[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 06:42

Wij zijn onderweg naar vlietland, maar twijfelen over naar huis gaan. Regen, regen, windstoten en onweer. Gewoon noodweer. Ga eerst maar dressuurrijden en kijk Dan verder. Maar ik ga geen risico nemen en rijden in de storm. Moeders wil eigenlijk niet dat ik rijdt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 07:19

Lau hoor het hier idd ook flink waaien, zit ook te twijfelen maar ja ik ga ook idd maar eerst dressuren, en dan zien we wel...

*lau net aan de bel was even droog, ik zag op buienradar dat het rond 12 uur droog moet zijn, dus ik ga wel dressuren en kijk wel hoe de bodem is als er 87 voor me geweest zijn...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:06

Dat klinkt niet fijn....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:33

Dat klinkt inderdaad niet fijn zulk weer.

Ik ga snel de paarden buiten zetten hier is het voorlopig nog droog

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:59

Vlietlandgangers succes!
Ik heb mijn boodschappen al gehaald en ga zo naar paard. Ik heb om 10u weer dressuurles. Even de puntjes op de i voor Maarsbergen.
Hier is het nog droog!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:19

Goeiemorgen!
Hier (Leiden) regent het nu afwisselend wel en niet, maar sinds ik wakker ben heeft het nog niet gehoost. Ben nog niet buiten geweest, dus qua wind kan ik het nog niet beoordelen. Zal zo even de hond uitlaten en weer een update doen ;)

@ PP, in Maarsbergen is dit weekend de internationale wedstrijd,

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:35

moguh!!!

alle cross en concours gangers succes!!

hier vooral hard wind(Stoten), heb om 13.00 nog les thuis, dus hoop dat het in elk geval droog blijft.

vanmorgen merrie 2 en 3 laten scannen op ongeveer 35 dagen, alles nog mooi drachtig!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:47

BILLY @ die lessen bij alice en oefencrossen heb ik ook genoteerd idd, maar ik zit ook een beetje met mijn werk en dan vallen dingen soms net ongunstig, zoals de oefencross renswoude die werk ik, ik wil nog even mailen of ik dan voor mezelf mag rijden op de zondag. De eerstvolgende oefencross bij alice rijd ik dan wel en dan zou ik de volgende dag springles hebben, maar ja....dat moet dan maar zo
KAREN @ ik ga 9 juli naar Wendela met Carmen.

Iemand interresse in een les bij Rob op zondag 3 juli ?? de 17e wil ik nog even kijken voor Renswoude. Ik wil nu echt zeer gericht aan de bak voor het NK, dus vandaar mijn strakke schema.. ;) eventjes iets meer puntjes op de i zetten en pieken.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:55

zo he bianca jij gaat er serieus werk van maken :D
Heb daar de tijd niet eens voor :+
Al ga ik natuurlijk wel van te voren 3 weken trainen bij Alice :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:57

Haha dat valt toch ook wel in de categorie goede voorbereiding lijkt me Evony ;)

Wel echt balen van het weer.. Hoorde net ook al dat Concert at Sea net afgelast is, wel sneu zijn een paar vriendinnen heen.. Hoop dat jullie gewoon nog veilig kunnen crossen vandaag :) Gister wel echt leuk gehad in Breda. Was wel bij dat ik in Den Bosch afgezet werd voor een tukje, scheelde mooi weer 1,5 uur eerder slapen want het was wel een latertje geworden :z

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:35

Ik hoop dat het allemaal meevalt met het weer in Vlietland en Maarsbergen!

Iemand toevallig geinteresseerd in een Devoucoux dressuurzadel? Mijn nieuwe zadel komt volgende week binnen dus ik ga mijn Devoucoux maar eens op internet zetten.
Als een van jullie iemand weet hoor ik het graag! Het zadel valt als 17,5inch en is heel donkerbruin, kan door voor zwart.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:40

Bianca, waar ik vooral erg op zou trainen voor het NK is het rechte paard in dressuur met een stille aanleuning. Springen moet je gewoon foutloos proberen te rijden en voor het terrein zou ik proberen om juist veel galoptraining te doen, ze willen paarden zien die veel bodem pakkken per galopsprong. En probeer Bull zover te krijgen dat hij de hindernissen brutaal gaan aanpakken, een keer op groot afgaan is niet zo erg maar een paard wat steeds te dicht loopt krijgt punten aftrek.

Zoals jullie zien ben ik dus niet in Maarsbergen, Mythy is helaas niet helemaal fit ;(
Misschien ga ik er zo nog wel even heen om te kijken maar aan de andere kant weet ik niet of dat wel zo leuk is nu.....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:44

Evony schreef:
zo he bianca jij gaat er serieus werk van maken :D
Heb daar de tijd niet eens voor :+
Al ga ik natuurlijk wel van te voren 3 weken trainen bij Alice :D

tja...ik heb helaas de eerdere twee edities niet kunnen zien dus kan me alleen maar bedenken hoe het gaat en beoordeelt word, maar aangezien er ook een hoop profs rijden (en ik maar 1 paard als amateur) wil ik mezelf niet voor l.u.l zetten daar. heb dus nu idd een heel gericht schema van week 26 tot en met 32 gemaakt... :o en wil dus vanaf die week 1 consequente lijn van springles cq oefenparcours voor wat lijntjes ed en een terreintraining zoals wallen en wat gekke voorwerpen. Ook mijn dressuurles word dan wat meer gefocust op het rijden zoals de PAVO cup.

17 juli ga ik voor mezelf rijden op renswoude, heb net gebeld, elke week een les in alles word me ook te duur dus moet daar ook wat in schipperen dan vanaf nu.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:47

Bianca lees mijn bericht even dat weet je waar je wat gerichter op moet trainen, anders wil ik je per pb ook nog wel wat tips geven.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:07

billy1 schreef:
Bianca lees mijn bericht even dat weet je waar je wat gerichter op moet trainen, anders wil ik je per pb ook nog wel wat tips geven.

zou ik ook wat tips mogen ontvangen :o ?

Ik train die van mij wel veel meer op techniek nog bij het springen, en ook dressuur komt meer oprichting en verzameling aan de pas.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:19

Middag,

Eerst alle concour/vlietland gangers heel veel succes, en hopelijk werkt het weer een beetje mee!!!
En nog even appart: Karen heel veel succes!!!

Texelse: Ik vind dat ze niet zo moeten zeuren, en hebben ze gelijk dan merk ik het wel, dan val ik met me neus in de boter, maar daar leer je wel van. En doe je het waarschijnlijk niet nog een x.
Magreet: Super leuke opening!!
Annetje: Mooi dat mee viel toch maar zo te horen ga jij je 3 maal in de rondte lopen!!

Ik ben bang dat ik vlietland wel kan vergeten.
Vanochtend op stal, hele been super dik en de pees ook. Kon bijna niet lopen.
Hoefsmid is geweest. Bleek ontsteking te hebben, plek onder het ijzer. Is er helemaal uitgesneden.
Liep al beter en pees/been al stuk minder dik. Maar nog niet goed. Volgens de hoefsmid kan dit morgen helemaal weg zijn en kan ik gewoon starten. Alleen ben bang dat het toch echt nog niet over is. ;(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:13

Ik ben weer terug van les. Jeetje dat was weer hard werken. Had mijn instructrice verteld dat ik naar Vechta ga eind juli. Dat is zeg maar een dependance van Warendorf de bekende duitse rijschool. Volgens haar komen daar de betere duitse ruiters dus dressuurmatig moet ik de komende tijd zwaar aan de bak.
We zijn alleen bezig met nagefelijkheid, lengtebuiging en voorwaarts! Mijn half uur les liep weer uit naar bijna 1,5 uur pff maar uiteindelijk viel wel het kwarte of tegenwoordig het eurootje.

@ Sanurie balen voor je. Als ik dit zo lees zou ik morgen niet starten.
@ vief ik heb ook een paar vriendinnen die in Zeeland zitten. Waren er gisteren ook dus dat scheelt weer.
@ Bianca kan mij goed voorstellen dat je een strak programma had. Ik zou mij op zoiets ook goed willen voorbereiden.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:18

Wat een weertje zeg!
Sanurie jammer, maar er komt wel weer een wedstrijd!
Billy balen dat myth niet fit is.
Vief ow ja is dat afgelast?? Jeetje zo erg is het hier nog niet. Hoewel het hier ook flink waait en regent.

Wij zijn vanochtend om een houtkachel uitgeweest. Hele mooie gevonden. Offerte al binnen op de mail terwijl wij nog niet eens thuis waren. Ik zal zo naar stal even rijden!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:25

Jeetje caro van half uur naar bijna 1,5 uur!!! Dat is ff 3x zo lang.
Magriet mooi dat jullie er 1 hebben gevonden.

Ik denk ook niet dat ik start morgen, dan moet hij weer bokkend door de bak gaan straks maar anders echt niet. Ik baal er natuurlijk wel van. Zoveel cross ik aan wedstrijden niet en nu valt er weer 1 af. Gewone concoursen heb ik zoveel!
En het is gewoon vreselijk om hem zo te zien. Hij heeft er al veel langer mee gelopen maar heeft niks laten merken, hij is hard daarin, maar het pus kwam er gewoon uitzetten nu en hele been was dik.
Dus dan is het meteen zo erg, als nou eerder al wisten was het nu niet zo erg geweest. ;(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:29

@ Sanurie ik betaal voor een half uur. Dat is ook de reden dat ik niet een uur afspreek. We hebben wel stapstukken ertussen en daarnaast is het ook gelijk goed voor de conditie. Morgen zullen we beide wel spierpijn hebben.
@ Billy balen dat je paard niet fit is.

Ik ga even sjoppen @centrum :D . Moet springschoenen hebben voor zaterdag. Hier schijnt de zon maar neem toch maar de auto mee voor het geval dat..

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:44

Wel goedkoop dan!! helemaal niks mis mee, als je het maar niet elke dag doet!! Ik denk inderdaad ook wel dat jullie beide spierpijn zullen hebben.

Ik verveel me dood!! Oh me ma roept net of ik mee boodschappen ga doen!! Dus gauw ff omkleden!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:35

even egopost:
kwam net met een 1e een 2e en een 3e prijs thuis :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:39

@ Bvw gefeliciteerd.
@ Sanurie. Ik les daar ongeveer 2x per maand.

Centrum was mij te druk en ruitersportzaak had het weer niet.
Op NDR nu SGW Luhmuhlen!!Mary King is nu.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:18

bvw schreef:
even egopost:
kwam net met een 1e een 2e en een 3e prijs thuis :D

So toe maar !!!

CARO @ hard gewerkt dus, dat ga ik de komende paar weken ook maar doen...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:18

Helaas wordt hier tennis gekeken dus kan geen sgw kijken
Caro dat is wel lang les zeg. Wel fijn dat het geholpen heeft
Gefeliciteerd bvw
Sanurie wat ontzettend balen, maar ik zou denk ik niet starten

Ik baal ontzettend. Ik heb de paarden er voor de buien uitgehaald, maar nu regent het niet dus hadden ze zo 2/3 uur langer kunnen staan. Niet dat ze nu enorm zielig zijn maar toch.