Ik vind het inderdaad ook geen meerwaarde.. Waarom zou je dat zelfs willen een 4 jarige in de J starten. Want opzich zijn ze nog maar 3 soms als je een laat veulen hebt..
Aya de springuren staan nie Juist, we waren met 4 ruiters die om 11u20 moesten springen
Antonius, kga zien, ik moet om 11u20 springen (normaal) en dan gaan afzadelen enzo dus da wordt mss nipt . Allez normaal zou da wel moeten lukken mr alst dan nie lukt , mss alvast een optie voorzien .
Ik ga jou normaal zien de maandag op cross. Je rijdt in zelfde klasse bij iemand die ik ook ken.
Hanne_SP
Geplaatst: 01-04-15 19:44
Ma zeg die aprilgrap!
Anoniem
Geplaatst: 01-04-15 20:19
Voor wie het interesseert, LRV Kieldrecht organiseert op 11 april een oefenjumping op het terrein van Syntra in Sint-Niklaas, iedereen mag deelnemen. Het is 3€/parcours bij voorinschrijving, €6 voor bij inschrijven ter plekke (denk ik toch). De paarden beginnen pas vanaf 12u met dan 60-70 en 80-90. De proef 100cm start niet voor 15u en ik denk dat het tot 1m10 of 1m20 gaat...
ik twijfel om te gaan als oefening voor mijn brevetten, en of ik dan 2x 60-70 zou rijden of 60-70 en 80-90. Vind dat toch aardig verschil, 70-80 had ik interessanter gevonden...
Vind het maar een rare aprilgrap
Antonius
Geplaatst: 01-04-15 21:04
Leuk Hanne, roepen he als je mij ziet passeren!
Varekaj, ik zou in jouw plaats 60-70 en 80-90 rijden. Brevet staat ook 90 dus dan zou ik dat toch eens oefenen.
Anoniem
Geplaatst: 01-04-15 21:14
Is brevet niet aangepast naar 80cm? Ga het eens bespreken met mijn instructrice, omdat ik 99% zeker volledig alleen daarheen moet als ik ga. 60-70 kan ik nog alleen af, bij 80-90 verkies ik toch dat iemand me ietwat kan begeleiden vanaf de grond, ook met inrijden. Dus een keer kijken of er iemand meekan. En anders oefen ik het examenparcours thuis een keer in de week tussen de wedstrijd en het brevet zelf. 't Zit gewoon tussen mijn oren
En kan je ter plaatse niet inschrijven? Want stel dat je na je parcours van 60-70 niet klaar voelt voor de 80-90 kan je toch gewoon nogmaals een rondje rijden? Of juist omgekeerd.
Anoniem
Geplaatst: 01-04-15 21:42
Dat was mijn oorspronkelijk idee. De vraag is alleen, hoe pakken ze dat aan? Zorgen ze dat je bijkomende ronde dan kort na je eerste was, of schrijven ze achteraan bij op de lijst? Op zich heb ik er geen probleem mee dat hij eens tussen 2 proeven moet wachten op de camionette, maar eigenlijk probeer ik dat altijd wat te vermijden. Ook voor mezelf, als ik moet zitten en afwachten fok ik mezelf alleen maar onnodig op (iets met zelfvertrouwen en te weinig en stress...) Met brevet zal hij even goed tussen de proeven moeten wachten, maar die omgeving kent hij intussen redelijk goed en dan is hij bijgevolg ook een stuk rustiger.
En tgoh ja, ik zou de 80-90 vooral rijden als leermoment, maar heeft dat nut als er niemand meekijkt of kan filmen voor feedback? Daarom maken we toch allemaal foto's en filmpjes, niet alleen als herinnering, maar ook als leermateriaal? Tijdens de stage met G*iel heb ik waarschijnlijk ook hindernissen gesprongen van die hoogte, en afsprongen van 1m en dat doet me niks, integendeel, daar rij ik met veel meer gemak naartoe. Met cross heb ik er het volste vertrouwen in dat hij het goed gaat doen, met springen daarentegen... terwijl hij verdorie even braaf is.
Antonius
Geplaatst: 01-04-15 21:45
Max 80 hoogte en 90 breedte voor B brevet. Als je op jumping dan 80-90 springt, zal je veel vertrouwen hebben voor je brevet. Is je vriend niet thuis om eens te filmen? Of gewoon een vriendin?
Anoniem
Geplaatst: 01-04-15 22:05
Kans is klein dat er iemand meekan, als ze al starten zullen dat de proeven van 1m zijn, dus die komen pas een stuk later toe. Sint-Niklaas is met camionette of trailer toch al snel 45 minuten tot een uur rijden, afhankelijk van verkeer. Ik kan via de autostrade, de rest van mijn kennissen zal via de binnenbaan rijden en da's vooral 50 en een paar stukken 70. Vriend zit dan nog in Qatar, even overvliegen om proefje te filmen zal zijn baas niet zo leuk vinden gok ik
Met cross heb ik die twijfel en stress dus absoluut niet, integendeel. Daar kan het me niet gek genoeg zijn of ik wil het wel proberen...
Ah 't Syntra, da's achter mijnen hoek zie! Maar dag voor Gavere, dus voor mij zal het niet zijn... Gohja, film terugzien is interessant, maar zoals Antonius zegt, gewoon het rijden zal ook vertrouwen geven! Als het daar lukt, zal dat toch extra vertrouwen geven voor examen B? Antonius, ik zag onlangs een topic van jou passeren over trainen met hartslagmeter, al wat ervaring intussen?
Anoniem
Geplaatst: 01-04-15 22:49
Ga het gewoon doen dan. Ik ken de piste en omgeving, daar heb ik alvast geen stress voor. Even polsen wie er nog gaat of mee wil. Zolang er geen hindernissen omwaaien zoals zondag en als meneer zich kan gedragen... gisteren ging dat prima met een merrie in de buurt.
Evelyn, werd je dan niet gek met al die omleidingen en wegenwerken de voorbije maanden? Wat een gedoe zeg.