mijn B dr. debuut staat gepland voor eind oktober. Verder naast neede BB ook nog wat bb parcoursjes en een clubkampioenschap op de planning.
Dit weekend waarschijnlijk zn eerste crosstraining, ben erg benieuwd hoe die het aan gaat pakken!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:31

:wave:

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:34

:wave:

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:39

Na onze vakantie die zondag a.s voor 3 weken gaat beginnen, heb ik een privé les van Alice Naber 3 oktober. Om zo wel wat instructies gekregen te hebben voor onze eerste oefencross Broekelo. Vanaf zondag heeft Emy vakantie.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:02

Zo! toe maar! Veel plezier op les:)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:21

Moordrecht wordt onze eerste oefencross *\o/*
Helemaal zin in! Het gaat echt beginnen!!
Nu eerst 2 september onze les met Alice, en dan de 29e september de oefencross.
Zit nog even te twijfelen of ik 2 rondjes zal rijden. Als er ruime tijd tussen zit voor Edje om te herstellen en bij te komen doe ik dat misschien wel.
Nu dan echt na mijn vakantie ( zit nu even in Frankrijk) een body protector bestellen! Mijn oog is op de rodney powell gevallen, hebben jullie hier ervaring mee?
Verder nog tips voor goede been beschermers? Ik heb nu nog gewone peeskappen en strijklappen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:19

Moordrecht is niet zo groot Madelein. Als Ed een beetje conditie heeft kan ie wel twee rondjes.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:34

Tiahastrona schreef:
Moordrecht is niet zo groot Madelein. Als Ed een beetje conditie heeft kan ie wel twee rondjes.

Conditie heeft ie wel, maar hij is ook atactisch. Zijn achterbenen willen soms niet zo meer als ie moe is ;). Maar als ik dat merk kan ik natuurlijk altijd nog stoppen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:27

Madelein lastig! Ik zou dan denk ik voor een rondje gaan, of idd op tijd stoppen als je merkt dat het teveel voor hem wordt :)

Zondagmorgen ga ik trainen in boekelo, ben benieuwd :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:51

Leuk, er worden weer wat trainingen en oefencrossen gepland met de jonge paarden.

Madelein, als ik een jonkie mee heb en die doet het eerste rondje goed dan zou ik geen tweede rondje rijden. Is je paard nou heel erg van alles onder de indruk en voel je dat hij pas aan het eind van het eerste rondje pas begint te snappen wat de bedoeling is kun je een tweede rondje overwegen. (als hij nog wel fit voelt)
Maar je doet al snel te veel de eerste keer, als ze op een gegeven moment moe zijn en het gaat fout dan heb je dat nog niet zo makkelijk weer opgelost is mijn ervaring.

Ik heb zelf een hele goedkope merkloze bodyprotector, met van die kleine blokjes, een soort namaak racesafe. Doet het prima.
Beenbescherming heb ik van Premier Equine en die bevallen heel goed!! Eerst had ik de CSO's, maar als je weet dat je blijft crossen zou ik meteen voor de PE's of iets dergelijks gaan.

Er is weer een leuke nieuwe topper op stal van een volbloed vader, 4 jaar, heerlijk beestje lijkt het zo :D
Hopelijk kan die mee naar Diepenheim over twee weken.
Verder even rustig aan dit weekend met de paarden en twee familie dagen gepland, ook wel eens leuk.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:15

Ik heb een racesafe bp en NEW crossbeschermers.
Mizzmontana wat leuk zeg een nieuwe! Misschien kunnen we wel meeten in diepenheim als ik ook ga! :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:14

Bedankt voor het meedenken!
Reden dat ik over 2 rondjes nadenk is omdat hij nog al eens spoken ziet en nieuwe dingen eng vind als ie ze voor het eerst ziet. Dus ben een beetje bang dat ons eerste rondje alleen maar anti schrik zal zijn.
Ik kijk wel hoe ie is dan, mocht ik maar enigszins het idee hebben dat het niet meer gaat laat ik het bij 1 rondje.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:14

Paardlief heeft zn eerste crosstraining gehad.. deed het super pakte alles aan. Beetje onbenullig over het slootje :P en moet zelf nog beetje wennen aan zijn soms grote sprongen en iets meer meegeven maar dat komt vanzelf. Ik ben trots!

*fotospam* :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:56

Gave foto's Rianne!!

Ik heb net dalmar pees beschermers en springschoenen besteld. Lees er erg goeie dingen over, en prijs technisch ook nog redelijk oké. Iemand hier ook dalmars?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 17:17

@MizzMontana: Weet nu wel wie je bent :D Nog bedankt dat je voor me startte, had me echt ff in de tijd vergist ofzo :+ Super dat die van jou geselecteerd is! Ik heb niets gehoord, maar vind het niet erg idd :) Had haar vanochtend voor het eerst mee in het BB springen, pakte ze lekker aan, had 1 balkje, maar voor de rest sprong ze heel fijn :) Super dat je lekker gereden hebt in Putten/Ede! Ook echt goed van je 4jarige, al zo netjes binnen de tijd en voorin het klassement!
En nog een paardje erbij.. klinkt goed! Is ie van jezelf of rij je hem voor iemand anders?

@Rianne: Leuke foto's van je training! Hij doet idd goed z'n best haha! En debuut en oefencrossen gepland, leuk leuk! En over je vraag nog; heb er inderdaad 3. In m'n profiel heb ik wel foto's van ze en link naar afstamming etc. :D
@Madelein: Oefencross en les gepland en nieuw setje besteld, leuk! Ik heb geen Dalmars, weet ff niet welk merk het is haha, iets met een W volgens mij, heb ze 's tweedehands via Bokt gekocht :) Rodney Powell zegt me niets haha. Misschien kun je trouwens vragen of je het 2e rondje op de dag zelf nog mag opgeven?
@Neesa: fijne vakantie!
@Anne: Och ja, tis soms wat druk hoor haha. Deze week ook, maar wel heel tevreden! Woensdag (m'n eerste) 2 winstpunten in de M2 gereden, gister net geen winstpunten in de M2 (maar wel een 7 op de travers, super blij mee haha :D) en een heerlijk rondje B gesprongen met een 5e prijs als beloning. Vandaag Edelweiss dus mee in de BB en paar uur later met Lien, die deed het super in het Z, 1e parcours balkje op de laatste hindernis, 2 e parcours foutloos en heeft nu de (6) winstpunten voor het sportpredikaat springen binnen :D
Foto van Edelweissje van vandaag tijdens opzadelen, lekker aan 't glimmen in de zon haha:
Afbeelding

Vlieg morgenavond voor een week naar Portugal, ff vakantie vieren, dus ben even afwezig hier!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:23

Rianne, leuke foto's hoor! Dat is bij Ferdinant zo te zien? Fijn dat je paard zo goed aanpakte voor de eerste training!
Ik las in het andere topic dat je ook naar Diepenheim gaat zondag ochtend, leuk! Ik ben nog aan het proberen of ik met een vriendinnetje in een groepje mee kan doen met het nieuwe paard, maar is nog niet zeker of er een plekje vrij is.
Zaterdag alleen trainen weet ik nog niet of dat hem wordt, normaal vind ik het wel fijn als er de eerste keer andere paarden bij zijn die het goeie voorbeeld geven :P

Marije wat heerlijk een week naar Portugal! Dat wil ik ook wel... Gefeliciteerd ook met het behalen van het sportpredikaat van je merrie!
Ik heb maar 1 eigen rijpaard en de andere paarden die ik rijd zijn van een eigenaar. Heb nog wel twee leuke zelf gefokte jonkies van 2 en 3 jaar oud.

Madelein, dalmar beschermers zijn een prima keuze, vriendinnetje van mij heeft ze en die is er erg blij mee.

De beschermers met de W zijn denk ik WoofWear??

Vandaag naar het zuiderzee museum geweest met de familie, weer eens wat anders dan een weekend op councours :Y)
Vanmorgen 2 paarden gereden en nu nog even naar stal een beetje rommelen en dan naar bed :Z

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:41

Madelein ik heb goede verhalen over de dalmars gelezen!

Marije jij hebt ook goed gereden dus, top! Wat een knappert is Edelweiss
Oeh lekker, heel veel plezier in Portugal (jaloersss) morgen begint voor mij de introductie van de opleiding.. ga liever naar portugal :P

MizzMontana: Klopt is idd in boekelo! Wel balen dat er in zowel de waterbak als dat beekje achter helemaal geen water zat -O-
Ah leuk zeg, hopen dat je nog kunt trainen! Wij gaan inderdaad met een groepje, eigenlijk wel net zo fijn met zo'n jong beest.. als je ook gaat en we hebben beetje dezelfde tijd moeten we maar even meeten, altijd leuk om een gezicht bij een boktnaam te hebben! :)
Ook wel eens leuk toch, wat anders dan concour!

Ik heb ook springschoenen van Woofwear gekocht, staat inderdaad een W op.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:43

Kijk dat hoor ik graag :)

Mooi paard heb je Marije!! Fijne vakantie!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:57

Hoho veel te lezen ineens!

Mooie foto's komen er voorbij.

Gefeliciteerd Marije met je behaalde resultaten :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:30

Madelein en Neesa, goed bezig wat betreft lesgevers :D

Gave foto's Rianne!
Edelweiss zit er echt super uit.

Van die Dalmars beschermers heb ik ook al veel goeds gehoord. Staan bij mijn dochter boven aan de verlanglijst maar ik heb misschien iets anders geregeld. Kan er alleen niet over uitweiden omdat ze ook op bokt komt.

Kind en paard staan als 13e op de reservelijst van Lisse, duimen dat ze mee kan doen. Ze heeft nu twee springwedstrijden gereden en twee winstpunten en een keer prijs op de 7e plaats.
Hier in de Mosten doet hij het fantastisch.

Outdoor Brabant is het eerstvolgende, stijlconcours en klassiek concours.

Volgende week moet ze weer naar school, paard blijft thuis voor de wedstrijden en klein paard/pony gaat mee. We hebben een fijne bijrijder gevonden voor het paard wat thuis blijft. Een meisje wat graag dressuurmatig rijdt en dat ook kan. Daar zijn we heel blij mee.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:15

ben wel van plan om cross training te gaan nemen maar dat gaat volgende jaar worden denk ik. Ik heb een draver. En ik wil in Biddinghuizen gaan doen cross trainen. Want nu is nog maar 3 half.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:00

Wij zijn nog op zoek naar een paar mensen om met ons in diepenheim te trainen 8sept. Iemand belangstelling?