[SGW] Voorbespreking SGW Markelo 31 maart en 1 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:07

Nouuuu, voor 2 jaar geleden vond ik die bocht echt niet fair in de B!! :n zag van de foto van vorig jaar al wel dat de landing al iets was aangepakt en hoop eerlijk gezegd wel dat die bocht iets mooier is geworden.
Verder zie ik ook al veel bekends voorbij komen. 2 jaar geleden stonden de huisjes net voor het paadje met de waterbak, vorig jaar zie ik aan de fotos dat daar de paddestoelen stonden. Aan het schema te zien staan die er nu weer daar.
Ik vind markelo altijd een prettige cross om er weer in te komen. Venijn zit um niet in de hindernissen, maar wel degelijk op de cross bulten. Vooral na die hindernis naar beneden, vanaf daar begint het. Bult bij de waterbak vond ik 2 jaar terug echt hoooog, maar geweldig om te rijden :j

Ga dus dit jaar weer met heeuuulll veel plezier naar Markelo! (lees: ik wilde vanmiddag al bijna de trailer inpakken en de zenuwen waren er gisteren al _O- )

_E_

Re: Voorbespreking SGW Markelo 31 maart en 1 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 06:12

Foto's zien er leuk uit! Nu wil ik helemaal mee doen, haha. Sta nu als 1e op de wachtlijst, dus nog even spannend!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:18

Wat is het probleem met de bulten dan eigenlijk? Beetje gas geven omhoog en afremmen naar beneden?

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 07:50

Rox de waterbak is nu alleen wel verplaatst, die zit nu waar eerder het smalletje stond, waar je de motorcrossbulten weer in moest springen ;) Wel jammer want vond het juist leuk de waterbak zo onder aan de bult haha!
BTW ik dacht al dat 2 jaar geleden die ene sprong waar je daarna die hindernis beneden hebt vele minder fijn was qua landing, vorig jaar was die idd al veel fijner! Gelukkig is het nu gewoon een landhek :)

Maar gezellig dat we samen gaan lopen! Jij ik, anouk en loetie dus om 3 uur bij de start? De hindernissen zijn iig geen verassing meer ;)

Ik heb er ook echt zin in, vind de hindernissen goed te doen :j Wel jammer dat het veel boom hindernissen zijn ;) Weinig kleur, alleen de boerderij is wat gekleurd :P
Ik had wel graag het heksenoog ook gedaan! Ziet er namelijk leuk uit :)

Ik las trouwens trakehner maar voor de B is dat gewoon een boomstam naast de trakehner. Daar zit iig geen sloot :n Gelukkig :P

_E_ fijn dat je nu als 1e op de wachtlijst staat! Hopelijk kom je er nog op :)

Manic veel paarden schrikken echt wel van de bulten en het is wel zwaar voor de paarden.
Ik zelf ga er gewoon rustig af.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:53

manic schreef:
Wat is het probleem met de bulten dan eigenlijk? Beetje gas geven omhoog en afremmen naar beneden?

Heerlijk vind ik dat! Maar ik kan me ook goed voorstellen dat niet iedereen dat fijn vind in een cross omdat je daardoor uit je ritme kunt raken. Ik heb gelukkig een paard dat keihard de bult opdenderd, maar ook geleerd heeft om bovenop gas terug te nemen en rustig naar beneden te gaan. Er zitten natuurlijk ook paarden tussen die vanuit hun enthousiasme lekker doordenderen naar beneden. Dan zou ik ook die bulten echt niet fijn vinden!
Daarnaast kost het rijden op die bulten een stukje meer kracht en energie dan een cross op een vlak stuk.
Het lijkt mij geweldig om zo te crossen, maar snapt het ook wel als mensen deze cross liever aan hun voorbij laten gaan...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:02

Valyra schreef:
Maar gezellig dat we samen gaan lopen! Jij ik, anouk en loetie dus om 3 uur bij de start? De hindernissen zijn iig geen verassing meer ;)

Jep, ik sta om 3 uur bij de start, samen met mijn man.

Valyra schreef:
Ik las trouwens trakehner maar voor de B is dat gewoon een boomstam naast de trakehner. Daar zit iig geen sloot :n Gelukkig :P

Dat had ik al verwacht, omdat de fotos van 2011 ook een trakehner lieten zien op H5, met een boom er naast, maar de trakehner zelf was alleen voor de klasse M ;) Ik had dus in ieder geval een alternatief verwacht!

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:42

Weet iemand zo wanneer de definitieve startlijsten komen? Kan het zo snel niet vinden. Ik wilde wachten op die starttijden voor ik ze doorgeef in het starttijdentopic.
Ben al dagen ADHD, heb zoo heerlijk getraind afgelopen vrijdag dat ik haast niet meer kan wachten tot het weekend.... :):)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:46

Donderdag toch?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:48

Okay! Thanks!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:48

Ja volgens mij ook.

Ik loop ook echt te hyperen haha. Gister nog een nieuw crosshorologe besteld, lieve papa :+:

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:49

Haha jij ook al? :) m'n paard was ook helemaal ADHD vrijdag, dus het ligt niet alleen aan mij :P

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:53

Anoukspitzen schreef:
Haha jij ook al? :) m'n paard was ook helemaal ADHD vrijdag, dus het ligt niet alleen aan mij :P

Het is echt vreselijk := Ik droomde er afgelopen nacht ook al over en bekijk m'n cross-set een x of 3 per dag. :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:57

jullie zijn echt erg :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:58

Anoukspitzen schreef:

Pff die van mij de dag na de crosstraining! Ik dacht even lekker los te werken door alleen een beetje te stappen, maar het beest was een monster! Ik reed buiten in de springtuin, maar vond het gewoon te gevaarlijk. Ben dus maar in de binnenbak gaan rijden en heb drie kwartier keihard gewerkt (en zij ook...) Ik weet echt niet wat ze had, maar moe was ze in ieder geval niet hoor... -O- De dag erna in het bos was ze wel een beetje mat. Toen hebben we dus maar wat rustiger aan gedaan.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:18

Haha ja ik reed het terrein op in Boekelo en meneer vond het meteen niet meer nodig om te stappen en bleef dribbelen tot hij mocht draven :') En moe heb ik em al jaaaaren niet meer gekregen, hooguit tevreden :=

En dromen doe ik er ook al een tijdje van...en niet te vroeg naar bed gaan, want dan ga ik er in bed aan denken en dan wordt ik te hyper om te kunnen slapen O:)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:42

Oh... ik rij hier wel eens het duin op, maar tegen de tijd dat hij boven staat is hij wel weer afgeremd ;)

Ik maak me meer zorgen over de waterbak, die lijkt nogal in een diepe kuil te liggen? Kan op zich wel handig zijn als de zwaartekracht een beetje aanduwt ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:52

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:52

Ik vind de waterbak nog lastig in te schatten aan de hand van de foto. Waterbak verwacht ik wel een weigeringetje op, aangezien ik dat sinds oktober niet meer geoefend heb en het niet ons sterkste punt is. Ze gaat er wel in, maar ik moet haar een beetje overtuigen. Eenmaal in het water vind ze het helemaal geweldig... (raar beest!)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:56

Ik maak me over de cross juist helemaal niet zoveel zorgen.
Water heeft hij nooit last van gehad en de hindernissen gaan bijna vanzelf als ik eenmaal bezig ben (en 2 weken geleden trok hij tijdens de training ook heerlijk aan, terwijl hij altijd precies weet dat het een training is en dus lekker erbij langs loopt :P )
Ik maak me vooral zorgen over de dressuur, en (in mindere mate) het springen :P
Dressuur is altijd het zwakste punt geweest en springen eigenlijk niet, maar ik loop nogal eens te klooien...

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:58

Ik maak me ook niet echt zorgen over de cross. Zeker niet als hij zo fanatiek is als afgelopen vrijdag, maar met water weet ik het nooit zo goed. We zullen het zien..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:58

Ik maak me meer zorgen om de wekker. Moet om 5 uur vertrekken :z

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:59

Haha, das wel echt vroeg!
Zoals verwacht vond m'n vader dat niet zo'n strak plan (en dan was het in mijn geval nog wel om 7 uur vertrekken! := )

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:00

Daar maak ik me dan juist weer helemaal geen zorgen over. Ik rij dit jaar alleen maar om kilometers te maken. Ik rij nog niet mee voor het klassement en start ook nog gewoon zonder horloge. Zolang ik dus genoeg punten heb om te mogen starten in de cross ben ik tevreden! Juist met die gedachte in het achterhoofd gaat de dressuur erg goed (veel lekkerder dan op een dressuur concours) en springen gaat ook altijd wel lekker.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:01

Zeven uur vertrekken leek mij ideaal! Ik wil dan de cross gaan verkennen maar moet eerst nog twee uur rijden. Maar ik was er vorig jaar ook zo vroeg, lekker vooraan parkeren :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:03

Ja, volgens mij zag ik jou toen nog toen wij aan kwamen rijden :j
Lekker herkenbare paarden :P
Echt precies op het weiland en dan het allereerste plekje :P