[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:36

Even een kort berichtje van mij. Welkom nieuwe meiden!
Ik ben enorm bezig met andere dingen momenteel, het is nu een jaar geleden dat ons zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. Dus even geen energie om elke keer te reageren, sorry!! Ik lees wel mee!

Met ed gaat het trouwens heel goed! Hij loopt perfect, nu nog conditie en spieren opbouwen en dan weer de ring in! :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:39

Ik vind de B in Alphen-Chaam best vriendelijk maar jij weet natuurlijk zelf het beste waar je paard aan toe is. Antwerpen is dan ook nog eens een heen en weer gereis alhoewel Utrecht natuurlijk ook niet naast de deur is. Zit je daar op kot?

Het is wel een beetje eigen schuld dat ze zo paardengek is Nikki, heb het haar met de paplepel ingegoten ;) Moet alleen zeggen dat ze dat fanatieke wedstrijden rijden niet van mij heeft. Ik vond het altijd wel leuk maar ik hoefde niet zo nodig naar de top. Was meer lang leve de lol. Mijn man is wel fanatiek. Als die iets doe gaat hij er helemaal voor. Hij is nu net weer begonnen met rijden en wil met Free een startkaart aanvragen. Nu nog op zoek naar een nieuw jasje en witte rijbroek want de oude passen niet meer en zijn eigenlijk ook gewoon spoorloos :o

Ik ben net flink onderuit gegaan. Achter de paddock van Just for you zit het kippenhok en ik moest de kipjes nog voeren. Dan stap ik altijd over de draad van de paddock maar met mijn slechte knie ben ik altijd bang dat het misgaat. En ja hoor, zak door knie, krijg daardoor been niet meer over draad en daar ging ik met een stuk van de omheining. Recht voor de neus van Just die altijd naar me toekomt. Als er iemand van zijn rug valt is dat voor hem normaal maar iemand die voor zijn neus gaat liggen was wat vreemd dus hij schiet naar achteren. Helaas nam hij daarmee een ander stuk van de omheining mee die al los lag en bleef er een prikpaal in zijn staart hangen. Daar ging hij rennen en slaan naar die paal. Zag alle slechte scenario's al voorbij komen maar Just is een stoer eventingpaard to be en die vond het na twee rondjes wel welletjes. Hij ging eens op zijn gemak het, ook, gevallen kippenvoer oppeuzelen. Ondertussen kon ik hem bevrijden van het prikpaaltje. Hoop alleen niet dat hij morgen gaat kukelen.

Sterkte Madelein, lees het nu net. Wel heel fijn dat het goed met Ed gaat maar het zal nu wel extra zwaar zijn.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:54

sterkte madelein, lijkt me heel erg moeilijk! Denk niet dat iemand je hier raar aankijkt als je even niet zoveel zegt hoor Y;(

@percy Ja ik ga elk jaar kijken in Chaam maar weet niet zo goed hoe het niveau in de B is, vandaar dat ik het vraag :P Heb vorig jaar Etten-leur gereden en vond die zeer goed te doen, is dit qua niveau een beetje vergelijkbaar? Ik zit inderdaad op kot, want anders is het niet te doen heel de tijd op en neer :)

Mijn moeder en zus hebben ook wel paardgereden maar geen van beiden veel wedstrijden ofzo dus weet niet goed waar ik dat van heb haha :o (zus is van mn vorige paard 2x afgevallen en is er na 2x proberen dus niet meer op gegaan :+ )
Oei balen zeg, beterschap!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:57

Ik heb ook even de puf niet om te reageren. Wordt me allemaal wat teveel op het moment... mijn oma is ook nog eens opgenomen in het ziekenhuis zondag.

Wilde Madelein in ieder geval wel even een dikke knuffel geven! :(:)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:03

Rianne wat krijgen jullie ook een hoop ellende voor jullie kiezen!
Madelein knuffel! Gelukkig gaat Ed wel weer goed.
Percy ojee! Het is met die nattigheid natuurlijk ook extra glad! Gelukkig bleef just koel in de kop! Kippenvoer (zulke granenmix) voeren een hoop paardeneigenaren ook dus dat kukelen valt vast mee :P

Gisteren de Cantos weer voor het eerst gereden na z'n tandartsbezoek. Stuk gemakkelijker in de mond. Nu even doorprutsen en dan volgende week zaterdag crosstraining (als ik het aandurf :P )

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:10

Jij ook een dikke knuffel Rianne, dat kan jij ook wel gebruiken :(:) Vroeg me al af hoe het bij jou gaat. Wat rot dat je oma nu ook nog eens in het ziekenhuis ligt.

Wat jij van Chaam vindt weet ik natuurlijk niet. Heb daar nog niet zoveel gezien maar de cross die we toen gelopen hebben (en niet gereden door de sneeuw) was wel vriendelijk.

Fijn dat het zoveel verschil maakt met Cantos. Tuurlijk durf jij dat aan :D

Er ligt nog een restje dus dat kan ik hem dan laten opsmikkelen zonder gekukel? :P Het is inderdaad wat modderig daar. Just is echt een super coole kikker. Of je nu een afdekzeil op hem gooit of met rare attributen komt, hij verblikt of verbloosd niet. Dat was vandaag mijn redding want daar sta je dan in je eentje. Hopen dat hij straks even dapper door de cross gaat lopen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:21

Het ging best goed maar nu met oma erbij.. en papa is vandaag jarig, maar precies een jaar geleden is opa overleden..morgen weer een rotdag..en dan ook nog de feestdagen waar je maar gezellig moet doen. Zie er erg tegenop heb me voor morgen ook ziek gemeld op school. Hebben een kerstontbijt, maar ben niet in de stemming om gezellig te doen terwijl ik me zo rot voel. Gelukkig heeft iedereen er begrip voor.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:43

Misschien dubbel maar wel heel erg gefeliciteerd met de verjaardag van je papa. Hoop dat je nog meer verjaardagen met hem mag vieren. Heel veel sterkte, snap goed dat je even niet gezellig kan doen op school.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:00

Jullie gaan hard

Dank voor alle knuffels. Het gaat op zich best goed, maar vorige maand weer een miskraam gehad, na onze eerste vruchtbaarheidsbehandeling. Dat gaat dan toch niet in de koude kleren zitten zeg maar. Inmiddels is het vertrouwen dat er ooit een kindje bij ons mag komen tot het nulpunt gedaald.
Merk dat ik niet zoveel energie heb om veel dingen te doen, dus hier mee kletsen schiet er dan een beetje bij in.
Maar ed blijft een heerlijk dier, en die brengt me iedere dag weer veel geluk. Wordt nu alleen wel weer tijd dat we weer leuke dingen kunnen gaan doen samen want heb de bak thuis nu echt wel weer gezien!! Januari hoop ik weer een dressuur proefje te kunnen starten.

Doe je voorzichtig met jezelf percy!! Engerd!! Haha je omschrijft het wel grappig :D

@rianne: sorry meis, door mijn eigen ellende ben ik helemaal vergeten te vragen hoe met jou gaat! Wil je me anders via pb of fb laten weten hoe het gaat? Hele dikke knuf!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:11

Komt wel goed met mij Madelein, krakende wagens...... ;)

Wat erg om te lezen dat je een miskraam hebt gehad. Weet zeker dat jullie fantastische ouders gaan worden en jullie echt wel een kindje mogen gaan verwelkomen. Het is niet voor iedereen maar zo vanzelfsprekend meteen goed.

Fijn dat je Ed hebt en het nu goed met hem gaat. Geniet van hem en ik hoop jullie nog eens tegen te komen!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:15

Rianne, Sanne en Percy :(:) :(:) :(:)

Volgens mij is Chaam pittiger dan Etten-Leur, maar kan ook zo lijken omdat het eerste weer is.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:33

kyrke: nette punten *\o/*

Volgens mij mag je pas L cross als je in combinatie L springen bent toch. Behalve als je jezelf genoeg hebt bewezen in het springen/ cross mag je anders direct hoger. maar pin me er niet op vast.

marloes: heeft mooi de beentjes hoog :D

aah en zie dat het is vraagstuk is opgelost!

sterkte madeleine, snap dat je dan met iets belangrijkers bezig bent.

We hebben gister een bouwvergadering gehad. we gaan thuis verbouwen! Heb er super veel zin in.
Er komen nieuwe stallen, nieuwe mestplaats de andere stallen worden aangepakt en de zadelkamer veranderd. ben benieuwd. Met de paardjes gaat het goed allemaal lopen lekker hun rondje.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:44

Ooh Madelein wat verschrikkelijk! ;( knuffel!
Klinkt goed lrm!

Net met Challenge gesprongen, in het L foutloos en 4e (gelijk op tijd zonder mogelijkheden om ergens binnendoor of een galopsprong minder te rijden), hadden nog een hele ruime bocht omdat hij bang was voor een mannetje met een hark.
In het M een foutje op de laatste, liet hem net te veel lopen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:12

Dat klinkt goed Irm. Hoeveel stallen hebben jullie?

Als je L springen bent mag je met dat paard in elk geval L cross starten. Als je zelf al eens M bent geweest mag je ieder paard direct in het L starten.

Chaam is 22 en 29 maart. 22e is in elk geval het M. Volgens Jan is Chaam een vriendelijke cross. [naam] wil daar Just misschien voor het eerst gaan starten maar dan in de B. Als het goed is zit Minderhout dit jaar voor Chaam en dat hopen we heel erg want dan kan ze daar hopelijk haar laatste punten voor het Z halen en in Chaam dan eventueel Z gaan starten. Voor Portugal is het dan te laat maar ze wil wel twee 1* observatie wedstrijden rijden. Alles moet dan wel gezond blijven.

Daimler is in elk geval weer helemaal rad. Die gaat vanavond nog niet mee maar vanaf maandag kan ze hem weer gewoon gaan oppakken. Joost mag weten wat hij nou had. Waarschijnlijk toch gewoon verstapt.

Heb zelf denk ik mijn nek verrekt met het vallen want die doet heel erg pijn.

Zijn er serieus mensen die paarden kippenvoer voeren? Mijn kippenvoer is volgens mij duurder dan het paardenvoer dus daar hoeven ze het niet voor te doen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:41

Kent iemand van jullie de cross in Winterswijk?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:06

Die zag ik er ook tussenstaan op de kalender kyrkelover! Vroeg het mij ook al af want weet niet beter dan dat er enkel oefencrossen worden georganiseerd in winterswijk.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:10

staan wel meer nieuwe bij of oude weer op (die er vanaf waren), voor mij 3 :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:12

Meende zojuist ergens gelezen te hebben dat het een nieuwe is.
Wil daar graag denk ik BB of B gaan starten.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:36

Madelein: Heel veel sterkte
Rianne: Wat vervelend dat het allemaal nog niet zo lekker loopt. Mocht je je verhaal kwijt willen, mijn pb box staat open.
lrm: haha ja leuk he, ze springt hoog genoeg :P Wat gaaf dat jullie gaan verbouwen.
Mistid: Lekker bezig!
Percy: Jij zit ook in de lappenmand zeg, sterkte. En serieus kippenvoer? heb ik nog nooit van gehoord dat mensen dat aan paarden voeren.

Winterswijk wordt georganiseerd door mijn vereniging, ik doe zelf het secretariaat :P
Is inderdaad dit jaar voor het eerst.
Wordt ook niet op het terrein gehouden waar de oefencrossen van H.ilde zijn, maar rondom de manege van onze rijvereniging.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:49

@Rianne sterkte! Dat is nooit leuk natuurlijk.. :n Hopelijk knapt ze nog een beetje op :(:)
@mistid Fijn dat de tandarts geholpen heeft :D En fijn dat je rondjes lekker gingen!
@madelein Wat naar zeg.. Hopelijk lukt het toch ooit nog, wens het je van harte toe! Maar wel fijn dat je nog lekker met je paardje kan rijden :)
@irm Fijn hoor lekker alles nieuw :D Zou het toch ook wel fijn vinden mn paard aan huis, maar pensionstal is ook wel gezellig :o
@percy Klinkt goed zeg, hopelijk gaat het allemaal lukken bij Caressa :) Beterschap nog met je net maar leuk dat ik je vanochtend tegen kwam in Hulten :P

Vanochtend voor het eerst op springwedstrijd geweest met Joya, had me eigenlijk ingeschreven voor 2x BB maar het eerste rondje ging (op 1 weigering na) wel lekker dus maar gelijk een rondje B gedaan! Helaas 2 balkjes omdat het tempo iets te hoog lag en we soms niet helemaal lekker uit kwamen, maar ik ben zeer tevreden want zovaak hebben we nog niet geoefend op de 1 m :j

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:08

Hey meiden,
Even een relaxte zondag dus weer tijd om wat te schrijven.
Heb weer heerlijk getraind met ed. We zijn voorzichtig aan het trainen om eind januari weer de L1 te gaan starten. Heb vrijdag les gehad en mijn instructeur vond hem flink verbeterd, dus mag eigenlijk alles weer doen. Alleen het springen wachten we nog even mee tot zijn achterbeen nog sterker is.
Helaas werkt het weer niet echt mee. Vandaag voor het eerst in 2 weken weer in de bak kunnen rijden, en de voorspellingen zijn slecht voor komende week. Gelukkig hebben we een overdekte longeercirkel waar je ook kan rijden, maar is minder lekker dan de bak.

Ik ben trouwens bang dat wij niet veel zullen crossen komend seizoen. Ik wil geen ijzers meer onder bij ed dus wordt moeilijk denk ik om goede crossen te vinden met een beetje bodem.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:15

Was zeker leuk om elkaar eens te zien Nikki! Leuk paard heb je.

[naam] had ook rondje BB en B gedaan met Just die om de een of andere reden op de startlijst stond met als vader de papa van Daimler :? BB ging goed met een pechbalkje op de laatste hindernis maar het tweede rondje was Just wat moe. Hij sprong er een balk af, zijn fout (aldus Jan) en in voor de dubbel kreeg ze hem niet goed gesloten waardoor ze verkeerd uitkwam. Bij de tweede zat het helemaal fout dus het leek of Just ging stoppen maar die ondernam toch nog een dappere poging en kiepte de hele hindernis om :+ [naam] heeft hem even in stap gezet en beloond en lief toegesproken omdat ze dacht dat hij wel geschrokken zou zijn maar daarna sprong hij eigenlijk heel netjes rond. [naam] is daar nog want die is Jan helpen met zijn paarden. Wij zijn met Just naar huis gegaan. Hij is best rustig op de trailer maar hij blijft maar wiebelen waardoor alles wiebelt.

Heb Kim nog even gesproken (van het oefenterrein in Zundert) en die willen 22 of 23 februari weer een crosstraining gaan doen met Jan.

Weet iemand iets over een nieuwe cross in Zeeland die nog voor Alphen Chaam zou zijn? Jan had het daarover.

Hee Madelein, wat fijn dat het zo gaat met Ed maar waarom wil je hem niet meer op ijzers hebben? Is dat i.v.m. het zichzelf beschadigen? Je zou hoefschoenen kunnen proberen maar ik hoor daar niet zulke hele goede verhalen over.

Ik smeer mijn nek nu steeds in met capsicum creme, lekker heet maar dat helpt wel goed.

Gisteren zijn we trouwens naar Warhorse geweest, is echt een aanrader!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:40

Percy schreef:
Was zeker leuk om elkaar eens te zien Nikki! Leuk paard heb je.

Caressa had ook rondje BB en B gedaan met Just die om de een of andere reden op de startlijst stond met als vader de papa van Daimler :? BB ging goed met een pechbalkje op de laatste hindernis maar het tweede rondje was Just wat moe. Hij sprong er een balk af, zijn fout (aldus Jan) en in voor de dubbel kreeg ze hem niet goed gesloten waardoor ze verkeerd uitkwam. Bij de tweede zat het helemaal fout dus het leek of Just ging stoppen maar die ondernam toch nog een dappere poging en kiepte de hele hindernis om :+ Caressa heeft hem even in stap gezet en beloond en lief toegesproken omdat ze dacht dat hij wel geschrokken zou zijn maar daarna sprong hij eigenlijk heel netjes rond. Caressa is daar nog want die is Jan helpen met zijn paarden. Wij zijn met Just naar huis gegaan. Hij is best rustig op de trailer maar hij blijft maar wiebelen waardoor alles wiebelt.

Heb Kim nog even gesproken (van het oefenterrein in Zundert) en die willen 22 of 23 februari weer een crosstraining gaan doen met Jan.

Weet iemand iets over een nieuwe cross in Zeeland die nog voor Alphen Chaam zou zijn? Jan had het daarover.

Hee Madelein, wat fijn dat het zo gaat met Ed maar waarom wil je hem niet meer op ijzers hebben? Is dat i.v.m. het zichzelf beschadigen? Je zou hoefschoenen kunnen proberen maar ik hoor daar niet zulke hele goede verhalen over.

Ik smeer mijn nek nu steeds in met capsicum creme, lekker heet maar dat helpt wel goed.

Gisteren zijn we trouwens naar Warhorse geweest, is echt een aanrader!

Jammer van de balkjes, maar verder zag het er inderdaad prima uit :) Dankjewel trouwens!
Fijn dat je de datum voor Zundert even doorgeeft dan hou ik die even vrij haha :o
Die in Zeeland zit ik helaas met examens anders was ik ook graag gegaan :P

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:44

Zie wel net dat 21 februari een indoor oefencross is in Zeeland dus moet even een keuze gaan maken :P Maar wat extra tips is natuurlijk wel fijn en Zundert is iets dichter bij :Y)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:21

Jammer van de balkjes percy maar toch mooi voor een van de eerste keren toch? Hoe vaak heeft ze hem nu gestart?

Ik wil het niet meer vanwege het beschadigen ja. Hoefschoenen vind ik geen optie, levensgevaarlijk. Hij moet het op blote voeten doen ;). Als ik dan niet meer kan crossen dan is dat zo, dan hou ik het bij het springen. Ik wil niet het risico lopen dat hij de volgende keer blijvend beschadigd is. We hebben nog nooit zoveel blessures met hem gehad als in de periode dat hij ijzers onder had.

@nikki: jij komt ook uit België als ik het zo lees?