[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:34

Marijke geen idee. Ik heb het wel vaker gehad bij de paarden die zich aan hadden getikt in de wei maar meestel trekt het na een tijdje (bijna) helemaal weg. Zou je er niet al te druk over maken.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:36

Marijke: ik heb geen ervaring met schiefels gelukkig. Maar wel fijn dat Zeus zijn been nu mooi dun is! Veel plezier vanavond met de truckers!
Joki: een dagje vrij doet meestal meer goed dan dat het kwaad doet.
Mootje: complimentjes zijn altijd leuk :D
Lielle: leuk combinatielijntje!
Sann: wat irritant dat What zich zo blijft misdragen.
Texelse: fijn dat je sopwerk overgenomen is door een van je dochters. Geniet van je vrije dag!
Shanouk: vorderd snel in het lopen met veel borden. Ik doe het je niet na!
Laura: Maat is een mooier paard om te zien, maar Het heeft ook veel (misschien wel meer) vermogen.
Corien: wat een pech! Beterschap met je knie en veel plezier vanavond!
Caro: ook veel plezier maandag!
Floor: is lekker aan het rijden.
Evony: jammer dat je je vader niet zover krijgt om in Neu Versen te gaan trainen.
Mendy: balen dat de merries hun dekens gesloopt hebben.
Mirthe: wordt misschien een collega van mij. Ik hoop dat je bent aangenomen!
Noor: fijn dat de verhuizing zo goed verliep!

Hier lijkt het beter te gaan met mijn nierbekkenontsteking. Eens kijken of ik vanmiddag even op Pancho kan hobbelen. Die mag toch nog niet veel na zijn laatste behandeling, dus dan kan ik ook niet te veel doen. Hopelijk trekt mijn rug het.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:40

EvelienH schreef:
Marijke geen idee. Ik heb het wel vaker gehad bij de paarden die zich aan hadden getikt in de wei maar meestel trekt het na een tijdje (bijna) helemaal weg. Zou je er niet al te druk over maken.

klopt die van mij heeft het ook, heeft er geen last van, is niet warm en trekt steeds iets meer weg.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:57

Corien dat lijkt mij wel irri dat je telkens moet wachten, wordt je zo ingepland? Chauffeur die bij ons gister de vracht bracht was bij ons dus om 7 uur en moest pas om 12 uur bij het volgende adres te zijn, die op een half uur rijden van ons lag.
Lau dat is wel lekker dat je eigen gevoel even bevestigd wordt over hetje!
Noor super dat de verhuizing goed verlopen is! Heerlijk dat ze nu lekker in het land lopen!
Sannn arm hondje. :(:) Zo'n operatie is idd erg duur. Mooie foto idd. Flexibel rechter voor been.
Caro he wat leuk dat je in Vinkega moet jureren. WElke klasse had je? Paard van ons doet ook mee volgens mij. :)
Dikke tafel Lielle! Jammer dat het filmpje niet gelukt is.
Texelse heerlijk een dagje niet schoonmaken!
MM een schiefel was er bij W gewoon ineens. Hij heeft aan beide voorbenen een schiefel. Nooit problemen mee verder, maar hij heeft ze in de hengstenwei opgelopen.

Nou hier verder wel rustig. Vriendje heeft zijn werkgever nu in Twente zitten. Dus zo schokkend was het verder niet. :o Hij houdt hetzelfde werk alleen dan in Twente. :)

Ga jullie ook nog even "vervelen" met foto's! :)
Een ree bij ons in de tuin. Nou ja tuin is het nog niet. Maar wel echt gaaf. Laatst waren er bij schemer ook eens 3 damherten aan het spelen voor het raam.
Afbeelding

Dit vond ik donderdagavond in de woonkamer. Hij was helaas al dood, door 1 van de poezen. Arm beestje.
Afbeelding
Afbeelding

En een springfoto met C. Niet heel goed gelukt, maar het geeft een idee. Als het een beetje lukt wil ik met haar Bathmen proberen te rijden!
Afbeelding

En knappe W op wedstrijd zondag.
Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:00

Ieuw een slang die wil ik echt niet in huis vinden.

Vrije dag heeft Ferrose van de week al een keer gehad en meestal is ze na een vrije dag niet fijner. Maar misschien ga ik vanavond even met haar door het dorp stappen. Dan doet ze toch iets en eigenlijk ook niets

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:20

leuke zo'n slang maar niet voor inhuis inderdaad..
ook niet buiten in de tuin ofzo..haha

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:02

Zo, ben weer terug van stal :) Nog een uurtje voor ik weer weg moet, dus zo maar even douchen en wat eten.

Fijn dat het iets beter lijkt te gaan Sussie!
Wauw, gave foto's Margriet! Ik zou me wel doodschrikken met een slang in de kamer!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:26

Ieuw, wat eng Margriet!
Drukke dag weer Snoek :)

Vanmorgen eerst even bij Nudine en KJ geweest. Die zoeken de andere paarden al mooi op (die komen er vandaag of morgen bij). Nudine durft alleen niet uit de badkuip te drinken :roll: Daar dus een beetje bijgestaan en met emmers water bezig geweest zodat ze zag wat het was. Uiteindelijk snuffelde ze er wel aan (om vervolgens hard weg te rennen), dus dat zal wel goedkomen!
Daarna schoongemaakt bij de vereniging en Jer een aai over zijn bol gegeven. Nu kokkerelen, dan hardlopen, eten met vriendinnnen hier thuis en vanavond een borrel doen! :wave:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:27

xxitsmexx schreef:
leuke zo'n slang maar niet voor inhuis inderdaad..
ook niet buiten in de tuin ofzo..haha

Ik wilde net zeggen! Ik hoef helemaal geen slang te zien hoor, brrrr...
Herten in de tuin is wel echt gaaf

Lielle, je filmcrue was zeker ook onder de indruk van de lijntjes? :)) Jammer dat de filmpjes niet gelukt zijn, maar ach, we krijgen vast nog wel ander gaaf beeldmatriaal van je te zien.

Noor fijn dat het goed gaat met de twee en dat water leert ze vanzelf wel lijkt me.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:31

Haha, die Nudine :D

Had een poosje geleden op Sporthorses een heel leuk paard gezien, maar was alleen een hoofdfoto. Altijd bij favorieten laten staan, nu kom ik hem ineens op de site van Lauw van Vliet tegen! Staat ie daar in training voor de keuring! Google ik verder, blijkt ie ook nog van een bokker te zijn. Lijkt me een erg leuk beestje, maar goed ben nog niet op zoek natuurlijk: http://www.lauwvanvliet.nl/tekoop.asp?cur_id=1&h_id=147

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:32

Gatver Margriet, gelukkig dat hij dood was toch!
Andere cc gangers succes!
Mooi dat ze het naar hun zin hebben daar Noor!
Leuk koppie heeft die Snoek! Je wilt graag wat kleiner paardje?

Ben ook weer terug van cc, toch maar wel gegaan. Springen liep gigantisch uit dus zat er al uur op. :oo Maar ging fijner dan maandag, foutloos en in de barrage 1 balk. Liet hem te lang worden. Doordat springen uitliep ook te laat bij de dressuur, moest dus gelijk de proef in. In 1e instantie snapte What het ook niet echt. :+ Allebei de proeven gingen wel hetzelfde, aanleuning had ik niet voldoende. Komt denk ik doordat hij best moe was en ik eerst gesprongen had. Vind andersom toch fijner. Had ik 177 en 191 punten. Dus Whatje is officieel L1 dressuur!
Misschien dat iemand hier het weet had als commentaar bij die van 177: Paard heeft te grote bewegingen, hoe bedoelen ze dat?
Hoe ruk het gisteren ging zo braaf was hij vandaag. Moet daar echt aan wennen die kuren...
Ga vanavond lekker met 2 vriendinnen uit Groningen eten. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:07

Andersom is inderdaad fijner, Sannnn! Gefeliciteerd met je wp en fijn dat het goed ging!
Snoek, ik ga je link even bekijken! Edit: leuk beessie!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:10

Sannnn schreef:
Misschien dat iemand hier het weet had als commentaar bij die van 177: Paard heeft te grote bewegingen, hoe bedoelen ze dat?

zouden ze vinden dat hij dan teveel uit elkaar loopt en niet aan elkaar stapt en draaft ?? bv al in de arbeidsstap TEveel overstappen, dan moet je hem daarin korter maken, want eigenlijk toon je dan steeds een middenstap teveel. Moeilijk zo'n commentaar: bij jou bedoelde diegene het in ieder geval negatief. Was de jury al weg dat je het niet meer kon vragen??

BY the way : 191 is supergoed, dus die vond dat blijkbaar niet.. ;) Zou me er dan vooralsnog niet te druk om maken, Als je dressuurles hebt komt het toch wel goed met jullie twee.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:10

Fijn dat ie vandaag beter ging Sannn! Gefeliciteerd met je winstpunten!
Ik hoef niet per se een klein paardje, maar hoger dat 1.70 hoeft voor mij ook niet. Tussen de 1.60 en 1.70 vind ik wel een mooi maatje :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:12

San: Mijn Great Pleasure beweegt uit zichzelf ook heel groot. Ik moet er dan opletten haar meer bij elkaar te rijden. Vooral ook in -overgangen bijv. stap-draf, dan gaat ze zo groot wegdraven dat ze het niet goed meer volhoudt. Netjes van je springen en je wp met dressuur :)

Ik heb vandaag ook cc gehad met allebei de paardjes. Vanmorgen eerst Roman, die was erg stout. Had in proef 1 nog wel een 8 voor halsstrekken, maar daarmee is het goede ook gelijk gezegd. Hij gaat nu op strafkamp. ~~}> Had 170 en 181 wat me dus nog meeviel.
Daarna met Draakje en die was heel lief <3 Eerste proefje was ze braaf, ging naar mijn gevoel al beter dan vorige week. Tweede proefje liep ze nog beter, ze begint steeds meer te ontspannen en wordt dan ook veel losser. Dit waren iig haar beste M proefjes tot nu toe. Nou toen kreeg ik de punten: 172 en 180 ^) Ik snap er dus echt niets meer van. Jury van de tweede proef heb ik best vaak en in vergelijking met wat ik normaal bij haar heb en hoe ik het nu vond gaan, had ik ongeveer 190 verwacht. Maar die eerste had ik ook zeker winst verwacht. Blegh, ik was zo blij met mijn proefjes (nog steeds wel hoor!) maar dit zorgt toch wel weer voor een nare nasmaak.

edit, punten bij gezet

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:34

Even een egopost vanuit de auto:

Was met Bam dubbel foutloos in eerste L parcours, tweede parcours M gestart en heel fijn rond, eerste winstpunt in de M is binnen!!

En dat met " het dressuurpaard dat nooit M zou springen!" :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:39

Netjes Evie :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:45

Gefeliciteerd EB
Toch gefeliciteerd met je wp Anthea, maar wel jammer dat de punten niet bij je gevoel klopte
San gefeliciteerd met je wps in springen en dressuur
Leuk paard om te zien snoek

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:59

Gefeliciteerd Evie! :D
Anthea, je moet echt een andere bijnaam voor Draakje verzinnen ;) En het blijft een jurysport hè....

Net een rondje hardgelopen, was best warm zeg!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:05

Ja ze heeft de bijnaam vergeven aan Roman :P Ik zal voor haar een nieuwe bedenken

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:34

Evie, netjes! Er stond een mooi parcours :)
Snoek, leuk aansprekend paard!
Sannn, misschien omdat hij idd overstapt in de arbeidsgangen?
Sussie, fijn dat de medicijnen zijn aangeslagen.
Margriet, echt leuk dat je zo midden in de natuur woont!
Anthea ging goed op cc.

Vanochtend eerst boodschappen voor morgen gedaan. Hele koelkast staat vol :D daarna auto helemaal schoongemaakt, met Nickeltje op cc geweest en daarna een inloopdouche en designradiator besteld O:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:43

Toe maar, Mootje. Maar een inloopdouche "besteld"?? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dan moet je toch je hele badkamer verbouwen?

Bij ons huis gaan eind volgende week de dakpannen erop! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:46

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:26

hey Eef bam : dan ben ju nu tripple M.... :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:49

Hai

Ik ben eindelijk thuis na een druk dagje. Alle mensen met winstpunten *\o/*

@ Margriet Ik heb B/L pony's springen gejureerd. Leuke foto's vooral van die ree.
@ Noor Nudine krijgt vanzelf dorst en als zij straks anderen eruit zien drinken komt het vanzelf. Huis schiet al lekker op :D
@ Mootje ook geld teveel??

Ik heb net een nieuwe tv gekocht. Mijn huidige spookt. Gaat aan/uit of geluid gaat harder of uit. Heel irritant. Ook zou mijn schutting deze week komen maar dat wordt even uitgesteld en bezorgd bij mijn ouders. Heg moet er nog uit getrokken worden en moet nog zo'n 18m kortwieken.
Net even de oude merrie gerden. eerst zonder Gio maar dat was geen succes dus die er maar weer bij gelaten. mijn schouders moeten nog langer mee en ze was zo erg aan het pullen :+ . Daarna andere merrie gelongeerd want kont niet rijden ivm een dikke laag nat zwart zand op haar rug geplakt. Morgen maar weer proberen :D