[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:16

Ja priveles. Hetje en groepen is niet zo'n strak plan :Y)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:20

Corien jammer dat je langer had kunnen slapen
Lau super dat je lessen zo goed gingen
San sterkte met je hond
Mo fijn dat Nick zo goed bevalt
Mistid ik duim dat je wordt aangenomen

Ferrose en ik hebben vandaag wat cavaletti draven gedaan. Dat vond ze wel grappig om te doen en dan moet ze toch mooi haar benen optillen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:27

_lautje_ schreef:
Hij had ook liever de vos dan de zwarte. Wie had dat gedacht :) maar werd wel bevestigd in mijn eigen ideeen Terwijl mij soms werd verteld dat ik het verkeerd zag :)

:D Mijn voorkeur gaat ook naar Hetje (qua crosswerk) maar dat wist je al. Maat is een bloedmooi ding, maar Het heeft bijzondere kwaliteiten.

Was Ferrose een stuk vrolijker met rijden zeker Joki, nu ze niet hoefde te dressuren. Afwisseling doet wonderen. :D

Zo, het vlees voor de sateetjes voor zondag ligt in de marinade te marineren. :D :9

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:33

Wat hebben jullie weer hard gekletst zeg! Ik ga niet alles bijlezen, dan ben ik wel een paar uurtjes zoet vrees ik ;).

Laura: fijn dat de les zo goed ging! Wat voor idee was dat dan dat hij bevestigde? En is die Trakhener van maandag wat geworden?
Lielle: jij bent zondag toch ook in Helden? Ben je er de hele dag?
Sann: verstandig om even naar de da te gaan met je Jack. Het kan iets pietluttigs zijn, maar je kan er maar beter even naar laten kijken!
Noor: klinkt als een hele onderneming :P
Mistid: zo te horen had je een goede ochtend vanmorgen ;).
Mootje: rij jij nu Nicolle bij van Marije? Leuk zeg, blijf je toch een beetje in het crossen!

Ik heb afgelopen week 4 dagen stage gelopen, was weer erg leuk, ook nog wel wat dingen zelf mogen doen dus dat is ook fijn ;). Gister avond fijne priveles gehad met Maurits (de Fries ;)). Weer bij de basis begonnen, wel goed dat er weer eens secuur overal op gelet wordt :P. Nu ben ik even een dagje in Utrecht voor het laatste feest van het collegejaar :Y) . Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze de nieuwe langstudeer regel gaan handhaven voor de al studerende mensen.. Misschien ga ik er ook nog onder vallen namelijk -:(- .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:38

Ze heeft haar kruisband doormidden... Nu 2 weken rust en hopen dat haar spieren het over gaan nemen. Zo niet dan is het waarschijnlijk einde verhaal. Operatie kan wel, maar die is duur en ze heeft ook al atrose en nog wat anders bij haar pootjes. ;(

Fijn dat je lekker gereden hebt in BN Laura. Nog filmpjes ofzo? :)
Dat is niet te hopen Floor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:40

Ach gosh! Dat is sneu voor Scoob. Ze moet zeker in de bench nu en mag niet veel lopen. Ik geef 'r zondag wel even een dikke knuffel.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:48

Ze zit idd in de bench en mag amper lopen. Maar als ze loopt loopt ze ook op 3 pootjes, hoop zo dat haar spieren het over gaan nemen... Zei al als het nou mens was had ik er wel spierversterkende oefeningen gegeven.

Startlijst voor zaterdag staat eindelijk online!! Nu pas.. Wordt lekker haasten met springen en dressuren denk ik. Anders wachten ze maar even, kan ik ook niet helpen dat ze het zo gepland hebben.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:49

Sann: ahh nee, dat is vervelend. Weet je over welke operatie ze het hadden? Je hebt namelijk verschillende technieken en er is ook een simpelere techniek, die veel minder kost. UIteraard zijn de succespercentages daarvan lager maar bij zo'n lichte hond als een Jack Russell misschien het proberen waard. Hoe oud is hij/zij?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:13

Dat weet ik niet precies, zusje was mee. Maar ze zeiden ook dat ze over 2 weken pas verder gingen kijken voor operatie. Ze hadden ook niets gezegd over slagingspercentage... Maar Kranendonk was er vandaag ook niet en dat is onze eigen dierenarts die alles van Scoob afweet. Dus we willen het dan toch met hem overleggen. In 1e instantie hoopten ze dat het zo op te lossen was. Ze is 10 jaar en heeft al atrose in haar knietjes. Zijn die simpelere technieken soort van kijkoperaties?

Kwam nog leuke foto van maandag tegen!
Afbeelding

Hij vouwt zijn beentjes altijd zo mooi in. :D Moet zelf wel leren om mijn benen op z'n plek te houden. ^)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:23

Ha ha! Dat rechtervoorbeen van What! Pas maar op dat hij zichzelf geen "legger" schopt!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:23

Sann: nee, een gewone operatie. Maar bij de simpelere operatie wordt er alleen een draad aangelegd die de knie stabiel gaat houden. Bij de ingewikkeldere operaties (TPLO en TTA) wordt er echt in de stand van (een gedeelte van) het onderbeen wat veranderd en is een veel invasievere operatie. Volgens mij liggen de TPLO en de TTA rond de 1500 euro, terwijl de laterale teugel techniek volgens mij al voor een paar honderd euro kan. Al is dat nog steeds veel geld voor een hond die al artrose heeft.. Snap je het een beetje? Anders stuur ik nog wel een pb ;).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:30

Ik denk dat ik het wel redelijk snap. Ze hadden het dan denk ik over TTA, want het was meer dan duizend euro. En ze hadden nog een optie van 600 euro zei mijn zusje net maar daar was de slagingskans klein. Dus dat zal dan die met die draad zijn. Maar als haar hele stand veranderd moet worden lijkt me dat ook niet bevorderlijk voor haar atrose... Dank je voor de uitleg iig! :)

Dat rechtervoorbeen doet ie steeds. :j Maar hij schopt zich zelf tot nu toe nog niet, heb al meerdere foto's waarop hij dat doet. Maar ben er toch niet happig op om grotere stiften in te draaien mocht dat moeten met de bodem. Hij heb wel buikflap dat scheelt hoop ik wel!

Ga zo even lekker speeltje voor Scoob halen voor in de bench en What lekker rijden en met Vero lekker wandelen. :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:08

Mirthe heeft een rot dag gehad.
Sann, leuke foto! Scheelt wel dat hij zijn benen een beetje onder zijn lijf trekt en dus echt de flap raakt. Wendel had af en toe wel eens kneusingen omdat ze zichtzelf voor de flap raakte , denk je ook goed te doen om een flap om te doen. :P
Arme Scoob!
Lau heeft lekker getraind! Ik moet van moeders maar gewoon een les proberen ondanks dat ik een beetje twijfel en ik moet me maar over mijn misselijkheid heen zetten. := :+

Ik heb net Caap even gereden, hij was echt een heel stuk beter. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:39

Sannn wat vervelend van de hond. Dat is niet nisk zeg. ;(

Noor super dat het verhuizen zo goed gegaan is.

Moo leuk dat Nick/Nickeltje zo goed bevalt.

Lau klinkt goed! Gaaf ook dat je privéles had.

Floor, ik val zeker onder de langstudeerregel :( Ik ben al 7 jaar aan het studeren (met 1 jaar werken tussendoor, maar dat tellen zij gewoon door)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:11

@ Sann wat sneu voor de hond.
@ Lau leuk dat de les zo goed ging

Heb mijn ruin gereden en een mini parcours in de bak gezet. Hij had er zin in :D. Hij huppelde erover over of er niks stond. Mijn ophaaltrens is binnen dus dit weekend even proberen. Hij moet toch eens leren om ook na de sprong in 1 tempo verder te gaan ipv te versnellen. Vind ik niet zo nodig maar hij wel. Ik denk dat hij denkt: ik versnel maar even dan komt de volgende hindernis wat sneller. Daar moet hij even mee stoppen.
Morgen jureren in Vinkega, naar de open dag van een opfok, paarden trainen en 's avonds 538 party bij mijn oude club in Exloo. Redelijk druk dagje dus :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:38

Mo oke leuk dan gaan we een x sampies als je de weg weet ;)
Eef hoe zo misselijk heid?
Lau knappe paardjes ;)
San mooie foto! balen van je hondje :(
Noor ze staan dus lekker op het land :D

Heb vanmiddag een ongelukje gehad een man reed met zijn lepels van de hefttruck over de grond me container in, en BAM toen kwam er een stale hoeklijn (buis/plaat) tegen me been en nu is me linker knie flink blauw en pijnlijk!
Heb de HAP gebelt maar die zeiden dat het niet gebroken kon zijn, is het na het weekend nog zo dik dan ga ik even langs de ha :+

Lekkere timing morgen naar Turn up the beach gelukkig kan ik mooi in het zand zitten :+
Ja met slapen ach tis wel lekker beetje weg dromen hoor in de zon :D

Fijne avond allemaal!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:40

Auwww Corriennn, beterschap!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:44

Ja ik baal echt als een stekker :( kan ik eindelijk weer rijden schiet mijn knie er mee uit..
Lau lijkt net of ik jou knie heb maar dan aan de zeikant..

Broek ga ik ook clemen aangezien er een flinke winkelhaak in zit!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:47

Auw Corien
San veel sterkte met je hond

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:53

Corien :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:55

Aauww corien. Klinkt goed pijnlijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:56

Balen corien! Traumeel smeren helpt wel.

Wat sneu Sannnn :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:57

Lau, klinkt wel heel goed, fijn dat ze zo lekker liepen.
Floor, ik ben idd ook in Helden.

Heb zo een paar foto's van de tafel van gisteren, filmpje ben ik nog mee bezig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:07

Afbeelding
Eerst dus de wal af, dan 1 galopsprong naar deze tafel:
Afbeelding

Filmpje is alleen maar lucht, camera wijst te veel omhoog ;(

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:11

Lau, wat een heerlijke opsteker zo'n les. Heb je dik verdiend :j

Lielle wat fijn dat de training zo goed ging.

Corien, weet niet precies waar ze jullie het strand op laten gaan, maar 50%kans dat je langs mijn flat komt. Ik woon bijna tegen het duin aan (denk 200m er vanaf) en een van de toegangswegen gaat 50m langs mijn huis.
Hoop dat de wind richting zee staat, anders komt er weinig van slapen ;)

Sannn, wat sneu van je hondje. Hopelijk pakken de spieren het over.