[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:40

Evony balen van je bril en vooral je jas
Texelse fijn dat de Houston het zo goed doet

Ik vind dressuur ook alleen leuk als ik er voldoende afwisseling naast heb.

Mijn bit was nog niet aangekomen. Ik baal er een beetje van, beloof het me dan niet. Nu komt hij vrijdag maar dan ga ik hem mooi niet ophalen want ik kan hem toch niet voor maandag testen en als ik hem dan vrijdag haal zal dat me vast een paar testdagen kosten

Evony

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:41

Het was een jas van een vriendinnetje, en die bril was even duur was dus voor ons alle 2 behoorlijk klote!
Zal ik doen nina haha! Al bel ik je de volgende keer eerder kan je gezellig mee feesten ;)

Ik heb ook met 50 km per uur naar huis gereden, neus tegen het glas en groot licht aan haha.
Kwam gelukkig geen tegen liggers tegen haha!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:47

Tody, dat snap ik! Ik voel me zonder lenzen echt een blinde haha. Heb die dingen altijd in anders zie ik echt niets.

Jeeeeej wat wordt je lui van dit weer. Ga zo de dvd van de trainingseminar maar weer eens kijken denk ik. :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:50

ik heb met een gewone bril gecrosst en ik kon ook prima er mee afvallen :+
Maar ben wel blij met mijn lenzen (ook met cilinder). Met bril heb ik het idee dat mensen me niet voor vol aan kijken

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:00

Ik heb gelukkig geen bril/lenzen nodig.

Hier lijkt het al wat minder te waaien gelukkig. Het is wel de hele dag droog gebleven bij mijn weten.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:03

bvw schreef:
Met bril heb ik het idee dat mensen me niet voor vol aan kijken

hoebedoel je dat ?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:11

Ik vind die bril in de auto ook echt verschrikkelijk, voel me net zo'n strenge schooljuf -O- Ik krijg al vaak te horen :"je mag wel lachen hoor !!" dus ik heb al een beetje norse uitdrukking van mijzelf blijkbaar maar zo voel ik dat op dat moment helemaal niet, dat is wel eens vervelend.
Ik vond wat ik had al veel klinken omdat ik dus weer 0.25 achteruit gegaan ben in een jaar tijd, maar als ik lees -2,5 en -10 dan kan ik dus nog ff....wat hopelijk niet gebeurt maar ja...dat heb je niet in de hand. Ik ga het met de lenzen gewoon proberen en als ik idd wel last heb van stof ed dan zou een sportbril het overwegen waard zijn alhoewel ik het wel een eng idee blijf vinden dat je glas bij je ogen hebt.....

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:13

ik werd met mijn andere bril, die dus gejat is, altijd een sexy directie secretaresse genoemd :')
Ik kan gewoon geen lenzen in en vind dat wel heel jammer moet ik zeggen, bril vind ik over het algemeen gewoon lastig en draag hem dan ook niet buiten het auto rijden, springen/crossen (goh kon opeens afstanden zien :D) en college.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:14

Bij een sportbril zullen ook wel onbreekbare glazen horen denk ik zo?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:17

heel eerlijk ik zou het niet weten :Y)
Ik heb gewoon standaard glazen er in en was in totaal 100 euro kwijt.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:24

bvw schreef:
Maar ben wel blij met mijn lenzen (ook met cilinder). Met bril heb ik het idee dat mensen me niet voor vol aan kijken

Altijd handig van die ervaringsdeskundigen :P (qua vallen).
En qua dat voor vol aanzien: Toen ik op mijn 16e lenzen kreeg, werd ik opeens heel anders behandeld door de jongens in de klas. Daarvoor was ik zo'n beetje de dorpsgek van de klas }:0 , maar toen ik m'n brillenfiets kwijt was, werd er opeens veel leuker met me omgegaan. Herinner me dat ik dat best schokkend vond.
Ik weet niet hoe het werkt bij volwassenen.

Evony: dat is echt %^$%^#$%^&^ van die jas en de bril. :(

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:47

Brillen! Ik ga binnenkort met een vriendin naar zo'n laserkliniek, eens kijken of ze er nog wat aan kunnen verbeteren. Zij zegt van wel, ik denk van niet (met -6, -8 en +2.75 en +3; en een gedraaide cillinderstand).
Ga volgende week wel even naar de DA, daar kunnen ze een exacte kopie maken van je eigen glazen, toch maar een reservebril erbij. Als zonnebril heb ik een overzetbril, en die bevalt meer dan uitstekend.

Heb net (helaas) 2.5 uur op de bank liggen slapen, ga eens wat doen.
Heb trouwens nog een heule mooi vaas voor Noor gescoord (op feesboek). Vraag ik: kunnen ze ook buiten? Want dan wil ik er nog wel eentje. Nou mevrouw het is natuurmateriaal. Ja maar kunnen ze buiten. Eh eh, ik geef er geen garantie op. L*l, zeg dan gewoon, nee zou ik niet doen. Dan maar eentje voor binnen.
Maar zonder vooroordeel: hullie huis wordt echt heel mooi.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:53

_Sim_ schreef:
Bij een sportbril zullen ook wel onbreekbare glazen horen denk ik zo?

dat weet ik dus niet, je zou het wel denken, maar ook hard plastic kan breken. Vind het idee dat het bij je oog zit dan niet zo denderend.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:57

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:59

Hier geen lenzen, alleen een brilletje die mijn - 0,5 kan herstellen als ik hoofdpijn heb. Ik krijg dan juist altijd te horen dat het me zo leuk staat!

Vandaag voor het eerst met de Myler gereden. Kan hem helaas niet uittesten, het is meteen kopen bij de divoza. Beetje jammer bij een bit van € 110,- maar goed. Ik voelde eigenlijk geen verschil, ze was nog steeds drammerig en tegen de hand. We proberen het wel een paar dagen. Morgen iig een dressuurlesje, kijken of dat gaat helpen.

Volgende week weer naar Rob. Vreselijk veel zin in!

Edit; ook nog een vreselijk stomme actie uitgehaald. Gisteravond een dressuurzadel gekocht via marktplaats. Het was laat, ding was niet heel duur, zaten nieuwe stoten op en paste niet op paard van meiske die hem te koop had gezet. Niet helemaal na gekeken, maar in de auto gegooid. Leg ik hem vandaag op O, is de boom gewoon gebroken! Heb haar al gemaild dat ik het ding vanavond graag terug kom brengen, maar daar natuurlijk geen reactie op gekregen. Zo stom van me dat ik hem gisteravond niet even helemaal nagelopen ben!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:03

bvw schreef:

en mij zag je niet zondag in Diepenheim, (ik maakte een opmerking over de kleur-samenstelling van je paard :P )
en toen ik 1 minuut later even wilde kletsen was ik je kwijt geraakt....

ik heb geen bril, dus kan er niet over meepraten.

Verder heel druk geweest (vooral met kijken en kletsen en bier drinken) met de cross in Diepenheim, maandags wel de hele dag geholpen met opruimen.

@ Evony: balen dat je bril gejat is (en je jas!!)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:46

KRIS @ je weet waar ze woont toch ?? gewoon terug gaan...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:03

Dat ga ik ook zeer zeker doen!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:47

Balen van zowel het bitje als het zadel. Ik zou ook terug gaan naar de verkoopster!

Myler bitje vind ik ook nog wel interessant om te proberen. Ook voor het springen en crossen. Pelham breekt Uk op af, dat werkt TE scherp in voor hem. En kneveltrens of gewoon trensje doet te weinig, waardoor het allemaal nogal een onbeholpen bedoening word en we al een raket door de bak gaan.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:51

Tientjeh, als het voor mij niet werkt mag je deze wel van me proberen hoor! Nooit aan pessoa bitje gedacht voor Uk trouwens?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:55

Pessoa heb ik ook al te geprobeerd, maar daar knapt hij ook op af. Die hefboomwerking reageert hij echt te heftig op. Pessoa liep hij met zn kin op de borst zodra ik een ophouding maakte, daarna pelham geprobeerd, zodat hij niet zo zou duiken, maar ook dat was geen succes.

Hij is wat dat betreft heel lastig met bitten. Kan rustig zeggen dat ik heel veel geprobeerd heb, maar niets waar ik nu helemaal tevreden over ben. Ook heeft hij gauw zijn mondhoeken kapot, dus het moet ook niet schuren e.d.

Pff soms....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:56

En de Yankee-trens Tientjeh?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:57

Ook al geprobeerd Sim, maar daar kreeg hij weer kapotte mondhoeken van. Heb er meerdere van geprobeerd. Misschien omdat het een watertrens is?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:59

Dat zou kunnen inderdaad.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:00

Maar fijn dat jullie meedenken!