[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:30

Volgens mij komt Nikki niet uit België toch? Zei tegen jaar dat het de tweede keer van Just was maar was even vergeten dat ze vorige week met Jan mee was gereden. Dit was de derde keer maar paard is pas een half jaar onder het zadel. Die balkjes zijn niet erg. Ze hoeft de B ook niet meer voor de winstpunten te rijden maar hij is gewoon nog niet toe aan het L.

Dat snap ik Madelein. Ik heb zelf geen ervaring met hoefschoenen maar ik hoor wel dat die dingen er nogal eens afvliegen op een moment dat je dat niet wilt. Zou zonde zijn als je dan niet meer kan crossen maar t/m het L heeft [naam] het ook nog zonder ijzers gedaan. In de zomer is de grond vaak droog en dan gaat het wel. Chapeau dat je het welzijn van je paard zo voorop stelt!

Heb hier een foto waarvan je zou denken dat het een weigering is maar dat was dus de dubbel en hij heeft nog afgezet om te springen. Niet vreemd dat de hindernis het moest ontgelden :D

Afbeelding

Daarna deed hij extra zijn best <3

Afbeelding

Nikkivdnberg

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:44

Hihi nee kom niet uit België :P Al woon ik niet heel ver van de grens, maar studeer wel in België :P (had véél liever in Utrecht gezeten, maar ben 3x afgewezen |( )

hoefschoenen heb ik zelf inderdaad ook naar zitten kijken maar wordt mij ook te gevaarlijk, blote voeten vind ik (en mn ouders ook) eng dus ze moet over een tijdje toch aan de ijzers ben ik bang! Maar snap inderdaad als je paard zich beschadigt dat je het liever niet hebt :n

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:50

O haha ik dacht omdat jij en percy elkaar getroffen hadden, maar dat was dus toeval :)
Mijn paardje is helaas niet zo zuinig op zichzelf nee. Zonder ijzers heeft hij al regelmatig wondjes en plekjes, maar toen ie ijzers had stond ie zeker 1x per maand met een dik been of flinke plek. En uiteindelijk in augustus dus een forse blessure opgelopen in het land, waar hij nu nog herstellende van is.

Mooie foto's percy! Die bijna weigering is mooi ja, heb er ook nog zo een van de regio afgelopen zomer.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:52

Pff wat vervelend zeg madelein!!
Ik weet dat een vriending van mij met 3 pony's crosst een d en 2 E pony's en alle 3 zonder ijzers.
Daar crosst ze B-L en Z mee.

Risky vandaag de derde selectie gehad voor de Brabantse en een 2e plaats behaald en 1e vd kring.
Hij is dus lekker op dreef
Afbeelding

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:55

@madelein Inderdaad toeval haha maar denk dat percy vlakbij de nederlandse grens woont of niet? :P
@kyrkelover Goed zeg, gefeliciteerd met de pony haha :) Vind de topics van Risky altijd enorm leuk!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:20

Jullie gaan hard zeg!

Marloes: Oh wat leuk, ik vroeg me al af of dat bij H.ilde op het terrein was of ergens anders.
Als alles meezit geef ik me daar voor op.

Ik wil graag nog een paar keer B starten en dan eigenlijk wel eens L.. mits die de B zo safe rondloopt en de tijd haalt. Zolang die foutloos rondloopt met veel tijdfouten gaan we nog geen L. Hij krijgt de tijd die hij nodig heeft. :)

Kyrkelover: Wat goed en wat een schattige combinatie!

Percy: Jammer van die balkjes, maar verder supernetjes hoor! Die foto is idd leuk, niet gek dat hij dat niet redde.

Nikki: Super hoor voor de eerste keer!!

Madelein: Veel crossen zijn ook te doen zonder ijzers hoor. Markelo Potdijk sowieso. Is allemaal op zon hard zandpad zegmaar en tevens een erg leuke cross!

Ik hoop binnenkort weer wat te kunnen gaan springen.. Door alle omstandigheden sinds SGW diepenheim niet meer op concour geweest. Heel logisch natuurlijk, maar hoop toch nog wat B te kunnen springen. Laatste keer was in augustus voor het cross seizoen. Zo lastig om naast het crossen en de trainingen daarvan ook nog te dressuren en te springen. Nouja komt wel weer :)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:01

@Rianne Dankje :D Ik vind het inderdaad ook erg lastig om alle 3 de disciplines te doen en voldoende te oefenen haha, zeker omdat ik er alleen in het weekend ben :P

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:13

Ja dan is het al helemaal lastig. Mijn ouders zijn geen paardenmensen en hebben geen zin om elk weekend op concour te gaan (hoef ik trouwens ook niet perse) maar een crosstraining en cross in de maand is dan al snel genoeg.. wel jammer want vind dressuur en springen ook leuk. (als het goed gaat :P)
Ik woon gelukkig nog thuis en heb school ook dichtbij dus dat scheelt door de weeks in ieder geval al wel.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:24

Ik kan ook niet zoveel weg hoor. Werk om het weekend en heb ook nog andere dingen te doen. Gewoon beetje plannen en kijken wat je wilt rijden. En dan zorgen dat je goed rijdt, ga je net zo snel als de rest die elk weekend gaan :+ En ieder doet het op zijn eigen manier toch.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:42

Joya was vandaag heel erg fris dus toen ik er net op zat gaf ze een bok tegen het hek waardoor ze schrok en nog een serie bokken cadeau gaf... En toen stond ik er dus weer naast :+
Kon er wel om lachen en landde gelukkig op mijn voeten haha :P

Morgen weer les dus hopelijk komen we weer wat verder want 11 en 31 januari mag ze weer mee op dressuurwedstrijd! Springen ligt een beetje stil want mn instructrice heeft een hartinfarct gehad dus die is wel even uit de running -O-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:36

Ed zou eens zuiniger op zichzelf moeten worden maar ik vrees er voor.

Oeps Nikki, maar gelukkig nog heel :D Wat naar van je instructrice.

[naam] had voor vandaag willen inschrijven voor een dressuurwedstrijd maar stond op de wachtlijst. Wij waren echt niet gegaan, er was blijkbaar niemand gekomen. De vereniging had heel groot op de site staan dat iedereen wel moest betalen. Ik vind het wat dubbel. Aan de ene kant maakt een vereniging kosten, aan de andere kant is dit weer echt overmacht. Het sneeuwt hier al de hele dag.

Wij wonen inderdaad vlak aan de Nederlandse grens en [naam] start knhs :)

Wij vinden het soms ook wat veel allemaal en wij zijn zelf wel paardenmensen. In de zomer is het allemaal een stuk leuker maar nu staan wij met regelmaat te vernikkelen aan de kant.
Ik heb nu toch maar besloten om mijn eigen paard weg te doen. Kan niet meer rijden en inspannen lukt ook bijna nooit met al die wedstrijden en trainingen. Zit er al lang tegen aan te hikken. Heb hem al zo lang.

De paarden hier hebben even vrij. Met deze sneeuw gaan we niet naar een binnenpiste rijden. Daimler is bij Jan dus die kan wel gereden worden.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:36

Haha ja gelukkig nog heel, ik kreeg ze gelukkig wel rustig want bleef haken met mijn voet anders was het wel minder goed afgelopen :=

Oeh nee met dit weer ga ik ook echt niet een trailer de weg op hoor.. Moet je ook niet willen lijkt me :P
Wij hebben geluk want hebben sinds vorig jaar een binnenbak bij stal dus gewoon lekker kunnen rijden *\o/*

@percy Jammer dat je eigen paard weg moet maar is inderdaad lastig met zoveel wedstrijden, sterkte ermee!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:51

:wave:

Die kippengranen met oa ook stukjes mais er in worden hier in de buurt best wel veel gevoerd. Volgens mij hebben we het zelf ook een tijdje aan 1 van de paarden gevoerd omdat het toen werd aangeraden.
Nikki wat fijn van je wedstrijd dat de BB zo goed ging dat je ook B hebt gedaan!
Madelein de meeste crossen zijn prima te rijden zonder ijzers.
Jammer dat Just het tweede rondje wat moe was Percy, maar wel braaf dat hij dan zo door ging.
Kyrkelover fijn dat Risky het zo goed doet!
Rianne is wel heel logisch natuurlijk dat je even niet op wedstrijd bent geweest maar snap ook heel goed dat je weer op pad wilt. Misschien heeft even wedstrijdpauze Twal wel heel goed gedaan en loopt 'ie straks alleen maar 1e prijzen ;) :D
Oeps Nikki :+ balen van je instructrice, kan je niet tijdelijk bij iemand anders lessen?
Jammer dat je eigen paard weg gaat Percy, maar als 'ie maar wat staat te niksen is het voor het paard en voor eigenaar ook niet leuk.

De Cantos heeft vandaag z'n eerste crosstraining gelopen. Hij deed het onwijs goed, stopte 1x voor een heksenoog waar allemaal kerstlampjes in zaten, maar verder deed hij alles zo :D https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 5317101332

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:32

Eigenlijk moesten wij vandaag met de trailer stro en hooi halen maar mijn man heeft maar even met de auto een baal stro gehaald. Auto kwam met de achterwielaandrijving nauwelijks terug het erf op. Met een grote veewagen zal het nog wel te doen zijn maar met zo'n kleintje of een trailer, echt niet. Wedstrijden genoeg.

Ik had er nog nooit van gehoord Mistid. Weet je ook waarom ze dat voeren?

Hij pakt goed aan op het filmpje, waar is dat?

Mijn paard verdient inderdaad beter. Eerst liep hij nog wel regelmatig aangespannen maar nu dat er ook niet meer van komt wordt het wel een ander verhaal. Hij houdt van aandacht. Probleem is dat hij de jongste niet meer is. Kerngezond, dat wel. Nog nooit één dag in zijn leven kreupel geweest maar hij valt een beetje tussen wal en schip. Ik heb er wedstrijden mee gereden en de meeste mensen die een Tinker willen zijn recreatieruiters. Daar is hij perfect geschikt voor maar hij staat wel meer aan de hulpen dan het gemiddelde recreatiepaard. Hij is wel gemakkelijker geworden maar een totale beginner kan er niets mee, daar is hij veel te gevoelig voor.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:53

Nikki: balen dat je er naast lag.
Bah wat naar van je instructrice zeg!

Percy: Gelukkig is de sneeuw aan ons voorbij gegaan zeg!
Wat een moeilijke beslissing om je paard weg te doen, hopelijk vind je een leuk nieuw huisje voor hem!

Mistid: Zou leuk zijn, ga ik jouw achterna met al je prijzen haha!
Ik zag het filmpje al op fb, super goed zeg voor de eerste keer!! Gaat die volgend voorjaar B of wat is de planning?

Ik heb vanochtend eindelijk weer gesprongen bij het onderlinge op de vereniging. Eerst rondje BB voor het vertrouwen gedaan en daarna rondje B. BB superfijn en foutloos, B vond ie opeens balken in de hoek eng, waardoor die daarvoor weg sprong..was in de wending naar 1 dus daar een volte gereden omdat ik zo scheef ervoor kwam. Daarna sprong die nog keer weg maar heb ik 'm wel gesprongen..verder foutloos. Trok wel iets minder aan dan eerste parcour maar ben heel tevreden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:17

Netjes Rianne! Hoop voor jou dat de sneeuw daar ook weg blijft. Hier is het inmiddels aangevroren en spekglad. Mijn man wilde maar weer met de auto een paar baaltjes halen maar onze hooi- en stroleverancier was zo lief om het hooi en stro met de trekker te komen brengen. Kunnen we weer even vooruit. Gelukkig staat Daimler bij Jan, die kan zo mooi doorgetraind worden. De anderen hebben even verplicht vakantie.

Morgen een eventingzadel passen. Die zijn bijna niet tweedehands te krijgen maar we vrezen dat hij niet past. Gelukkig hebben we een hele aardige zadelmaakster en die komt morgen kijken. Nu ze 1* wil gaan rijden is een eventingzadel toch wel fijn. Duimen dus maar.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:59

Percy op facebook heb je een groep "eventing sale"..daar zag ik laatst een heel mooi tweedehands eventingzadel voorbij komen voor een mooie prijs. Tis dat ik t nog niet nodig heb maar anders wist ik het wel! :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:59

__Rianne schreef:
Percy op facebook heb je een groep "eventing sale"..daar zag ik laatst een heel mooi tweedehands eventingzadel voorbij komen voor een mooie prijs. Tis dat ik t nog niet nodig heb maar anders wist ik het wel! :)

Ik denk dat dat nu juist het zadel is wat wij nu gaan passen. Ik heb het zadel daar inderdaad gevonden. Heel toevallig kwam dit meisje deze dagen naar Jan en kunnen wij het passen. Je bedoelt de Ainsley? Het is inderdaad een heel mooi zadel maar hij lijkt te krap op de schoft. De ellende met close contact is dat het foam gevulde zadels zijn waar je niets aan kan veranderen. Bij Just lijkt hij redelijk te liggen. Voor Free is hij te groot maar dat valt nog op te vangen met gelpad of bontje maar te krap is niet op te lossen en Daimler is natuurlijk nu nr. 1.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:11

@Mistid Kan wel maar weet alleen niet zo goed wie, moet iemand die hebben die bij mij komt en niet té duur is :P Heb wel eens les bij een stal verder op maar daar kan ik alleen meedoen als er iemand uitvalt in de vaste lessen dus even afwachten! Crosstraining ziet er goed uit +:)+

@Percy Wat fijn van je leverancier! Hopelijk vind je toch een passend baasje voor je tinker :(:)

@Rianne Netjes 2x foutloos, komt helemaal goed dus :)

Ik wilde vandaag wat sneeuwfoto's maken, maar Joya was iets te fris nu ze met dit weer heel de dag binnen staat dus ze sprong met 4 benen de lucht in en kon haar nog maar net houden :') Had der even buiten willen laten staan maar er stond geen stroom op de draden en ze ging zo rennen dat ik bang was dat ze de draad door zou gaan := Gelukkig 11 januari pas weer wedstrijd dus een beetje minder trainen is niet erg.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:22

Jaa die bedoel ik inderfaad Percy!!

Nikki tis wat met die frisse paarden. Die van mij komt elke dag buiten en isniet geschoren dus ik heb er niet zoveel last van gelukkig.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:55

Die van mij is ook niet geschoren gelukkig en krijgt verder genoeg beweging alleen vandaag was het echt te glad dus moest ze binnen blijven :P Gister heeft ze gewoon buiten gespeeld en heb ik Der gereden haha, blijft gewoon een jong paard met veel energie :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:17

Dat zadel ligt nu inderdaad bij ons thuis Rianne :D Maar het heeft een lastige pasvorm. Als ik naar de zadels van Jan kijk, die liggen op elk paard wel min of meer goed maar ja, die zijn nu even niet te betalen voor ons. Ik vertrouw op onze zadelmaakster/passer en als zij het niet vind passen is het heel erg jammer.

De drie die thuis staan zijn nogal voorzichtig. Doen geen gekke dingen. Free en Shetan staan liever binnen en Just vind het allemaal wel heel interessant. Ook de pony's blijven liever in de (schuil)stal. Zijn bepaald geen typische buitenpaarden ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:17

He Mirthe, kijk eens wat ik tegenkom :+
Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:59

haha gespot

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 06:26

Paardjes kunnen hier op het land als het vriest dus die stonden met de sneeuw lekker op de wei :). Nu staan ze weer gewoon van 9.00-17.00 in de paddocks met z'n allen. Ondanks dat heb ik steeds een heel vrolijk paard onder me hihi!
2 dagen geleden met de trailer op pad geweest en een lekkere bosrit gemaakt. Gaat ie in de galop bokken terwijl er naast ons wandelaars liepen, die mensen schrokken zich rot, ik moest keihard lachen }>
Leuke foto mirthe!

Wat is jullie budget voor een zadel percy? Zal m'n ogen eens open houden voor jullie.