_lautje_ schreef:Zondag ook meegereden in de oefencross en mij verbaasd over het niveau van ruiters en paarden. Ik weet het, het is het allereerste begin van crossen. Maar als mensen met losrijden voor het springparcours 10x aanrijden op een stijltje en het paard springt misschien 1 of 2x wat doe je daar dan.
Ik heb ook een jong en groen paard mee, maar hij springt wel braaf zn rondje. Maar als er dan mensen komen die nog nooit een terreintraining hebben gedaan of op vreemd terrein gesprongen dan ben je dom en onverantwoord bezig. Naar jezelf, je paard en de omgeving.
En dat is niet alleen lieees geweest, maar ik heb er echt veel gezien waarvan ik dacht ga aub naar huis en ga oefenen.
ik was in oudkarspel toen hindernisjury, BB paarden en BB pony's was één groot slagveld. Had uitzicht op hindernis 2 en geloof ik hindernis 16. De meeste heb ik geen 2e keer voorbij zien komen. Vaak zag je de paarden ook al weigeren op een simpel boomstammetje bij het inspringen
texelse schreef:De grens om de cross in te mogen is 135 dressuurpunten. Dat mag idd wel omhoog!!
daar verbaas is me eigenlijk wel over, dat is wel erg laag. Dat mag inderdaad wel omhoog