[SGW] Clinic Tim Lips - 28 augustus - Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Re: Clinic Tim Lips - 28 augustus - Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:21

Ik zit trouwens ook in groep 2 :D
wassen?.. weetje hoe vies ze straks zijn?
en vlechten is toch niet nodig? ofwel??

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:28

Nee is niet nodig ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:33

Ik ben nat geregend tot aan mijn ondergoed! Maar ik heb Venthe in elk geval gespot en de gave vos van Bob1976. Wie was ook alweer met het donkere paard met de dikke wit onderlegde neusriem? Herkenden jullie mij ook? ;) Jullie zeiden heel lief gedag terug in elk geval.

Ik heb vooral van de laatste twee wat leuke foto's en filmpjes gemaakt.

Hoe vonden jullie de les? Ik vond die van Martin erg leuk.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:49

Tot op het bot toe nat geregend maar wel ontzettend genoten!
Ik vond de les van tim erg geslaagd. Hij heeft met goeie adviezen gegeven waar ik zeker verder mee kan en ook een paar mooie complimenten waar ik helemaal van begon te glunderen.

De les van Martin was ook super! Je merkt inderdaad wel duidelijk dat Martin een stuk meer ervaring heeft. Ook hij heeft mij goede adviezen gegeven om onze watervrees stukje bij beetje te overwinnen. Uiteindelijk konden we van alle kanten het water in en uit springen, dus ik was trots!

Kijk nu al weer uit naar de volgende keer!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 17:17

IK VOND HET GEWELDIG! Echt heel erg leuk! Ik was ontzettend zenuwachtig, maar dat was (uiteraard) niet nodig, want Tim en Martin waren heel rustig en relaxed. Ik reed inderdaad samen met Evie-Bandido (met de witonderlegde neusriem..)
Heb van Tim niet zo veel aanwijzingen gekregen, maar het was evengoed leuk. Ik heb hindernissen gesprongen die ik normaal niet zomaar had gedurfd. Het water ging ook veel beter dan verwacht. Zelf er in via de boomstam(metje) ging goed.

Evie-Bandido, stuur me even je mailadres per PB. Ik heb foto's. Of misschien zet ik ze binnenkort even op een algemene site. Ik weet dat er ook een foto bijzat van die grote witte in groep 2 (mooi paard!).
Verder viel mij ook de chabrakbonte/vos op. Wie was dat ook alweer?

Jammer dat het wel erg regende en zelfs onweerde.....

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 17:19

Oh, nu zie ik het.. Annetje: ik heb jou ook gezien. Wat een apart paard. Leuk joh!

ps: Ik heb uiteindelijk niet meer gevlochten.. ik was er te zenuwachtig voor..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:40

Annetje: Ik was met het paard met de dik onderlegde neusriem, ik heb wel een paar mensen gedag gezegd maar je niet herkend, ben daar zo slecht in :o .
Venthe: Iedereen is geloof ik nat geregend, maar het was het zker waard :D . ik ben ook benieuwd wanneer ze weer een training gaan organiseren.
Bob: Het was gezellig, en erg luxe, zo 1,5 uur les met zijn tweetjes :).

Ik heb ook weer veel geleerd :D !

Ik heb van allebei heel veel uitleg gehad en ze hebben me ieder heel goed geholpen met mijn verbeterpunten, Martin heeft me geholpen met mijn houding op afsprongen en afsprongen het water in, ik kon echt onwijs veel verschil voelen :). heb nog een paar lastige lijntjes door het water geofend, die gingen echt super. Mocht van beide instructeurs ook nog een paar keer een wat moeilijker lijntje doen dan Bob, vond het erg fijn dat ze zo rekening hielden met het niveau van paard en ruiter +:)+ .

Bandido heeft ook nog wat pluimen in zijn gat gehad ;) , want die was als altijd superbraaf en ontzettend meedenkend, hij kreeg nog een compliment van Martin dat hij zo makkelijk en netjes zijn changementen doet :D .

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:55

Hm... grappig dat jullie zo laaiend enthousiast zijn. Ik dus niet :')
Ik heb me bij Tim zitten vervelen en hij heeft me erg weinig geleerd. We begonnen daar met het losspringen en de les kwam maar niet op gang. We zijn niet verder gegaan dan het losspringen.
Voor mijn gevoel hielden ze wel rekening met het niveau, maar Tim was bij ons te voorzichtig. Het paard van mijn mede ruiter ging in de staak en daar ging erg veel tijd aan verloren. Ik vond het jammer dat ik daarna niet nog wat andere sprongen mocht meepikken. Of dat hij met haar aan de slag ging en ik zelf wat anders mocht springen.
Ik heb alleen het lijntje: lage boompjes, bezembak zonder bezem, iets hoger boomgeval, boompje, boompje, smalle die niet meer smal was gedaan. Thats it. Weinig werkpunten gekregen van Tim en terwijl we de lijntjes reden riep hij niets, dat deed hij elke keer achteraf.

Martin vond ik wel erg goed en de watersprongen vond ik echt uitdagend en moeilijk. Vies heeft me nog bijna zwemles gegeven bij dat boompje het water in (eerste watertje) hij sprong wat groter dan verwacht O:)
Martin zag ook meteen waar de knelpunten zaten en noemde precies de oefeningen die we thuis ook al doen. Dus daar was ik het helemaal mee eens! Ik vond Martin ook mooi rustig en hij bouwde leuk vlot op.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:02

Jammer dat jouw les wat minder ging, het is ook niet fijn om zo opgehouden te worden inderdaad, ook al kan diegene er zelf natuurlijk vrij weinig aan doen.

Dat lijntje wat jij noemt was inderdaad echt een "opwarmlijntje", wij mochten daarna van Tim juist nog individueel een paar lijntjes over het veld doen, en toen ik geen afstand had en niet fijn over een hindernis heen ging heb ik hem na een hoop uitleg hoe ik het moest aanpakken hem nog 2x gedaan tot het helemaal goed ging!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:04

@Annetje, ik vond ook dat Tim niet zo veel echt 'les' gaf. En ik verstond 'm niet zo goed.
Maar ik ben ook waarschijnlijk wat enthousiaster omdat het voor mij nog allemaal nieuw is. Ik ben nog blij met een sprong over een boompje of bezembakje, terwijl jij waarschijnlijk al veel verder bent...

Bij mij kreeg de andere combinatie ook iets meer aandacht (Evie-Bandido was al L), maar dat kwam in mijn geval precies goed uit, want dan kon ik mooi even uitblazen, ,en m'n paard ook!

Ik zou in ieder geval nog wel een keertje willen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:08

Dat was inderdaad zo Bob, gelukkig vond jij het niet zo erg, ik begrijp wel dat het erg vervelend kan zijn als een andere combinatie meer aandacht krijgt terwijl je zelf graag nog wat meer had willen doen!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:11

@Evie, nee, ik vond het prima zo. Hij was niet moe (fysiek), maar het is evengoed best spannend voor ze. En voor mij ook! Dus ik vond het precies goed.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:13

Ik vind lage sprongetjes en makkelijke sprongetjes helemaal niet erg, echt niet, maar plak er dan een leermoment aan vast. Ik vond de afstanden moeilijk omdat Vies steeds het tempo overnam. Ik had het best leuk gevonden als Tim bv had gezegd dat ik bezig moest tussen twee hindernissen steeds 6 galopsprongen te houden ipv 5. Dan blijft het makkelijk, maar ben je wel rijtechnisch bezig.

Wij bleven gewoon echt bij het over het lijntje huppelen hangen. Als instructeur moet je toch in kunnen spelen op beide combinaties. Zij had haar paard uiteindelijk netjes over de sprong heen en toen had ik graag nog wat andere lijntjes willen springen. Of voor mijn part gewoon nog 1 andere hindernis, maar dat ging niet want de tijd was om. Tja... dat vind ik dan toch wel heel erg jammer. Ik heb ook niet echt het idee dat ik iets gedaan heb, volgens mij heb ik het lijntje 5x gesprongen en dat was 'm wel.

Martin pakte het beter op. Het andere paard ging weer in de staak en ik moest ondertussen een paar keer door het andere water draven. Dan was ik toch bezig, maar kon hij de andere ruiter helpen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:15

Leuke verhalen hier! Balen dat jullie het niet droog hebben gehouden, hier is het de hele dag droog geweest!
Bob, Leuk dat je zo grensverleggend bent bezig geweest :D
Vente, Leuk dat je zulke complimentjes kreeg.
Annetje, Dat was wel balen! Gelukkig ging het deel van Martin wel beter.
Evie, Leuk compliment van Bam!

Het lijkt mij als instructeur ook best moeilijk om de aandacht goed te verdelen. Een instructeur heeft natuurlijk met de ene combi meer dan met de ander! Voor een ervaren instructeur is dit natuurlijk makkelijker dan Tim, die net komt kijken!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:18

Ik heb wel al hele leuke foto's ontvangen van de andere ruiter
Afbeelding
Afbeelding
(en ik maar denken dat ik zat, zoals de bedoeling was :+ )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YVBYXSX4.jpg

Ik snap ook dat het moeilijk is voor een instructeur, maar voor die 60 euro was ik toch wel teleurgesteld in de eerste 3 kwartier.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:28

Annetje, niets mis mee toch? Je zit achterover en ik zie geen gepluk aan de teugels, sporen prikken niet in je paard... Mooi ziet het er niet uit, maar wel functioneel :D

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:30

Tim gaf nog een grappige tip... (Evie, als ik het niet goed uitleg, moet jij me maar corrigeren) maar je moet voor een lastige hindernis nooit te veel naar voren zitten. Tim zei dat je moest zitten in een "Oh-oliebol!-position" ... dus iets achterover alsof je denkt dat het helemaal mis gaat. Want dan zit je steviger. Het was een uitdrukking van zijn Engelse instructeur.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:31

He, Bokt maakt van mijn Engelse Poep oliebol! ... Is dat altijd zo? hahaha... Nou. Er hoorde dus het s-woord te staan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:55

Ik heb een paar groepen bekeken en heb de watertraining van Evie en Bob gezien.

Wat mij heel erg opviel is dat er voornamelijk in een dressuurgalopje werd gereden en niemand in de verlichte zit zat/moest zitten.
Bij crosswerk wil je je paard lekker onder je door laten galopperen en ritme/tempo rijden. Leek net alsof we naar een dressuurles keken.
Nee, voor mij zou de les geen toegevoegde waarde hebben en het bedrag vind ik too much voor hetgeen je er voor krijgt.
Maar ben blij dat de meesten wel een fijn gevoel aan de les overgehouden hebben.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 19:08

Die opmerking kreeg ik nog wel van Martin, dat ik in verlichte zit moest zitten.... Dus je hebt gelijk!

Overigens betaal ik voor een dressuurlesje ook 20 euro voor een half uur.. dus wat dat betreft vond ik het niet heel erg bijzonder duur.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:13

Ik moest van tim het 'opwarmlijntje' eerst een paar keer in een rustige galop rijden zodat we vertrouwen kregen in de hindernis (was pas onze 5e keer dus het was nog spannend). Daarna moest ik tussen de hindernissen in in verlichte zit zitten zodat ze wat meer kon galopperen, dit ging heel goed.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:17

ook weer thuis,..

heb een fijne les gehad, erg goed gevoel aan overgehouden... heel wat verloren vertrouwen teruggewonnen :D

Ik had bij Tim misschien ook iets meer tips en aanwijzingen tussen de sprongen door verwacht, wij hadden helaas maar een half uurtje ipv 3 kwartier van hem, dat vond ik jammer, hij begon een kwartier te laat. op zich nog wel redelijk wat gesprongen, wel wat tips gehad, maar helaas daar niet de afsprong geoefend bijvoorbeeld. Maar op zich ben ik er wel tevreden mee hoor, en heb lekker gereden, mede ook door het 2e stuk waterbak.
Vond zijn les erg fijn en heb heel wat watervrees overwonnen. Prins vond het maar zo LEUK, terwijl ie eerder echt een hekel aan water had vond ie het nou echt erg leuk volgens mij, oortjes naar voren en gaan,..

Ik vroeg op het laatst nog naar een afsprong, en die kregen we daarna alsnog (ook al waren we eigenlijk al klaar), het was een vrij pittige :D, dus weer een angst overwonnen.

Tevens nog erg leuke complimentjes gehad over mijn paard.

Ik kwam hier om weer wat verloren vertrouwen terug te krijgen en gewoon even lekker rond te rijden na een lange crossloze tijd en dat is zeker gelukt,.. het 1e stuk had misschien iets uitdagender gemogen maar ach, ik ben er tevreden mee, lekker gesprongen en doel bereikt. Paard blij, ik blij,..

Simmie, dat komt wrs omdat Rob heel erg hamert op de verlichte zit, want dat viel mij ook op dat er hier niet veel van gezegd werd,.. en heeeeeeeeel rustig galopperen in het begin, daarna in de lijntjes wat meer naar een hoger tempo,..
Het ging wel met vertrouwen en dat vond ik heel prettig.

Ik zou nog wel een keer willen :D, misschien deden ze dat over een week of 6-8 ook weer voor de geinteresseerden om te kijken hoe het ging (ivm je pop formulier en je misschien al gereden crossen).

Annet, volgens mij heb ik jou gezien toen ik vroeg waar het beginterrein was en of je het leuk had gevonden, kan dat kloppen? (bij die auto van ik denk Tim en zn vader)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:46

Ook ik ben toch wel overwegend enthousiast en vond het juist prettig dat we in een handgalopje begonnen. Daardoor hield je de controle verderop in de les waarop ons juist wel werd gevraagd meer tempo te rijden en meer verlichte zit. De opbouw was heel kloppend maar in de sprongen had uiteindelijk meer variatie en moeilijkheidsgraad mogen zitten.
Tim moet inderdaad meer 'stem' ontwikkelen en duidelijker overkomen. Martin vond ik erg leuk, zowel leerzaam als geestig. Helaas was er een gat ontstaan in de eerste waterbak waar onze paarden door struikelden en moesten we van lieverlee een grotere boom inspringen. De afsprong was een leuk toetje!

Onze paarden sloten eigenlijk wel heel goed op elkaar aan, dat was erg prettig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:52

Oh, natas, ik vind je paard geweldig! Net als zijn enthousiasme. Daar zou ik wel eens een cross mee willen rijden :o .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:12

Ik ben ook fan van jouw paard Juventus!! Die oortjes ook steeds :+: