[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:07

@ Tientjeh 1 klasse lager met een goed verhaal daar doen ze vaak niet moeilijk over is mijn ervaring met de KNHS. Alle keren dat ik dispensatie heb aangevraagd is altijd gelukt. meestal zijn ze makkelijker met nieuwe combinaties
@ TG vind de catalogus nog een beetje tegenvallen. Heb 1 leuk outfit gezien. Misschien komt het dat ik nog geen zomervibe heb. heb net wel even een aantal dingen via de sale besteld online
@ rowo dat van anton had ik ook gehoord. erg jammer want dat was de enige crossinstructeur waar ik wel bij wilde blijven lessen mits het op redelijke afstand was. vond het een goede les van hem die ik had gevolgd.

Ik heb alleen de coupon voor westerbork klaar liggen voor 1 feb. Ik moet eerst even zorgen dat merrie weer in de voorruit zit want dan kan ik mijn licentie aanvragen voor duitsland daar begin ik in mei als het goed is

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:13

rowo schreef:
Ik vrees dat ze met dressuur wel lastig gaan doen Jantine. Maar hopelijk krijgen jullie het voor mekaar! En daarnaast, L2 kunnen ze zat :D Uk de dressuurcrack!!!!

Niet alleen met dressuur doen ze lastig.

Ik geloof dat de hele wereld terug geplaats kan worden, maar als ik vraag of ik terug mag naar het M, dan is het antwoord nee. Heb netjes uitgelegd dat mijn laatste Z wedstrijd met een valpartij is geëindigd, merrie er ruim een jaar, inmiddels 2 jaar, uit is geweest en ik 2 X Z heb gestart.

Om de een of andere ongefundeerde reden plaatsen ze me niet terug. Als ik een VW heb, dus vervoer stuur ik een aangetekende brief naar G. Naber en wil ik wel eens een duidelijke uitleg krijgen waarom niet. Ik heb in 2008 voor het laatst gestart, lijkt me toch wel reden genoeg om terugplaatsing te krijgen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:16

Lijkt me ook Roos!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:21

Zo ik ben ook weer boven water ;)
Heb net 10 pagina's bijgelezen dus kan niet overal uitgebreid op reageren, sorry.
Jantine, ik hou het ook even in de gaten wanneer ik iets hoor over een leuk paard voor Marielle. (mijn drie jarige is denk ik net wat te klein)
Prijzen voor paarden is idd erg verwarrend, wanneer ik naar een paard ga kijken geef ik ook liever minder dan meer uit. Maar als je reeel bekijkt wat een drie jarige al heeft gekost is het heel normaal dat ze daar 5 a 6000 voor vragen, en dan zijn alleen de kosten er nog maar uit, dan heb je helemaal geen winst!
Ik moet vandaag Chaam ook maar eens gaan opgeven, ik weet alleen nog steeds niet in welke klasses ik ze moet inschrijven.... Gelukkig wil ik geen B staren ;)

Toby was helaas wel de boosdoener van de verdwenen handschoenen.....Gelukkig zijn er al weer hele stukken uitgekomen, maar sinds gisteren braakt hij weer regelmatig, ik kijk het nog even aan anders moet ik maar weer naar de direnarts.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:22

gr_roos schreef:
rowo schreef:
Ik vrees dat ze met dressuur wel lastig gaan doen Jantine. Maar hopelijk krijgen jullie het voor mekaar! En daarnaast, L2 kunnen ze zat :D Uk de dressuurcrack!!!!

Niet alleen met dressuur doen ze lastig.

Ik geloof dat de hele wereld terug geplaats kan worden, maar als ik vraag of ik terug mag naar het M, dan is het antwoord nee. Heb netjes uitgelegd dat mijn laatste Z wedstrijd met een valpartij is geëindigd, merrie er ruim een jaar, inmiddels 2 jaar, uit is geweest en ik 2 X Z heb gestart.

Om de een of andere ongefundeerde reden plaatsen ze me niet terug. Als ik een VW heb, dus vervoer stuur ik een aangetekende brief naar G. Naber en wil ik wel eens een duidelijke uitleg krijgen waarom niet. Ik heb in 2008 voor het laatst gestart, lijkt me toch wel reden genoeg om terugplaatsing te krijgen.

Wanneer heb je voor het laaste terugplaatsing aangevraagd dan? Mijn ervaring is dat je dat nl echt alrijd krijgt! Gewoon nog een keer aanvragen!!!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:24

@ Billy: balen van Toby en je handschoenen!
@ Roos: lijkt me ook een goede aanpak.
@ Mandy: oh, dan is ie dus ook niet geheim! ;)

Net een "kick-ass" functioneringgesprek gehad :) Ze zijn nog steeds blij met me.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:29

Billy, ik heb het inmiddels 3 keer gevraagd. Alle 3 de keren werd de reden ongegrond verklaard.

Ik wacht nu wel tot ik weer kan starten en dan probeer ik het nog wel een keer. Volgens mij heb ik een * achter mijn naam staan of zo. Heb inmiddels iets teveel negatieve ervaringen met de KNHS

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:30

Billy, Ik heb wel eens uitgerekend dat wanneer ik een leuk veulen (op papier) bij ons in de opfok zou zetten, kan ik beter een 4 jarige voor 10.000 euro kopen....
Noor, Fijn dat je beoordeling goed is gegaan!
TG, Wat duurt dat lang zeg met die auto :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:32

Ik blijf dat echt heel raar vinden. Iedereen die ik ken die dispensatie aanvraagt, heeft het gekregen, waaronder gevallen die IMO daar helemaal niet voor in aanmerking hadden mogen komen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:38

Die ervaring heb ik dus ook Lielle en ik ga bij een volgende afwijzing zeker namen noemen en vragen waarom die het wel krijgen en ik niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:53

Ik vind het echt heel raar Roos.

Postbode kwam net langs. Moeders had via marktplaats een ongedragen lammy gekocht, maar hij paste haar niet. Mij wel :D Wat een heerlijke jas zeg.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 13:59

Goeiemiddag!
Wat gaan jullie snel zeg! Ik houd het echt niet meer bij :P
Ik heb gisteren weer voor het eerst op Vorstin gezetten. Viel niet tegen :) Vanmiddag rijd ik Vorstin en haar broertje weer.
Heb gisteren ook gezellig met een vriendin gekletst en een filmpje gekeken, was gezellig!

Ik heb ook gister pas mijn coupon voor Chaam verstuurd (B HC), dus zit er niet bij :\ Zit nu te twijfelen of ik me toch niet om laat zetten naar de L. Wil van tevoren nog ong. 3 crosstrainingen rijden en de oefencross in Baarle-Nassau.

@ Mootje & TG, ik ga zo bellen!
@ Mootje, fijn dat poown zo lekker liep :D
@ Noor, fijn dat je zo lekker gereden hebt! En ook balen van Chaam. Ik twijfel nu ook over L in Chaam. Daarvoor ga ik zowiezo naar BN. Maarja, ik wilde eigenlijk B HC..
@ Bianca, jeetje, hij springt nog wel precies zoals in het begin he. Lijkt me niet best voor zijn rug.
@ Sim, ik heb het eerste deel opgenomen!
@ Kim, lekker dat je fijn gereden hebt
@ Sannn, balen dat je nog zo'n last hebt van je hoofd :(:)
@ Vief, spannend dat je laarzen er zijn!!
@ Marjan, sterkte met je spierpijn
@ Benthe, balen dat je zo slecht geslapen hebt
@ Bv, jij was vroeg vanochtend!
@ Rowo, lekker dat je les fijn ging
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 04-01-11 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:04

hellow, ff doorgelezen, maar ga niet opsommen want dat heeft Snoekiej net gedaan ;) (waarvoor dank :P )
Ik zat om 8.15 ook al op't paard, daarna met die pony naar de DA geweest voor foto's/onderzoek, nog weinig verder gekomen dan 'lastig vast te stellen, hij is in elk geval niet helemaal 100% en in elk geval heel lastig..'
vermoedelijk.... het weekend (Zaterdag vrij komen/oefenen, en evt. vrijdagavond, en zondag voor groepen) hebben wij in Diepenheim oefencross in het weekend van 15/16 mei, 15/16 juli en 3/4 september...., Dus mocht bathmen nog iets willen met groepstraining billy ;) of de hoeve iets mandy :P dan kunnen jullie er vast iets rekening mee houden, moet nog ff wat overleggen met de parcoursbouwer en dan komt er ook de flyer, startlijsten, eventingsport.com etc.... waar we het bekendmaken en de regiotrainingen berichten erover..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:08

Dorien, helaas zijn de paarden inderdaad duur. Maar een paard wat er eentje is, die gemiddeld loopt, hoeft voor ons niet zoveel te kosten eigenlijk. Marielle heeft Viking verkocht voor een bedrag en dat heeft ze nu te besteden voor een ander paard. In mijn inzicht moet er toch wel geld achteraan, anders kon ook geen enkel ervaren paard van een jaar of 8 onder de 10.000 verkocht worden. En laten veel mensen dat nu eigenlijk niet te besteden hebben.

Overigens is dispensatie aanvragen bij mij ook nog altijd gelukt en doen ze er vaak niet moeilijk over. Daarom ben ik benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:11

Ik ben toen ook wezen kijken voor een paard van 12.5, die ik al naar de 9 had geluld, maar die 'mocht' ik niet kopen van mijn instructeur. Het geld had ik wel gehad, maar of ik het er voor over zou hebben gehad :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:23

@ gr roos voor welke disipline wil je dispensatie aanvragen? Ik weet dat met de cross zo was: als je 36 maanden niet was gestart dan kon je dispensatie aanvragen. ik was L+18 en had verzocht naar L+10. Kreeg brief dat men mij op l+0 wilde zetten. Is uiteindelijk nooit gebeurd maar had wel de brief. Paard was na 1 wedstrijd verkocht dus ben nooit bezig geweest. Met springen zullen zij moeilijker doen ivm flexibel starten.

Edit zie art 42 van het alg wedstrijdreglement

Artikel 42 - Dispensatie met betrekking tot klasse-indeling (startgerechtigdheid)
1. Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan drie jaar (36 maanden)
niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is,
bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om in een lagere
klasse ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel

Zit nu dat dispensatiegebeuren te lezen. Het wordt wel een stuk lastiger

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:26

Grrr ik sta ook al op de wachtlijst in Chaam (B HC) Had gehoopt op een aparte HC ring maar die komt er waarschijnlijk niet :(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:31

Jeetje wat een goede zeg met dat dispensatie aanvragen zeg!
Hoop dat het lukt jantien en roos!!

Billy hoop dat je hond alles uit poept of spuugt :(:)

Snoek mooie samenvating ;) bedankt :P
jeroen goed bezig zo vroeg!! wel balen dat die pony zo lastig is/blijft

Heb net heeeerlijk gehobbelt.. heb het licht weer gezien! :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:32

Shanouk heeft een hele mooie samenvatting gemaakt, waar ik me graag bij aansluit (ik ga alleen niet bellen). Fijn dat je met Vorstin lekker hebt kunnen rijden!

Tientjeh: wij weten er alles van dat de zoektocht naar een leuk paard voor een acceptabel bedrag er moeilijk is. Zowel toen we Vivre kochten, als toen we Weltsieger kochten hebben we heel wat paarden bekeken. Het valt ook op hoeveel verkopers niet eerlijk zijn over het paard dat ze te koop hebben staan. Flinke standafwijkingen waren geen uitzondering en dat werd niet van te voren verteld als mijn vader er naar vroeg aan de telefoon of het werd aangeduid als minimaal. Ook veel paarden die het geld waarvoor ze te koop stonden echt niet waard waren. Succes met de zoektocht!

Weule: dan zat je vroeg op het paard vanochtend! Lastig dat er bij de DA niets uit de onderzoeken kwam waar je iets mee kunt. We hebben zoiets ook ooit gehad met een pony van ons. Daarbij kwam er ook niets uit de onderzoeken. Maar bij het rijden was er wel te zien dat het na een tijdje niet lekker meer ging. Die begon goed, maar wilde niet meer lopen na even rijden en gaf ook pijn aan. Bij de kliniek dachten ze na alle onderzoeken eerst dat het aan de rijkunst lag, dus er een ruiter van daar opgezet. Maar daarbij deed hij het ook. Toen hebben we besloten om hem een paar maanden de wei in te gooien en sindsdien is er nooit meer wat aan de hand geweest. Onze conclusie was toen dat hij waarschijnlijk overbelast was geweest. De vorige eigenaren hadden hem een jaar jonger gemaakt op papier om hem op wedstrijd uit te kunnen brengen voor zijn derde jaar (kwamen we na de aankoop achter via de sportbond). Kan het bij jullie pony misschien ook overbelasting zijn?

Het aanpakken van Pancho gisteren lijkt geholpen te hebben. Vandaag kon hij bij mama ook gewoon voorwaarts lopen. Alleen probeerde hij nu via schrikreacties onder het werk uit te komen. Aan het einde van de middag ga ik nog even Vivre rijden. Zo eerst even stofzuigen boven.

Edit: over dispensatie aanvragen. Wij hebben met mama meegemaakt dat men erg willekeurig is met dispensatie verstrekken. Mama was meer als 20 jaar niet gestart, wel gejureerd. En men vond dat ze maar gewoon in de hoogste gemeenschappelijke klasse moest starten. Ze kreeg dus geen dispensatie. Met erbij: als jurylid zou u moeten weten dat dit oneerlijke concurrentie op zou leveren. Mijn moeder in het M2 laten starten was echt geen optie na 20 jaar geen wedstrijden te hebben gereden. Dus toen is ze nog maar een paar jaar niet op wedstrijd gegaan. Vorig jaar nog een keer dispensatie aangevraagd en toen mocht ze in 1 keer zelfs B starten als ze dat zou willen. Dat vonden wij dan weer een beetje te gek, dus het is L1 geworden. En dat was zeker de eerste wedstrijd moeilijk zat!
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 04-01-11 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:34

Sussie das wel lekker dat het heeft geholpen :) hebben ze af en toe ff nodig ~~}>

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:37

Standafwijkingen e.d. heb ik niet meegemaakt. Wel had ik alle paarden met een klassering gecheckt bij de KNHS, wat zomaar allemaal klopte. Een van de paarden waar ik zou wezen kijken, was voor enorm veel geld verkocht op een veulenveiling en stond nu voor een habbekrats te koop. Na dit de verkopers gemeld te hebben, hoefde ik ook niet meer langs te komen :+

Huidige paard was trouwens paard nr. 6 van de 7 waar ik ben wezen kijken.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:39

Corien: Pancho is zo'n slimmerik die weet bij wie het het kan maken. Dan gaat hij lopen huppelen en niet voorwaarts gaan op het been. Mama denkt dan dat zij wat fout doet en durft hem dan niet aan te pakken. Maar dat heeft hij af en toe wel nodig.

Mootje: dat zegt al genoeg, dat je niet meer hoeft te komen. Met dat paard zal wel wat mis geweest zijn gok ik zo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:42

Ja, blijkbaar stelde ik te 'slimme'' vragen :+
Sussie, Wat pancho bij jouw moeder doet, doet die van mij bij mij als ik niet consequent genoeg ben O:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:44

Pancho is een heel goed leerpaard. Doe jij niet het goede, dan doet hij het ook niet. En als je onzeker bent neemt hij je in de maling. Je leert er wel echt op rijden en dat is voor mijn moeder alleen maar fijn.

Mootje: ik denk alleen dat Corion wel iets heftiger huppelt als Pancho. Van Pancho val je namelijk niet zo snel af. Die wordt net een hobbelpaard.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:48

caro29 schreef:
@ gr roos voor welke disipline wil je dispensatie aanvragen? Ik weet dat met de cross zo was: als je 36 maanden niet was gestart dan kon je dispensatie aanvragen. ik was L+18 en had verzocht naar L+10. Kreeg brief dat men mij op l+0 wilde zetten. Is uiteindelijk nooit gebeurd maar had wel de brief. Paard was na 1 wedstrijd verkocht dus ben nooit bezig geweest. Met springen zullen zij moeilijker doen ivm flexibel starten.

Edit zie art 42 van het alg wedstrijdreglement

Artikel 42 - Dispensatie met betrekking tot klasse-indeling (startgerechtigdheid)
1. Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan drie jaar (36 maanden)
niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is,
bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om in een lagere
klasse ingeschaald te worden dan in de startgerechtigdheidstabel

Zit nu dat dispensatiegebeuren te lezen. Het wordt wel een stuk lastiger

Ik heb hattem 2008 voor het laatst gestart, dus aan die 36 maanden ga ik niet komen hoop ik. Hoop dat ik in juni weer kan starten.

Lielle, beantwoord vanavond je pb ;)