[SGW] Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:41

Hoorde van 2 hindernisrechters gister bij de pony´s dat ze af en toe kinderen van de pony af wilden halen zo vreselijk waren die aan het slaan...

Vond het jammer dat de jury´s net precies bij de punten stonden die nou echt niet netjes gingen.... maar dat zie je natuurlijk altijd :o Had nog wel voldoendes en alleen een opmerking van jury 2 dat m'n beugels te lang waren. Verbeterpuntje voor de volgende keer! :j Ik had het gevoel dat ik al kort zat maar we maken ze gewoon nog een gaatje korter. Elke cross leer je er weer wat bij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:44

Vibabu, die kinderen hebben ook een aantekening gekregen van de stijljury. Een ervan is ook nog mondeling gewaarschuwd na een weigering.
Een meisje sloeg ook bij elke hindernis, alleen het enige wat ze raakte was haar eigen been :=

ponyparadijs

Re: Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:46

Wie bepaald eigenlijk bij welke hindernis de styljury komt te zitten?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:48

De stijljury's bepalen in onderling overleg waar ze zitten. Je wilt alleen wel meerdere sprongen zien en een stuk toe galopperen en een stuk weg galopperen. In een bos ben je dan wat beperkter dan in het open veld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:51

En liever niet bij de waterbak, toch?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:59

PP, dat is balen zeg! Jullie waren net zo lekker op dreef. Sterkte ermee. Goed dat jullie meteen naar de DA zijn gegaan!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:07

PP he wat balen zeg! Nu maar even rustig aan doen dus en dan over een tijd weer helemaal goed meedraaien. Wel fijn dat de prognose goed is!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:08

Succes ermee PP! Wel onwijs balen zeg! Hopelijk geneest alles goed en kunnen jullie volgend jaar weer lekker mee doen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:21

Mootje schreef:
Vibabu, die kinderen hebben ook een aantekening gekregen van de stijljury. Een ervan is ook nog mondeling gewaarschuwd na een weigering.
Een meisje sloeg ook bij elke hindernis, alleen het enige wat ze raakte was haar eigen been :=

haha, gelukkig maar voor de pony. Je moet het toch wel bont worden als een jury waarschuwingen geeft of dat een hindernisrechter een zweep wil gaan afpakken. Vraag me af van wie ze leren om zo te slaan. Ik geef eerder een brul dan dat ik een tik geef. Werkt bij mijn paard en mezelf beter :o

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:35

ik leg mijn zweep meestal alleen aan, dan reageert hij er wel op. bij het water heb ik wel een klein tikje gegeven maar heb daarna ook gewoon goed beloond :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:04

gr_roos schreef:
De stijljury's bepalen in onderling overleg waar ze zitten. Je wilt alleen wel meerdere sprongen zien en een stuk toe galopperen en een stuk weg galopperen. In een bos ben je dan wat beperkter dan in het open veld.

Dus op de hindernissen waar je zaterdag zat (16-17) zou voor de stijl ook een goede plek zijn geweest?

Prognose is dat we met 6 maanden weer de cross in kunnen. Dus volgend jaar zouden we weer kunnen gaan starten.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:44

Jeetje PP dat is toch niet niets!!
Beterschap.

Uitslagen van zondag staan ook online. Ik had een onvoldoende voor stijl(5.85). Kan ik mij wel voorstellen, mijn ritme en balans waren niet zo heel mooi.. vind het toch wel jammer dat ik niet mijn protecol heb. maar lisse kan ik m wel op halen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:47

PP, wat balen zeg! Hopelijk hersteld jullie merrie goed!

Gister ook naar het Dijkgatbos getogen voor onze derde SGW, eerste keer hier in W'werf. Dressuur 176 punten, terwijl we bijna de punten voor de M2 hebben. :o Fietste lekker relaxed door 't proefje heen, waarschijnlijk ten koste van de impuls. Maakte nog een fout, dus een extra volte gereden. Pech gehad, zaterdag weer scherp erbij.

Springen was ik extra scherp met de val van Westerbork nog in m'n achterhoofd. :Y) Dat resulteerde in een balkje op de laatste hindernis. Maar we waren rond en ik zat nog, dus dik tevreden. Paard even op adem laten komen en toen naar de veterinair. Dat was prima, hartslag was 72 als ik 't me goed herinner.

Vervolgens het bos in gestapt, een drafje gedaan en de sprong. Op een gegeven moment had Porsche in de gaten dat we mogen crossen, in het starthok niet te houden... aftellen en toen gingen we, ENG! := Maar we raakten zonder problemen over de eerste hindernis, en daarna met een enorme wapper over de heg. :=
Haaientanden, verplichte doorgang, boomstam... eerste greppel met wat meer water dan met de oefencross, weer zo'n wapper... en toen zat ik voor 't zadel. Net kunnen remmen voor H5 en dat werd een weigering. 't Was dat of waarschijnlijk na de hindernis eraf. :+
Opnieuw aangereden, zonder problemen gesprongen en door naar 6 en 7... achterover zitten voor de volgende greppel. Piano ging alsof ze 't wekelijks sprong. +:)+ Door naar 9 en de spoorbomen... en toen de keuken, trok ze zo fijn op aan. De picknickbank en de gewone bank waren wat spannend maar gelukkig in een keer door.
Gelukkig niet om de smallere H15 gereden, toen richting het water. Dat kent ze van voorgaande oefencrossen dus daar ging ze zomaar doorheen. Oh ja, en toen was ik bijna bij de finish! :):)
Ook de laatste hindernis ging super en toen had ik voor de allereerste keer een SGW uitgereden. :):)

Of zou dat komen omdat ik geen witte rijbroek aan had? :P

Veterinaire controle was goed, zag op de uitslagen dat mijn stijl ook nog voldoende was (gem. 6,85) dus ook nog een winstpunt erbij. :D

Paard is flink stijf, sommige stukken in de cross waren vrij zwaar qua bodem maar probeer maar eens af te remmen als de turbo aan staat. :+ Moet zelf ook maar wat meer aan mijn conditie doen, op 't lange stuk tussen 2 hindernissen in kon ik al bijna niet meer. :=
Zaterdag mogen we in Oenkerk. :D

Heb Motje11 nog zien lopen en de blauwe laarzen van Jetske. :j En uiteraard stoere Frits van BvW!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:08

Beli, met had je protocols toch opgehaald? Jammer van je stijlpunten.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:14

Ik denk dat mel ze alleen van de dressuur had of kan dat niet?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:15

Die zaten aan elkaar met een nietje ;) Ik heb namelijk weer die van Mel opgehaald!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:16

hahaha oke dan bel ik dr zo ff!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:24

Gefeliciteerd met je winstpunt Puera! Nooit meer crossen met een witte broek dus ;)

Balen PP, sterkte! Ik vind zelf alleen over een half jaar crossen al wel heel voorbarig. Meestal ben je al een half jaar aan het stappen, dan weer een half jaar aan het opbouwen, voordat je alweer aan een cross kan denken. Liever te lang wachten dan te snel weer beginnen.
Goed dat je in ieder geval naar de kliniek bent gegaan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:33

Heleen we gaan ook zeker niet over een half jaar crossen hoor. Zeker niet! We doen het rustig aan. De DA verwacht dat we tegen die tijd weer op het zelfde sport niveau zijn. Maar we trekken er toch wat extra tijd voor uit hoor! Hebben geen haast!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:39

Puera fijn dat je de cross hebt uitgereden! En gefeliciteerd met je winstpunt!

:(:) PP

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:43

Gefeliciteerd met je eerste wp Puera! :D

Mijn stijl was toch nog voldoende, dus weer een wp erbij :) Als ik de uitslagen zo zie, zijn er niet veel onvoldoendes. Ik kan me herinneren van een paar jaar geleden, dat nog geen 1/3 deel een voldoende had, zelfs het grootste gedeelte van de prijswinnaars had toen onvoldoende.

Ontzettend balen PP...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:15

veel gelezen, vooral de broek van Paul :D en de peesblessure van PP :(:) zijn me bijgebleven.

En Motje met het starthok. Ik rijd ook twee van die malloten (Raimaer en Ojee), en ik ben er alleen maar erg blij mee. Ze weten wat er gaat gebeuren, en ook zij zijn zich aan het opladen. Ik stap altijd rond tot het allerlaatste moment, kom meestal pas bij 10, 9 etc het starthok in, en kan dan vrijwel meteen vertrekken. Alternatief is om achterstevoren in de startbox te gaan staan, met lange teugels. Dat werkt - gek genoeg - voor Raimaer ook prima. Maar zodra ik mijn teugels oppak heb ik een bom onder me :))

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:05

PP: Sterkte
Puera: gefeliciteerd met je winstpunt!

Ik heb in het begin van de B-paarden een tijdje bij het water gekeken maar vond dat daar inderdaad veel ruiters op hun paarden hingen en sommige paarden gewoon op de hindernis gingen staan omdat ze echt op leken. Draf was de voorkeursgang en met wat zweep gebruik kwam het paard nog net weer in galop richting finish. En dat was in de B cross in de ochtend toen het nog geen eens heel warm was! Dat baarde mij eerlijk gezegd wel zorgen, aangezien ik zelf veel later moest rijden en het terrein op sommige plaatsen best zwaar was. Maar ik vind het inderdaad wel sneu voor sommige paarden die dan onvoorbereid de cross in lijken te komen.(dat weten we natuurljk niet aangezien je niet altijd weet of iemand wel of niet getraind heeft voor de cross) .
Gelukkig reden er ook genoeg hele gave en mooi paarden en pony's rond!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:07

Ook ik heb weer een prima weekend gehad in WW. Overnachting was top, organisatie ook prima. +:)+

Er is alleen één ding wat ik wil vragen, en wat al vaker aan de orde is geweest voor de wedstrijden in Noord-Holland: de aanpassingen van de hindernissen. Van sommige hindernissen was met de beste wil ter wereld niet te raden hoe deze aangepast zou gaan worden. Navraag doen helpt niet, want wat er toen gezegd werd klopte van geen kant. De eerste van de witte hekken zou een stijlsprong worden, maar bleek bij aanrijden toch een stevige oxer. Dat maakt nogal verschil!

Is het mogelijk om af te spreken dat de wijzigingen in het vervolg wel zichtbaar zijn? Of het nu voorgeschreven is of niet maakt me eigenlijk weinig uit. Het ontbreken hiervan heeft afgelopen weekend zelfs voor gevaarlijke situaties gezorgd, en dat lijkt me van niemand de bedoeling.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:34

De parcoursbouwer die oa WW bouwt, is van mening dat niet nodig is. Helaas, helaas :+