[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:35

Nikki succes vandaag! Die fase hebben ze allemaal...is even minder leuk haha. Daardoor heb ik vorig jaar kerst platgelegen met een zwaar gekneusde onderrug :(

Percy ja dat klopt...wist ik ook niet haha :) ja hier gaat het naar omstandigheden aardig goed. Eind volgende week weer een spannend moment.
Knap hoor dat je het allemaal maar doet.

Mistid hoeft niet hoor! Challenge is gewoon een topper :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:27

Percy: succes vandaag!

Ik heb een foto van hem alleen even geknipt. moeders zit erop en wil haar niet zo op internet zetten.
Afbeelding
Mooi zwartje.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:16

Loesvan,Fijn dat Fame het fijn doet :)
Kyrkelover,balen dat er meerdere factoren zijn (weet natuurlijk niet wat), maar sommige zijn misschien wel aan te pakken. Weet niet hoe de les is die je hebt maar daar zou ik eerst wat aan doen. Mensen blijven vaak bij iemand rijden, ook als er niets verandert. Mijn mening is dan dat de les die je krijgt niet goed is (en je dus ergens anders heen moet ;) ) Hoe langer je zo rijdt, hoe moeilijker het is om te veranderen
Percy,Hoe is het met Daimler? En hoe ging Just vandaag??? Je bent wel heel erg bij mij in de buurt. Ga je hier vaker heen?
lrm,Welkom :+ Leuk paard. Gaat al lekker. En leuke nieuwe :D
Mirthe, +:)+ *\%/* *\o/*
Nikki, Welkom en leuk paard. Heb ook een merrie met soms de nodige fratsen. Maar aanhouder wint :D
Rianne, Lekker even rustig aan, ik ook.

Ben ook wel eens bij Tim geweest thuis en in Ermelo, vind het niet zo. Niet veel van geleerd :o
Degene die temde op de foto was een mod, die naar mijn mening heel leuk heeft gereageerd (we zitten immers in sgw topic en ze heft de foto laten staan :+ )
Hier rustig, gewoon in conditie houden (ik hou niet van de winter :brr: :brr: ). Ga 4 januari weer springen (oefenparcours) op wedstrijd bij de verenging (Gouden Oliebol). Daarna weer keer dressuur en kijken voor crosstraining en (oefen)cross *\o/*

Nikkivdnberg

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:14

Ik heb eigenlijk niet echt een vaste trainer haha, kijk gewoon wanneer en waar ik kan dus wissel wat af :) Heb zowel Jan van Beek gehad als Tim Lips en Evelien Tuytelaars en vond ze allemaal wel fijn :P

Paardlief was één brok spanning en dus erg moeilijk te rijden, dus helaas 2x 171 punten. Maar we gaan gewoon km maken en dan komt die dressuur ook wel goed! Ze had in de proef zelf gelukkig maar 1x gebokt, in de inrijring wel wat vaker haha :o
Volgende week zondag gaan we BB springen starten dus mag ze weer mee haha :Y)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:04

Mistid: Ach tuurlijk niet, gewoon in de winning mood doorgaan :P
lrm: Leuk dier zeg, wat is t voor afstamming?
Tia: Lekker rustig aan is ook fijn, leuk dat je in jan weer gaat springen.
Nikki: Dat lijkt wel op mijn debuut :P De dressuur komt vanzelf wel goed idd gewoon km maken.

Gaan jullie allemaal in Alpen Chaam starten? Ik hoop in maart mijn eerste cross bij mijn eigen vereniging te kunnen starten. Organiseren we dit jaar voor het eerst op 14/15 maart (natuurlijk pas definitief na de kalendervergadering 17 dec).
Zou erg leuk zijn daar m'n debuut te kunnen maken. Mocht dat nou toch te vroeg komen dan wordt het de oefencross, want we organiseren ook BB.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:40

Leeeuk alles hierboven!!

Vraagje, welk bit zouden jullie aanbevelen. Mn pony heeft een dike tong een klein mondje en een laag gehemelte. Ze is heel gevoelig en heeft snel dr mond open maar wil soms totaal niet luisteren en rent door het bit wat ik er nu in heb heen. Zat zelf aan myler level 1 te denken

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:41

@loesvan haha fijn dat ik niet de enige ben!

Ik zou wel graag in Alphen-Chaam starten maar weet niet of dat misschien iets te vroeg is, kun je daar ook BB rijden? :P

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:48

Weet nog niet of ik naar Chaam ga, misschien werken en/of paard niet klaar ervoor. Volgens mij hebben ze daar geen BB. Ook moet je snel inschrijven, want zit zo vol

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:05

Ik zie een leuk nieuw paard voorbij komen, en zelfs al plannen voor 2015 bij meerdere mensen.
Nou vandaag met Athena weer een ronde in het L gesprongen en dit keer wel foutloos.
Het gaat dus steeds een stapje beter.
In de barrage wel nog 3 balken, maar geen stops en netjes rondgekomen.

De pony is zaterdag weer in de dressuur aan de start geweest en met 193 punten heeft hij zijn laatste punt voor het L2 gehaald.
Volgend weekend selectie springen en dan is de volgende stop de indoor crossin de mortel.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:15

@kyrkelover goed zeg! zowel van de pony als jij met je paard :) Gefeliciteerd :D

@tiahastrona de eventing zit inderdaad elke keer heel snel vol dus ik vind het lastig... Etten-leur kan ze wel aan denk ik maar chaam vind ik meestal wel wat zwaarder lijken of valt dat mee? (zelf alleen gekeken in chaam en niet gereden)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:41

Is er al ergens een cross kalender bekend dan?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:55

kyrkelover schreef:
Is er al ergens een cross kalender bekend dan?

Nee is nog niet bekend as. dinsdag kalendervergadering en dan worden alle data definitief.

Wat super trouwens van je foutloze ronde, fijn!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:35

Ik heb trouwens ook even mijn gebruikersnaam veranderd :P
In de vorige stond nog steeds een deel van de naam van mijn vorige paard.
Nu dus maar gewoon mijn naam.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:43

Klein vraagje hier: je kan je toch wel gewoon inschrijven voor eventing als je op dat moment geen wp in het springen hebt toch? Als je die voor de wedstrijd maar wel gehaald hebt. Of moet je op het moment van inschrijven al een wp hebben? Want die wedstrijden zitten altijd gelijk al vol dus wil me wel in kunnen schrijven..

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 07:43

Je kan je gewoon inschrijven nikki. Maar heb je ook niet met ander paard wp gereden (telt ook)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:32

Tiahastrona schreef:
Je kan je gewoon inschrijven nikki. Maar heb je ook niet met ander paard wp gereden (telt ook)

Heb met mijn vorige L1 dressuur,L springen en B SGW gedaan dus ik weet dat ik gelijk mag springen zonder een punt in de dressuur maar een vriendin van mij zei dat ik nog wel met dit paard een punt in het springen moest halen voor de SGW? :p maar fijn dat dat inderdaad gewoon kan!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:12

Als je L springen bent mag je zelfs L sgw starten. Geen probleem.

Even wennen aan de nieuwe gebruikersnamen maar wel een stuk gemakkelijker :D

Kalender is inderdaad nog niet bekend maar er is wel wat meer bekend w.b. data.

[naam] houdt het, wat betreft extra lessen bij Jan, ze heeft net een week stage bij hem gelopen en hij is ook degene die haar RABO lessen doet. Komende zondag gaat ze hem weer helpen op wedstrijd (en kunnen wij dus met paard zonder dochter naar huis ;) ) en in de kerstvakantie gaat ze daar ook weer helpen.

Reageer morgen wel wat uitgebreider.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:22

Percy schreef:

Even wennen aan de nieuwe gebruikersnamen maar wel een stuk gemakkelijker :D

Kalender is inderdaad nog niet bekend maar er is wel wat meer bekend w.b. data.

Caressa houdt het, wat betreft extra lessen bij Jan, ze heeft net een week stage bij hem gelopen en hij is ook degene die haar RABO lessen doet. Komende zondag gaat ze hem weer helpen op wedstrijd (en kunnen wij dus met paard zonder dochter naar huis ;) ) en in de kerstvakantie gaat ze daar ook weer helpen.

Reageer morgen wel wat uitgebreider.

Leuk zeg dat ze zoveel met hem kan doen! Doe zelf ook nog een opleiding diergeneeskunde ernaast dus het is altijd een beetje passen en meten bij mij met school en de paarden haha :p

Dacht dat dat alleen met hetzelfde paard was, maar fijn dat het verder geen problemen opleverd met dit paard :) kunnen we lekker doen en laten waar we zin in hebben en klaar voor zijn!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:29

Percy schreef:

Dan moet je toch L+4 zijn of niet? En dat is toch wel combinatie gebonden? Als je met het huidige paard BB of B springen bent moet je cross ook gewoon in de B starten.

Pff dat lijkt me wel zwaar in combinatie met diergeneeskunde Nikki, wel fijn dat je het kan combineren.

Vanmiddag heb ik voor de 2e keer BB gestart met Fame. Ze vindt het echt nog super spannend (arm ding :(:) ) Ze is ook nog zo kijkerig op de sprongen dat mijn been totaal niet doorkomt. Hierdoor komen we dus ook nog niet in een fijn ritme. Gaat met training/les al wel super, maar op wedstrijd dus nog niet door alle indrukken. We blijven gewoon lekker oefenen, als al het nieuwe eraf is ben ik ervan overtuigd dat ze makkelijk d'r rondje springt.

Maar nu krijgt ze eerst even een week of 5 vakantie.

Ook nog een gave foto van vandaag. Is een screenshot, dus niet heel duidelijk. Maar hoog springen kan ze in ieder geval :P
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:44

Als je L springen met winst bent is het dan niet zo datje ieder paard in de B eventing uit mag brengen?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:59

Volgens mij mag je dan ook L sgw, maakt niet uit met welk paard. Heeft caressa ook gedaan

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:28

[naam] was al M sgw en dan mag je elk paard in de L sgw uitbrengen. Denk dat je inderdaad met het paard zelf L springen moet zijn om L sgw te starten. Zat denk ik een beetje verkeerd.
Je hoeft maar een winstpunt in de B te hebben, ongeacht welk paard, om B eventing te mogen starten, dat weet ik wel heel zeker.

Af en toe is het best lastig.

Fame en Just for you zitten denk ik in dezelfde fase. Jan ziet een heel leuk eventingpaard in Just maar dat paard moet nog heel veel leren. A.s. zondag weer een rondje BB en B. De winstpunten zijn niet nodig want ze mag hem ook L starten maar dat is nog even te hoog gegrepen.

Ik vind het ook superknap van Nikki dat ze zo'n zware studie combineert met haar sport. Studeer je in Nederland of België?

Wij hebben er nu vier thuis en geen [naam] en dat valt nog niet mee. Mijn man moet werken en heeft last van een blessure en ik mag eigenlijk niets vanwege een beginnende hernia en een tennis elleboog. Is hier echt behelpen. [naam] komt vrijdag thuis maar die gaat weer elke dag naar Jan. Daar helpt ze elke dag keihard mee maar dan is er geen tijd meer voor de thuis paarden.
Leuk hoor, zo'n dochter met ambitie :(:)

Zou willen dat mijn lijf weer net zo zou functioneren als 20 jaar geleden en, troost je, ik ben geen standaardgeval, ken er meer die wel goed functioneren op deze leeftijd als niet. Heb gewoon een beetje pech of mijn lichaam misschien overvraagd.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:28

12/13 sept sgw texel zavg ik net.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:58

Het is ook zeker enorm zwaar, maar kan mijn passie in de paarden toch echt niet achterwege laten haha :) ik studeer in Antwerpen dus doordeweeks ben ik daar en heb ik een hele fijne bijrijdster en in het weekend train ik zelf en als het kan ook wedstrijden!

L is inderdaad voor dit paard ook een beetje veel van het goede dus we gaan gewoon lekker de B doen.

@percy jullie dochter heeft wel ontzettend geluk met zulke ouders dan! Mijn ouders steunen me zeker maar mag toch echt alles zelf regelen haha, maar mijn paard staat ook gewoon op een pensionstal dat scheelt :P

@marloes ik heb inderdaad nog hetzelfde met joya dat ze erg kijkerig is en mijn hulpen niet goed doorkomen, maar komt vast goed als je vaker op pad gaat

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:10

Heb het net nog een keer nagekeken en inderdaad ik mag toch gewoon SGW starten zonder met joya een punt in het springen te hebben, dat is een fijn gevoel :) Wil sowieso nog wel springen ook met der maar dan kan ik me in ieder geval zo voor Etten-Leur opgeven! Alphen-Chaam zit ik nog te twijfelen of die misschien niet te zwaar is voor een eerste keer?