Hier ook onderweg terug van de crossles/regiotraining. heel tevreden, paar serieus dikke bomen gesprongen, de piano op en af, wat leuke combinaties. Ik ben wel klaar voor volgende week Hele fijne tips gekregen en duidelijkheid hoe ik het beste de cross kan rijden.
Klinkt goed allemaal! Ik heb ook heerlijk gereden in putten. Leuke les en ze deed alles gelukkig . Morgen wel zzweepje mee want moest haar af en toe wel overtuigen dat de hooi balen haar niet gingen opeten hihi
Myca
Geplaatst: 14-03-15 19:17
Dank voor de kalkoenen-uitleg Vera. Super Tjolieke en CalvinenGino! Het geeft wel een kick als je lekker hebt gecrossed. Met een zweepje gaat het vast helemaal goed Elke.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 15-03-15 09:22
Bedankt voor de uitleg idd. Had de enquete ook ingevuld .
Wij gaan zo ook trainen, iig mijn man. Hij zit bij Joki in de groep. Als het goed gaat worden ze ook nog mooi op de foto gezet. Ben benieuwd!
TJolieke
Geplaatst: 15-03-15 10:05
Joki Elke en Susan veel plezier vandaag met crossen!
esje01: dankjewel . Je dochter rijdt wel heel stoer zeg, leuk om zo iemand in de groep te hebben, fijn afkijken hoe het moet.
Hier een blij mens!! Het was echt een takke end rijden.. hahaha ga ik dus niet nog een keer doen. Maar wat heb ik toch fijn gereden op een klein puntje na hihi Springen beetje hard foutloos maar het stond ook zo laag. Merrie werd er jolig van. Daarna naar de DA keurige hartslag van 50. Ik moest lang wachten voor de cross. Ze hadden de eerste hindernis eruit gehaald en dat was maar goed ook. jeeeetje wat een drek. Paard zakte er tot de kogels in. Eindelijk bij de start. We kwamen heel fijn weg. Meteen mooi ritme en huppelde zo over de hindernis(jes) . Moest haar even door drukken toen we langs fotografen reden want die lagen zowat op de grond.
Het laatste veld op stonden vijf hindernissen vlak achter elkaar. Ze kwam iets terug op de eerste van een combinatie , een tafeltje, en ik was er niet goed genoeg bij. Misschien dacht ik dat ze wel ging. We gingen ook zo lekker. Ze stopte dus. Jammer. Opnieuw en toen wel porretje erbij deed het ze het ook prima. We waren 20 sec over de tijd heen door de stop. Als we die niet hadden zaten we er ietsje erboven denk ik.
Mijn doel deze cross was de finish halen in een normaal ritme , dus niet als een malloot racen. Dat is helemaal gelukt en ook een winstpuntje mee naar huis Ik ben helemaal happy dus. Stijlpunten waren ook mooi, twee keer een 7,8
Les voor de volgende keer; niet denken dat je er al bent als je nog niet over de finish bent Nu weer lekker door trainen voor markelo over drie weken. We zijn begonnen !!!!
mijn eerste crosstraining ging heel fijn. Tot het goed mis ging en ik met paard en al viel en nu heb ik een hersenschudding, ben bont en blauw en mijn nekspieren zijn totaal verkrampt. Dat gecombineerd met een deuk in het vertrouwen die herstelt moet worden, is het toch niet helemaal het ideale begin van het seizoen
oei Joki jeetje dat klinkt heftig.. Beterschap!! En inderdaad, dit is niet fijn voor je vertrouwen. Goed herstellen en dan kalm weer opbouwen. Hoe is het met je paard?
Het zag er ook pijnlijk uit hoop dat je snel weer opknapt! Zo op het oog was het met het paard allemaal prima, mijn man heeft hem even mee genomen en koud afgespoten maar die zal ook wel stijf zijn. Hoop dat jullie het snel weer op kunnen pakken samen.
Mijn man heeft fijn gereden, leuk compliment ook gehad van de trainer.
Paard nam door een inschattingsfoutje een hindernis mee die dus niet zo vast stond als moest anders was ik er waarschijnlijk een stuk beter af gekomen en had paard niet hoeven vallen. Had ze echt niet verdiend want ze springt normaal nooit zo dat ze überhaupt een hindernis aantikt
Paard liep wat ik van mijn ouders hoorde goed. Die heeft gelukkig ook na het ongeluk nog een paar uur op het land kunnen lopen
Mocht ze toevallig vrijdag goed genoeg zijn, zet ik mijn springinstructeur erop voor een paar sprongen om te kijken of haar vertrouwen geen deuk heeft. Ik verwacht er zelf deze week nog niet op te kunnen
TJolieke
Geplaatst: 16-03-15 08:59
Elke: goed gedaan, doel bereikt en lesje geleerd Joki: jeetje beterschap! Slim om even je paard te laten 'testen' door je instructeur. Susan: altijd leuk om complimenten te krijgen
Ik heb voor noodgevallen (vallen bijv.) altijd arnica pilletjes in de auto, heeft me al flink wat spierpijn bespaard. Geef ik trouwens ook aan paard als het nodig is.
Goed gedaan Elke! Zo heb ik met mijn pony ook een keer en stop gemaakt op een picknick tafel (die ze leuk hadden aangekleed met brood etc ! Ik dacht hij gaat wel, maar hijd acht eerst ff een hapje te nemen )
Fijn dat manlief en paard het zo lekker doen susan!
amies100
Geplaatst: 16-03-15 10:12
Sh*t zeg Joki, heel veel beterschap en hopelijk is je angst dadelijk niet te groot
Mooie rit Elke!! Vraagje... Kan ik in de B cross een afsprong tegenkomen? Mijn paard heeft veel angst bij de afsprong, ze neemt hem dus ook niet. Ik ben nu wel met rust aan het oefenen op kleine afsprongetjes maar het zou de druk wat wegnemen als we er in de B cross geen tegen komen of dat er een alternatief is.