[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:28

Goedmorgen :wave:
Snoekiej: Lekker geshopt zo te lezen, ik schat inderdaad Vorstin wel wat lichter dan dat, de pony/paard grensgevallen bij ons op stal wogen rond de 500 kg (op een hele vette Haflinger na ;) )
Mootje: Creatieve oplossing, ben beniewd of hij wil wennen aan het geluid.
Pb: Succes in Brugge!
Bianca: Lastig al die tegenstrijdige adviezen, hopelijk zit DE oplossing voor Bull erbij.
Heleen: Ik zie het al voor me :=.
Wl: Fijn dat je nu weet wat Wolin heeft, kan ze lekker uitzieken :(:) .
Noor: lekker druk dagje, wel een t*ring eind rijdennaar Tiel ja :+ .
Rosalie: Succes met het viertal!

Omdat ik gisteren zo beroerd was had ik een afspraak bij de dokter, nu gelukig heel de nacht fijn doorgeslapen en een stuk beter, heb dus gelijk maar even een klein wratje laten aanstippen ;) .

Wij gaan vanmiddag gewoon op wedstrijd en we zien wel waar het schip strand :+ .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:30

Goeiemorgen!
Ik heb heerlijk uitgeslapen. Nu naar stal om Vorstin te rijden, en dan vanmiddag weer eens les met de aanhanger! Dat is al weer even geleden, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
Ik was Vorstin trouwens in de zomer wel eens met paardenshampoo, en de staart en de benen was ik met normale shampoo, ook wel eens in de winter.

Veel succes in Brugge PB!
Gelukkig is het 'maar' griep Lotte
Good luck met je drukke dagje Noor!
Veel succes Rosalie
Succes met je wedstrijd Evie

Rosalie123

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:33

Heb je al echt les van een rijschool met de aanhanger dan Shanouk? Of is het gewoon oefenen op eigen terrein?
Ik wil binnenkort ook echt eens mijn E halen. Mijn moeder begint steeds meer te zeuren hoe vermoeiend ze het wel niet vind. Als ik 'm heb, kunnen we tenminste afwisselen. En het is sowieso wel makkelijk als ik alleen weg kan. Mijn paard krijg ik in mijn eentje nu wel op en af de trailer.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:35

Ik heb al een paar keer les gehad, 3x ofzo! Zelf oefenen heb ik ook gedaan, maar dat was afgelopen winter al. Als het goed is mag ik begin september afrijden (hoor ik vandaag). Ik kan Vorstin alleen nog niet alleen laden, en opzadelen etc, dus dat is lastig :=

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:47

Ik was mijn paard der witte benen altijd voor ik op wedstrijd ga (vandaag niet, moet haasten en de dressuurbanen zijn daar nat) staart trouwens ook. Gewoon met de goedkoopste shampoo die ik kan vinden. In de staart doe ik ook nog wat wasverzachter, wat ik wel uitspoel, tegen de klitten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 10:53

Ik heb op mijn 19de mijn E gehaald d.m.v. 5x 2 uur les en het examen. Zelf had ik niet op eigen terrein geoefend, omdat de aanhanger van de rijschool zich heel anders gedroeg dan mijn (lege) paardentrailer. Het is inderdaad een verademing dat je zelf op pad kan, zonder chauffeur te hoeven regelen. Sinds 3.5 jaar heb ik mijn eigen ‘trek’auto en sinds januari mijn nieuwe trailer. Ik vind het helemaal super :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:54

Jer heeft zo'n enorm dikke staart <3 , die was ik met enige regelmaat. Sowieso voor elke wedstrijd en vaak ook na crosstrainingen want anders worden het dreads!! Daarna ook nog een beetje antiklit erin.
Verder borstel ik de staart maar weinig, haal dagelijks de strootjes e.d. eruit en dat was hoor. Ben bang dat ik er veel haren uittrek anders.

Evie & Roos, ook veel succes op wedstrijd.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:03

Beer is net in bad geweest :P .. Hahah echt, wat een heerlijk beest :)) .. Hij vond het geweldig!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 11:17

WL, Ik snap je niet :?
Leuk/Handig dat Beer in bad gaan zo leuk vind!

Ik heb van dit paard nog nooit zijn staart gewassen. Anti-klit is voldoende (en een korte staart....)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:29

Er had net iemand een bericht geplaatst.. zo iemand die aan de zoveel berichten wil komen... dus berichtte ik 'is het weer zo ver' :+ .. maar direct daarop verwijderde diegene zijn post.. nouja.. ik dan ook maar.. of bedoelde je dat niet?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 11:33

Haha, Ja dat bedoelde ik :j

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:48

:wave:

Evie en PB: Succes met de wedstrijden!
Gelukkig dat Wo alleen even moet uitzieken :)
Noor: succes met je drukke dagje.
Shanouk: Succes met je trailerles

Ik las over shampo en wassen ... helaas vind Lasko het heel leuk zichzelf vies te maken. Dus ik ontkom niet aan wassen. Ik gebruik een (witte) paardenshampoo, dat werkt prima.

Corien scheert mijn pony's altijd O:) Lasko hoefde vorig jaar niet geschoren te worden, vacht bleef dun genoeg. Maar Bam heeft ze toen wel weer gedaan. Die wordt een teddybeertje als we hem swinters niet scheren. En sterretjes staan hem zo goed _O-

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:56

Evie en Roos: veel succes op wedstrijd!
PB: leuk dat je ook start op Breda Hippique! En veel succes in Brugge!
Lotte: hopelijk is Wolin snel weer opgeknapt van haar griepje.
Noor: gaat een zeer drukke dag tegemoet.
Snoekiej: heeft lekker geshopt. Lastig dat je Vorstin niet alleen kan laden en zadelen, dan moet je alsnog iemand mee zien te krijgen. Succes met de aanhangerles!
Mootje: gaat voor de creatieve oplossing! Hier scheren we eigenlijk nooit. Alleen de shetlander van Weltsieger zijn benen in de winter. Die krijgt echt sokken niet normaal, maar verder blijft hij netjes dun in zijn vacht. Maar hij zweet wel heel veel. Zowel zomer en winter.
Bianca: hopelijk helpt het wassen met Betadineshampoo. Wij moesten juist met babyshampoo wassen toen Vivre zo'n allergische reactie had. Maar die reactie was ook lang niet zo erg als die van jouw paard.
Heleen: wat grappig dat je een hangbuikzwijntje behandeld hebt. Die beesten kunnen ook zo'n lawaai maken. Lijkt me een erg lachwekkende situatie.
Evie: fijn dat je je wat beter voelt.

Over wassen gesproken: wij wassen eigenlijk alleen de witte benen en de staart voor concours. Helemaal wassen bijna nooit. Alleen als ze in de zomer heel erg gezweten hebben dan spoelen we even af. We hebben ook alleen koud water om mee te wassen, ander moeten we met emmers gaan sleuren.

Vanochtend Weltsieger gereden. Pfff de linkergalop blijft lastig. Moet eerst 'vechten' voordat ik hem heb waar ik hem willen hebben. Gevolg: ik zit weer onder de pijnstillers. Mijn polsen kunnen dat echt niet hebben. Gelukkig wil zuslief hem zondag weer even onderhanden nemen. Hij vind het gewoon heel moeilijk en dan gaat hij allerlei dingen doen die niet de bedoeling zijn. Maar als ik daaraan toegeef ben ik nog verder van huis. Daarna loopt hij trouwens superfijn. Draf en rechtergalop gingen meteen heel lekker. Wel fijn gereden dus. Nu weer aan de scriptie: zucht ....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:07

Goede morgen!

Evie en roos en pb veel succes op wedstrijd!
Mo ik zou ook idd het scheerapperaat aan de box hangen!
Lotte arme wollin nog niet op beterehand?
noor druk dagje :(:)
Snoek lekker geraust ;) en geshopt! succes met je trailerles!
Bianca idd zou ook goed uit kijken met de betadine, goed afspoelen :)
Heleen lijkt me wel grappig idd om zo'n beest te moeten behandelen :P
Kim niet eens rijden in de regen :P
Sussie doe maar voorzichtig met je polsen!

Zo gister lekker gereden, 30 min :)
Daarna naar de feestweek dus, wat een regen!!! stond gelukkig droog!
Savonds bij een 1 of andere arcoo gestaaan, dus ben snot verkouden, en me keel haapert weer :=

Nu richting stal :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:20

Corien: Ik weet helaas maar al te goed wat de risico's zijn. Ik heb een gewrichtsziekte. Mijn gewrichten zijn heel gemakkelijk uit de kom te krijgen. Mijn paarden krijgen het dus ook nogal eens voor elkaar om ze uit de kom te trekken. Heb er ook al eens een flinke ontsteking in gehad waardoor ik een half jaar niets kon. Vandaar dus ook dat mijn zusje er zondag even op mag.

Fijn dat je gisteren zelf fijn gereden hebt. Wel vervelend dat de feestweek in het water valt. Is het in een tent? Beterschap met je verkoudheid!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:24

Ik las wat over wassen. Ik heb 2 schimmels waaronder een merrie die er af en toe uit ziet als een zwijn. Ik was regelmatig maar dan alleen de vlekken en de staart. Ik gebruik groene zeep. zilver shampoo, goedkope shampoo en betadine bij hele belangrijke wedstrijden.

Beterschap corienn

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 12:24

Corien, Balen van het weer op de feestweek! Wij hadden afgelopen week feestweek.
Sussie, Apart dat de WS alleen sokken krijgt :D De mijne was vorig jaar een langharige teddybeer en toen was hij al geschoren. Nu staat hij alleen veel meer in het werk, dus hoop het op 1x scheren te kunnen houden!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:59

Hij krijgt inderdaad alleen sokken en wat losse lange haren onder zijn buik, aan zijn billen en onderaan zijn nek. Die losse haren zien er helemaal gek uit: dat zijn dan een stuk of 20 lange haren die een eind uit elkaar staan. Die worden dan ook zorgvuldig gekortwiekt, evenals zijn sokken trouwens. Vind dat geen gezicht bij een hannoveraan.

Mootje: Zo'n langharige teddybeer heeft ook wel wat hoor, maar practisch is het niet als hij vol in training staat. Bij onze oude pony vond ik dat altijd een heel schattig zicht. In zijn haar kon je in de winter je hele hand in verstoppen. Toen die nog gereden werd zat er ook niets anders op als scheren. Verder hebben we eigenlijk nog geen paard helemaal geschoren. Met dekens kunnen we het tot nu toe goed onder controle houden.

Wij wassen trouwens altijd met groene shampoo van driehoek of babyshampoo (alleen staart en benen). De dekens worden ook altijd in de babyshampoo gewassen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:11

IK HEB MIJN TRAILERRIJBEWIJS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben zóóó blij.

Ik heb overigens een dagcursus gedaan en dit was de herkansing die op hun kosten ging met nog 2 uur les ervoor.
Kan het iedereen aanraden. Als je vandaag belt kan je volgende week afrijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 13:16

GEFELICITEERD *\o/* *\o/* *\o/*

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:17

THNX! :D Ga nu vlug alles inpakken en naar Brugge :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:18

Gefeliciteerd :D !

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:22

Gefeliciteerd PB!!! Zal wel een hele opluchting zijn ;) En vandaag zelf achter het stuur richting Brugge???

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:25

Pb Gefeliciteerd!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:29

PB, gefeliciteerd.
Weet wat je doormaakt, ben ook zo'n muts met afrijden. Is ook de reden dat ik niet voor mijn C-E ga.