[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:46

Scum : Mooi dat ze goed sprongen

Talida : wat leuk dat je ook gaat crossen En waarschijnlijk krijg je de smaak zo te pakken dat het ook echte crossen worden!

Ik ben terug van conours met Violin. Ging heel fijn
Ik had 156 punten en dat vond ik laag, maar er was ook heel laag gejureerd. Van 157 - 161 had een prijs net geen prijs dus, maar wel tevreden

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:47

Talida, je kunt best wel eerst met gewone peesbeschermers en kogelbeschermers aan de training mee doen hoor. Vaak is het wel verstandig om een paar springschoenen om de voorvoeten te doen.
Voor jezelf is het verstandig een bodyprotector te dragen. (is volgens mij bij de trainingen ookaltijd verplicht)

Als je nu al lleker wat rondspringt, dan komt dat allemaal best wel goed.

Mooi Renske, weer een puntje erbij.

Ik las net de Paard enSport, Staat Vief haar ponyclub daar met een foto in???

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:48

reeskees schreef:
Je wordt al een echte springmiep hoor Scum!
Mooi dat je ook wel een SGW-trainingsweekendje Minderhout wil, nu zijn we al met 3.
En ik lees net dat JItske ook wel wil, dat is 4 Wie volgt?

Jitske, discussie met je instructrice...??? Zolang je er maar wat van leert.

MM, Fijn dat je een lekker gevoel had over je proefje, maar jammer dat de punten dan weer tegenvallen. Ik vond deze L1 proef ook niet zo hele fijn trouwens. (heb dat een aantal berichten terug ergens geschreven) Maat ik weet zeker dat het wel goed komt met jullie

Talida, leuk dat je ook gaat crossen, join the club

Nou, het was alles behalve leerzaam,
het ging ook niet over het rijden zelf
Meisje die in de les na mij moest rijden was dr cap vergeten, dus mocht ze die van mij wel lenen, dus ik stapte met pet ipv cap uit,
en dat ging ze even heel bot aan mij vertellen (dat meisje reed met pet los ipv cap, maar okee)
dus toen was ik ook niet van plan om aardig te reageren..
Als ze het gewoon normaal had gezegd, oke..
maar niet op zo'n manier..
En de meesten bij de club mogen haar toch al niet zo..
en moesten dan ook behoorlijk lachen om mijn reactie en de daarop volgende reactie van instructrice

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:52

haha, Foei, JItske, wat er ook gebeurd altijd aardig blijven, en blijven lachen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:53

reeskees schreef:
haha, Foei, JItske, wat er ook gebeurd altijd aardig blijven, en blijven lachen

Lachen deed ik wel (en ik niet alleen )
Aardig bleef ik ook niet tegen haar dan, maar dat was haar eigen schuld

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:59

Ik had vanochtend kleine Bixiekindertjes moeten jureren bij het springen. Maar ik werd vanmorgen gebeld dat het niet door ging van de bak was bevroren. )het dressuur hadden ze in de binnenbak en het springen zou in een van de buitenbakken worden gehouden.
Had ik lekker vanochtend vrij dus
Keessie maar ff gereden en wat sprongetjes gemaakt. Hij was heel fijn. (mn eigen bak thuis was lekker niet bevroren; een bodem met Hippotex of Allweather Tuft een absolute aanrader... )

Straks om 17.00 met de Indoctro naar Tineke Hoekstra (ook van de SGW) waar een clinic door Hans van Kalsbeek wordt gegeven. Heb dr wel zin in.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:03

Heel apart die gewijzigde datum van vrouwenpolder? Ze gingen dit jaar speciaal een week naar voren om niet in het pinksterweekend te zitten? En op hun site staat er nog niks over? Ik wacht het even af. Baal wel, eind mei past een wedstrijd wel erg mooi in mijn schema, een week later zit toch weer een week dichter op ede.

Een trainingsweekend lijkt me wel leuk, maar ik heb dit paard samen met mijn zus, en in het crossseizoen wordt ze af en toe al gek van mij, dus ik denk dat het niet echt gewaardeerd wordt. Ik moet dat eerst heel voorzichtig peilen...

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:03

Ik ben net terug uit beilen (concours)
Ik zal zo even filmpje op bokt zetten (kijken of mij dat lukt )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:04

Alles crosstutten die al weer een lekkere dressuurproef achter de rug hebben, goed hoor!!

En dressuurtutten met fijne springlessen, ook
Trouwens scum, ik heb ook last van allerlei kriebels, nu ik die trainingekalender heb gezien!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:05

Vanavond toneeluitvoering.... oei, spannend! De generale ging gister wel erg goed bij mij, dus dat gezegde over slechte generales enzo, daar geloof ik nu maar even niet in!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:06

suc6 mj
het gaat vast heel goed vanavond

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:07

Talida, jij gaat vast ook de regio training West doen? Op welke dag? Dan heb je in ieder geval les van Rom Vermunt of Michiel Brons. Ik ga de zondag lessen doen, en GvdT en Bento in ieder geval ook. Misschien kom ik je nog een keer tegen.

Onthou in ieder geval 20 augustus, dan is in Leidschendam de oefencross Vlietland

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:08

kimdepim schreef:
suc6 mj
het gaat vast heel goed vanavond

Thanx!
Hoe was jouw springresultaat dan??

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:08

MJ; gaat vast helemaal goedkomen, veel succes en plezier! en ik zal meteen eens kijken hoe mijn moeder denkt over Vlietland (vast wel goed als we dan niks hebben, afgelopen jaar zouden we daar eigenlijk ook heengaan nl..)
kim; hoe ging je wedstrijd?

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:11

_Jitske_ schreef:
MJ; gaat vast helemaal goedkomen, veel succes en plezier! en ik zal meteen eens kijken hoe mijn moeder denkt over Vlietland (vast wel goed als we dan niks hebben, afgelopen jaar zouden we daar eigenlijk ook heengaan nl..)
kim; hoe ging je wedstrijd?

Oh, dat zou leuk zijn!!
Ik heb voor dit jaar trouwens ook vast droog weer besteld, ik dacht, laat ik er eens vroeg bij zijn, dus het wordt vast een gave wedstrijd!!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:23

Het eerste parcours had ik 2 balkjes.. (weer op de eerste hindernis Maar het was wel mijn eige foutje..
Het was best een lastige wending en toen zat ik met mn binnehand te sturen en als ik voor de sprong aan mn binnehand zit laat hij zn benen hangen.. :/ en op hindernis 6 balkje nou dat was wel zn eige schuld,, hij kwam gewoon goed uit.. was niet vlak na een bocht (dus ik had zat niet met mn binnenhand te prutse) maargoed,, verder sprog hij heel lekker
en het 2e parcour was het een beetje rommelig. ik hij was wat drammerig dus dan ga ik wat rommelen en toen vloge de balken in het rond 4 balkjes dus. maar Hij pakt het nu veel beter aan.. eerst was het als het niet helemaal uitkwam dan wou die niet afgaan (wat groter) en nu gaat hij gewoon, dat is wel fijn. Nou nog zorgen dat ik niet met mn binnenhand ga rommelen dan blijven de balken ook nog liggen

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:31

Fijn dat het nu een stuk beter gaat met springen Kim!
Ik heb ook liever balken als weigeringen.. (tenminste, weigeren als ze niet helemaal of wel goed uitkomen)

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:32

@ Talida, welkom
@ Scum, goed dat je het uiteindelijk toch gedaan hebt en dat het zo lekker ging
@ Reeskees, jammer dat het niet zo’n fijn proefje was..
Wat lief dat je bixieproefjes moet jureren. Wel fijn dat je vanochtend vrij was
@ Renke, wat fijn dat Violin het zo goed doet op concours
@ Miss_Jumpy, succes alvast!
@ Kimdepim: Fijn dat Emieljte het nu weer lekker oppakte
Die balkjes blijven vanzelf wel een keer liggen, gelukkig weet je waaraan het ligt.
Is het filmpje nog gelukt?

Ik sta trouwens in de P&S
Pagina 13 “In het nieuw” sta in het midden van de derde rij, maar ik denk niet dat je me herkend

Mijn les vanochtend ging wel lekker, gingen heel veel met balken doen.
En dan op het laatst drie sprongetjes ertussen. Was wel een leuke les, merkte ook echt dat Sam er soepel van werd.
Daarna nog even met papa en mama en hond een buitenritje door het bos gemaakt omdat het zulk lekker zonnig weer was

Nu maar aan mijn handvaardigheid scriptie gaan beginnen

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:36

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:36

vief ik heb even jou site dinkie gebruit voor de filmpjes

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:37

Jaah was ik ook weer even..
Talida leuk dat je ook gaat crossen! En heb even in je profiel gekeken leuk paard heb je!!

Mn knie gaat vandaag een stuk beter alweer..Kan nu voor het eerst weer zonder krukken lopen is dan wel weer een raar gevoel haha..
Heb nu wel iets een zere kuit maar dat komt wrschijnlijk omdat ik dan zo lang anders/raar heb gelopen om mn knie te ontlasten..
Morgen gooi ik samos maar aan de longeerlijn denk dat ie de hele week heeft stilgestaan dan

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:41

Kim : mooi dat hij weer goed aanpakt En die balken blijven de volgende keer vast wel weer liggen

MJ : Spannend! Succes vanavond!

RK : Veel plezier vanavond bij de clinic. Lijkt me superleuk om een keer mee te rijden met een clinic. heb ik nog nooit gedaan. (oja 1 keer met mijn pony, moest ik een Z-proef rijden en daar kreeg ik commentaar over en een les) Enb ik ben jaloers op je bak Mijn vader is nu de bak hier aan het slepen zodat het sneller ontdooit, kan ik zo thuis rijden

Vief : Lekker weer is het, he ? Hier ook al

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:44

KIM : even een tip voor jou. probeer als je een dichte afstand hebt, zelf niet te snel uit het zadel te komen en mee te gaan. je maakt het dan je pony moeilijker om omhoog te gaan. Bij werkt dit altijd goed, ik hoop bij jou ook.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:44

Ja, hier is het ook heel lekker weer. Gisterenavond was het heel erg koud.

Ik ga vanmiddag even naar het bos. Vandaag maar weer eens op Hare Majesteit.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:03

renskek schreef:
KIM : even een tip voor jou. probeer als je een dichte afstand hebt, zelf niet te snel uit het zadel te komen en mee te gaan. je maakt het dan je pony moeilijker om omhoog te gaan. Bij werkt dit altijd goed, ik hoop bij jou ook.

Okeey thanQ ik zal het proberen
maar ik weet ook dat het aan mn binnehandje ligt,, als ik een wending rijd en dan hindernis dan heb ik teveel binnehand en laat ie zn benen hangen flauwe pony haha..
maar ik zal je tip proberen