[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:55

shetties schreef:
Is Ermelo erg pittig voor de B? Wilde eigenlijk leidschendam opgeven, maar had helemaal niet gezien dat je 1 maart al kon opgeven :\

Vlietland heeft inderdaad al een wachtlijst. Sta ook op nr.24 helaas.. :( maarja anders alsnog rondje BB. ik zie nog wel.

shetties

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:01

Ja ik kan niet eens meer op de wachtlijst, die zit ook al vol. Dit is mijn 1e jaar SGW's en ik had hem onder leidschendam in mijn agenda staan. Jullie hadden het steeds over Vlietland dus ik had die link nooit gelegd :=
Volgend jaar beter!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:06

shetties schreef:
Maar bedoelen jullie 'dik' in hoogte/breedte?
Want dat is opzig niet zo'n probleem, maar het moet wel eerlijk blijven want ik rij toch maar met een kleine pony (D) tussen de paarden.

Ja dik in de zin van hoog en breed. Er zaten naar mijn mening best wat hindernissen tussen die je in andere SGW's pas in t L tegen komt. Gold ook voor de oefencross in de klasse L, daar zaten ook flinke sprongen tussen. Verder was de aankleding van de hindernissen inderdaad erg simpel. Dus ja, als hoogte en dikte geen probleem vind, is Ermelo misschien niet zo heel spannend. Ik vond in ieder geval in dat opzicht Snorrewind veel lastiger. Ook met bos in en uit telkens. Het is dus maar net wat je fijn vind.
Persoonlijk (nu ik hoogte niet zo'n probleem meer vind) zou ik liever naar Ermelo gaan dan naar Snorrewind, en zou ik Snorrewind dus ook als lastiger bestempelen... kon daar toch ook minder makkelijk in mijn ritme komen dan in Ermelo. Maar wellicht heeft dat ook weer te maken met de vorm van de dag. Zo persoonlijk allemaal ;)

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:12

Super uitleg! +:)+

Ja ik vond Snorrewind ook erg lastig met al dat draaien en die verschillen ondergronden. Die bosinsprong vond ik ook vervelend, ben daarom ook nog steeds zo verbaasd dat mijn pony het zo goed deed.
Maar als het alleen om de dikte gaat ben ik al een stuk meer gerustgesteld, dan geef ik gewoon op voor Ermelo.

Bedankt voor de hulp, ik blijf het maar zeggen want het valt me zo op dat iedereen elkaar gewoon helpt met vanalles. Voor mij is dit mijn 1e seizoen, dus alles is nieuw en niemand is beroerd om je te helpen of uitleg te geven _/-\o_

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:12

Wat betreft hindernissen was Ermelo best wel pittig. Snorrewind niet geweest maar zo was Ermelo wel een stuk hoger/breder dan hindernissen in Renswoude 27 april. Ik heb toen in Ermelo L oefencross gereden, ging niet super goed toen :Y) maar wel veel geleerd maar een stuk pittiger dan mijn eerste L cross (Ysselsteyn daarna).

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:15

In Renswoude vond ik het ook niet heel hoog staan eerlijk gezegd, alleen al die 'stomme' attributen vond mijn pony minder :+
Mijn pony is toch meer van de natuurlijke dingen ipv die spoorweghindernis en die koe enzo in Renswoude.
Dus toen waren we ook niet heel ver gekomen :o

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:16

Dan kun je (wat mij betreft, en afgaand op de vorige twee edities) prima naar Ermelo :j

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:17

Super :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:17

MissBay schreef:
sja, sorry, ik ben gewoon niks gewend :o

dat ik 'm niet uit heb gereden, lag ook aan ons gebrek aan energie en B.'s bodemvrees voor die bosinsprong. maar vergeleken met Potdijk en Renswoude vond ik Snorrewind best wel even slikken.

Daar hoef je je toch niet voor te verontschuldigen? :D
Komt vanzelf goed joh +:)+ Gewoon lekker door gaan en dan valt het kwartje vanzelf.

Edit: waar ik zelf trouwens ''last'' van had waren die hagen die je in ermelo allemaal moest springen. Die van mij veegt niet dus ging met GROTE sprongen er over heen. Kom je niet in zo'n fijn ritme als ze zich steeds zo hoog over een haag werkt haha.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:52

Evony schreef:
MissBay schreef:

dat ik 'm niet uit heb gereden, lag ook aan ons gebrek aan energie en B.'s bodemvrees voor die bosinsprong. maar vergeleken met Potdijk en Renswoude vond ik Snorrewind best wel even slikken.

Komt vanzelf goed joh +:)+ Gewoon lekker door gaan en dan valt het kwartje vanzelf.

Edit: waar ik zelf trouwens ''last'' van had waren die hagen die je in ermelo allemaal moest springen. Die van mij veegt niet dus ging met GROTE sprongen er over heen. Kom je niet in zo'n fijn ritme als ze zich steeds zo hoog over een haag werkt haha.

_O- ha ha ha ja je hebt er uitslovers van paarden tussen zitten :=

Het enige wat Snorrewind lastig maakte waren de lijntjes in combi met soms al wat technische hindernissen. maar het stond naar mijn idee niet echt aan de maat. en de cross begon heel fijn met lange lijnen, goed om in je ritme te komen!. :o maar dat is mijn persoonlijk beleving.. als ik de verhalen om me heen hoor (heb er namelijk zelf nooit gereden) is Ermelo vooral technisch en netjes aan de maat ;) combi dus, maar niet extreem gekleurd inderdaad als ik de filmpjes zie :j Wordt wel heel benieuwd naar SGW Ermelo! Hoor er zoveel gave verhalen over!
om terug te komen op bodemvrees, gelukkig heeft die van mij dat niet, maar volgens mij wisselt de ondergrond in Ermelo meer dan in Markelo snorrewind...
*\%/* veel plezier allemaal maar ik start ERMELO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! in de B dan he *D om ff in te komen en kennis te maken met ermelo :j

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:30

Ook maar opgegeven voor SGW Gorssel, in het M. :)

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:43

Ik heb me net ook alvast maar ingeschreven voor Gorssel, klasse L.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:33

Ook ik heb Gorssel opgegeven. Ons debuut in de L! Had opzich nog B in de planning, maar ik kan alleen zaterdags. Dus doen me maar stoer en gaan we een poging wagen in de L, moet ook vast goed komen!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 01:08

Evony schreef:
MissBay schreef:

geeft niet hoor :D

met hoogte heb ik doorgaans ook niet zoveel problemen. wij springen gerust een B-parcours met z'n tweetjes en ik heb ook de ambitie om straks met genoeg wp. naar het L te gaan. maar op een of andere manier was Snorrewind gewoon niet zo onze dag en moest ik B. elke pas vooruit duwen met m'n been. heb Maarsbergen even afgezegd, ook omdat B. zichtbaar vermoeid is en ik eerst wil dat hij zijn oude energieke zelf weer is (lees: dolenthousiast en bijna niet te houden van blijdschap in parcours / cross).

Ermelo zou weer de eerste zijn na Snorrewind. punt is alleen dat ik me afvraag of dat een goeie beslissing is. paar weken later is Oenkerk en misschien dat ik hem daar pas voor het eerst weer start, ook omdat het bekend staat als een relatief makkelijke cross en goed te doen voor beginnende combi's. een week erna is Renswoude weer, en daar hebben we de vorige keer erg fijn gereden (een weigering, voldoende voor stijl dus winstpunt). denk dat ik dus eerst voor mezelf de crossen pak die vertrouwen geven, en dan rijden we volgend seizoen Snorrewind en Ermelo gewoon uit (wishful thinking :D ).

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:14

@missbay: is Hoogenweg dan niet makkelijker dan Ermelo om te starten? als die dan weer fit is uiteraard? anders is Oenkerk vast een leuke inkomer!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:09

Ik twijfel ook volop over ermelo. Had tegen die tijd eigenlijk al minstens 3 L crossen gereden moeten hebben maar zal door omstandigheden pas mijn 2e gaan worden ( als alles nu wel goed loopt).
Heb er vorig jaar in de B niet echt lekker gereden doordat ik mij heel erg heb moeten haasten in combinatie met de temperatuur. Eigenlijknwas ik al moe toen ikde cross in ging.
Zal het rob maandag ook maar eens vragen (al kan ik wel gokken naar zijn antwoord)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:11

Gewoon gaan ,t is maar een paar boompjes :P.
Owen weer opgeknapt Pol?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:20

Esje: jep, die is weer braaf aan het werk. Wondje in zijn kootholte is ook weer bijna weg. Weet alleen niet of het maandag voldoende geheeld is om springschoenen aan te doen.

Enneh naar ermelo gaan staat sowieso in de planning. De vraag is alleen welke klasse.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:47

Horsemaniac schreef:
@missbay: is Hoogenweg dan niet makkelijker dan Ermelo om te starten? als die dan weer fit is uiteraard? anders is Oenkerk vast een leuke inkomer!

nou, als ik de recensie lees over dat maïsveld e.d., denk ik dat ik die ook nog even oversla. eerst maar eens een beetje aan z'n bodemvrees werken. denk dat ik die dagen ook liever besteed aan gewoon lekker crossles volgen, dan uitgebeld worden :). ik denk dat ik - mocht hij weer fit zijn - gewoon eind juni/begin juli nog paar B-parcoursen rijd om punten voor het L te halen, en dan kunnen we ook wennen aan springen op gras (we zijn namelijk vooral op zandbodems en indoor gestart), met donkere omgeploegde plekken erin.

en verder hou ik me maar vast aan het idee dat ik vorig jaar rond deze tijd niet dacht dat ik ooit hoger dan 60cm zou springen. en B. en ik het allebei nog moesten leren (ik had al 15 jaar niet meer gesprongen, en heb met mijn C-pony ook niet veel springles gehad destijds). als ik dan bedenk dat we inmiddels B-springen zijn, een winstpunt in een B-cross hebben gehad, dan mogen we zeker niet klagen :D . en B. is pas 7, hoop nog minstens 12-13 jaar met hem te kunnen crossen.

bovendien heb ik nu een te gek bijrijdpaard (vriendin is zwanger) om deze zomer te starten. heeft zelfs ooit bij Anky in training gestaan (alleen door een peesblessure niet geschikt als Grand Prix-paard, maar zolang je rustig aan doet gaat het prima). en hij kent de hogere oefeningen (kreeg 'm laatst niet meer uit de piaffe :D). kortom, heel leuk! en heb veel zin om van hem te mogen leren het komden jaar (nu afgesproken dat ik hem juni t/m april 2014 uit ga brengen, dus we zien wel hoe ver we komen).

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:58

Gaaf missBay!
Verstandige keuze! vooral omdat je in de training je basis legt voor het vertrouwen en op de wedstrijden gewoon de ervaring op moet doen van het parcours... je hebt alle tijd! voor je het weet is het juli en staat Oenkerk voor de deur ;)

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:20

De startlijsten van SGW Hoogenweg lopen al lekker vol.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:54

Heb om bevestiging gevraagd bij gorssel en hoogenweg maar nog niet gekregen. Ze weten het wel spannend te houden :P

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:24

Hier dan toch ook maar Gorssel alvast opgegeven :o Geen idee of het allemaal gaat lukken, maar daar gaan we wel achter komen ;)
@MM: Moet goed komen met jullie in Gorssel en daarmee bedoel ik jullie alle 4 :D Echt supertof *\o/* *\o/* *\o/*

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:16

is je rijbroek al weer wit JipjeNiekje?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:32

Over hoogenweg: ik denk dat het beeld van vorig jaar erg dramatisch is door de weersomstandigheden. De hoeveelheid regen die was gevallen was niet normaal en denk dat er geen 1 wedstrijd was geweest die nog een normale bodem zou hebben gehad. Ik vind persoonlijk Ermelo erger qua bodem.