Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik rijd hem dan enkel nog individueel dressuur. Eigenlijk komt het me wel goed uit, de examens komen er weer aan en heb nog een thesis... dus ja, toch niet echt tijd te veel
. 
! Dressuur was echt HEEEEEL slecht
. Pony liep wel gewoon aan de teugel maar m'n vriend zat er echt gewoon maar op. Dat kan ook wel aan mij gelegen hebben, want de dag voordien had ik hem gezegd dat hij misschien iets minder eraan moest rijden (ik vond dat hij hem altijd wat te veel pushte en in een tempo dat wat te hoog lag voor hem). En nu was de dressuurring echt op een heel zware bodem, dus ik heb een aantal keer geroepen "niet te veel rijden" of "stop nu met rijden", wat hij interpreteerde zoals ik het de dag ervoor bedoelde, maar ik bedoelde gewoon "vermoei hem niet te veel in die bodem"

Zijn manen waren makkelijk 15cm langer, met het idee om dan een hengstenvlecht te leggen op wedstrijd. Helaas zijn ze na een winter nog steeds niet lang genoeg (en ook veel en dikke manen) waardoor een hengstenvlecht niet blijft zitten. Nouja lang genoeg eigenlijk wel, maar dus te dik en te veel haar waardoor het steeds weer los komt. Dus manekammetje erbij en trekken maar! Ze tonen ongelijk door 1) de wind en 2) vooraan vallen zijn manen niet recht naar beneden, wel schuin naar voor en aan 2 kanten van de manekam. Als ik ze recht naar beneden hou lopen ze ongeveer gelijk. Heb een drukke week, kan donderdagavond ook wss niet vlechten omdat ik om 18u op een vergadering moet zijn. Met zijn manen zijn dotten erg snel golfballen ipv dotjes, dus nu even werk van gemaakt. Als ik vrijdag niet kan vlechten voor brevet is hij in ieder geval toch netjes.
maar uiteidenlijk mijn moed bij elkaar geraakt en de volledige cross nog kunnen uitrijden. Heel op het gemakje, voelde ik dat hij nog maar een beetje versnelde, zette ik hem onmiddelijk stil. Heel af en toe deed hem nog vervelend, maar wel al beter.
).
? Is mijn nummer 1 argument voor castratie trouwens: wel de goesting, maar nooit mogen... Gaan die venten het vaak plots iets minder erg vinden om hun mannelijk dier van z'n ballen te verlossen... (maar je hoeft je absoluut niet te verantwoorden waarom je hem hengst laat hoor! Sorry als ik dat idee geef
).
). Verder keek ze nergens naar en ging ze als een trein! Ze had er volgens mij ook echt de lol in!
. Maar ik geloof er samen met jouw in! De hindernissen zijn het probleem niet
! Vandaag in Gavere ook, meisje die ik ken van in Bloso, heeft een kleine vosse merrie gekocht vorig jaar. Vorig jaar dan op het einde twee keer OCC gestart en dat ging best goed en sinds dit jaar, grote ramp, ook niet willen vertrekken en nr de andere paarden lopen. Na de cross heeft er zich iemand anders op gezet en het duurde wss 10 minuten Tegen ze in de inrijpiste geraakte. Ik zie zo, tja kleine vosse merrie he, met geduld kom je er wel. Zei de mama ja he, maar bij u lukt het nu wek! Hoe oud is uw paard, euh twaalf
. Zei zei dan, oei we hebben nog een paar jaar te gaan
. Hun paardje is nu 7
.
. Mr paard heeft ipv daarvan voor het eerst op de zomerweide gemogen, zal ze blij geweest zijn dat ze niet mee moest nr Gavere
.
! Gelukkig stond er nog lang gras op.
Ben benieuwd naar een verslagje!
Hij toont zichzelf iets meer, is frisser aan het been en als hij er zin in heeft, veel fijner op de hulpen. Dan komen de punten toch iets makkelijker binnen
Thuis kan hij enorm lui zijn. DA bevestigd, als ik castreer, dat de kans er dik in zit dat hij dat flegmatieke altijd houdt, ook op wedstrijd. En dan rij ik amper nog een deuk in een pakje boter. Flegmatiek + bomproof en niet makkelijker van iets onder de indruk, in mijn geval is dat echt geen cadeau. Nu heeft hij nog werklust en will to please.
maar hier zijn alle paarden ook de wei op gevlogen, K.oko in geslaagd om zijn winterdeken uit te spelen...
. Ik heb wel nare ervaringen met hengsten(Daphne, met die van Willy
) zou nooit gene moeten hebben
. Ben blij dat St.eve geen hengsten heeft om te rijden, zou het opslag niet meer zien zitten denk ik om mee te gaan groomen
.
De mijne houdt ze altijd netjes aan, zonder scheuren of iets. Het enige wat het nooit overleefde waren vliegendekens omdat hij zo nodig tikker en trekker met Tibor, en die dekens zijn toch fragieler. Als iemand een goede tip weet voor een vliegendeken, eventueel met afneembare hals voor een redelijke prijs, geef maar door. Eens de dazen er zijn kunnen ze dat wel gebruiken (ook in minimaatjes zijn welkom...)
Liet zich niet altijd goed sturen. 'k Had geen wauw gevoel Maar toch nog cava punten met vooral commentaar impuls.
En betere score dan in W.ar.egem.
Allez hem beter voor elkaar hebben in een springparcours.
Heb nog nooit opsprongen gedaan van die hoogte.
Enkel die laagste trede van waregem daar.
En op eventingstage in Deurle was het ook maar een trapje, dus niet zo hoog.
En de occ60 was zelfde van die B denkik.
En de andere opsprong vond ik nog het 'engst' da kwam bijna aan m'n heupen. 
Wat een zaaaaaalig crosspaard! Moeilijker vergeleken met Wa.regem, maar hij pakte enorm goed aan! Keicontent met m'n foutloos rondje! Helemaal te gek!
De opsprongen ook echt geen probleem! Maar bij de 2e opsprong mispakte hij zich klein beetje bovenaan, allez dat de grond er daar al was en niet zo naar beneden als jullie snappen wat ik bedoel.
Maar heel goed herstelt! Maar wat een machine amaikes!
En die balkjes in springparcours is toch minder strafpunten dan een stop in de cross als ik positief denk hehe.
Je had er ook prachtig weer bij heb ik al gezien, zonder dat het te warm was. Doe zo voort!
En afstanden beter rijden. Soms ook in kruisgalop. Maar Shuddy heeft ook wel zoiets van, maar ah, dat valt toch die balken, veilige situatie.
Heb ik gemerkt in de springles!
. Allez met bigareau nie echt, die heeft iemand anders dan overgenomen
. Met Dubai was in moorsele en Willy had veel paarden mee en enkel ik en jet waren mee. EN We moesten alle paarden wisselen. En tis daar dan mis gelopen met Dubai, hij werd beetje erg wild en sprong op een ander passerend paard. Horror
. Heeft ie da paard nog?