Hier ook maar even iedereen mijn blijdschap mededelen
Ik ben echt gewoon nog helemaal blij! Ik ging gisteravond oefenspringen A en Voor het eerst B
. Ik was vantevoren best zenuwachtig maar toen ik eindelijk mocht springen had ik zoiets van kom maar op!
Inrijden ging er goed. hercules had er zin in maar deed geen gekke dingen (op een paar stuiterbewegingen na
). Liep mooi op de hindernis af en sprong goed. Toen op naar het A-parcours. Ging heel netjes, lekker voorwaarts tempo, dubbelsprongen op de goede afstanden, alleen op 2 hindernissen kwam ik een beetje kort. Zelfs de triple bar reed ik met goed vertrouwen eop af en die ging super! Maar alle balken laten liggen en ik was zowaar binnen de tijd!
Dit is me nog nooit gelukt, omdat ik hem meestal teveel terug rijd (waar dat crossen al niet goed voor is
).
Ik mocht ook nog barrage rijden in de A, maar daar heb ik me voor afgemeld want mijn hoofddoel was dat B-parcours goed doorkomen en ik wou hercules niet al teveel opfokken
.
Een kwartiertje- half uurtje gestapt nog wat gedraaft, even de prijsuitreiking in de A een rondje gegaloppeert en daarna nog 2 keer steiltje bij inspringen.
Daarna het B-parcours. Na groeten begin meneertje al ongeduldig te dribbeln zo graag wou hij springen. hindernis 1 tot en met 6 zijn een beetje in een waas aan me voorbij gegaan
. Daarna werd het me weer een beetje helder voor mijn ogen en ben ik ook wat meer eraan gaan rijden. Het ging echt super!!! Toen de triple bar... ik rij erop af (schijnbaar in iets te laag tempo), Hercules maakt nog een krabbel bij, zet af en vouwt zich nog mooi over de hindernis
. Braaf paard! Weer foutloos en zelfs nog 10 sec sneller dan in het A-parcours.... (geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen
).
Ik ben gewoon helemaal blij dat mijn eerste B-parcours gewoon zo goed ging! Ik moet nog veel leren, maar dit gaf toch echt wel een kick! Ik kwam zelfs overal op de sprong mooi mee
.
Maar nu ga ik jullie toch niet meer langer storen met mijn blijdschap
.