[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:23

@Madelein Haha klinkt als een lekker vrolijk paard! Paddocks zijn inderdaad wel handig in de winter. Normaal staan ze bij ons gewoon op de wei maar het pad van stal naar de wei van een ijsbaan dus de staleigenaar durfde het niet echt aan om alles buiten te gaan zetten, als er wat gebeurd is t natuurlijk zijn schuld dusja dat snap ik wel :P Heb ze zelf wel een paar keer buiten gezet dus ze heeft wel buiten gestaan, maar net iets minder en dan in combinatie met de kou/sneeuw is ze wel extra fris haha

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:21

@nikki; haha ja is hij ook. Met crossless is hij zo blij dat hij bokkend de baan door gaat hihi. Gelukkig blijft het bij vreugde sprongetjes, hij bokt onder het zadel niet gemeen.
Oei dat klinkt gevaarlijk ja. Dan beter een dagje binnen inderdaad. Kunnen ze nu wel weer naar buiten?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:37

Gekke Ed :D Hij zit zo te lezen goed in zijn vel.

Leuke foto van Myrthe!

Tja, budget. Dit zadel had een vaste prijs van 850 euro inclusief singel, exclusief beugels en riemen. Tweedehands zadels zijn helaas eigenlijk niet meer zo veel waard.

Dit zadel is nog niet volledig van de baan maar er was iets mee wat wel binnen de garantie valt. Als het straks in orde is, is het de vraag of ze er dan zelf wel goed in zit, anders kunnen we hem alsnog kopen maar we zijn wel verder aan het kijken. Ben wel heel blij met onze zadelmaakster.

Als je voor ons mee wilt kijken, heel graag! Tweedehands eventingzadels zijn echt moeilijk te vinden. Nieuw kopen kan wel maar liever niet. Dit gaat een heel duur jaar worden want één van de observatiewedstrijden is in Frankrijk en dat gaat behoorlijk geld kosten. Weet niet eens hoe we dat moeten gaan doen want we zullen met het hele gezin moeten om elkaar tijdens het autorijden af te wisselen maar de paarden thuis moeten ook verzorgd worden. [naam] opperde al om een tent te kopen om daar te slapen maar dat gaat echt niet. Ik kom niet meer omhoog van een luchtbed :o
Dat wordt op zoek naar een goedkope B&B.

Heb een goede kennis die haar internationale wedstrijden als haar vakantie ziet. Lijkt er op dat wij haar achterna gaan. Zou wel willen dat die geldboom eens ging groeien (of iemand in mij de ideale werknemer ziet).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:36

:wave:

Dankjewel dames! Was in Vinkega. Mijn planning voor volgend jaar is heel grijs. Heb wat betreft crossen heb ik alleen een paar in de buurt genoteerd, maar het is wel de bedoeling dat deze mee gaat naar Westerbork.

Voeren van kippenvoer is volgens mij vooral om de vezels en ze schijnen er van te gaan glimmen.
Fijne 'start' weer Rianne!
Fijn hè die frisse paarden :+
Percy kunnen jullie geen aansluiting vinden bij anderen die ook observatiewedstrijden moeten rijden? Als de paarden en jullie op die manier samen kunnen reizen scheelt dat een hoop denk ik. Ik mocht/mag ook een hele hoop van huis uit, maar als het geld op is houdt het ook gewoon op.

Haha even voor de goede orde, ik ben niet die op de bruine hoor! Dat witte vlekje op de achtergrond zijn Chall en ik!

Ik heb gisteren en vandaag op IICH Groningen gestart. Chall was knettergek gisteren en de rem was zoek. Moest m'n tweede rondje aan het eind van de rubriek en daarna was er pauze dus heb hem toen nog 3 kwartier aan de dressuur gezet. Hij had het schuim overal zitten zo zweette hij :+ . Had Chall daar laten staan en ben vanochtend heel vroeg heen gegaan en heb weer 3 kwartier gereden. Vandaag wel een heel fijn rondje gereden, helaas schijtfoutjes op de laatste 2 hindernissen. Dat was echt jammer. Heb een stoere foto gekocht :+:
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:46

Pff ja zulk soort dingen kost allemaal een godsvermogen Percy.
Nou voor ons zite de eerste indoor cross er op.
Heerlijk hoe de pony weer aanpakte, foutloze cross en iets te snel, gister een pechbalkje in het springen.
Niet in de prijzen dus maar zeeer tevreden over zijn mentaliteit.
Aankomend jaar lekker het L in met hem.
Voor degene die het leuk vinden een filmpje

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:43

Gelukkig Nieuwjaar

Dat we een mooi SGW-jaar krijgen

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:12

Jullie ook allemaal een heel Gelukkig nieuwjaar!
Dat het maar een mooi sportief 2015 mag worden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:53

Iedereen hier, meelezer of poster, een heel gelukkig, sportief maar vooral gezond nieuwjaar!

Inderdaad een hele gave foto Mistid :)

Leuk fimpje Kyrkelover, ziet er goed uit.

Het kost inderdaad een godsvermogen en ik hoop echt dat we met sommige ouders de handen in één kunnen slaan. Jan helpt ons wel heel hard maar we kunnen natuurlijk niet totaal afhankelijk van hem gaan worden.

Stapje voor stapje moeten we gewoon gaan kijken wat haalbaar is en daarbij is de gezondheid van paard en ruiter natuurlijk het allerbelangrijkste. Gaat voor ons in elk geval een heel spannend sgw jaar worden.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:27

Jullie ook allemaal gelukkig nieuwjaar. Dat jullie dromen mogen uitkomen!

Morgen kun je je inschrijven voor SGW Winterswijk voor de liefhebbers!

Mistid: Supergave foto!! <3

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:37

__Rianne schreef:

Ja ik ben benieuwd hoeveel inschrijvingen ik binnen krijg :P

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:47

marloes_s schreef:
__Rianne schreef:

Ja ik ben benieuwd hoeveel inschrijvingen ik binnen krijg :P

In ieder geval die van mij :)!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:36

Nog beste wensen voor 2015 iedereen *\o/* Dat het een mooi (cross) jaar mag worden :)

@madelein Paardlief heeft inmiddels wel weer een paar dagen buiten gestaan ja gelukkig, alleen vandaag weer niet want alles was zooo nat :( Maar goed niks aan te doen hopelijk blijft het niet té veel regenen komende tijd.
@Percy Dure sport he dat paardrijden :P Succes in ieder geval met alles regelen en het vinden van een goed zadel!
@mistid Ik rij ook voornamelijk crossen in de buurt maar dat is meer omdat ik mijn ouders niet het halve land door wil slepen :Y) Gave foto zeg!
@kyrkelover Geweldige pony heb je, geniet altijd erg van topics van hem en zijn ruitertje :)

Ik heb eindelijk een passend spring/crosszadel met springsingel! (bij mijn vorige paard paste bijna geen enkel springzadel dus had een vzh voor het springen tot nu toe) Ben er echt enorm blij mee maar als ik niet een keer in een les mee kan springen wordt de eerst volgende keer pas weer de cross training bij Tim 1 feb, maar goed dat geeft niet we concentreren ons gewoon even op de dressuur :j Ze houdt op het moment een beetje vast rechts en is nog erg fris maar ach als het allemaal vanzelf zou gaan zou het maar saai zijn he?!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:01

Nou wij hebben vandaag getraind in Ysselsteyn met de pony zal later denk ik nog wel een topic openen.
Maar echt Wauw wat pakt hij lekker aan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:02

Gelukkig nieuwjaar iedereen nog!

Nikki fijn dat je een springzadel hebt! Rijdt echt een stuk beter :))

Ik heb Winterswijk niet opgegeven. Gooi de Cantos niet meteen een vol crossseizoen voor z'n kiezen en met Chall heb ik andere plannen. Neem hem wel een paar keer mee op cross maar niet meer zo ver weg.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:53

Stoere foto Mirthe
Rianne bijna weer SGW :+
Die van mij is met dit weer ook fris Nikki :brr: , nog even en dan wordt het weer beter {:}
Aardige hindernissen voor de pony Kyrkelover, daar moet ik nog voor slikken :D
Sanne :(:)

Ik vandaag oefenparcours geweest, eerste rondje foutloos en 1e plek. Tweede rondje 2 balken. Niet heel fijn gereden, ze was erg druk waardoor het rommelig ging. Is ook goed te zien op filmpje, dus gevoel klopte iig. Zit ook beetje rond te kijken naar ander springzadel (paard is groot en heeft hoge schoft, heb nu prestige), dus als iemand idee heeft.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:22

@kyrkelover Wauw wat een geweldige pony heb je daar zeg! Zou er maar zuinig op zijn :P En ik vind ze ook aardig hoog haha, daar ga ik nog even voor oefenen :=
@mistid Ja dat denk ik ook wel ja, heb er even op moeten wachten/voor moeten sparen maar dan heb je ook wat :) Winterswijk heb ik ook niet opgegeven, vind ik nog te vroeg en net te ver weg voor mij
@Tiahastrona Haha ik mag het hopen ja ik ben zelf ook niet echt gemaakt voor deze vrieskou :brr: Netjes van je eerste rondje, maar jammer van de tweede, achja het kan niet altijd goed gaan he ;) Ik zat met mijn vorige paard ook met een hoge schoft en kon daar ook geen goed springzadel voor vinden (kunststof dan) dus kan je helaas niet helpen.

Als iemand hier nog iemand kent die een kunststof veelzijdigheidszadel zoekt, let me know! :)*
Gister dressuurles gehad en toen was madam weer lekker dwars tegen mijn been, maar vandaag ging het gelukkig alweer stukken beter.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:25

Moet ook eerlijk zeggen dat het niet de bedoeling was dit soort hindernissen te gaan springen.
We wilde met namelijk afsprongen gaan oefenen omdat de pony dat nog echt spannend vindt.
En toen liepen we daar door het bos en kwamen we zo wat sprongen tegen en dsn probeer je eens wat uit.
En het ging vandaag zo gigantisch goed.
[SGW-ITP] Met Risky Dream op naar SGW seizoen 2015

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:03

oeh tijdje niet gereageerd druk geweest!
Gelukkig nieuwjaar allemaal nog!

Myrthe: challange is zo gaaf zeg.
en kyrkelover: wat springen zeg die pony. Staat aardig hoog of niet?

Nikki: lekker een springzadel. heb zelf net mijn eventingzadel verkocht.
Hij paste net niet lekker voor bounty.

Marloes: die van mij heb je al binnen en heb al een bericht van je terug haha.

Heb de eerste twee wedstrijden erop zitten met de nieuwe. eerste keer foutloos en tweede keer een balkje. Gaat heel netjes! Winterswijk is opgegeven dus het seizoen kan beginnen!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:22

Dit waren voormaleijk allemaal M/Z lijnen.
Alleen de eerste heg is L.
Die boom bijvoorbeeld was minstens 1.10 hoog en ook behoooorlijk breed.
Om je een idee te geven het filmpje er van

Alle andere hindernissen komen ook niet onder de M pony's voor.
Nu eigenlijk misschien nog een enkele cross training voor winterswijk maar zal niet veel zijn.
We willen vooral dat hij het allemaal super leuk blijft vinden.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:34

@Irm Netjes! Komt vast goed dit seizoen dan :)
@kyrkelover Pony kan nog even vooruit dan haha! Die boom is inderdaad groot zeg :wow:

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:59

Leuke foto's en filmpjes komen er voorbij! Super!

Winterswijk laat ik voorbij gaan, eerst maar eens kijken of we het springen weer op kunnen pakken in maart/april en dan eerst maar eens een paar maandjes in de B springen. Is toch wat minder zwaar dan een cross. Ik neem echt de tijd voor hem om weer goed te worden, en wil niet te snel gaan. Ik mag van m'n instructeur inmiddels wel weer cavaletti's gaan meepakken, dus dat ga ik na onze vakantie doen.
De inschrijving voor de L1 eind januari is bevestigd dus die gaan we rijden :). Spannend weer! Hij loopt erg fijn de laatste tijd dus ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Hij zal wel weer een paar keer flink schrikkerig en druk zijn, dus hoop dat ie zich gedraagt!
Hopelijk in de zomer weer een keer een sgw rijden, en anders volgend jaar weer. Het loopt niet weg ;)

Wij zijn nu een weekje bij mijn vader in Frankrijk, even lekker bijkomen.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:52

Zo al weer veel geageerd.

Kyrkelover: Die kan wel gelijk Z starten Joh.
Madelein: Heb je goed, kan je beter eerst wat springen meepakken.

Heb niet echt tijd om op alles te reageren. Ben druk met de inschrijvingen voor de SGW Winterswijk.
Inschrijvingen lopen nu aardig goed, dus ben benieuwd.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:49

Nou Marloes dat zullen we maar niet doen!
We kwamen gewoon verschillende hindernissen tegen in het bos en daar wat mee geoefend en gespeeld.
En later toen ik wat filmpjes aan het bekijken was etc. kwam ik er achter dat dit allemaal m/z hindernissen waren.
Maar is leuk voor een keertje en als je alles los doet, maar niet de bedoeling dat dit echt vaker gedaan wordt oid.
Wil het leuk blijven houden voor de pony en ook dat hij heel blijft.
Nu gewoon weer makkelijke lage sprongen en veel focus op de basis daar komen we toch het verste mee uiteindelijk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:48

Gaaf hoor Kyrkelover, die pony pakt goed aan! Daar moet je maar zuinig op zijn.

Weet niet of ik het al gezegd had maar voor iedereen natuurlijk de beste wensen voor 2015!

Winterswijk gaan wij ook niet naar toe. Inmiddels ingeschreven voor de cross in Zeeland, Westerdorp en cross twee wordt als het goed is Alphen-Chaam. Jan had een hele wedstrijdplanning in gedachten.

Fijn dat je nu even lekker in Frankrijk zit Madelein. Wordt dat de eerste keer L1 of heb je dat al vaker gereden?

Jammer dat je zadel al verkocht is Irm, ben hard op zoek maar het andere zadel is zeker nog niet afgeschreven. Netjes gereden dus!

Jammer van het tweede rondje Tia maar het eerste rondje is in elk geval knap gedaan!

Hier ook springwedstrijd gehad. Twee dagen achter elkaar zelfs. Eerste dag was alleen Daimler mee. Die sprong foutloos maar had helaas een balk in de barrage. Toch nog een vierde prijs (en daar was een taart bij :) ) en een prijsje omdat ze de beste amazone in het M was.

Gisteren zou ze met Daimler ook springen maar dat ging veel te laat worden omdat we haar nog naar Limburg moesten brengen. Toen inschrijving omgezet naar het L maar daar hadden we achteraf wel een beetje spijt van want opeens bleken er twee B ronde's te zijn met meer dan 100 ruiters en de L telde er ook meer dan 100.
Omdat Just for you ook voor het BB was ingeschreven moesten we daar al rond 8.00 uur zijn. Dat was een hele lange dag.
Rondje BB deed Just super, helemaal foutloos en braaf. Rondje B dacht hij "doe het lekker zelf maar" echt op zijn Just's. Resulteerde in drie weigeringen waarvan ik er één nog mooi op de foto heb :D

L was twee fasen, eerste fase ging goed dus zette [naam] in de tweede fase het gas er op. Helaas mede daardoor een balk maar ze was dik vijf seconden sneller dan de een na snelste. Vroegen al mensen of hij ging vliegen :D Ze zat nog net in de prijzen (achtste plaats) maar daar hebben we niet meer op gewacht. Waren andere mensen die les hebben van Jan met het talentenplan dus die zouden de prijs meenemen.

Was nog haastwerk om haar bij haar vriendin te krijgen met Just dus hebben we Shetan vandaag maar naar school gebracht. Just is opeens wel een stuk braver op de trailer. Hij heeft er gisteren ook zo lang opgestaan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:23

Woehoeeee Risky mag weer naar de Brabantse Kampioenschappen dit maal in het L springen.