Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Scum schreef:
GvdT schreef:Ik heb nog even een vraagje aan de jury's hier.
Mijn merrie snapt nog niet veel van halthouden, in de B mocht je eerst nog stappen en dan halt.
Wat beoordelen jullie lager een paar (2 a 3 ) stap passen en recht halt. 8 van de 10 keer blijft ze nageeflijk.
Of vanuit draf in 1 keer staan meestal scheef en tdh. Het eerste lijkt mie het minst erg in een L sgw proef maar hoe denken jullie hierover.
Nog een ander vraagje.![]()
Weet iemand of je met zeemleer om je bit mag starten.
Mijn merrie der mond gaat gauw stuk van het bit. Wsl omdat ze achter nog niet sterk genoeg is en het voor dan wel eens gaat klapperen.
Na een cross, waar ik nog wel eens in het bekkie zit, is der mond minder geirriteerd dan na de dressuur. Als ze fijn aanvoelt in mijn hand is der mond de ene keer wel stuk en de andere keer niet. Geef ik nu een flinke ruk aan het bit dan weet ik waar het van komt.
Ik heb al verschillende bitten geprobeerd en nu hoorde ik dit van een zeempie.
Het is nogal k*t werk om het erop te zetten.
Als ze een dag geen bit in heeft is der mond weer dicht, dus het is niet tot bloedens toe open, maar vervelend is het wel.
Zelfs als ik der los laat lopen met een hoofdstel om was het schraal.
Het vreemdste vind ik dat het sneetje 0,5 cm onder der mondhoek zit.
Ze heeft dit al zolang als ik der heb.
Sorry voor het lange verhaal, ik zet het hier maar neer aangezien ik geen zin heb in penny reacties
chantal_cs schreef:Scum --> Je opzet voor het forum lijkt me goed, ik zal er nog is over nadenken of ik er nog wat bij kan bedenken. Ik zal Muriël ook vragen of ze zich ook wil aanmelden!
pietpiraat schreef:moet volgende week dinsdag weer naar school