[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:22

@Percy Netjes hoor! Jammer van de pechbalkjes maar kan gebeuren :) En Just moet het natuurlijk ook allemaal nog leren, komt vast wel goed +:)+
@Kyrkelover Gefeliciteerd, gaat ie vast goed doen!

Ik heb as zondag dressuurwedstrijd in Hulten dus redelijk bekend terrein voor der, hopelijk is haar spanning dus ook wat minder en kan ik er wat meer aan rijden :)
Trouwens een vraagje hier: 8 maart wil ik meedoen aan de oefencross in Baarle-Nassau en ik wil de cross in Alphen-Chaam op de 29e meedoen, doe ik er dan beter aan om 85 cm of 95 cm te starten in Baarle? :P Heb weinig medecrossers in mijn buurt dus moet alles zelf maar uitzoeken haha vandaar de vraag hier maar :o

Lielle

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:24

dat maakt alleen uit voor je springparcours, de cross kan je zelf per hindernis kiezen wat je wil doen.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:34

Lielle schreef:
dat maakt alleen uit voor je springparcours, de cross kan je zelf per hindernis kiezen wat je wil doen.

Dat dacht ik inderdaad al :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:48

De oefencross van Jan van Beek in Zundert is nu gepland op 14 februari. Ga je daar ook nog meedoen? Wij gaan nu net toevallig dit weekend niet naar Hulten. Eind deze man gaat mijn man daar zijn debuut maken met Frieda. We hebben een nieuwe wedstrijdoutfit gekocht want de vorige wedstrijd is denk ik wel 20 jaar geleden :D

Gefeliciteerd Kyrkelover!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:17

Percy schreef:
De oefencross van Jan van Beek in Zundert is nu gepland op 14 februari. Ga je daar ook nog meedoen? Wij gaan nu net toevallig dit weekend niet naar Hulten. Eind deze man gaat mijn man daar zijn debuut maken met Frieda. We hebben een nieuwe wedstrijdoutfit gekocht want de vorige wedstrijd is denk ik wel 20 jaar geleden :D

Gefeliciteerd Kyrkelover!

Jan van Beek wilde ik wel graag heen ja :) Bedankt voor het doorgeven van de datum dan zet ik die in de agenda! Had me opgegeven voor indoor SGW Utrecht, maar stond daar toch op de wachtlijst en wat extra instructie is wel fijn :)
Wat leuk dat je man ook weer wedstrijd gaat doen haha

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:30

Gaat iemand hier de indoor oefen cross in Lisse nog rijden? Ik wil die wel gaan rijden. Is half maart, dus dan moet het wel weer kunnen denk ik.
Wij gaan morgen terug rijden naar NL. Ben best een beetje huiverig door alle ellende in en om Parijs. Net maar even de alternatieve route om parijs heen opgezocht, want de peripherique is al de hele middag dicht.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:57

Nee wij gaan niet naar Lisse.
Wij hebben nu als planning 22 feb crosstraining Ysselsteyn dan Winterswijk, alpen-chaam en dan Etten-leur.
Ik zelf start nog met athena tussendoor in Ermelo 24 januari.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:02

Lisse is iets te ver voor mij helaas!
Vandaag joya maar even gelongeerd alleen de buitenbak was echt een zwembad :+ Maar dat houdt ons niet tegen dus gewoon wat aquatraining gedaan haha :D
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:29

Oei, dat is met recht aquatraining. Hier is het ook al zo slecht.

Wij gaan ook niet naar Lisse, er komen nog drie crosstrainingen aan via het Rabo talentenplan en verder ligt de focus even op de dressuur en het springen.

Kan me voorstellen dat het even eng lijkt in Parijs maar alles lijkt daar nu onder controle.

Vanavond was er springles van Jan van het Rabo plan. Geen lekker weer om met de trailer op pad te gaan maar het is allemaal weer gelukt.

Onze nieuwe pup heeft leuk gespeeld met Pebbles van Jan en Carina maar zal daar niet over uitweiden, gaan ze weer temmen ;) Als ik genoeg foto's heb maak ik wel eens een topic van onze onverwachte nieuwe vriendin aan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:14

:wave:

Tiahastrona goed van je oefenparcours!
Fijn dat de nieuwe het zo goed doet lrm!
Fijn dat Caressa haar wedstrijden goed gingen Percy.
Leuk dat Risky naar de kampioenschappen mag Kyrkelover.
Pfoe natte bak Nikki!

Ik ben donderdag met Challenge op springwedstrijd geweest. L foutloos en 2e prijs en M ook foutloos en 2e prijs :D

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:41

Leuk! Ben wel benieuwd naar de pup percy :D
Super goed zeg mistid!!

De buitenbakken zijn inderdaad helaas om te huilen, maar gelukkig hebben we nog een binnenbak dus kan gewoon verder trainen :)
Vanmiddag onze 2e dressuurwedstrijd gehad en bij het inrijden liep ze super fijn en ontspannen, maar zodra ik de ring in kwam zag ze helaas weer allemaal bakkabouters en ging ze in de staak en bleef ze erg gespannen.. Voor mijn gevoel ging het helemaal niet lekker, maar tegen verwachting in toch 2 winstpunten gehaald!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:20

Super Mistid, dat gaat echt goed bij jou!

Was je in Hulten Nikki? Toch een net resultaat. Wij waren er dit weekend niet. Jan wel en [naam] heeft op zijn stal meegeholpen.

Gefeliciteerd met je mooie resultaat!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 07:59

Ik was inderdaad in Hulten en heb Jan zien rijden in t Z want klasgenootje moest ook in het Z :)
Dankje!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:13

Zo! weer veilig thuis :).
Ik lees mooie resultaten van mistid en nikki! Super zeg!

Ik heb vandaag weer een lesje gepakt. MIjn instructeur heeft ed een paar x getraind in onze vakantie en er liggen nog wel wat dingetjes die verbeterd moeten worden :+
Hij blijft maar moeite houden met zijn buik optillen ( en dus zijn rug goed te gebruiken) dus moet daar flink mee aan de slag. Daarnaast pakt hij teveel vast op links, en ik geef hem daar veel te veel ruimte en accepteer te veel. Dus strenger zijn en hard aan de bak de komende tijd :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:34

Oooh Nikki dat scheelt dat er ook een binnenbak is! Goed dat je ondanks de spanning nog wel 2 wp's had.
Madelein maar goed ook dat er nog wat dingen verbeterd moeten worden, anders is trainen ook niet leuk ja :+ fijn dat je instructeur Ed een paar keer heeft kunnen meepakken tijdens je vakantie!
Dankjewel! Gaat wel lekker op het moment ja :D

Was gisteren naar Indoor Hartje Drenthe geweest in het L. 1e parcours was 2 fasen special, foutloos en een 9e prijs. 2e parcours had ik een fout op hindernis 7. Heb ook een filmpje van het eerste parcours: https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 9793705591

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:04

Ziet er goed uit Mistid! Netjes gedaan.

Jan startte daar inderdaad Z. Was wel goed gegaan geloof ik.

Je weet in elk geval waar je aan moet werken Madelein, dat scheelt al een heleboel.

Ik heb Nico opgegeven voor de dressuur komend weekend in Hulten :D
Een vriendin komt misschien kijken. Ik hoop het wel want ik kan niet voorlezen, foto's maken en de pup vasthouden. De andere honden mogen huis en haard bewaken maar een pup kan niet zo lang alleen blijven.

Ben benieuwd hoe het gaat. Ze is nog niet helemaal bevestigd maar we zullen zien. Is een goede training want ze bevroor op wedstrijden. Tussen de witte hekjes heeft ze volgens mij nog nooit gelopen, kan ze mooi weer wat wennen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:05

Heb je een nieuwe pup percy? Die heb ik geloof ik gemist! Foto :):):)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:12

Madelein fijn dat je instructeur Ed een paar keer mee heeft kunnen pakken :) Er zijn altijd verbeterpunten dus gewoon lekker verder trainen toch :P

Mistid Ja ik had vroeger nooit en binnenbak en reed gewoon door weer en wind, maar nu we er een hebben is het toch wel heel fijn :o Parcours ziet er netjes uit!

Percy Ja jan had wel nette proeven neergezet. Komende 2 weekenden ben ik nou weer net niet op pad, heb helaas examens dus de 31e mag ze weer mee! Succes met je man haha, Joya vond de witte hekjes ook niks maar ach alleen maar goed dat ze dat eens zien.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:55

Madelein: had al geschreven dat de vorige pup hier in het topic een tem had gekregen (tenminste het baasje ;) ) en een waarschuwing dat het off-topic was :+ Ga haar dus maar voorstellen in een topic op BB maar het is een Rhodesian Ridgeback met een rugzakje. Een medisch rugzakje met een overbeet en soms kromme poten waardoor ze terug gebracht was bij de fokkers.

Examens gaan inderdaad voor Nikki. Binnenbak is inderdaad fijn. Wij wijken met dit weer uit naar onze oude pensionstal 't Beekdal in Chaam.

Wij hadden vanavond een informatie avond met kennismaking met de nieuwe bondscoaches (tja, Jan kennen we natuurlijk al ;) ) en info over toetreding tot het kader en het meedoen aan het EK. Ze hadden degenen uitgenodigd die daar waarschijnlijk dit jaar aan toe zijn.

Wij zullen als ouders echt onze grenzen moeten gaan verleggen. Financieel is het ook nog eens wat.
We moeten eerst de nul meting gaan doen. Vervolgens moet ze voldoen aan de eisen van het kader. Springen en crossen zal het probleem niet zijn maar aan de dressuur moet flink getrokken worden en dan nog eens die twee observatiewedstrijden waarvan één in Frankrijk.

Huis- en dierenoppas heb ik inmiddels gevonden, dat is al een hele opluchting! Kunnen we allebei mee met [naam].

Er komt allemaal wel echt veel bij kijken, leuk die topsport. Was zelf best tevreden als amateurtje :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:21

Succes alvast voor je man komend weekend Percy!
Ik heb ook wel een binnenbak tot m'n beschikking maar heb een hekel aan pottenkijkers dus zolang de bak nog niet bevroren is blijf ik lekker thuis Nikki :+ succes met je examens!
Percy komt idd een hoop bij kijken! Ook de entingen voor FEI moeten anders dan zoals bij de KNHS wordt geaccepteerd maar dat zullen jullie ook al wel weten :) .

Hier weinig te melden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:46

Van de entingen weet ik inmiddels Mistid, er komt inderdaad heel veel bij kijken.

Nou ja, mijn man gaat zondag heel simpel B starten, blijven we weer met de voetjes op de grond :D

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:43

Percy lijkt me inderdaad een hoop geregel met de nodige kosten, succes ermee! Ook wel weer leuk dat ze daar allemaal aan mee wil en kan doen :) Ik hou het lekker bij de basissport haha, dat is soms al lastig te combineren :+

Mistid Ik ook haha maar bij ons moet je de bak meestal reserveren, dus rij meestal lekker alleen :D Sinds iets meer dan een jaar hebben we die binnenbak dus op stal, daarvoor ging ik eigenlijk ook bijna nooit ergens anders in een binnenbak rijden haha. Bedankt!

Ik kan vanavond gelukkig een springlesje meepakken op de stal iets verderop want we hebben sinds de springwedstrijd niet meer gesprongen :P

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:20

@percy: oooo sorry.. Ben de laatste tijd niet erg bij met lezen. Mooie honden zijn dat! Ik zie je topic graag tegemoet! Jeetje Caressa gaat echt hard ineens, wat bijzonder om dat mee te mogen maken als moeder. Ook een hoop geregel kan ik me voorstellen, maar toch :)

Ik heb mijn wedstrijd van de 24e afgezegd. Ik heb al tijden niet meer in de grote bak kunnen rijden. Gelukkig hebben we wel een overdekte roundpen tot onze beschikking, daar kan je aardig in rijden. Alleen geen proeven oefenen dus dressuren zit er dan even niet in.

Veel plezier vanavond nikki!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:32

Inderdaad mooie honden, zou het ook niet erg vinden om er ooit zo een te hebben haha, ik zie ook graag het topic tegemoet :j

Dankje Madelein! Wel fijn dat je nog kan rijden, maar dan is het inderdaad wel wat makkelijker de wedstrijd even te verplaatsen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:19

Ik was ook prima tevreden met de basissport Nikki maar sinds [naam] Jan kent is alles in een stroomversnelling gekomen. Hij is niet van het rustig aan :D Hoop wel dat we het financieel kunnen blijven bijbenen. Zondag komen er kijkers voor Shetan, er zal er toch echt één weg moeten.

Wij missen nu ook wel een beetje de binnenbak. Mijn man wilde vandaag naar de binnenbak maar met de windstoten die werden voorspeld durfden we het niet aan.

Begrijp dat je je wedstrijd hebt afgezegd, volgende keer beter. In de winter is het toch altijd wat behelpen.

Nou het topic is gemaakt zodat jullie kennis kunnen maken met Nova. Was wel een hele bevalling want ik wist niet dat er een boktupload was. Doe het altijd met mijnalbum maar die foto's waren opeens niet meer in de goede maat :? Maar goed, het is gelukt

[BB-ITP] Eens een Rhodesian Ridgeback..............