Proficiat Prietpraat, mooie prestatie , hoe is het nog met jou geweest in de cross Antonius?
Wie is er naar Affligem geweest? Heb gehoord dat het daar niet zo een schitterende bodem was...
Wij zijn ook naar Waregem geweest, F is L gestart met mijn paard en een mooie 3e plaats dus wij tevreden! Vooral omdat hij heel heet kan zijn en nu echt braaf was.
Ik ben niet geweest, maar had inderdaad ookal gehoord dat de ondergrond zeer slecht was. Dat ze ook regen hebben gehad ofso iets.
Gefeliciteerd met de 3de plaats!
Antonius
Geplaatst: 06-04-15 21:50
Super super super wauw en blij we hebben M gewonnen Ze ging super in de cross, heb nauwelijks moeten terugkomen op de hindernissen, ze ging als vanzelf. 4 secondjes binnen tijd, de nr 1 had een stop en nr 2 had 3 sec tijdsoverschrijding dus een nipte overwinning.
Was Affligem zaterdag? Eh jammer, die had ik graag willen zien, ik woon er amper 15 minuten vandaan. Vandaar dus dat er vandaag nog al die mega tenten stonden (moest via autostrade naar Brussel). Nouja niet getreurd, er komen nog kansen genoeg
Gisteren "conditietraining" gedaan met Icaro. Flinke stukken galop meegepakt met als doel vooral tempo en takt gelijkmatig houden. Sommige stukken mocht hij gewoon gaan, andere stukken (vooral bergopwaarts) heb ik hem verplicht in handgalop te blijven en meer dressuurmatig gereden. Dus netjes werken achteraan en vooraan op de loodlijn ipv verlichte zit en neusje eruit. Vond ie niet zo geinig Maar hij was al bij al wel heel erg braaf! Ook aardig wat stukken geschakeld in stap: schijnovergang naar halthouden, verruimen tot middenstap, overgangen stap-draf en draf-stap en halthouden. Deed ie heel flink! Helaas lag er op het einde van 1 lang pad een flinke hoop keien/stenen die ze gebruiken om treinbielzen op te leggen voor het spoor. Er loopt een spoorlijn vlak naast dat pad, maar dat is een officiële doorgangsweg (met kasseien). Heel dat pad was versperd. De hoop was pakweg overal 1m hoog maar er stonden brede bandensporen op. Dus op zo'n plek de gok genomen en jawel, er gewoon overheen gegaan. Paard liep alsof het de normaalste zaak van de wereld was
ohja, het beste van de hele dag: hij schuimt spontaan op zijn appelbit!
Affligem was idd zaterdag OCC en LRV pony's en maandag LRV paarden. Dressuur was een glibberige en regenachtige bedoening op het gras. Ijskoud pony was dan ook niet zo blij, loopt altijd erg onzeker op gladde bodem, zelfs met tappen. Wel nog derde (vd 8 die gestart waren). We moesten dan ook nog superlang wachten voor de cross/springen. Bij het parcours verkennen was het al direct duidelijk dat het niet simpel was, zware bodem op sommige stukken (zeker met de aanhoudende regen), andere stukken wel ok, veel bergop en heel gevarieerde sprongen. Behoorlijk wat dubbels in de cross, zowel voor OCC60 als voor 80, das normaal niet echt de gewoonte? Desondanks toch foutloos rond geraakt, alleen een hele stomme "halve" langsloper op een miezerig boompje uit het water… Ik had hem wel iets teruggenomen voor de waterbak, maar normaal houdt hij vanzelf nog wel iets extra in bij het zien van het water. Nu dus NIET. Vlogen we in volle galop erin en eruit miste ik dus half die boom (scheef over de zijkant)… Dacht zelf dat het een weigering was, dus omgedraaid en er terug over. Zie ik in de uitslag dat ik geen weigering gekregen had daar De cross was ook echt wel lang (3km) en door de zware bodem een lange finishtijd (9min40), die dan plots aan de start teruggedraaid werd naar 7min52? Bleek dan uiteindelijk in de uitslag dat er met nog een andere tijd rekening gehouden was?? Nu heb ik toch maar gewoon op mijn eigen tempo gereden (was rond 8min52 binnen). Toen moesten we in theorie nog een uur wachten op het springen, maar gelukkig mochten we vrij vlot aansluiten omdat het de laatste reeks van de dag was. Daar nog super fijn foutloos kunnen rijden, ondanks dat het een volwaardig parcours was (hoogte, dubbel, gebroken lijnen, versiering etc). Daar was ik nog het meest tevreden van lang geleden dat ik, de jumpingseut, in het springen zo een goed gevoel had! Bleek ik uiteindelijk in het klassement gewonnen te hebben, maar heb niet gewacht op de prijsuitreiking omdat het te koud was en al een hele lange dag voor de paarden. Was er ook niet echt van overtuigd dat de puntentelling klopte, dus vond het dan ook maar stom om mijn prijs op te halen….
Antonius
Geplaatst: 07-04-15 17:00
Proficiat lene, klinkt als een pittig parcours! Heb vroeger ook nog in Affligem gereden, bodem is meestal problematisch hier, maar wel zeer leuke hindernissen en verzorgd vind ik.
Aldislamp: proficiat met je paard! Heb F zien rijden, maar denk in de M.
Varekaj: klinkt goed zeg je rijden! Wat dat bit allemaal niet kan veranderen! Ik hou je graag een bitpassessie tegoed wil voor dressuur toch nog wat proberen met Fiona maar weet zelf nog niet wat...
Daaphh: nee, een hengstje houden we helaas niet. Mocht iemand iemand kennen die een veulen zoekt?
PP: helemaal niet van mijn gewoonte, maar heb nog geen naam merrienaam was gekozen, zou pina colada geweest zijn maar hengstennaam staan er nog enkele op lijstje, wel allemaal in dezelfde stijl... Deze week maar eens beslissen