[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:52

Ja Percy hele mooie ervaring maar echt een rollercoaster natuurlijk.
Aan de andere kant wel super fijn dat jullie zo iemand hebben leren kennen zodat je niet het wiel opnieuw uit hoeft te vinden en daarnaast fijne connecties.
financieel is zoiets inderdaad heel wat weet ik van kennissen van mij die hetzelfde mee hebben gemaakt maar dan in de endurance.
Dit ook door begeleiding van..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:38

Sorry dat ik zo weinig reageer..ben vreselijk druk. Zondag lees ik weer bij!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:10

Ja wel super fijn dat jullie zoveel aan Jan hebben Percy :j Zeker leuk dat je dochter ook de potentie en de drive heeft zover te kunnen/willen komen :) Hopelijk lukt het ook allemaal met de financiën! Wat een super leuke pup trouwens <3

Gister springles maar die ging niet helemaal zoals ik had gewild, joya had ook enorm dunne mest dus ik denk dat ik ze maar even 2 dagen rust geef en dan zie ik zondag wel weer :P Kan ik me mooi even op de examens richten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:42

Oei, hoop dat het meevalt Nikki.

[naam] heeft vandaag heuveltraining gedaan bij Utrecht in de buurt. Arme echtgenoot moest heel vroeg op want Jan wilde dat [naam] en Daimler om 5.45 uur bij hem waren en dat voor een zo niet ochtendmens :D Heb me nog maar eens omgedraaid ;)

Vandaag haar opgegeven voor de 0-meting, dan gaat de kassa dus al rinkelen. Gelukkig heeft ze de hartslagmeter al en een I-phone want anders moet je een heel duur gps-systeem aanschaffen.

Het is inderdaad fijn om iemand te hebben die meedenkt en planningen kan maken want voor ons is het allemaal onbekend terrein. Was vroeger al blij als ik een B-cross rondkwam.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:22

Oei dat is vroeg percy haha! Je moet wat voor je dochter over hebben he :P

Mest was vandaag gelukkig weer normaal, dus geen idee wat het was maar ach 2 daagjes vrij is ook wel eens goed voor der! Lekker in het zonnetje op de wei staan is ook geen straf natuurlijk :) Wel nog even met der naar Zundert gereden om crossbeschermers te passen dus die heb ik nou ook voor paardlief

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:49

Zo das lang geleden, heb het meeste wel bijgelezen maar geen tijd/puf gehad om te reageren.

Kyrkelover: Zo wat een sprongen voor zo'n kleine pony, gaaf hoor!
Leuk dat Risky door is naar de regio!

Tia: Goed gedaan zeg!! Ik wilde ook prestige zeggen, maar die heb je dus al.

Madelein: Goed dat je zo de tijd neemt en wat fijn om te horen dat het steeds beter gaat met Ed. Ben je weer wat opgeladen nu je bij je vader bent geweest? :)

Nikki: Dat is inderdaad aquatraining haha!
Jammer is dat als ze in de bak zo kijkerig worden, toch weer netjes 2 wp dus!

Oh percy wat leuk een puppy!! Ik ben ook benieuwd, mag ook in PB voor als ze weer gaan temmen!
Wat doen jullie veel voor Caressa om haar dromen waar te maken. Super hoor :)

Mistid: Wauw wat gaan jullie goed, toppers!
Filmpje ziet er goed uit zeg, ben echt fan van Challenge, wat een fijn dier!

Ik ben met de trailer binnen 10 min op de manege, maar zelfde als Mistid.. iedereen weet het altijd beter en gaat weer zeuren dus blijf ook het liefst lekker bij huis.

Oh Percy je hebt al een topic, zo maar even kijken!

Nikki dat is minder, hopelijk knapt ze snel op. Oh lees al dat het minder is, gelukkig maar!

Hier gaat t met rijden wat minder, heb t gevoel dat iets 'm niet lekker zit maar weet nog niet wat..accupunctuur en osteopaat waren allebei goed. Donderdag maar naar de tandarts met 'm en als dat goed is even masseur en zadelmaker laten komen.
Kring gisteren moeten afmelden vanwege omstandigheden. Dinsdag weer een keertje springen. :)

Ik kan trouwens elk moment tante worden, spannend is dat zeg! :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:55

Afbeelding
Vandaag ook het kring kampioenschap dressuur behaald met Risky.
En in de dressuur al hij dus ook op de Brabantse Kampioenschappen aan de start komen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:18

Kyrkelover: wat super! Echt een geweldig resultaat, daar mag je supertrots op zijn!

Ben heel benieuwd naar je nichtje of neefje Rianne, wat leuk om dat mee te mogen maken. Minder dat jij, en sommige andere, last hebben van mensen wanneer jullie ergens anders rijden.

Gisteren hadden voor de eerste keer [naam] en papa samen wedstrijd. [naam] haalde twee winstpunten maar haalde de 190 plus niet en was niet zo blij.

Nico kwam er achter waarom Free getraumatiseerd is. Zodra ze de ring in kwam, ook al stonden er geen hindernissen, schoot ze in de stress. Achter de teugel, hoofd omhoog etc. Als je dan 20 jaar niet meer op een paard hebt gezeten hebt en pas sinds een maand weer bezig bent valt het niet echt mee :D Nog 176 en 178 punten, erg aardig van de jury.

Afbeelding

Vergeef hem zijn houding, op onze leeftijd valt het niet mee om opnieuw te beginnen, daarom doe ik het ook niet ;)

[naam] had wel 2 winstpunten maar bleef onder de 190 en was daar niet zo blij mee. Mij verbaasde het niets omdat ze al een hele tijd geen dressuurwedstrijd meer had gereden. Het is ook soms lastig om dressuurwedstrijden te rijden in de eventing en dan weer lager te starten in de gewone dressuur.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:07

Er is een mogelijkheid om op basis van de dressuurscores bij eventing versneld te promoveren in de gewone dressuur. Hoe dat precies in elkaar steekt weet ik niet maar je kunt altijd een belletje naar de KNHS doen.

Wat goed van je man! Hopelijk komt Free zo ook een beetje van haar trauma af.

Gefeliciteerd Kyrkelover.
Spannend Rianne!

Hier nogsteeds niet zoveel te melden. Chall doet het goed op het moment.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:11

Rianne inderdaad jammer dat ze kijkerig wordt, maar hopelijk gaat dat ook weer over als ze vaker mee gaat :) Balen dat het iets minder gaat, hopelijk knapt ie op als alles straks weer gecheckt is! Zeker spannend, wel leuk zeg :D

Kyrkelover gefeliciteerd met Risky, ze gaan goed zeg *\o/*

Percy jammer dat Caressa minder tevreden was, maar is inderdaad een hele omschakeling om ineens weer lager te moeten beginnen. Maar wel goed van je man na zolang weer op wedstrijd! Hopelijk komt jullie paardje ook een beetje door de spanning heen :(:)

Ik zit helaas continu in de boeken, dus heb vrijdag pas weer tijd voor paardlief maar heb gelukkig een hele fijne bijrijdster die me ook op de hoogte houdt dus dat scheelt weer!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:39

Daar heb je best geluk mee Nikki, met zo'n bijrijdster. Wij hebben er ook een waar we heel blij mee zijn maar zij heeft helaas door haar studie niet zoveel tijd.

Zal eens vragen aan Jan hoe dat zit Mistid. Weet wel dat hij als bondscoach combinatie's versneld mag laten promoveren. In het nieuwe seizoen maar eerst eens lekker in de M beginnen/inkomen en dan zitten we nog redelijk gelijk met dressuurniveau. Daarna komt er wel een fiks verschil.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:02

Hoii!!

Kyrkelover gefeliciteerd, wat goed!

Percy wat ontzettend leuk dat hij meedoet. Knap hoor!

Nikki: Fijn dat je een goede bijrijdster hebt en jij je op school kunt concentreren. Is het goed gegaan met de de tentamens?

Hier ook rustig. Druk met verslagen en tentamens. Donderdag even bij de tandarts geweest voor controle. Beetje bij geveild en er zat nog een klein stukje wolfstand dus dat is er ook uit. Mag 'm vandaag weer rustig oppakken. Had vorige week dinsdag nog concour. Paar misafstanden, waardoor we een balk hadden. En een langslopen waar ik nog niks van snap. Liep er gewoon mooi naartoe en ineens schoot ie er langs. Doet ie eigenlijk nooit dus wat de reden ervoor was?? Nouja nu weer lekker km's maken, volgende week mag die weer springen.

Heb Markelo Potdijk ook weer opgegeven, leuk!! Nog meer van hier die daar naartoe gaan?

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:20

Ja heb ik zeker geluk mee die is echt goud waard :j Vorige week 2 tentamens gehad en heb een paar stomme fouten gemaakt die ik wel wist dus even afwachten... Dinsdag een mondeling waar mensen vorige week huilend vandaan kwamen, dus ben enigszins bang :+ En dan donderdag nog een en dan heerlijk een weekje vakantie *\o/*
Zaterdag mag Joya mee op dressuurwedstrijd in Oosteind en zondag weer een crosstraining bij Tim Lips :)

Jammer van de balk en langsloper, kan gebeuren komt vast wel weer goed! Markelo is helaas wat ver voor mij dus ik denk dat ik het voor dit seizoen op Alphen en Etten-leur hou want vrouwenpolder is helaas in mijn examenperiode en winterswijk vond ik net wat te snel voor der.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:01

Nou ik ben afgelopen zaterdag naar Ermelo geweest voor mijn 2e indoor cross.
Dit ging boven verwachting goed!
Ik had een foutloos springparcour en een foutloze cross, maar helaas te langzaam.
Leverde wel een mooie 4e plaats op dus ik was zeer tevreden.
Zeker omdat we eigenlijk niet wilde gaan door de vele sneeuw.
Mijn rondje in Ermelo

Daarna gisteren met Risky de laatste selectie wedstrijd springen gehad, helaas een balk in het basis parcour maar wel het kringkampioenshap binnen en afvaardiging naar de Brabantse Kampioenschappen.
Hij is nu dus dubbel kringkampioen in zowel dressuur als springen.
Afbeelding

Onze eerste cross zal voor beide winterswijk worden.
Ik start daar het paard in de BB en risky zal zijn eerste L cros starten.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:03

Kyrkelover gaat goed bij jou zeg! Zowel bij jou zelf als je pony en het ruitertje, leuk om te zien +:)+

marloes_s

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:16

Pff hier ook druk met school. Ben nu bezig met het afronden van onderzoek en over 2 weken ga ik weer beginnen met stage. Heb d'r zin in, praktijk ligt mij veel beter.
Komend weekend heb ik weer een BB rondje met Fame. Heb d'r sinds 2 weken weer opgepakt na een vakantie van een maand, dus ben benieuwd hoe het gaat.

Rianne: Wat jammer van je parcours, hopelijk volgende keer beter.
Ik heb Markelo Potdijk ook opgegeven. Maar ff zien hoe het gaat qua trainen, heb ook enkele trainingen van sgw oost opgegeven. Mocht het dan toch te vroeg komen kan ik altijd nog afmelden, maar Markelo is over het algemeen wel een mooie cross om mee te beginnen.

Nikki: Succes dit weekend!
Kyrkelover: Gaat goed, mooi rondje gereden. En wat knap van de pony, dubbel kringkampioen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:59

Markelo Potdijk is voor mij wel erg ver
Verzorgster/bijrijder is soms wel erg fijn (als je een goede hebt :o )
Netjes KL
Soms is eventjes rustig aan wel lekker en goed (voor beide)

Hier ook druk met school, morgen nog tentamen. Volgende week onderzoeksplan inleveren, daarna iets meer tijd (er van uitgaande dat ik alles haal :D )
21-2 crosstraining, verder nog niets op de planning

:wave: voor de rest

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:38

Oei, al die verhalen over tentamens en examens doen mij wel beseffen dat ik hier de gemiddelde leeftijd nogal optrek :o

Wat super weer kyrkelover!

Jammer Rianne maar volgende keer beter.

Wij zijn eigenlijk een beetje door het oog van de naald gekropen. We waren vergeten de winterwielen onder de auto te laten zetten. Wij laten de banden niet verwisselen maar hebben twee wielensets.

Afgelopen woensdag heeft de garage de wielen gewisseld. Komen daar al jaren en zijn altijd super tevreden. Ik had de auto weinig nodig maar vrijdag gingen we op pad voor een les van Jan van het RABO-plan. Keurig daar gearriveerd, leuke les, weer eens bijgekletst met andere ouders en vol goede moed naar huis want we hadden nog een nieuwjaarsreceptie in het verschiet van de menclub.

We namen een bocht in ons dorp en opeens hoorde we een hoop kabaal. Mijn man kon de auto nog net op een parkeerplaats krijgen maar daarna zat het linker achterwiel muurvast. Paard uitgeladen en [naam] heeft Daimler naar huis gereden. Ik ben met de pup naar huis gewandeld en een vriend is gekomen om de trailer naar huis te rijden.

De volgende dag is de garage de auto komen halen en wat bleek..... de monteur had zitten slapen en beide wielen aan de linkerkant de bouten niet goed vastgedraaid. Was dit op de snelweg gebeurd dan hadden we het misschien niet meer na kunnen vertellen. Gelukkig reden we op het moment dat het wiel loskwam maar 30 km. en konden we net op tijd de boel aan de kant zetten. Trailer stond nog wel op de weg, daarom hebben we Daimler er direct uitgehaald.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:50

Jeetje wat heftig Percy.
Gelukkig is alles goed afgelopen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:04

jemig percy wat schrikken!! Gelukkig kunnen jullie het na vertellen en is iedereen ongedeerd. Je moet er toch niet aan denken dat dit gebeurd als je trailer ook nog eens achter de auto hangt... gatsie!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:45

Even heel erg offtopic maar:
*\o/* *\o/* Ik ben tante geworden gisteravond! *\o/* *\o/*
Gezond meisje en ze heet Mirthe. Ben helemaal verliefd, echt een poppetje! <3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:50

Gefeliciteerd Rianne!! *\o/*

We zijn ons inderdaad kapot geschrokken. Gelukkig is alles goed gekomen. Auto heeft verder geen schade opgelopen gelukkig.

Wat een drama is het inschrijven bij Chaam zeg. 00.30 uur aan de computer om er drie in te schrijven en het is nu pas gelukt.
[naam] probeert nu Jan in te schrijven want die kwam er ook al niet in.

Hopen dat het lukt want zo komt ze niet aan paardrijden toe.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:01

Gefeliciteerd Rianne!!

Nou percy bij jullie is het in ieder geval nog gelukt.
Hier dus echt helemaal niet en nu ligt de boel plat.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:08

Hoe ging je rondje Marloes? :) Fijn dat je binnenkort stage mag gaan lopen, ik doe ook liever praktijk haha
Jaa echt goede bijrijdsters vind je maar heel weinig, dus heb daar echt geluk bij gehad! Af en toe rustig aan doen is inderdaad zeker ook niet verkeerd hoor Tiahastrona :P
Poeh Percy gelukkig is het goed afgelopen, dat moet schrikken zijn geweest! Chaam is inderdaad drama met inschrijven... Etten-leur is me gelukkig wel gelukt!
Rianne gefeliciteerd :D

Hier een druk maar leuk weekendje achter de rug! Donderdagavond het paard van een vriendin van mij eens meegenomen naar de springles want ik vond het voor Joya wel wat veel als ik 4 dagen achter elkaar zoveel zou doen. Vrijdag dressuurles gehad met Joya en ik was bij mijn instructrice gaan rijden maar t was echt één groot drama ze vond alles eng dus verwachtte ook niet teveel van de wedstrijd op zaterdag en dat is maar goed ook want het juryhokje was blijkbaar van plan haar op te eten oid :+ Achja weer een ervaring rijker en dus lekker km maken!
Vandaag weer crossles gehad bij Tim Lips en merkte er niet veel van dat ze al 2 dagen veel gelopen had want ze was enorm heet, dus daarom een paar missers maar over het algemeen ging het toch wel lekker :)

Nog twee foto's van vandaag: Iets te vroeg haha
Afbeelding
Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:13

Rianne: wat leuk, gefeliciteerd!
Nikki: Leuk, leerzaam weekend dus! Leuke foto's

Wat balen met dat inschrijven zeg! Jammer dat dat van tevoren niet door de KNHS is ingezien.

Mijn rondje BB vandaag ging wel aardig. Was voor t eerst weer rondje springen na Fame d'r vakantie.
1e rondje vond ze alles weer erg spannend, dus daar had ik 2 stops.
Was goed dat ik 2 rondjes deed, want 2e rondje ging al mooier, voelde ik dat ze wat beter op de hindernissen aantrok.
T is natuurlijk nog steeds niet perfect, maar daar werken we aan :o
Hier filmpje van t tweede rondje.