[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:26

Gister had ik clubles in de stromende regen. Zelf heb ik daar niet zo'n moeite mee, Avi wel wat meer :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:27

Mijn paard keek zondag bij de crosstraining ook heel beteuterd _O- Toen ik er eenmaal opzit, had hij er geen erg meer in!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:45

Ben weer terug uit het bos. Wat een drukte zeg! Militairen, hele schoolklassen en nog een boel mensen met hond. Tel daar een angstig paard bij op (vanwege de harde wind) en je draait heel wat pirouettjes. Pancho was vermoeiend vandaag. Er waren overal in het bos ook nog dixitoiletten geplaatst die meneer erg eng vond. Kreeg hem er niet in zijn vooruit langs, dus dan maar in zijn achteruit. Langs alle andere enge dingen gingen we in passage. Ach hij heeft weer eens wat anders gedaan als rondjes in de bak. Door het water ging hij dan weer zonder aarzelen, zowel in stap als in draf.

Kim: ik ben 1.83m met vooral lange benen en ik rij op een KN springzadel. Hiervoor een stubben siegfried. Mijn zusje is ook lang en die rijdt Vivre op een BR jos lansink special springzadel.
Rowo en Mootje: Weltsieger haat regenen (die denkt echt dat hij smelt), de andere drie trekken zich er niets van aan. Kleintje is slim die parkeert zichzelf in de wei gewoon half onder Weltsieger, wordt hij niet nat.

Hier is het nog steeds droog, maar het wordt wel heel donker nu.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:55

hier begint het nu ook te regenen, de bak is hier wel helemaal droog maar ik heb vanavond springles. Lekker droog in de manege ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:43

Jer is op zich ook niet zo'n zeur met regen en ik ook niet. Maar liever droog natuurlijk ;) En de bak begint er ook wel onder te lijden inmiddels!! Denk dat ik binnenkort ook weer gebruik ga maken van de binnenbak bij de vereniging. Gelukkig kan ik in mijn eentje op pad met Jer (en Nudine ook wel).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:55

ik kan ook alleen op pad, is echt ideaal :D
Bedenk me alleen dat ik straks nog les moet geven en dat is niet overdekt...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:01

bvw hopelijk wordt je niet zo nat als ik gisteravond!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:20

Ik duim ook voor je dat het droog blijft :)

Had weer de bak voor me alleen, word hier nog goed in *D Woll wilde rechts echt niet loslaten.. Na een kwartier was ik er echt helemaal klaar mee. Flink duidelijk gemaakt wat de bedoeling was en toen liep ze 'opeens' heel erg lekker. 'T blijft een monster :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:29

vief dat komt me heel bekend voor!

het is hier nog niet erg nattig en moet over een kwartier les geven dus moet goed komen

nog even spam: wiso en ik in maasbergen
Afbeelding

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:39

Wat een stoere foto hierboven :).
Kim: Weet niet wat de extra in houd. Misschien wel de lichte kleur van de kussens? Het zadel bevalt me iig uitstekend.
Heb je trouwens nog wel zien in lopen in Gorssel. Volgens mij nog wel hoi gezegd, maar had nie het idee dat je het hoorde en of mij zag :D :D.

Net met Winola gesprongen bij Sander Geerink. Begin ging echt super, tussendoor wat minder en al met al goed geeindigd. Ook nog voor het eerst een waterbak gesprongen. Normaal gesproken kreeg ik 'm er never nooit in de buurt. Nu vond ie 'm alleen maar leuk :).
Vanmiddag beide andere paardjes lekker gelongeerd. Morgenvroeg mag ik wat later beginnen op mijn werk. Kan ik ze mooi beide nog even rijden.

De bak is hier alleen wel donders nat.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:41

fijn dat winola het zo goed deed!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:43

Fijn dat ze het water goed aanpakt BV :)
Ik heb jou geloof ik niet gezien in Gorssel :o

Bobo en ik hebben het net ook droog gehouden tijdens het rijden. Meneer liep erg fijn :D.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:44

Jeetje wat hebben jullie zitten kleppen vandaag haha.

@ Beunavista welkom..
@ Rowo. Ik zit op veengrond en mijn bak ligt wat laag en heeft zandtekort. Dat is de reden dat hij altijd zo erg nat is. aangezien de boerderij te koop staat willen mijn ouders er geen zand bijgooien. Hij is nu 15/20cm verzakt en de helft is nu zwart zand.
@ evie balen van de schiefel. Mijn ruin heeft er aan beide voorbenen 1. Dat is zo'n lomperd.
@ mootje jij maakt vrienden in dat topic. Lachen!
@ snoekiej Vorstin is mooi uitgezwaard..
@ Kim ik heb een Stubben Edelweis. Ben 1.71m en paste met mijn benen ook niet op veel zadels. Moet mijn beugels alleen nu niet korter maken.
@ BVW mooie foto.

Ik ben tijdelijk een soort van lid geworden van mijn oude club zodat ik daar in 1 vd 3 binnenbakken kan rijden. Dat heb ik vandaag maar even gedaan. Merrie vindt appuyeren in draf makkelijker dan schouderbinnenwaarts. Heel apart en zij heeft voor het eerst een wissel naar links gesprongen wel met een uithaal op been maar het was in 1x haha.
Werk is momenteel erg leuk :D . Nieuwe collega en nu heb ik dagelijk erg leuk uitzicht <3 . Ben benieuwd hoe dat gaat lopen haha

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:50

Haha, leuk zo'n nieuwe collega Caroline ;).
Fijn dat de merrie de wissel sprong. Komt allemaal wel :P.
Als jij 1.71 bent en de beugel niet korter kan doen dan moet ik dat zadel maar niet hebben ;). ik ben namelijk nog wat langer.

Ik heb al een paarden pas service gebeld. Ze hadden een Stubben Siegfried liggen. Die gaan we morgen ophalen en kijken hoe dat ligt. En dan maar even verder rond bellen met zadel passers. Er zijn nog genoeg opties ;).
Ik hoef niet vandaag of morgen het zadel te hebben. Zoek liever tot ik echt een goeie heb.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:58

Leuk idd zo'n collega ;)
Kim succes met zoeken lastig lijkt me!
Mooie foto bvw :)

Ik ga eten en dan een foto's laten maken met me zusje :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:01

Ik zit trouwens wel op een 17 of 17,5 inch. Als de zadelpasser komt dan kun je hem altijd passen. Had hiervoor een pessoazadel en die vond ik minder. Butet is ook heel fijn maar weet niet of dat jouw budget is. Mijne helaas niet.
Deed de wissel voor de gein. Mijn springinstructrice was verbaasd dat zij nog geen wissel sprong maar ik wil die voor de Z dressuur goed aanleren..
Werk is erg leuk momenteel nu nog kijken hoe dit gaat lopen want wordt er wel door afgeleid haha

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:02

Mootje hoe laat moet jij schrijven? ik moet van 14.30 tot 19.00 :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:05

Goedenavond!
Vorstin was idd niet zo'n hele erge naarling. Die foto's heeft mijn moeder trouwens toen gemaakt, vlak voor we haar gingen kopen. Ik kwam ze ineens tegen in een fotoboek :D
Heb haar vandaag maar even gelongeerd en losgegooid. Ze was gigantisch druk aan het doen. Heb haar nog maar niet te lang los gezet, ik ben nog wel bang dat ze weer iets verdraaid.

Een airjacket zou ik ook wel graag willen trouwens, maar dan mag ik nog wel ff heel flink sparen :=

Irritant die niet-werkende apparatuur Noor :(:)
Lekker dat je zo fijn gesprongen hebt Bv!
Druk gedoe dus in het bos Sussie := Was er een evenement ofzo?
Haha Vief, je zal ook maar een keer gelijk toegeven he? Da's toch niet leuk :D?
Gave foto Bvw!
Lekker dat Bobo fijn ging Kim
Haha, altijd fijn als je leuk uitzicht hebt Caro :D
Veel plezier Corien!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:31

Kan me voorstellen dat je nog een beetje voorzichtig bent Snoekiej :).
Kim: Je liep daar bij de witte hekken. Ik was met de fiets :).

Airjacket wil ik ook nog graag. Eerst dit jaar maar even zien hoe Dröpke het crossen oppakt.

Vandaag ook de inschrijfformulieren binnen gekregen voor de cursus Parcoursbouwen. Staan alleen nog geen kosten op. Ga zo eerst maar even mailen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:33

@ bvw: wat een leuke foto'! Wel jammer dat ie wat van ver weg is genomen.

@ caro: das idd leuk werken zo! Kun je de dag wel mee doorkomen.
Idd balen dat er nu niks aan de bak wordt gedaan, maar wel logisch natuurlijk. Heb je nog geen belangstellende gehad?

@ kim: ik zou idd ook rustig doorzoeken tot je echt iets geschikts hebt gevonden. Die paar weken extra op je huidige zadel overleef je vast wel :)

@ dienke: fijn dat je lekker gesprongen hebt. Wanneer moet je weer starten?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:35

Mandy: Ik mag zaterdag met beide springen in Varsseveld. Hippisch Festijn.
Zondag heb ik ook nog SGW in Heino. (Was ik vergeten dat ik dat had opgegeven.) Nog nooit geweest. Ben erg benieuwd wat ik kan verwachten. Hoop alleen niet dat het slecht weer is, aangezien parapluu's in het bos verboden zijn.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:39

BV: Heino is een erge slinger cross, tenminste dat vond ik aantal jaar geleden toen ik daar geweest ben. Het was niet mijn cross in ieder geval :n.

Mandy: Daarom, het zadel wat ik nu heb zit echt heerlijk en kon ook echt nog wel even mee. Dus eerst iets tegenkomen wat HET gewoon is. En anders lekker doorzoeken :).

Ik ga even lekker een dvd-tje kijken. Vanmiddag lekker met school bezig geweest, dus dat is weer klaar voor deze week :).

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:41

Ik heb 5 crossen opgegeven, waarvan ik met mezelf heb afgesproken dat ik de eerste 2 crossen als oefen zie. (Gorssel en Heino nu). Diepenheim, Barchem en Bathmen hoop ik lekker te kunnen knallen.

Veel plezier met dvd'tje kijken :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:43

Nog een druk schema dus Dienke. Start Jeroen verder niet meer met haar?

@kim: veel plezier met dvd'tje kijken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:47

@ rowo. De boerderij staat sinds mei 2007 te koop en rond de 20/25 bezichtigingen. 2 serieuze biedingen gehad maar bij 1 mocht er geen schuur van 800m2 gebouwd worden en bij de andere trok de dochter zich last minute terug. Er zit een woonbestemming op het huis en geen agrarische bestemming ondanks dat het huis aan de agrarische kant staat. Moet dan aangevraagd worden en weet niet of dat geld kost. Door de onrust in Den Haag lopen de huizen in deze prijsklasse niet :o

De dagen vliegen om op het werk :D