[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:28

Das wel het vervelende bij die oefenwedstrijden, die timing loopt vaak uit... Maar klinkt wel als eer super ervaring voor jullie! Ben nu wel benieuwd om een fotootje van meneer hengst te zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:47

Vrijdag heb ik ook de vraag gehad hoe ik 'm zo gespierd krijg, ben toen op F*onck gaan lessen zodat hij de omgeving nog eens zag voor het brevet. Ik reed met 2 merries in de buitenpiste (die best fijn lag) en 1 van de dames zag hem wel zitten. Gedrag viel ook heel goed mee, wel iets meer spanning dan gisteren maar het is wel een type paard, hoe vaker je iets doet, hoe normaler hij het vindt. Scheelt dat hij sowieso al geen driftkikker of spokenjager is.

Zal eens kijken of ik vandaag een goede foto kan maken. Ga zo dadelijk naar stal om de manen te trekken. Dacht ze langer te laten tot ik hengstenvlecht kon maken, maar dat idee gaat weer de kast in. Die vlecht moet los genoeg zitten dat hij de hals kan strekken zonder de vlecht los te trekken, maar als hij zijn hals korter/hoger houdt voor de proef golft de vlecht vreselijk lelijk omdat hij niet strak genoeg zit. Dan maar weer kortere manen en dotten...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:21

@ Evelyntje: neen, heb nu zelf geen meer, maar ik rijd hem tussendoor nog wel. En achttal trainingen wisselen we wat af. Denis kan hem wel meer door alle oefeningen doorheen rijden wat ik niet kan dus waarschijnlijk zullen ze hem wel vragen mee te doen op't tornooi :). Ik rijd hem dan enkel nog individueel dressuur. Eigenlijk komt het me wel goed uit, de examens komen er weer aan en heb nog een thesis... dus ja, toch niet echt tijd te veel ;).

Voor de conditie heb ik geen schrik na die 40 dagen. Ze is uit zichzelf echt wel heel fel en blijft altijd gaan. Alleen is het nadeel met zo een dat je ook "te snel" gaat en dat het op een bepaald moment stopt. Ik wil echt niet dat ze na 1 of 2 B crossen al naar de J/L gaat. Met een professionele ruiter misschien wel, maar mijn vriend krijgt af en toe wel een misse afstand etc, en dan wil ik gewoon niet dat ze het "moeilijk" of "eng" gaat vinden.

Wij zouden normaal ook naar Ar*ville gaan maar om nu alleen met de 6j een B proef te gaan rijden is het toch net te ver en net iets te veel geregel. Zal dus hopelijk voor volgend jaar zijn!

@Antonius: onze DA momenteel is ook redelijk goed met beenproblemen (hoewel het lang heeft geduurd eer ik er een betrouwbare had gevonden wiens doel niet was 1) zoveel mogelijk geld uit mijn zaken halen OF 2) snel een inspuitingske in't gewricht en het komt wel goed). Ze is er al twee keer meer dan twee uurs aan bezig geweest met verdovingen etc om te achterhalen waar het zat. Dan kon je uit de echobeelden een heel vage ruis zien aan de ene pees. Voor de rest was er niets te vinden of te zien, en uit het klinisch beeld dat ze gaf bleek het duidelijk niets met gewrichten te maken te hebben (ze had er meer last van op zachte ondergrond dan op harde en het verbeterde ook niet na een tijdje, integendeel). Dus ik hoop nu dat het hiermee wel opgelost is!

@ Varekaj: super van de jumping! Fijn dat hij zo braaf was, dat brevet komt helemaal in orde! Ben ook wel benieuwd naar een foto nu :)

Hier in Lille geweest, het heeft een ferme bui gedaan maar wij hadden geluk en moesten net voor en na die bui rijden :D ! Dressuur was echt HEEEEEL slecht :+ . Pony liep wel gewoon aan de teugel maar m'n vriend zat er echt gewoon maar op. Dat kan ook wel aan mij gelegen hebben, want de dag voordien had ik hem gezegd dat hij misschien iets minder eraan moest rijden (ik vond dat hij hem altijd wat te veel pushte en in een tempo dat wat te hoog lag voor hem). En nu was de dressuurring echt op een heel zware bodem, dus ik heb een aantal keer geroepen "niet te veel rijden" of "stop nu met rijden", wat hij interpreteerde zoals ik het de dag ervoor bedoelde, maar ik bedoelde gewoon "vermoei hem niet te veel in die bodem" :Y)

Springen 1 balk, was wel een ruiterfoutje ook, maar voor de rest wel hun fijnste springparcours op een cross ooit!

Cross stond best pittig en lang, zeker in vergelijking met overpelt! Veel weigeringen of veel die alternatieven namen en dus ook veel tijdsfouten. De 6j bracht het er nog goed vanaf, beetje moeilijk aan de start dus daar wel tijd verloren maar voor de rest ging alles wel vlot. Op het einde was m'n vriend beetje verward naar welke kant hij op moest, dus ook weer wat tijd verloren waardoor 9 punten voor tijd uiteindelijk. Pony was wel echt doodop achteraf en je zag echt dat hij kracht te kort had... Ik vermoed dat we veel meer met hem moeten gaan galopperen en we gaan hem ook iets meer eten geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:28

Jullie vragen dus ik draai :D

Afbeelding

GSM en FB doen veel afbreuk aan de kwaliteit maar goed, dit is dus Icaro nadat hij net een kapperbeurt heeft gehad :') Zijn manen waren makkelijk 15cm langer, met het idee om dan een hengstenvlecht te leggen op wedstrijd. Helaas zijn ze na een winter nog steeds niet lang genoeg (en ook veel en dikke manen) waardoor een hengstenvlecht niet blijft zitten. Nouja lang genoeg eigenlijk wel, maar dus te dik en te veel haar waardoor het steeds weer los komt. Dus manekammetje erbij en trekken maar! Ze tonen ongelijk door 1) de wind en 2) vooraan vallen zijn manen niet recht naar beneden, wel schuin naar voor en aan 2 kanten van de manekam. Als ik ze recht naar beneden hou lopen ze ongeveer gelijk. Heb een drukke week, kan donderdagavond ook wss niet vlechten omdat ik om 18u op een vergadering moet zijn. Met zijn manen zijn dotten erg snel golfballen ipv dotjes, dus nu even werk van gemaakt. Als ik vrijdag niet kan vlechten voor brevet is hij in ieder geval toch netjes.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 19:59

Wat een leukerd!

Hier terug van de cross van Vechmaal.
Blits was wel goed,alleen een stop op de 1, lag niet in een fijne lijn om aan te rijden en voor de hindernis stonden de lettters Vechmaal daar keek hij wat op. Maar goed, hij was niet de enigste. Na foutloos gecrosst te hebben en met dus 1 stop, nog 6de in het klassement na springen en cross. Dressuur was ook goed, maar niet op de uitslag gewacht.

Cas daarin tegen, Cross was rampzalig, niet de hindernissen maar weer weg naar de paarden. 1ste keer de 1 aanrijden vertrekt hij in volle vaart terug. 2de keer gaat hij naar het springparcours, 3de keer vertrekt hem na het springparcours terug ma wel al de 1 gesprongen. Even getwijfeld of ik wel verder zou rijden, maar ik dacht hij moet het ooit eens leren. Dus hup naar de 2. ging goed, net zoals de 3 en de 4. aar de 5 lag vlak langs de trailers, en laten wij nu net aan de kant staan. Dus daar ook weer lang gestaan, uit woede kwamen er zelfs een paar traantjes, :o maar uiteidenlijk mijn moed bij elkaar geraakt en de volledige cross nog kunnen uitrijden. Heel op het gemakje, voelde ik dat hij nog maar een beetje versnelde, zette ik hem onmiddelijk stil. Heel af en toe deed hem nog vervelend, maar wel al beter.
Springparcours daarin tegen, met 2 vingers in de neus, heel fijn kunnen rijden, heerlijk zacht in de mond en aanleuning.. Een totaal ander paard.

Maar toen moesten we nog dressuur rijden, we hadden de enigste ring die hekjes had omdat daarvoor de Z erin stond. Dus dacht, beetje makkelijker. Niet dus, vertrekt opeens uit het niets, mooie sprong over de hekjes, wel terug mijn ring in gegaan en verder gereden, maar niet goed.

Het was een zeer vermoeiende dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:04

Ah balen Daaph, het leek toch beter te gaan de laatste tijd? Misschien een domme vraag, maar trekt hij naar eender welk paard of alleen naar bijvoorbeeld merries? Respect en petje af dat je je woede hebt kunnen beheersen, ik was afgestapt en had 'm in de worst gedraaid na al wat je er al mee meegemaakt hebt.

Hanne: xTitanic heeft hele leuke foto's gemaakt op OCC Gavere! Ze heeft een foto topic lopen, daar sta je niet tussen maar misschien heeft ze nog andere foto's over!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:12

Zo blinken Varekaj! Ik vind hem alleen een tikje mager? Of lijkt het zo omdat zijn voeten niet gelijk staan?
Komende zaterdag brevet dan? Bij r.ijbaan p.iet?
Bij ons op manege komende zaterdag ook brevetten, het meisje dat wekelijks met mijn witte mag rijden, doet ook mee. Ga haar morgen nog eens helpen de proef rijden en wat commentaar geven, maar als ze rijdt zoals anders, zou ze dat met 2 hoefjes in de neus moeten halen :)

Daaph: respect dat je maar blijft doorgaan met Cas, heb het al eens eerder gezegd, ik zou het al opgegeven hebben. Ik hoop voor jou dat zijn Frank toch ooit eens valt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:26

Momenteel staat hij wel wat scherp, dat klopt. Hij krijgt dagelijks 2kg basismuësli, 8 tot 10kg hooi en van mij regelmatig een emmer bietenpulp met grasmix doorheen en dan zijn spierondersteunend supplement (die kuur is bijna afgewerkt). Het is altijd al zo eentje geweest waar je de ribbel relatief snel van ziet, dus mij verbaast het niet direct. Hij zit in de rui, de hormonen spelen hem soms even parten (is tegen de zomer normaal voorbij) en hij heeft vrijdag een flinke intensieve les gelopen met dan gisteren die oefenjumping erbij. Daar zullen ook wel wat kilo's uitgezweet zijn.
Vanaf volgende week vrijdag of zaterdagochtend gaat hij terug naar de weide. Ik twijfel alleen om hem met een graasmasker te zetten. vandaag deed hij richting de tinker ook weer enorm nijdig omdat er een merrie in de buurt was (nog zuurder dan een citroen). Heb geen zin dat er ruiters passeren en dat hij daarom dan 1 van de andere zonder pardon vast heeft. Alleen zetten kan ook met een draad tussen, maar dan moet ik deze week nog extra draad gaan kopen en isolatoren gaan invijzen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:28

Ik denk dat hij op eender welk paard trekt. Laatste tijd ging het inderdaad beter. Maar ik heb hem vorige week een hele week niet kunnen rijden door zijn pijntjes en ben dan naar barcelona vertrokken. Vrijdag en zaterdag wel gereden. Misschien dat het daar wat mee te maken had, zal eens kijken wat er gefilmd is en of er iets bruiksbaar is, zla ik het eens toevoegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:36

Mijn brevet is trouwens vrijdag bij F.onck. R.ijbaan P.iet is dezelfde dag trouwens. Ik wou eerst daar naartoe wegens de ruime binnenpiste, maar toen bedacht ik dat er waarschijnlijk veel kinderen meedoen aan de brevetten omdat het overal kamp is. Dan heb ik toch maar F.onck aangestipt omdat Icaro het daar al kent en ze kennen de hengst ook + mijn instructie en haar dochter zijn er die dag als begeleiders voor de hele bende. Vond ik persoonlijk iets veiliger en meer geruststellend.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:44

Pfoe Daaphh, een medaille voor moed en doorzetting... Zo rot, vooral omdat het wel echt een goed paard lijkt als hij in gang is (naar wat ik op de filmpjes heb gezien dan ;)).

Goed dat 't de moeite was Varekaj! Het nadeel van oefenjumpings idd, die timing! Het is idd niet simpel om een hete hengst mooi in de kilo's te houden. Ik hoop dat ie niet te gefrustreerd is dat hij nooit mag dekken :o ? Is mijn nummer 1 argument voor castratie trouwens: wel de goesting, maar nooit mogen... Gaan die venten het vaak plots iets minder erg vinden om hun mannelijk dier van z'n ballen te verlossen... (maar je hoeft je absoluut niet te verantwoorden waarom je hem hengst laat hoor! Sorry als ik dat idee geef ;)).

Regen gehad in Vechmaal? In Gavere was het prachtig weer! Zonnig, met een fris windje wel, maar dat maakte 't voor de paarden wel aangenamer denk ik! Ik heb zalig gereden...
Dressuur ging ze heel braaf (beetje te braaf) op een haperende galop-draf overgang na. Blij mee!
Jumping was ze een beetje zotgedraait van de passerende crosscombinaties langs de inspringpiste, inspringen zelf was niet helemaal naar mijn zin, parcours 1 balk in recht lijntje. Té snel, en té vlak dus.
Had behoorlijk veel stress voor de cross, ook al was't occ, onzen eerste officiële dusja... Maar ze ging heerlijk! Op beide waters wel 'n stop, en heb dan ook het tweede water ingelopen ipv gesprongen. Dat heeft ze wel al eens gedaan, maar water twijfelt ze sowieso nog op, en ik reed een beetje lam aan en dan maar gewoon doorgelopen ipv afsprong (denk eigenlijk niet dat dat 'mag', maar ik vond 't wel belangrijk dat ze er op z'n minst doorging ;)). Verder keek ze nergens naar en ging ze als een trein! Ze had er volgens mij ook echt de lol in!

Nu dus nog eens proberen ergnes water te gaan oefenen en op naar Tielt!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:47

Je bent gewoon erg dapper Daphne :(:). Maar ik geloof er samen met jouw in! De hindernissen zijn het probleem niet :)! Vandaag in Gavere ook, meisje die ik ken van in Bloso, heeft een kleine vosse merrie gekocht vorig jaar. Vorig jaar dan op het einde twee keer OCC gestart en dat ging best goed en sinds dit jaar, grote ramp, ook niet willen vertrekken en nr de andere paarden lopen. Na de cross heeft er zich iemand anders op gezet en het duurde wss 10 minuten Tegen ze in de inrijpiste geraakte. Ik zie zo, tja kleine vosse merrie he, met geduld kom je er wel. Zei de mama ja he, maar bij u lukt het nu wek! Hoe oud is uw paard, euh twaalf :+. Zei zei dan, oei we hebben nog een paar jaar te gaan :') . Hun paardje is nu 7 :P.

Gavere was terug mooi georganiseerd zoals altijd! Mooie fijne hindernissen, en alles netjes aangekleed :J. Had toch zin om te rijden :D. Mr paard heeft ipv daarvan voor het eerst op de zomerweide gemogen, zal ze blij geweest zijn dat ze niet mee moest nr Gavere ;).

Gavere is wel geen cross die ze in hoog zomer moet houden, het is nu een week goed weer en het lag daar op sommige stukken al behoorlijk hard :oo! Gelukkig stond er nog lang gras op.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 12-04-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:51

Nee geen regen in Vechmaal, heerlijk weer!
Wat goed dat ze nergens ander op keek behalve het water. Leuk dat je er een goed gevoel bijhad! Op de fotos die ik gezien heb van gavere zag het er inderdaad een leuke cross uit!

Ik probeer de moed erin te houden omdat ik weet het moment dat ik hem eens gereden krijg, ik een super goed paard heb. Springen kwaliteiten genoeg, dressuur ook, cross ook, kijkt nergens naar,gaten, sloten, ... zonder probleem! Alleen zijn koppie wilt nog niet mee in het veld. Klein probleempje, maar ik hoop het eruit te krijgen.

Oei, cas is dees jaar ook nog maar 7 geworden, heb ik ook nog enige tijd voor te oefenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:56

Heb een erg leuke foto van Hanne op FB zien voorbijkomen :) Ben benieuwd naar een verslagje!

Qua hormonen mag ik eigenlijk niet klagen bij de hengst. Als er een merrie naast de draad staat zal hij wel ijsberen, maar niet op een tempo waarvan hij in het zweet komt. Er is nog tijd genoeg om tussendoor te eten. Staat de merrie iets verder van de draad (2m) dan kijkt hij er ook niet echt naar en gaat zelf de andere kant op. Hij roept wel regelmatig en verkoopt dan even show. In het rijden valt dat tot nu toe heel goed op te vangen, en als ie moet werken dan doet hij dat gewoon. Hij laat zich ook prima corrigeren en haalt geen idioterij uit. Hout vasthouden, maar ondanks dat hij nog hengst is en dat ook beseft, is hij wel nuchter genoeg in het hoofd om te weten dat luisteren ook echt moet als ik dat wil.

Ik vind 'm eerlijk gezegd makkelijker te rijden in een proef als hengst en da's oa een reden om niet te castreren :o Hij toont zichzelf iets meer, is frisser aan het been en als hij er zin in heeft, veel fijner op de hulpen. Dan komen de punten toch iets makkelijker binnen O:) Thuis kan hij enorm lui zijn. DA bevestigd, als ik castreer, dat de kans er dik in zit dat hij dat flegmatieke altijd houdt, ook op wedstrijd. En dan rij ik amper nog een deuk in een pakje boter. Flegmatiek + bomproof en niet makkelijker van iets onder de indruk, in mijn geval is dat echt geen cadeau. Nu heeft hij nog werklust en will to please.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:32

Ik moet vrijdag in melle brevetten gaan afnemen, k.outerslag, nog niet geweest dus ben eens benieuwd. F.onck is wel een mooie accommodatie, komt zeker goed Varekaj!

Evelyntje: klinkt goed voor de 1e eventing! Waar ben je al water gaan oefenen?

PP: bij mij piekte het ook vandaag om niet te starten ;( maar hier zijn alle paarden ook de wei op gevlogen, K.oko in geslaagd om zijn winterdeken uit te spelen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:35

Verslagje komt eraan! :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:40

Tzijnnog wel paarden die nu wat magerder staan met hun vachtwisseling. Hij blinkt idd wel prachtig! Zijn korte coupe past hem goed ;). Ik heb wel nare ervaringen met hengsten(Daphne, met die van Willy :P) zou nooit gene moeten hebben :=. Ben blij dat St.eve geen hengsten heeft om te rijden, zou het opslag niet meer zien zitten denk ik om mee te gaan groomen :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:45

Ik snap nooit hoe een paard zich zonder hulp uit een deken kan wurmen :+ De mijne houdt ze altijd netjes aan, zonder scheuren of iets. Het enige wat het nooit overleefde waren vliegendekens omdat hij zo nodig tikker en trekker met Tibor, en die dekens zijn toch fragieler. Als iemand een goede tip weet voor een vliegendeken, eventueel met afneembare hals voor een redelijke prijs, geef maar door. Eens de dazen er zijn kunnen ze dat wel gebruiken (ook in minimaatjes zijn welkom...)

K.outerslag ken ik ook niet. Bij F.onck is de dressuur binnen en het springen buiten, dus wel in orde qua ruimte om de lijnen goed te rijden. Ergens hoop ik dat het vrijdag geen 25° wordt maar een tikje frisser. Als ik de tijd niet heb om na de theorie hem te gaan halen en op te laden moet hij de hele dag op de camion blijven. Vind ik niet zo ideaal met echt warm weer, al blijft hij heel relax zolang hij genoeg hooi heeft. Om nog maar te zwijgen over de weerkaasting van de zon op bleek zand.

PP: zolang hij geen grappen gaat uithalen of tegen mij in gaat kan het geen kwaad. Vanaf het moment dat hij dat doet, of dat ik twijfel voel of ik hem nog aan kan, dan gaan de ballen er af. Geldt trouwens ook moest hij het zijn weidegenootjes echt zuur maken. Hoe leuk hij ook is, ik heb geen zin om een uiteengereten ruin vantussen het gras te plukken.
Dat blinken doet hij altijd. Hij krijgt van de stalbaas sinds een goeie maand lijnzaad of lijnzaadolie door de korrel. Hij staat op de foto nog deels in wintervacht (niet geschoren). Borstkas en hals zijn al zomervacht, de kont is nog wintervacht en de rest tussenin.

Meer dan roskam erover, harde borstel en zachte borstel is bij hem niet nodig...

Edit: de "korte coupe" is trouwens nog steeds breder dan 1 hand. Heb mijn hand plat op de manen gelegd, pink op de manenkam en naast mijn duim nog een extra vinger bijgeteld en dan daar 1cm onder de manen getrokken. Ze liggen alleen goed scheef door de wind.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:48

Dressuur was er wat spanning. Tijdens inrijden ook, hij was wat fel! :P Liet zich niet altijd goed sturen. 'k Had geen wauw gevoel Maar toch nog cava punten met vooral commentaar impuls. :) En betere score dan in W.ar.egem.
Springen, tijdens het inrijden had ik een langsloper op de oxer, maar volledig mijn fout, liet 'm te veel los en de begrenzing was niet goed. Parcours zelf pakte hij goed aan, maar toch nog enkele balken. Maar goed, daar valt op te trainen op het hoe een springparcours beter rijden. :+ Allez hem beter voor elkaar hebben in een springparcours.
Tussen dressuur en springen gaan verkennen voor de cross, supertof parcours! Al had ik schrik voor de 2 opsprongen van de occ80. Da leek zo hoog! :+ Heb nog nooit opsprongen gedaan van die hoogte. :+ Enkel die laagste trede van waregem daar. :P En op eventingstage in Deurle was het ook maar een trapje, dus niet zo hoog.
Bij de hoge bute zag de opsprong van de B makkelijker uit dan die van de occ 80. :+ En de occ60 was zelfde van die B denkik. :P En de andere opsprong vond ik nog het 'engst' da kwam bijna aan m'n heupen. :=
Maarja de cross zelf, ging echt super met gemak met Shuddy! :D Wat een zaaaaaalig crosspaard! Moeilijker vergeleken met Wa.regem, maar hij pakte enorm goed aan! Keicontent met m'n foutloos rondje! Helemaal te gek! :D De opsprongen ook echt geen probleem! Maar bij de 2e opsprong mispakte hij zich klein beetje bovenaan, allez dat de grond er daar al was en niet zo naar beneden als jullie snappen wat ik bedoel. :) Maar heel goed herstelt! Maar wat een machine amaikes! :D En die balkjes in springparcours is toch minder strafpunten dan een stop in de cross als ik positief denk hehe. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:56

Superleuk Hanne :D Je had er ook prachtig weer bij heb ik al gezien, zonder dat het te warm was. Doe zo voort!

Heb je enig idee waarop je moet oefenen in het gewone springen? Meer bij elkaar rijden, meer voor de sprong zetten, meer ritme en tempo houden? Of vindt shuddy het gewoon te saai en denkt hij "hier til ik m'n voeten niet voor op" :Y)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:59

Wat goed dat je tevreden betnt!! Dat is nogaltijd het voornaamste

Wat was er met de hengstvan willy?:p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:05

Meer bij elkaar rijden vooral. :j En afstanden beter rijden. Soms ook in kruisgalop. Maar Shuddy heeft ook wel zoiets van, maar ah, dat valt toch die balken, veilige situatie. :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:05

In de cross is hij voorzichtiger. :j

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:07

Maar als ik hem bij elkaar rij, springt hij veel beter. :) Heb ik gemerkt in de springles!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:08

Hier zijn ze ook langer dan een handbreedte hoor, als ze wat dikke zijn is handbreedte te kort om te vlechten.

Daphne, keer accidentje gehad met bigareau en Dubai :=. Allez met bigareau nie echt, die heeft iemand anders dan overgenomen :=. Met Dubai was in moorsele en Willy had veel paarden mee en enkel ik en jet waren mee. EN We moesten alle paarden wisselen. En tis daar dan mis gelopen met Dubai, hij werd beetje erg wild en sprong op een ander passerend paard. Horror :+. Heeft ie da paard nog?