[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:02

Rosalie123 schreef:
Swarovski/Bling bling is ook niet helemaal mijn ding. Maar het kan vast leuk staan hoor, ieder heeft een verschillende smaak! Wel mooi dat je zo geslaagd bent in het shoppen Bianca.

Ik zal zo weer eens naar schaatsles! :)

Hihih de mijne ook niet :P
Kreeg dit hoofdstel van Massimo omdat mijn zadel niet de kleur was geworden die ik had besteld (ik koper/cognac, de kleur van Wolin haar vacht besteld en het is nu dus chocoladebruin.. ook niet mis hoor :P )

Afbeelding

Ben totaal niet van de Bling-bling, maar deze heeft zeer fraai gesneden teugels en bakstukken en dat staat toch wel erg gaaf :j . En daarbij zijn de 'diamanten' :D gestud en niet ingelegd in het leer (wat ik zowiezo al heel lelijk vind), dus dat scheelt en ze zijn ook wel behoorlijk shiny 8-) , Wo haar diamanten :P . Ze kan dat blingerdebling ook wel hebben gelukkig.. Sperriem heb ik er al af gehaald :o ... Wat ik ook fijn vind is dat het geen aansnoerneusriem is en dat het kopstuk onderlegd is :) .
Bij checken van de prijs, blijkt het hoofdstel toch nog 130 euro te zijn :oo !!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:44

WL, Leuke bijkomstigheid, maar had je niet liever de goede kleur zadel gewild? Koper/cognac is heel wat anders dan choc.bruin..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:49

Oei, ik zou dan zeker de voorpluk er overheen hangen, dan zie je die glimsteentjes niet zo :P . (met andere woorden, niet helemaal mijn smaak :D ). Maar ieder zijn ding.
Beterschap Shanoek, pb en Mo.
Wij hebben ook al 20 jaar lang een sauna in huis. Nog nooit in gezeten. Ik krijg het al benauwd als ik aan het idee denk :+
JN, ik ben om die reden ook wel eens tegen gehouden. Maar dat zal me nu helaas niet meer zo snel gebeuren :D Vervelend van het ijzer.
Succes met jureren en solliciteren, Caroline
Gefeliciteerd met je punten Vief.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:54

Goedenavond!
Ik heb Vorstin lekker losgelaten, gemasseerd en gelongeerd. Ga lekker vroeg naar bed vandaag, kan het wel gebruiken.

PB, wij hebben hier thuis ook een sauna. Maar ik kan er echt niet tegen, veels te heet! Als ik verkouden ben ga ik wel soms in het Turks Stoombad.
Jeetje wat een hoop spullen weer Bianca! Wel een hoop Swarovski zeg ;) Ik heb alleen Swarovski steentjes in mijn wedstrijdfrontriem, verder niet. Döbert is wel fijn idd!
Fijn dat je lekker gereden hebt Mo!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:56

Ik heb voor Olivier 10 jaar geleden een Döbert hoofdstel gekocht. Flink duur, maar nog altijd mooi.
Dat is een zwarte met fijne gouden randjes bij de neus- en frontriem.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:45

Goedenavond!

Veel verschillende smaken wat hoofdstellen/steentjes en kleuren betreft lees ik. Ik hou het gewoon bij zwart :D .

Net viertaltraining gehad en verschrikkelijk K** gereden. Jer is echt een beetje bang voor de andere paarden, ik vrees dat dit niet echt zijn ding is. Daarnaast hadden we vandaag ook voor het eerst onze instructrice erbij en hoewel van tevoren duidelijk hadden afgesproken dat ze niet individueel ging lesgeven, deed ze dat toch. Kon me in geen enkel ding wat ze me vertelde vinden, paard compleet over de zeik, ik over de zeik, paard nog meer over de zeik en uiteindelijk recht op zijn achterbenen. Fijn hoor. Hele fijne gevoel van zondag was dus even foetsie. ;( Gevraagd of ze me gewoon even mijn ding wilde laten doen (lees: laat me met rust) en toen werd het iets beter. Na de les heb ik nog een minuut of 10 doorgereden en toen ontspande hij gelukkig weer wat. Maar wel balen. Hoop dat dit snel verbeterd.

Morgen ook nog naar het ziekenhuis om een verstandskies te laten trekken dus met andere woorden: wat een fan-tas-ti-sche week tot nu toe.
(even mijn gal spuwen hoor, sorry :o )

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:52

@ Snoekiej: vroeg naar bed kan inderdaad erg helpen.
@ PB: Leuk dat je zelfgefokte paard het zo goed doet!
@ Bianca: Met zoveel Swarovski kan je dadelijk geen paard of ruiter meer zien door de weerspiegeling :=
Het kan wel erg leuk staan, maar mijn ding is het zeker niet.
@ Caroline: succes met solliciteren.
@ Vief: Gefeliciteerd met je punten.
@ Mo: Fijn dat het rijden lekker ging

Vandaag Bam gereden, die ging niet zo fijn, ik weet niet echt wat ik met hem aanmoet, maar ik heb morgen weer dressuurles dus hopelijk kan ik er dan wat aan doen.
Daarna nog even de oude heer gereden, met de arm van de eigenaresse gaat het niet zo lekker, hij stond al losgestapt klaar toen ik van Bam afkwam en ze heeft hem daarna zelf afgezadelt, poetsen en zadelen vind ik ook leuk (heb voor het rijden een uur met Bam getut) maar om zo gegroomd te worden heeft ook wel wat ;) !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:14

Noor, sterkte morgen met je vestandskies! Balen dat Jer het niet zo leuk vind met het viertal rijden.
EB, Hopen dat je instructrice je kan helpen morgen! Gegroomd worden heeft inderdaad wel iets. Op mijn eigen paard wil ik alles zelf doen (dan weet ik dat het zo zit zoals ik het wil :+ )

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:14

Klinkt niet als een leuk dagje Noor. Verstandskiezen zijn heel naar (vooral als ze moeten wrikken en hakken...:( )

Ik ben iets te eigenwijs geweest vandaag. MOest naar de HA van vriendje. Ik vond dat overdreven. Gevolg is dat ik nu met 38,5 op de bank lig en ik niet meer fatsoenlijk kan ademhalen door benauwdheid. En owhja mn kop barst ook uitelkaar...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:21

PB, had je nu maar naar vriendlief geluisterd! :(:)

Pff, buurman belde net aan dat er weer een pakje bij hen bezorgd was. De postbode schrijft tegenwoordig geen briefjes meer uit dat het is afgegeven bij de buren. Vorige keer was het een BP á 205 euro en nu 180 euro aan supplementen.... Ik kan mijn buren wel vertrouwen, maar ik zou ook graag een briefje in de bus willen van de postbode dat ze het bij de buurman hebben afgegeven :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:26

PB: beterschap!
Mo: netjes van de postbode, ahum... moet je even bellen met de TNT meestal zijn ze daar niet zo van gecharmeerd.. ;)

Ik ga slapen, nog 1 rotdag te gaan, daarna kan het alleen maar beter worden (toch???)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:29

mo_van_dijk schreef:
WL, Leuke bijkomstigheid, maar had je niet liever de goede kleur zadel gewild? Koper/cognac is heel wat anders dan choc.bruin..

Nou ik had al 10 weken gewacht op mijn zadel en ik moet zeggen; dit is toch ook wel heel erg mooi moet ik zeggen ;) !! Maar toen ik even later mailde hoe het kwam dat mijn zadel toch wel een heel andere kleur was is ze er voor mij achter aan gegaan.. en kreeg toen dit hoofdstel thuis gestuurd, had er niet om gevraagd.. Je betaald 100 euro extra voor de kleur en het hoofdstel kost al 130 euro, dus wat dat betreft ;) ... Neehoor, ben blij met dit zadel, mooie koperkleurige beugels er aan en fijn lange singelstoten :j . En dan mijn mosgroene stübben (zadelvorm) er onder *D .. :9 (of mijn Mattes bontchabrak, staat ook mooi). Ik hou van klassiek, zeker bij mijn 'ouderwets' gekleurde Wolin :) .

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:31

Doe aub geen bontje onder een nieuw goed passend zadel.
Dat geeft hetzelfde effect als speciaal op maat gemaakte schoenen met een paar geitewollen sokken erin...
Een bontje maakt de pasvorm van het zadel kleiner, dan ligt het gelijk niet goed meer.

Ik ben benieuwd naar je zadel. Foto!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:32

WL, Ik mis een foto in je profiel O:)
Heleen, Ik krijg van bontjes ook de kriebels. In sommige topics staat 'zadel is speciaal voor ... op maat gemaakt' en dan zo'n dik bontje eronder leggen :n

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:01

:wave: goedenavond.

Eindelijk even paar minuutjes tijd om op bokt te kijken.
Pff ben nu al kapot :=. Gister van 11 tot half 8 praktijk gelopen (dat betekend, half 10 van huis weg en savonds 10 uur weer thuis).
Vandaag weer een dag praktijk gehad. Was nu met de auto dus was nu voor 9 uur thuis. Toen nog met Sofie naar de binnenbak geweest. Ze liep overigens wel fijn. Maar echt puf had ik niet meer.
Lig nu lekker in bed en ga ook snel slapen. Morgen weer een dag praktijk en paard rijden :).

Tientjeh: Nee heb niet in de finale gestart. Was meteen de dag erna en ik wist het dus niet aangezien ik niet in de prijzen zat ging ik er niet vanuit. Helaas, volgende keer beter ;).

PB was ziek :(:)

Vief had haar herkansing met een dikke voldoende gehaald en 10 EC binnengesleept! Super :D.

Noor had een paar pech dagen :(:). Hopelijk is het morgen beter.

Ik ga nu echt lekker slapen :evaw:

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:07

peanutbutter schreef:
Heb je ook Swarovski op de neusriem Bianca? Ben je niet bang dat het dan teveel wordt?

Dat is dus het gave aan dat Rob Schumacher hoofdstel...... :P juist die neusriem is vol met diamanten.. *D Het was ook flink aan de prijs alleen voor die neusriem kan je een flink duur hoofdstel kopen, maar ach..... voor de rest lijkt het alsof ALLES enorm glittert wat ik heb, maar ik denk dat dat wel meevalt, het randje in de plastron is namelijk heel subtiel en van de cap ook. Alleen ...tja.....van dat hoofdstel is niet meer subtiel hoor, dat is gewoon ....BENG !!!!!!! glitter...... :D .
Op zich vind ik het nu niet erg dat het zo duur was. Mijn jasjes die ik heb die blauwe en witte waren maar 25 euro de stuk en wat kosten voor het vermaken, dus zo spreid een ieder zijn kosten natuurlijk. Ook koop ik geen leren laarzen en zo, dus dat spaart ook wel op voor mij.
Het shabrak wat ik nu laat maken is voor het overgrote deel wit, met wel de exacte blauw accenten op de randen van het dek zoals van het jasje. Daar komt ook nog wel iets van swarovski in terug, maar wat exact daar word ik nog over gemaild zodat ik een goede keus kan maken.

Moet zeker een bril kopen voor Bullie zijn oogjes... 8-) als de zon er op schijnt... _O-

Heb heerlijk gesprongen vanavond. Nu voor het eerst echt wat hoger, (beetje B niveau hoogte gok ik al zo).....WAUW, wat ging hij fijn.
Had alweer een gegadigde....hahaha...hij zei....ik bied het dubbele dat je ervoor betaald heb.....Nou MOOI NIET.....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:21

JEetje bianca wat en aanschaf :+ ben benieuwd als het er is.
Wl das wel een mooie kompromie!!
Pb jeetje kijk goed uit meid!!! morgen naar de dockter!!!
Evie balen dat je neit lekker hebt kunnen rijden, en Noor ook niet :(

Ik heb jackson een flinke poets beurt gegeven en hij glom als een spiegel!! :D

Ga nu snel slapen :z

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:51

Goedemorgen,
Ik sta strak van de stress voor vanmiddag, heb al zoveel horrorverhalen gehoord over verstandskiezen... %) Ik ga om alle mogelijke verdoving en medicatie vragen denk ik... ;)

PB: al iets beter? Wel even naar de arts inderdaad, klinkt als een fikse keelontsteking iod.
Corien: Even lekker poetsen en kroelen is ook wel eens fijn.
Kim: heeft het erg druk lees ik, succes met de praktijkdagen! :(:) Mooi dat Sofie wel fijn liep.

Ik zou eigenlijk vanmorgen nog naar de binnenmanege om Jer even te rijden of te longeren, maar het is weer een spek en spekglad :( . Om gek van te worden. Nu maar even kijken in wat voor staat ik vanmiddag ben en anders morgen maar weer. Ga zometeen even naar stal, ik heb de trailer nogal aso neergezet gisteravond :o

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:53

Middag alweer :wave:

Stap je om 9.50 uur op de bus in Rotterdam Alexander ben je 3 uur later eindelijk thuis :z Wel heel gezellig gehad gister, dus dan vergeet je het gelukkig snel weer :) Zo maar eens fijn aan de statistiek (ga weer een hele serieuze poging wagen, want wil mijn P dit jaar toch wel halen en alleen statistiek moet hiervoor nog gehaald worden, tweede jaar hetzelfde ook alleen nog een vervolgvak statistiek dat ik nog niet heb..), daarna boodschappen doen (koken vanavond) en lekker naar Woll :)

Bianca: Vind het wel spannend klinken hoor := Ben heel benieuwd naar een foto als je je hele set bij elkaar hebt :)!
Lotte: Vervelend dat het een andere kleur geworden is, maar gelukkig ben je er blij mee en zo'n bijpassend hoofdstel is wel erg aardig :D
Corien heeft een blinkend paard *D
Kim: Sterkte nog met je zware week :(:)
Noor: Vriendje moest ze er laatst ook uit laten halen. Ik was al mee omdat ik niet wist of hij daarna nog naar huis kon rijden. Maar die heeft echt bijna nergens last van gehad. Viel 100% mee :) Hoop dat het bij jou ook meevalt!
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 03-02-10 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:58

Goeiemiddag!
Ik heb vannacht flink liggen zweten en ben nu iets opgeknapt :) Kom net bij Vorstin vandaan, die was braaf, en nu ga ik naar college tot 6 uur.

Ik wil bij mijn paard ook altijd alles zelf doen. Op een SGW heb ik wel iemand nodig om voor te lezen, spullen aan te geven enz, maar opzadelen, stiften indraaien etc doe ik het liefst zelf.
Wat betreft bontjes en dikke dekjes, ik ben daar ook niet (meer) zo van. Bontjes heb ik nooit gehad, maar mijn dikke dekjes ben ik allemaal aan het verkopen. Jammer want ik vind ze heel mooi, maar het is wel beter.

Sterkte met je verstandskies trekken Noor :(:)
Jammer dat je niet zo lekker gereden hebt Evie
PB beterschap :(:)
Lekkere postbode Mo :(
Wat een dag Kim!
Lange rit Vief :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:11

Hoi,

Alle zieken beterschap!
@ noor sterkte. Bij mij zijn de verstandskiezen bij de tandarts eruit getrokken en heb er amper last van gehad.
@ snoekiej ik doe ook alles zelf en heb ook alleen maar een voorlezer nodig. Ik rij niet fijn als een ander heeft opgezadeld. daar ben ik nogal een controlfreak in. Loop alles nog een keer na.

Ik was gisteren erg opstandig en ben het ziekenhuis gaan stalken om mijn chirurg te pakken te krijgen. Vond het wel raar dat ik 12 weken niks mag doen. Dat zou betekenen dat ik in totaal vanaf de trap 18 weken zoet zou zijn met een gebroken sleutelbeen.
resultaat: ik mag voorzichtig aan weer beginnen met paardrijden maar wel met verstand! liever niet springen en crossen. Dressuur op een braaf niet trekkend paard mag wel en luiteren naar lichaam! Nou heb ik een braaf niet erg trekkende merrie staan :D :D :D :D en luisteren naar mijn lijf doe ik toch wel.
De chirurg vond dat zijn assistent nogal overdreven had :+ Ben ik even blij dat ik toch heb gebeld.
Ben helemaal happy!! Ruin blijft nog even vakantie vieren. Zit hier eindelijk weer met een grijns op mijn gezicht.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:20

Dat zijn betere berichten Caroline! Hoe ging die sollicitatie trouwens? Of heb ik er overheen gelezen?
Shanouk, mooi dat je je ook al beter voelt.
Noor, hopelijk viel het verstandskies-trekken mee.

Ik heb eigenlijk verder niet zoveel te melden...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:23

@ rosalie die heb ik nog niet gehad. Morgen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:38

Vief, succes met statistiek :(:)
Snoek, jammer van je dekjes.. Ben je ook al je zadels kwijt?
Noor, Viel de kies trekken mee?
Caroline, Goed nieuws *\o/* Nu hopen dat het beter weer blijft en iedereen zijn bak weer te rijden is! Enne, ik duim voor je morgen!
PB, Hoe gaat het met je? Al naar de HA geweest..

Vandaag weer aan het werk gegaan. Nog een beetje een zeurderige hoofdpijn, maar het gaat verder goed. Ik regel de lessen van mijn instructeur bij ons op stal (maandag en woensdag). Soms een heel gedoe, geregel en geschuif, maar voor sommigen is het nooit goed :(

Edit: Corien en Snoek, van welke vereniging zijn jullie lid? Ik probeer al sinds begin december mij te laten inschrijven bij PSV Lickebaert, maar ik loop telkens tegen een muur. Is Hubertus (Lisse) snel met alles regelen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:14

Middag!
De ingreep is me alles meegevallen! Was eigenlijk zo gepiept, wel moest de kies in stukjes verwijderd worden. Ik mocht mijn Ipod aan maar helaas, bepaalde geluiden hoor je natuurlijk 'van binnen' ;).
Mijn mond is nu nog helemaal verdoofd en heb er nog nog zo'n flinke roze pil achteraan genomen dus nu ook nog geen pijn. Hoop dat het zo blijft! Wil eigenlijk morgen wel naar mijn werk omdat ik maandag en vandaag ook niet heen was, het werk stapelt zich wel op zo! Eerst maar even kijken hoe ik er uitzie morgen #)

@ Snoek: fijn dat je weer wat bent opgeknapt!
@ Caroline: goed nieuws! Toppie.. Die assistente heeft er dus weinig kaas van gegeten.. Mooi dat je weer wat kunt doen! En succes morgen met de sollicitatie..

Ik ben overigens ook afgestapt van de bontjes en dikke dekjes, het voegt gewoon niet! Op concours doe ik ook het liefst alles zelf, moeders is vaste voorlezer en aangeefster :D .
Ik ga trouwens ook maar eens op zoek naar een spring/crosshoofdstel. Doe het tot nu toe steeds met 1tje maar ik word gek van het wisselen van bit :Y) . Misschien iets met een Mexicaanse neusriem....

*gaat even surfen op internet op zoek naar iets moois*