Adorado x royal diamond x classiker De moeder is halfzus van le Beau, GP dress onder Philippe Jorissen. Voorlopig is hij vos, nog te vroeg om te zien of hij zal schimmelen. Moet er geen hoofdprijs voor hebben...
Le Beau ken ik zit wekelijks bij Philippe . Zal eens rond horen
Anoniem
Geplaatst: 07-04-15 21:21
Antonius, lees je mijn gedachten of zo? Zat vanmorgen in de auto op weg naar stage/werk nog te denken "ALS ik ooit nog een paard bijneem, wordt het een vosse hengst". Je doet het expres
Ik heb qua bitten in huis: een KK aurigan sprenger bustrens dubbelgebroken, dikke holle enkelgebroken bustrens, rubber ongebroken flexibele watertrens (mag niet voor dressuur!), een gewone enkelgebroken watertrens, een rubber enkelgebroken pelham (uiteraard ook niet voor dressuur), mijn huidige ongebroken appelbit watertrens en een enkelgebroken dunne baucher, type myler level 1. Ohja, en 2 hackamores
Vandaag springles gehad en 1 ding is zeker: de hoogte 80cm haalt ie met gemak. Werkpunten: zijn galop (vooral rechts) in goede gelijkmatige kadans houden en genoeg sprong houden. Ik rij op zich genoeg aan, maar het mag nog een tikje meer doorkomen als hij twijfelt want dan wordt het warrig. Hij springt wel altijd, dus da's goed, maar hij mag niet uit zijn ritme vallen. Hij heeft vandaag wat geprobeerd om onder het bit uit te komen, dus het is nog beetje zoeken welke teugellengte het beste is om contact te hebben zonder teveel druk, maar hij mag de neus er dus niet uit proberen duwen om aan het contact te ontkomen. Hij liep -alweer- op heel wat momenten lichtjes te schuimen
Antonius
Geplaatst: 07-04-15 21:41
Haha, morgen gaat hij voor het eerst buiten, zal proberen leuk fotootje te nemen, speciaal voor jou Varekaj
Die KK aurigan bustrens spreekt mij wel aan om eens te proberen... Maar ja, wanneer zien wij elkaar? Zal al moeten lukken zeker? Tenzij jij mijn hengstje ophaalt
Anoniem
Geplaatst: 07-04-15 21:44
Die KK is qua gewicht wel een redelijk zwaar bit, ik geloof een 12,5 of een 13. Mijn 2 merries liepen daar erg fijn op, maar Icaro kan het echt niet hebben.
Kan het altijd opsturen met Kiala tegen de verzendkosten, dan kan je het proberen zolang je wil? Hier ligt het toch maar stof te verzamelen.
Antonius
Geplaatst: 07-04-15 21:49
Hmm wel klein dan? 13 zou nog wel lukken denk ik, heb standaard 13,5 maar 12,5 zal wat klein zijn. Mocht je eens kunnen meten? Als het 13 is, wil ik hem wel graag eens proberen.
Anoniem
Geplaatst: 07-04-15 21:51
Morgen op stal de lintmeter er dan even bij houden Voor Icaro is 12,5 ook maar nipt, 13 past hem beter.
Het bit is wel redelijk ruim door de ruime bitringen, dat helpt ook al.
Ik had vandaag ook een fijne springles met blits. Fijn in een lijntje kunnen rijden, heeft hij altijd wat moeite mee. Meestal gaat hij stormen en dan komt hij niet meer uit. Maar tegen het einde luisterde hij wel heel goed.
Morgen voor 3 dagen naar Barcelona, krijgen ze weer effe rust
Anoniem
Geplaatst: 07-04-15 22:05
Als je de zon en het goede weer maar hier laat hoor
Jaa dat heb ik ookal eens gehad! Als je dan via internet exploree gaat , gaat het wel
Hanne_SP
Geplaatst: 07-04-15 23:51
Inderdaad het werkt op IE, vreemd.
Moet om 12:12 dressuur, 16:48 springen en 17:08 cross. Weer als 1 van de laatste. Maar komt wel goed uit voor een keer want zaterdag zal ik niet veel tijd hebben om klaar te maken. (begrafenis enzo) Ik kijk er wel naar uit, dat ik m'n gedachten eens kan verzetten. Zal wel leuk zijn langere cross ipv zo'n crossveldje van occ w.aregem. Shuddy zal dat wel leuk vinden denk ik zo de beentjes strekken op de langere stukken. Leuke voorbereiding op het west-vlaams kampioenschap in T.ielt op 1 mei. Snelheid in Tielt is 450m/min. Gavere 400m/min. Tielt toch wel een heel stukske sneller. Maar wel korter (500m) dan Gavere.
Proficiat ook met het veulen, ook al is het een hengst ! Ga je opnieuw aandekken in de hoop op een eerlijke verdeling van de sexen? Of wordt ze even full-time sportpaard hierna?
Experimenteren met bitten is leuk, als je 't gevoel hebt het juiste vast te hebben! Ik voel duidelijk verschil nu met knevel tov gewone (dubbelgebroken) trens, ze durft echt meer contact te nemen. Benieuwd wat ze morgen in de springles doet...
Ik moet zondag rond 10u dressuur rijden, rond 16u springen en 20 minuten later cross! Schpannend, wel helemaal zin in! Snelheid doen we nog niet aan mee, fijn rondkomen is de boodschap.
Hanne_SP
Geplaatst: 08-04-15 01:19
Ik ook niet hoor, heb geen chrono. Zal gewoon op gevoel rijden en hoe Shuddy aanvoelt. Maar 't is ene die van nature wel goed vooruit gaat, zal 'm denk ik meer moeten inhouden op de lange stukken.
Ik vind het een knap hengstje! Mijn ding.
Antonius
Geplaatst: 08-04-15 07:12
Ik zal wellicht Gavere nog niet starten met Koko. Als hij een nacht op stal heeft gestaan, zie je toch nog wat zwelling. Nog enkele dagen afwachten, maar wil het ook niet forceren. Veel plezier en succes Hanne en Evelyn! Gavere is een mooi terrein!
Ilona wordt dit jaar niet teruggedekt, zou wel willen, maar we hebben teveel paarden. Eerst maar eens enkele verkopen en dan misschien volgend jaar. Zou er toch wel graag een merrietje uit houden.
Heel veel plezier Daphne! Zalig zo een city tripje !!!
En veel plezier in de springles vanavond Evelyne! Ik ga volgende week terug nr de springles .
Ik heb afgemeld voor gav.ere, het was zo goed dit weekend, wil haar niet te veel belasten. Khad wel graag geweest mr het komt te kort op een. Zou ook graag naar Tie.lt gaan maar dat komt nog korter op arvil.le.
Ik zit in het vliegtuig! Al bijna 2u vertraging! Argh!
Wij gaan niet naar Arville... Dan zitten we voor CIC 2* in Oudkarspel.
madelene
Geplaatst: 08-04-15 10:56
veel plezier Daphne, ben je al eens in Barcelona geweest? niet op de ramblas eten hoor! veel te duur, als je net een straat buiten de ramblas gaat heb je veel leuke pleinen, waar je voor minder geld veel gezelliger kunt eten en genieten.
PP, soms is het goed om wat gas terug te nemen.
Ik ga naar Vechmaal, weet iemand al of de starttijden al bekend zijn? op de website van de lrv staat nog geen informatie icoontje..hanne_sp en evelyntje..van welke wedstrijden hebben jullie de starttijden?
Antonius, gefeliciteerd met je hengstje, genoeg leuke namen op die paarden namen sites, dus zal je niet te veel moeite kosten denk ik om er eentje uit te zoeken die je bevalt. en wat betreft KoKo, is er misschien een mogelijkheid om hem een nachtje buiten te laen staan, met de afzakkende temperaturen, en nachtelijke beweging is dat wel eens goed voor een zwelling.
Varekaj, ik heb ze gewoon een keertje op bokt gezet, was er redelijk snel doorheen, zijn genoeg ruiters/amazones die liever een goedkoper bitje kopen, omdat ze inderdaad vaak zoekende zijn en dan geen bitten voor veel geld willen aanschaffen alleen maar om te testen
Dankjewel Antonius. Is iets waar ik naar uit kan kijken in deze zware week.
lene
Geplaatst: 08-04-15 19:42
Wij starten niet zo ver uit elkaar Evelyn ik heb om 9u20 dressuur en dan 14u10 jumping en 14u30 cross (80a reeks). Als ik S overtuigd krijg om foto's te maken zal ik zeggen dat hij jou ook in het vizier mag nemen Het komt allemaal kort op elkaar nu zo in het voorjaar idd PP, vind het zelf ook moeilijk kiezen. Gavere is inderdaad een heel mooi terrein dus nemen we die toch ook maar mee Nog proficiat met het veulentje Antonius, knap ding!!
Correctie: ge hebt gelijk Hanne, scherp!
Laatst bijgewerkt door lene op 08-04-15 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Ik heb mail terug van de VLP ivm de bittenkwestie en ik snap er niks meer van.
Volgens hen is mijn ongebroken plastic appeltrens van rubber en toegelaten, maar de baucher alleen voor springen, niet voor dressuur. Iets soortgelijks was ik dus tegengekomen bij de zogenaamde FEI-regels voor de brevetten (dressuur-gedeelte) In het FEI-reglement dressuur op hun website staat echter dat ongebroken flexibel rubber niet mag, en een afbeelding van een baucher bij de toegestane bitten.
Maw, blijkbaar zijn er voor de dressuur voor het B-brevet andere regels dan voor op wedstrijd?
Ik geef het op, ik print het reglement dat volgens hun website bij de officiële dressuur hoort en dat ze het zelf uitzoeken.