[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:05

Tja Lielle, misschien moet je het inderdaad maar voorwaats oplossen met Raimaer. Zo van :"jij wil lopen, dan zul je ook lopen!" Bij Pico werkte het goed in Wanroij.

Jitske: op welke school zit jij eigenlijk?

Gomir: misschien kun je iets met die zaak die laatst bij de rechter was, waarin de rechter de ouders uit de ouderlijke macht hadden ontzet, omdat ze een baby wilden euthanaseren, terwijl die ouders het daar niet mee eens waren? Of het "baby Kelly" arrest, waarin een zeer ernstig meervoudig gehandicapt kind schadevergoeding werd toegekend om het feit dat ze geboren was en eigenlijk het recht had om niet te leven? --> de gynacoloog had nagelaten een onderzoek te doen waardoor ze tegen hun wil een kind kregen. Zie bijv: http://www.leidenuniv.nl/mare/2005/25/0402.html

Ander akelig arrest (maar daar heb jij wrs niet zoveel aan) vind ik nog wel het "Taxi-arrest" waarbij een moeder ziet dat haar kindje wordt overreden door een taxi op hun eigen oprit. Ze rent naar buiten en grijpt met haar handen in de smurrie, denkend dat haar dochter heeft moeten overgeven.....en dan blijken het haar hersens te zijn
Heeft zo iemand recht of schokschade of niet?

Zo, dat was het weer voor vandaag, ga lekker slapen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:10

marieketencate schreef:
Jitske: op welke school zit jij eigenlijk?

Op het Pax Christi College in Druten (10 min. fietsen vanaf mij, lekker dichtbij dus)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:15

marieketencate schreef:
Tja Lielle, misschien moet je het inderdaad maar voorwaats oplossen met Raimaer. Zo van :"jij wil lopen, dan zul je ook lopen!" Bij Pico werkte het goed in Wanroij.

Jouw opmerking was ook de aanleiding En voorwaarts oplossen klinkt dan ineens zo simpel

Citaat:
Ander akelig arrest (maar daar heb jij wrs niet zoveel aan) vind ik nog wel het "Taxi-arrest" waarbij een moeder ziet dat haar kindje wordt overreden door een taxi op hun eigen oprit. Ze rent naar buiten en grijpt met haar handen in de smurrie, denkend dat haar dochter heeft moeten overgeven.....en dan blijken het haar hersens te zijn

Gatverdamme, dat wilde ik niet weten

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:18

Talida schreef:
Bento1988 schreef:
GvdT en MissJumpy: ik heb ook mail gehad van Pleun. Ga me dit weekend even over de data buigen en dan inschrijven. Ik zal ook even erbij zetten dat ik bij jullie in de les wil
MissMuts is ook van harte welkom!

Edit: verkeerde muts

Meld zich in nieuw topic en nieuw gebied

Heb de stoute schoenen aangetrokken en ga de beginnerstrainingen volgen! En ik wil alleen maar berichten lezen over hoe laag die sprongen dan wel niet zijn

groet
Belinda

Hahah.. Je hoeft iig niets te doen watniet je wilt, dus je gaat hoe hoog je zelf wilt. Heb je al wat springervaring? Zeker dan zijn de eerste trainingen een makkie
Over een paar trainingen ben je helemaal verslaafd aan de cross-drug

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:24

marieketencate schreef:

Baah, das erg..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:33

marieketencate schreef:
Gomir: misschien kun je iets met die zaak die laatst bij de rechter was, waarin de rechter de ouders uit de ouderlijke macht hadden ontzet, omdat ze een baby wilden euthanaseren, terwijl die ouders het daar niet mee eens waren? Of het "baby Kelly" arrest, waarin een zeer ernstig meervoudig gehandicapt kind schadevergoeding werd toegekend om het feit dat ze geboren was en eigenlijk het recht had om niet te leven? --> de gynacoloog had nagelaten een onderzoek te doen waardoor ze tegen hun wil een kind kregen. Zie bijv: http://www.leidenuniv.nl/mare/2005/25/0402.html

Jeetje, wat een verhalen..
Brr, moet er niet aan denken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:37

neh, geen fijne verhalen zijn dat!

gelukkig doe ik nu alleen nog maar de afgehakte vingers, RSI klachten en mensen die een trap van een paard hebben gehad

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:34

Zo ,dar ben ikook weer eens. Ben net terug van wedstrijd, heb net mn laatste L1 proef gelopen met de volbloed (159 pnt), volgende keer lekker L2 (mag je tenminste de hele proef doorzitten...) De totaalpunten vielen me iets tegen, want Keessie liep wel fijn. Maar als ik het lijstje bekijk, vind ik ook dat de jury wel weer gelijk had.

Ik vind dat in deze L1 proef (13) zo'n raar/dom stuk zit, nl: bij A een paar seconden halthouden, vervolgens voorwaarts in draf en gelijk bij F van handveranderen en halsstrekken en tussen X en H terug naar stap in het halsstrekken. Het is voor een L1 paard gewoon niet logisch dat ie vanauit halthouden en aandraven na een paar passen al moet halsstrekken en gelijk ook weer terug naar stap. Je kunt er gewoon geen ritme in houden zo...

Lielle net als jouw Raimaer, is mijn volbloed ook altijd zo lekker enthousiast, of soms echt hieper, maar gelukkig leert ie nu ook om al die energie niet alleen in snelheid om te zetten.

MM veel succes met je L1 debuut!!
Renske ook succes

anja, fijn dat het weer iets beter gaat met je knie

Lielle: het hemelvaartweekend kunnen we dan toch mooi gebuiken voor het SGW-trainingsweekend in Minderhout toch?? Zie ergens in het eind van het crosstutjes weekend

andrea, het gaat echt weer goed met Madine heh?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:36

reeskees schreef:
Lielle: het hemelvaartweekend kunnen we dan toch mooi gebuiken voor het SGW-trainingsweekend in Minderhout toch?? Zie ergens in het eind van het crosstutjes weekend

Goed plan RK, daar ben ik helemaal voor in.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:39

In het vorige (crosstutjes)topic hebben we het er immers een keer over gehad meende ik.

Bij deze zijn we al met zn 2-en Simmie.

Moeten we alvast een inschrijflijjst openen?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:42

Dat klopt, er is zeer zeker sprake geweest om een trainingsweekend te plannen. Nu we in principe een datum hebben is het alleen de vraag: "Wie gaat er mee?" En natuurlijk of Rob dan mee kan.
Maarre, ik laat je weer alleen RK, ik ga

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 01:46

ik ben er ook nog even, maar ga zo slapen

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:08

maartjuh schreef:
Hahah.. Je hoeft iig niets te doen watniet je wilt, dus je gaat hoe hoog je zelf wilt. Heb je al wat springervaring? Zeker dan zijn de eerste trainingen een makkie

ikke een beetje (cross dan, spirngen ietsie meer) zij 1 wal les op ermelo in 2004

maar als ik niet hoef te doen wat ik niet wil, dan zullen we weinig springen haha. Moet altijd even inkomen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:56

Talida, ik zou proberen om voor de crosstrainingen beginnen nog even regelmatig te springen, dan begin je een stuk fijner aan je trainingen! En verder scheelt het dat je met een groep de training doet, als de rest een bepaalde sprong doet dan wordt je eigenlijk automatisch meegenomen, komt vast wel goed!

Marieke, wat een verhaal!

Simmie, ik vind dat het tijd wordt dat je ava terug komt!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:58

Haha Canter ik vond ook al dat Simmies ava terug moest komen
Heb vanmorgen nog les gehad, ze liep wel lekker
Ook nog flinke discussie met instructrice gehad

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:49

nou ik ben weer terug! ze liep wel lekker. Maar ze vond het erg vreem dat alles ineens zo snel op elkaar volgde! Maar ach volgende keer beter! Ik had 147. Geen goede punten maar ik heb wel een goed gevoel erover!

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:49

Talida schreef:
maartjuh schreef:

ikke een beetje (cross dan, spirngen ietsie meer) zij 1 wal les op ermelo in 2004

maar als ik niet hoef te doen wat ik niet wil, dan zullen we weinig springen haha. Moet altijd even inkomen

Gewoon proberen mee te doen met de rest, en je trainer vertrouwen en dan komt het goed. Zul je zien dat je op het einde harstikke trots op jezelf en je paard bent
Weet je al welke trainer je hebt?

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:51

minnie_muis schreef:
nou ik ben weer terug! ze liep wel lekker. Maar ze vond het erg vreem dat alles ineens zo snel op elkaar volgde! Maar ach volgende keer beter! Ik had 147. Geen goede punten maar ik heb wel een goed gevoel erover!

Heeft ze toch weer lekker ervaring op gedaan, en jij een lekker gevoel. Dat is toch belangrijker dan de punten?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:02

Inderdaad! En ik weet nu wat ik moet/kan verbeteren! Want er zaten ook 7ens tussen! Maar ik had ook -2! Was verkeerd gereden!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:31

Lielle, ik denk dat je instructrice wel gelijk heeft. Niet aanmelden, maar gebruik die tijd gewoon voor jezelf. Ik meld Bitwise altijd aan bij de jury. Online is erg kijkerig en daardoor gespannen en de tijd van het aanmelden heeft hij dan als extra tijd om hem een beetje in het gareel te krijgen. Flink voorwaarts rijden en diep instellen helpt bij hem het beste, dan is de spanning er het eerste uit.

Ik krijg wel de kriebels als ik zie dat jullie de data en de plaatsen voor de trainingen al hebben MJ. Dat trainingsweekend in minderhout klinkt goed! Ik stem voor!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:46

Gisterenavond had ik voor de 2e keer springles met Online. Het begon nu nog heavier dan de vorige keer.
Een lijntje met kruisje, 1 galopsprong, hele brede oxer (die vind ik altijd eng!!!!), en dan op 2 galopsprongen een steil. Stond al meteen op redelijke hoogte.

Eerst twijfelde ik nog of ik dat wel zou gaan doen; mn door die stevige oxer in het midden. Om de een of andere reden denk ik altijd dat als ik niet passend bij zo'n oxer kom en impulsverlies heb, dat ik er dan middenin ga belanden .
Maar aan de andere kant: er zat nog een kruisje voor, en dan krijg je altijd wel een fatsoenlijke afstand naar de sprong erna. Bovendien lopen de paarden altijd wel lekker door op zo'n lijntje. Dus toch maar besloten om het te doen (ik was wel trots op mezelf )

Online was echt heel erg lief. Superpaard om van te leren. Ik voelde hem echt heel fijn omhoog komen bij die laatste steil. Nou nog leren om zelf niet te plat op het paard te gaan hangen op oxers

Dat lijntje een paar keer gedaan en ook nog wat hoger gezet. Daarna mini-parcoursje van steil, dubbel bestaande uit oxer en steil, weer de eerste steil en dan een stuk verderop een oxer.
Weer zat ik te twijfelen. De oxer van de oxer/steil stond voor mijn doen toch wel erg fors (90 cm en heel breed; jullie liggen vast compleet dubbel, maar voor iemand die nog nooit hoger gesprongen heeft dan 90 en al 2 jaar geen springen heeft gedaan is dat toch wel heavy ).
Eerst maar eens gekeken hoe Bitwise dat met Ienie deed en ondertussen geprobeert om moed te verzamelen.

En toen besloten om het toch maar te doen. Het ging eigenlijk heel fijn. De laatste oxer vond ik ook eng, maar het ging toch wel goed. Ik was stiekum toch wel heel blij dat Online zo goed zijn best doet met zo'n klungelaar op zijn rug. Het wordt misschien nog wel eens wat met het springen en mij .

Ienie ging ook super. Vooral met het achterbeen is ze heel sterk. Heel vlug en ze raakt niks aan. Volgens de instructeur weet ze nog niet altijd wat ze met haar voorbeen moet doen. Voorlopig moeten we het bij het oefenspringen op 80 cm houden. Ze kan gemakkelijker hoger, maar ze moet veel meer routine krijgen en dat kan beter op een lagere hoogte.
Voor Online maakte het niet zoveel uit. Die kon wat onze instructeur betreft meteen op 1.20 ingeschreven worden. Dat doen we dus maar niet, want hij heeft pas 11 wp in het B Wij gaan niet zo vaak naar gewone springwedstrijden. Ik denk dat we die de volgende keer meenemen en dan spring ik hem zelf op 80 (als ik durf), of ik laat hem door Bitwise in de 90 rijden.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:30

Ik ga vanmiddag even de crosskalender bestuderen met mijn moeder
Pony van mn zusje is trouwens waarschijnlijk verkocht, als ze goedgekeurd wordt is ze verkocht!
Scum; fijn dat Online zo goed zijn best doet en het steeds beter gaat!
minnie_muis; als je zelf maar een goed gevoel erover hebt, dat is het belangrijkst!

Ik ga volgende week dressuren in Ewijk, 2 proeven..
Ik stem ook voor een trainingsweekend in Minderhout

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:31

Canter schreef:
Talida, ik zou proberen om voor de crosstrainingen beginnen nog even regelmatig te springen, dan begin je een stuk fijner aan je trainingen! En verder scheelt het dat je met een groep de training doet, als de rest een bepaalde sprong doet dan wordt je eigenlijk automatisch meegenomen, komt vast wel goed!

Hebben nu om de 2 weken springles, en binnenkort een onderlingwedstrijdje. Kwartje is echt helemaal gevallen, wist wel dat ze het in zich had, maar toch verbaast ze me

Ben al vanaf jaarling bezig met dr met door plassen te stappen en over takjes, in het kader van de crosstraining

@maartje: nee weet nog geen trainer, maar ken de naam toch niet. Zoals gezegd, ben behoorlijk blanco!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:34

Je wordt al een echte springmiep hoor Scum!
Mooi dat je ook wel een SGW-trainingsweekendje Minderhout wil, nu zijn we al met 3.
En ik lees net dat JItske ook wel wil, dat is 4 Wie volgt?

Jitske, discussie met je instructrice...??? Zolang je er maar wat van leert.

MM, Fijn dat je een lekker gevoel had over je proefje, maar jammer dat de punten dan weer tegenvallen. Ik vond deze L1 proef ook niet zo hele fijn trouwens. (heb dat een aantal berichten terug ergens geschreven) Maat ik weet zeker dat het wel goed komt met jullie

Talida, leuk dat je ook gaat crossen, join the club

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:40

reeskees schreef:

Talida, leuk dat je ook gaat crossen, join the club

eerst de training zien te overleven

Kan ik met die training af met gewone peesbeschermers of moet al investeren in echt werk? Ik ben overigens niet van plan veel sgw wedstrijden te gaan starten, maar vind het gewoon leuk voor de afwisseling, en het is iets wat ik al altijd heb willen doen. Veel meer dan af en toe een oefencrossje zal het niet worden schat ik zo