[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:07

ja daar heb ik gekeken. Maar staat niet veel meer info op.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:15

Wat wil je weten dan?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:30

Lief hoofdje MM
Ik ga even lekker douchen

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:50

ahh lief koppie heeft hij margriet

vief: alweer onder de douch vandaan?.. hmm vast niet ik ken jouw Ik ga ok ff douchen..

Tien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:28

missmuts schreef:
De SGWay-ers staan massaal in de P&S Ik sta bij de geslaagden genoemd.

Ik kijk vast heel scheel, maar ik kan het niet vinden
Welke bladzijde?

Ik had vandaag dressuurwedstrijd, erg deprimerend. 147 pnt
Erg slecht, eigenlijk de laatste 4 maanden al. Daarvoor reed ik eigenlijk altijd 1 of 2 winstpunten. Ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik eraan moet doen. Ik heb mezelf maar verbannen tot alleen nog maar zonder zadel te rijden (voor mijn zit) en een priveles nemen, wat ik allemaal moet verbeteren. *zucht* Ow en de eerste 3 weken maar ff op rust, misschien helpt dat. Nog suggesties? (Alles is welkom, want op het moment gaat alles mis)

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:37

Wat vervelend Tien. Ik denk dat we allemaal wel eens een dip hebben. Ik zou wel met zadel rijden, maar gewoon elke week les nemen. Kan het niet zijn dat je paard ergens last van heeft (zadel, rug, gebit)?

Gefeliciteerd Missmuts!

Simmie, bedankt voor de tip. Ik ga eens met Bitwise overleggen. Ik wil zowiezo 2x een training/oefencross gedaan hebben voor de cross van Chaam. Zometeen eens op die site gaan kijken.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:39

Tien schreef:

Ik had vandaag dressuurwedstrijd, erg deprimerend. 147 pnt
Erg slecht, eigenlijk de laatste 4 maanden al. Daarvoor reed ik eigenlijk altijd 1 of 2 winstpunten. Ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik eraan moet doen. Ik heb mezelf maar verbannen tot alleen nog maar zonder zadel te rijden (voor mijn zit) en een priveles nemen, wat ik allemaal moet verbeteren. *zucht* Ow en de eerste 3 weken maar ff op rust, misschien helpt dat. Nog suggesties? (Alles is welkom, want op het moment gaat alles mis)

Oh ik snap hoe je je voelt! Ik begon met tal als een speer in de de B, en ik moest nog 1 punt en vervolgens kwam er helemaal niets! En bij het halen van mn winstpuntens moest ik volgens mn protecol wel wat gedurfder rijden (jaja ik heb een te braaf paard, ik word gelukkig als ze een keer wegspeurt ). Dus ik dat oefenen, en voo rmn gevoel loopt ze ook beter, met al sresultaat dat mn punten naar beneden gaan

wat waren precies de commentaren op de proefjes, dingen die je moet verbeteren? Je zit geloof ik? Ik zou niet zonder zadel gaan rijden, maar zonder beugels en misschien is er iemand die je zitles aan de longe kan geven?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:51

Ik zou inderdaad ook niet alleen maar zonder zadel gaan rijden, of je moet er iets onder leggen, anders lijkt het me voor je paardjes rug niet echt lekker.
Maar je kan natuurlijk wel een poos zonder beugels rijden

Je zou misschien ook eens een keer een lesje bij iemand anders kunnen nemen?
Die persoon ziet misschien wel iets heel anders
Misschien dat een poosje veel buitenrittjes, springen, of wat anders ook wel goed helpt!
Verder weet ik het ook niet zo goed.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:54

MM; wat een leuk koppie!
Tien; balen dat het niet lekker gaat, ik heb ook wel een dip gehad met dressuur, vooral veel oefenen heeft veel geholpen, en anders tijdje geen wedstrijd en alleen oefenen.. want 'lage' punten zijn ook niet erg motiverend

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:02

*Meldt zich ook weereens*

Tien,jouw situatie komt mij erg bekend voor.Ik heb ook heel vaak zo'n dip gehad en op den duur ging ik mezelf echt irriteren aan dressuur.Maarja het is en blijft de basis voor het springen en dus moest het maar! Ik ben toen der tijd iemand anders gaan zoeken om les bij te gaan rijden,een totaal andere manier van lesgeven,veel consequenter en fanatieker.Bij mij stond er namelijk ook heel vaak dat ik te afwachtend reed,te weinig ondernam etc. en na een tijdje hoorde ik het ook van mensen om mij heen.Natuurlijk blijft dressuur saai & moeilijk,maar vaak als je even doorbijt en je betere resultaten gaat boeken,raak je ook meer gemotiveerd En veel afwisseling helpt natuurlijk ook

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:05

Ja sandra gewoon door oefenen! En misschien een keer van iemand anders les krijgen! Als rieta niet veel nieuws vertelt! Ik had trouwens dezelfde punten! Het zit in de lucht!

Simmie: Wilde weten of het zwaar was. Heb met dat paard nl nog geen wp in t springen en ze heb nog nooit gecrost!

gomir

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:06

marieketencate schreef:
Gomir: misschien kun je iets met die zaak die laatst bij de rechter was, waarin de rechter de ouders uit de ouderlijke macht hadden ontzet, omdat ze een baby wilden euthanaseren, terwijl die ouders het daar niet mee eens waren?

Laat die arts nou juist mijn begeleider zijn voor deze werkgroepen We hebben het gister trouwens uitgebreid over deze casus gehad Ze wilden dat kind morfine geven om te kunnen behandelen, baby's langdurig aan de beademing wil bijv. al niet zonder pijnstilling/sedatie. De ouders waren ervan overtuigd dat ze het kind wilden euthanaseren(en daar zijn de media natuurlijk vol opgesprongen ).
Was een heel lastig verhaal en een van de weinige keren dat het nodig was om juridische hulp in te roepen.
Citaat:
Of het "baby Kelly" arrest, waarin een zeer ernstig meervoudig gehandicapt kind schadevergoeding werd toegekend om het feit dat ze geboren was en eigenlijk het recht had om niet te leven? --> de gynacoloog had nagelaten een onderzoek te doen waardoor ze tegen hun wil een kind kregen. Zie bijv: http://www.leidenuniv.nl/mare/2005/25/0402.html

Is een heel interessante casus, maar ook al uitgebreid besproken op college. (en hiervan geloven ze ook nooit dat ik het zelf meegemaakt heb van dichtbij )

Citaat:
Ander akelig arrest (maar daar heb jij wrs niet zoveel aan) vind ik nog wel het "Taxi-arrest" waarbij een moeder ziet dat haar kindje wordt overreden door een taxi op hun eigen oprit. Ze rent naar buiten en grijpt met haar handen in de smurrie, denkend dat haar dochter heeft moeten overgeven.....en dan blijken het haar hersens te zijn
Heeft zo iemand recht of schokschade of niet?
Die gebruik ik als ik ooit nog eens rechten ga studeren!
Daar kun je nog wel eens flink over in discussie

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:07

Talida schreef:
eerst de training zien te overleven

Dat komt wel goed joh

Citaat:
Kan ik met die training af met gewone peesbeschermers of moet al investeren in echt werk? Ik ben overigens niet van plan veel sgw wedstrijden te gaan starten, maar vind het gewoon leuk voor de afwisseling, en het is iets wat ik al altijd heb willen doen.

In principe kun je in het begin best met normale beschermers rijden en een springschoentje. Kijk eerst maar eens of je het leuk vind voor je zoveel geld uit gaat geven
Ik heb de merrie van mij in wanroij trouwens achter ook met een normale beschermer gereden. Die kiepte achter bijna door op die lange crossbeschermers

Citaat:
Veel meer dan af en toe een oefencrossje zal het niet worden schat ik zo
Dat riepen we allemaal...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:09

reeskees schreef:
Straks om 17.00 met de Indoctro naar Tineke Hoekstra (ook van de SGW) waar een clinic door Hans van Kalsbeek wordt gegeven. Heb dr wel zin in.

Als ik dat wat eerder had geweten dan was ik even komen kijken

Vond je het leuk?

Ik heb bijna twee jaar bij Hans op stal geholpen en iets langer bij hem gelest.

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:11

Mijn moeder werd vandaag trouwens door de Hema gebelt met de medeling dat er nog foto's lagen van augustus Die foto's heb ik gemaakt op ponykamp en thuis met zo'n weggooidingetje

Heb ze ff gescant,helaas zijn ze niet echt mooi meer zo,maargoed.
Afbeelding
Ik op Kingie,mijn moeder op Mike,ponykamp.
Afbeelding
Buurman (Bummie) onze kat,gezellig aan het rondzwerven bij de paarden thuis.
Afbeelding
Ik en Mike,op ponykamp.Best een mooie foto vind ik!
Afbeelding
Hoe bedoel je ik kan niet lachen
Afbeelding
Kingie op ponykamp.Hier deed hij een poging tot onsnappen,ondanks zijn lieve koppie
Afbeelding
Prinses en Mike thuis.
Afbeelding
Prinses de hooidief!
Afbeelding
Mike.
Afbeelding
En Mike op kamp!

Eigenlijk hoort dit hier niet helemaal,maar met wie moet ik dit anders delen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:11

missmuts schreef:
De SGWay-ers staan massaal in de P&S Ik sta bij de geslaagden genoemd.

Dat heb ik gezien

En Vief haar club heb ik ook gespot

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:12

Goede reclame Canter

Scum: super joh! Nog even en je rijdt ons er allemaal af

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:13

Simmie schreef:
Gaat er nog iemand naar de oefencross op 4 maart in Biddinghuizen of 25 maart in Putten?

Ik zit er aan te denken om 4 maart mee te doen.

4 maart zal ik eens proberen in te plannen, dat is nog wel een mooie voorbereiding voor Chaam

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:18

Leuke foto's Twinkie!
King blijft ook een gave pony om te zien!

Over die dressuur ben ik het trouwens niet met je eens. Natuurlijk is de dressuur de basis voor het springen, maar ik heb niet het gevoel dat ik in mijn dressuurmatige basis iets tekort kom voor het springen nu ik geen proefjes meer rij
Ik vind dressuurwedstrijden dus echt helemaal niets aan en dat doe ik ook gewoon niet meer Terwijl ik thuis echt heel veel lol kan hebben als ik dressuurmatig aan het werk ben

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:18

Ik ben weer bijgelezen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:22

ben ik wel met je eens inderdaad Gomir! Met mijn poony ben ik niet verder gekomen dan B + 7! Toen zou ik L omdat hij dan beter liep maar toen kwam de MKZ. Dus vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven een L proef gereden dus met 147 was ik best tevreden! Ja heb met de pony L dressuur gereden maar dan alleen crossproefjes!

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:22

gomir schreef:

Over die dressuur ben ik het trouwens niet met je eens. Natuurlijk is de dressuur de basis voor het springen, maar ik heb niet het gevoel dat ik in mijn dressuurmatige basis iets tekort kom voor het springen nu ik geen proefjes meer rij
Ik vind dressuurwedstrijden dus echt helemaal niets aan en dat doe ik ook gewoon niet meer Terwijl ik thuis echt heel veel lol kan hebben als ik dressuurmatig aan het werk ben

Mee eens Ik probeerde ook niet echt te zeggen dat iedereen maar dressuurproefjes moet gaan rijden Alsof je alleen met een proefje je dressuur goed bij kunt houden Ik ben trouwens ook van mening dat je toch niet alles te gelijk goed kunt doen,tenminste,ik zou het niet allemaal te gelijk kunnen..dressuur..springen..sgw..

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:23

Twinkie leuke foto's trouwens!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:28

Twinkie schreef:
Mee eens Ik probeerde ook niet echt te zeggen dat iedereen maar dressuurproefjes moet gaan rijden Alsof je alleen met een proefje je dressuur goed bij kunt houden

Dan begrijpen we elkaar Ik las het even anders dan je het bedoelde denk ik.

Je wil trouwens echt niet weten hoe vaak ik zulke reacties krijg...Maar dressuur is toch ook belangrijk voor het springen blabla
Net alsof ik thuis iedere dag spring, ik zie gewoon de toegevoegde waarde van een L1-proefje niet voor mijn training voor het springen.
(en al die mensen blijkbaar toch ook niet, anders hadden ze me allang moeten weten te overtuigen )
Citaat:
Ik ben trouwens ook van mening dat je toch niet alles te gelijk goed kunt doen,tenminste,ik zou het niet allemaal te gelijk kunnen..dressuur..springen..sgw..

Dat is voor mij ook een van de redenen om het niet te doen, ik kan nu eenmaal niet alles willen. Het geld en de tijd zijn gewoon een keer op

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:29

haha ik moet wel! Die Krack C kan nl niet zo goed springen!