[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyntje

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:05

Oh jawel! Ben voor de job ook nog veel op de baan, dus echt bijzonder onhandig! Zal blij zijn als alles weer open is!
Goeie beslissing!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:37

Ik doe ook mee aan Gavere! :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:38

Evelyntje: heb na dat topic nog een aantal keer met de hartslagmeter getraind in galoptraining, telkens in blokjes van 3 minuten. Ik probeer dan een tempo te rijden zodat de hartslag rond de 185 zit. Momenteel even geen galoptraining, ik heb gelezen best 14 dagen voor de wedstrijd geen galoptraining, dus daar zitten we nu in.
Voor mij is het wel handig, ik had geen idee hoe snel (of traag) ik mijn galoptraining moest doen, en nu kan ik wel gerichter trainen. Ik hoop als we verhuizen een soort lange smalle waterstrook te kunnen aanleggen om draftraining in het water te doen als afwisseling op de galop, want zeker mijn merrietje die al peesblessure gehad heeft, ben ik toch wat bang om zo dikwijls puur galoptraining te doen.

Varekaj: ik herken wel jouw twijfel, ik ben in de cross ook veel zekerder dan in jumping, toch op M hoogte, wat stom is van mezelf maar ja... Ik merk wel naarmate het seizoen vordert, ik ook veel zekerder wordt.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 09:06

Ik herken het ook, het meer zeker zijn in de cross dan in de jumping! Daarom probeer ik het weekend dat ik geen cross heb een jumpingske kan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:12

Ik heb soms het idee dat vaste hindernissen inschatten makkelijker is. Bij balken kijk je er toch doorheen eigenlijk. Hoe meer routine Hoe beter, dat klopt. Ik heb alleen geen ambitie om dit jaar hoger te starten dan 70cm. Of heel mss 80 eind dit seizoen maar dan moet het echt vlot lopen.

Tegenwoordig ligt de baan overal open.in eigen dorp 2x, op weg naar school in sint Niklaas, bij stage, naar stal... geld over zeker van het strooizout :p

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:36

Tof om een keer te horen Antonius, interessant! Benieuwd of je het gevoel gaat krijgen een beter effect te hebben ook.

Succes aan alle starters dit weekend! Het weer ziet er toch beter uit dan vorig weekend ;)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:51

Hoe zou jij een waterstrook aanleggen Antonius?
Iemand was me vandaag aan het uitlachen dat ik een grote, ronde poel moet laten graven van zo'n 20cm diep met een zandhoopje in het midden. Dan kan ik op dat hoopje gaan staan en paard rondjes longeren in het water :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:56

Nog geen idee Varekaj, het is voorlopig nog maar een 'wild' idee, de uitvoering zal mijne man wel eens moeten bekijken.

Heel veel zin om te crossen dit weekend, beetje stress want mijn witte is zeer moeilijk de laatste tijd in haar dressuurwerk, moeilijk de rug loslaten en dan ontspant ze ook haar mond niet, dus hopelijk morgen met hangen en wurgen de proef door.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:59

Antonius, tga nie lukken vr te lezen, want uren van s. gaan veranderen.

Succes morgen!

Ik heb stress vr jumping hindernis 1. Ze hebben de jury kot er vlak naast gezet en ln paard kan daar spoken zien. Dusja zien of ik haar nr toe krijg zeker :+. Jammer genoeg morgen wel geen zonnetje van de partij :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:00

Succes morgen, als de dressuur niet goed is dan duim ik voor de springproef en de cross ;)

Heb donderdag klein ongelukje gehad met de auto (iemand wou mijn achterbumper een kusje geven), heb slecht geslapen door lage rugpijn maar overdag echter geen last van gehad. Even aankijken hoe de dressuurles morgen gaat.

Vanaf dinsdag geven ze wat meer lenteweer *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:05

Veel succes iedereen dit weekend! Ik duim dat er nergens spookjes zitten en alles vlotjes gaat verlopen!!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:43

Helene, zelf overtuigd zijn dat er geen spoken zitten dan! Succes!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:19

Grrr, deze ochtend toegekomen bij de paarden, heeft Koko een gezwel op zijn buik thv de singel. Veearts gelukkig in de buurt, moet van de singel komen... Niet erg, 5 dagen ontstekingsremmer, maar uiteraard ook enkele dagen niet rijden, geen Waregem voor hem.

Fiona heeft tegen alle verwachtingen in een hele goeie dressuurproef gelopen. Benieuwd naar de uitslag. Ben intussen al thuis, morgen om 12u20 springen.

PP hoe ging het bij jou?

Jumpingpiste is mooi zeg! En groot! Weet jij soms hoe die gedraineerd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:02

Ah da's balen van Koko! Heeft er huid knel gezeten of is het door het schuren van de singel gekomen? Ik zag vorige week de hindernissen al staan op de racebaan toen ik met Hanne mee was, zag er erg mooi uit! Dus alvast succes!

Icaro heeft de 2e les erop zitten met het appelbit en ik kan alleen maar dit zeggen: *\o/* In het begin een paar keer hoofd tussen de benen en maaien naar het bit bij licht contact, dus hij is er zich wel van bewust dat er een bit aanwezig is. Echter is hij er verder zo rustig mee dat ik echt duim dat we eindelijk de ideale combinatie hebben gevonden. Dan zal het inderdaad te druk geweest zijn in zijn mond met een dubbel- en enkelgebroken trens. Hij liep zo fijn, volgde de hand mooi, plooide mooi in hals en lichaam, zet ein-de-lijk goed onder met de achterhand, laat zich fijn schakelen en kon alles prima van achter naar voor laten afvloeien, amper spanning.

We leven op hoop...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:57

Eb en vloed dacht ik.

Oooch stoem!!! Ik had het gezien op de uitslag, je stond nP. Stom he, mr heb het al nog gehoord van singels.

Twas mij ook het dagje, Canch had koliek vanmorgen :s. Ze is 12 jaar en nog nooit koliek gehad! Mr bon,moest van veearts toch nr Bloso komen en tegen ik in Bloso was had ze al wat gelest en had ze al weer beetje eetlust. Kmoest van veerarts rijden, die had het idee dat da bij haar wil ging helpen. En idd, theeft goed geholpen. Ze was wel erg pittig, heb er nie veel aan kunnen rijden. Toch 49.7 gereden en foutloos gesprongen en voorlopig 5de. Ze lijkt eigenlijk wel weer de oude. Voelde mij er eerst nie geid bij da ik ging rijden mr veearts zei dak moest rijden en zie. En twas vnl gas en minder obstipatie.

Hoe waren je punten evelien dan?

Fijn zo dat het appelbitje goed ging +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:05

Eentje met een gezwel, een ander koliek, het mag ophouden of we kunnen weer een ziekenboeg starten :+ Mooie foto's ook PP!

Ja ben erg blij dat het zo goed ging. Met het maaien naar het bit in het begin geeft hij duidelijk aan dat hij last heeft van de druk in zijn mond, dus waarschijnlijk zijn gebroken bitten te onrustig en storend. Dit bit ligt denk ik minder op de tong en het kinriempje van de lage neusriem loopt er onderdoor en steunt vermoedelijk ook meer. Omdat hij rustiger is, ben ik ook rustiger met de hand en zo krijg je een cirkeltje.

Succes morgen, ze geven alvast beter weer voor vandaag!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:12

Is toch wat he die bitten! Jammer dat dat allemaal zoveel geld kost, ik zou ook meer willen experimenteren daarmee maar ja, heb nu al 10 bitten liggen, kan er toch moeilijk 50 hebben...
Wel goed als je nu zoveel verschil merkt Varekaj!

Mooie uitgangspositie PP! Hoe laat moet je crossen?

Geen idee van mijn dressuurpunten, heb niet gewacht op de uitslag, moest mijn andere merrie nog naar haar kraamstal brengen :) ze is al enkele dagen overtijd, was uitgeregend voor 1 april op 11,5 maand dracht, breng haar vandaag weg en de staleigenaresse vraagt of ik nog een maandje geduld ga hebben... Heeft volgens haar nog niets van uier... Hoop dat er toch wat schot in komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:30

Spijtig dat je er geen kookwekker naast kan zetten en dat ze bevallen als die afgaat. Of dat er zo'n aftelklok op hun buik staat zoals bij een oven :))

Ik heb er hier intussen ook al wel een aantal, als je graag een keer iets probeert? Soms vind ik een bit in een gratis weggeefhoek (zoals mijn pelham), sommige heb ik nieuw gekocht aan volle prijs (auw) en de 2 laatste heb ik op Equitana gekocht aan reductieprijs. Volgens mij is mijn baucher een mylerbit level 1, en die zijn meestal niet te vinden voor €25 :P Daar zijn grote beurzen zo handig voor, er is bijna altijd wel een stand met een heel rek bitten aan lagere prijzen dan in de ruiterzaak. Meestal merkloze bitten, maar daarom niet minder goed.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:03

Op de ongemakken na, klinkt t daar toch geslaagd in Waregem! Top!
Geniet van de cross morgen!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 23:02

Ik meld me ook voor de ziekenboeg! Vandaag op jumoing, blits fijn foutloos , haal cas van de trailer, dik been aan de binnenkant, niet mank maar wel gevoelig als je eraan komt... Ik vermoed een wondje dat ik gemist heb, dus even isobetadine en ontstekingsremmer gegeven. DA gebeld en moest het tegen dinsdag niet weg zijn even bellen.

Wat een goede uitslag zeg! Hopelijk kan je die morgen zo aanhouden!

Over bitten, zojn inderdaad duur maar als je in de dechatlon gaat kijken hangen ze voor veel minder, en super kwaliteit , natuurlijk hebben ze niet alles maar zeker het kijken waard. Moest laatst een bit hebben, had er 60 euro voor betaald, keek in de week op de site van de decatlone, exact hetzelfde bit voor 20/25€...

Ik wens jullie nog allemaal veel succes morgen! Ik duim !!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:31

Arme cas, het zit hem niet mee. Zijn koker helemaal ontstoken...

Hoe was het in Waregem?

vrolijk Pasen allemaal!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:56

Aach cas toch! Tis een teer manneke! Hopelijk is z'n been snel in orde!

Antonius heeft het super gedaan! Zo moet morgen haar podiumplaats verdedigen :D.

Ik vandaag gecrost al en ze ging super goed :D! Tussen hindernis 1 en twee trok ze wel weg mr keer ze de hindernis zag ging ze voor de hindernis ipv de weg richting van ;). En daarna ging ze gewoon super goed :D. Juist beetje rare sprong op ene waar ik mocht kiezen. Ze ging echt als een trein op en het einde heb ik moet inhouden :=. Was net nie tevroeg binnen :+. Kga met chrono moeten beginnen rijden :+. Ben uiteindelijk vierde geworden :D. Hopelijk blijft ze zo positief :D.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:28

Amai, cas is echt wel pechvogel van dienst!

Aan Koko zie je al niets meer... De zwelling is al volledig weggetrokken.

Fi vandaag zeer goed op jumping, enkel licht getikt op de laatste sprong, maar bleef gelukkig liggen. We stonden 3e na dress, ik veronderstel dat ik 3e gebleven ben, de 1e had in ieder foutloos gesprongen, de 2e weet ik niet. Morgen gaan we ervoor!

Proficiat PP! En dat voor je 1e nationaal, dat belooft voor de rest!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:36

Ohh wat goed van je 4dr plaats!

Hopelijk kan je je plek vasthouden tot morgen!!! Succes !

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:53

'k Ging normaal komen supporteren morgen, maar heb heel slecht nieuws gekregen vanavond. Dus zal niet kunnen kijken, veel succes alleszins, ik duim.

En PP heeft dat top gedaan. ;)