Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Vandaag maar even (vroeg, vanwege de warmte) springen opgepakt, maar het ging echt bagger. Er stonden belachelijk lage sprongetjes, maar we kwamen er maar niet in. Had echt het gevoel dat we terug bij af waren en mijn zelfvertrouwen ligt weer ergens in de goot
XNonnetje schreef:Ik hoop dat ik dit jaar ook nog mijn SGW debuut kan maken met m'n nieuwe paard!
Paard heb ik nu 4 maanden, is een merrie van 6 jaar en heeft al best wat ervaring(M1 dressuur, L springen en 2 crossen gelopen).
Ik had dus verwacht dat dit geen probleem zou worden, maar helaas gaat het allemaal nog niet zo als gepland.![]()
Vandaag heb ik nog een buitenrit gemaakt met dr, zonder andere paarden. Niet vanaf stal oid, we zijn gewoon met de trailer naar een natuurgebied gereden. Je kon daar niet zo mooi een rondje rijden, dus gingen we gewoon heen en terug. Maar dan wil ze op de heenweg gewoon niet vooruit, stappen lukt vaak nog wel. Maar als ik mijn been er aan leg om aan te draven/galoperen gaat ze stil staan, omdraaien, achterwaarts, de sloot bijna in.. alles wat ik niet wil dus. Op de terugweg kan ik wel heerlijk galopperen in verlichte zit. Maar zodra ik weer even de andere kant op wil, begint ze weer.
Ik dacht dat ze misschien verlatingsangst heeft? Maar omdat ze in de cross ook alleen moet, wil ik wel echt dat ze dit gaat leren. Maar hoe los je zoiets op? Iemand hier ervaring mee?

).
Ik ben blij dat ik een paard heb dat het toch voor elkaar krijgt om goed uit te komen, wat voor een stomme dingen ik ook verzin. Pfff, ik heb vandaag weer gesprongen en ik kom niet eens veilig een rondje op 70 cm rond, dus ik zit even in de put. Dinsdag weer springles gelukkig. Ik denk dat ik het SGW debuut maar uitstel tot 2014... of 2015
Maar moet zeggen dat het wel steeds meer begint te komen, is gewoon ervaring
Ik laat hem idd gewoon het meestal zelf uitzoeken, probeer wel in een constant ritme te rijden dan komt het meestal wel goed, en die van mij red zich er anders zelf ook wel weer uit
Ik meet van te voren ook nooit de afstanden in het parcours

. Met die oefening ben ik inderdaad bezig geweest en dat kweekt erg veel vertrouwen! Gewoon laten gaan deed ik vroeger altijd, maar heb een ongeluk gehad en sindsdien kan ik niet meer zo onbevangen door een parcours. Ben zo bang dat ik niet uitkom, dat ik altijd niet uitkom
Ik moet hem eigenlijk gewoon wat meer vertrouwen...