[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:57

wij waren bij uhm.. iemand met ijslanders Clown ik weet niet meer hoe het heet, en dan in een soort hutje op hun terrein, de paardjes in een soort bloemenweide en aan de drentse A Dromen

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:37

Net gereden met Quinten... Eerst stukje over de weg, dan even op het oefenpleintje van onze club gereden,...
Hij liep lekker, maar ik merk echt wel dat ik te groot wordt, hij wordt snel moe Lachen

Suces Snoekiej & Kim! Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:40

In het ziekenhuis dus geen tijd om uitgebreid bij te lezen, maar zag dat Scum en vief terecht erg trots op hun paardjes zijn!

Tot later!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:00

Hey!

Had vandaag wedstrijd, springen in Bronneger, 1e parcours 1 balkje, 2e parcours 1 balkje, snelle tijd. Geen prijzen, wel erg tevreden!!

Tegelijk waren de Drentsche Kampioenschappen dressuur, in ieder geval 2 kampioenen erbij!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:41

mooi dat je tevreden was mistid
vief: gelukkig heeft ze zich gedragen, succes de volgende keer, dan gaat het vast beter

zal straks verder bijlezen

vandaag gewerkt, en we gaan zo rijsttafel eten Haha! lekker
mars heeft vandaag vrij, we gaan morgen even springen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:43

Zodadelijk maar vast mn spulletjes klaarleggen. Moet morgen naar Heeten springen. Zag dat rowo ook meedeed in de B. Dus ga even wat eerder kijken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:05

Succes wedstrijdgangers voor morgen!
Vanaaf feesten! Go jij! Go jij!
We hebben feest van een kampioene!!
Word gaaf!

Nog toevoeging aan bericht van vanmiddag! Nog nooit zo lekker met Kino gereden, we worden nu een "team" Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:08

Gefeliciteerd hoor met springen *LOL*!!

Ik heb vandaag ook weer Winstpunt gehaald !! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Stond goed breed haha, maar we hadden een balkje op een Stijltje Clown

Ik had maar liefst 50,5 stijlpunten haha normaal hang ik rond 44 ! Haha!

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:09

mistid: mooi dat je tevreden was. veel plezier op het feest! Knipoog
amber: gefeliciteerd met je winspunt!

vandaag voor het eerst weer buiten gereden, was heerlijk. paardjes hebben allebei goed gelopen dus was heel tevreden. morgen dressuurles ben benieuwd hoe dat gaat.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:13

mirthe: fijn dat je tevreden was
amber: super zeg, moet je je onderschift nog aan passen hè Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:14

*LOL* Net gedaan
Haha toeval !

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:15

*LOL* haha Nagelbijten / Gniffelen

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:18

Super Amber !!!! Hebbie weer foto's? Tong uitsteken

@ Mirthe ... Fijn dat je fijn gesprongen hebt Lachen
@ Vief ... Wolletje strak int pak Pling Fijn dat je zo'n fijn debuut hebt gehad. Ziet er erg vriendelijk uit! OK dan!
Ik heb 1 maart met Bandit m'n officiele debuut, ben benieuwd wat die van de witte hekjes vind Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken
@ Ilse ... Gefeliciteerd met je prijzen en wp-jes!
@ Kim .. succes vanavond!

Heb vandaag gesprongen met de Band. Ik vind em leuk, hij doet het best ... maar hij moet nog leren dat ie in combinatiesprongen door moet gaan. Hij gaat mooi helderop en voorwaarts op de eerste sprong af en daarna in een mooi rustig en regelmatig tempo naar de volgende sprong(en). Maar dat is niet voorwaarts genoeg, wat voorwaartser maakt het voor hem wat gemakkelijker als die volgende sprong een oxer is. Hij heeft genoeg vermogen om het alsnog zonder moeite te redden, maar ietsje voorwaartser tussen de sprongen zou het makkelijker voor hem maken Lachen en mijn gemoedsrust Bloos
Iemand ook ideetjes?
5 inuitjes achterelkaar is geen probleem voor hem; ik begeleid hem in combinatiesprongen vaak met galopbalken tussen de hindernissen. Vaak komt het voorwaartse ook wel nadat ie het lijntje 4x gesprongen heeft. Moet ik maar gewoon zo doorgaan en het afwachten, aangezien de knop dus na een paar keertje lijntje springen wel omgaat? Hijs nog jong natuurlijk ...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:24

Heeeel veeel *LOL* Haha ik kwam binnen over hindernis 1.. leek net of er geschoten werd !
Zal wel x wat neer zetten !

Edit: Het is er 1tje.. Maar is al wat, mag wel iets meer mee geven zie ik Ja.
Afbeelding

Ik zou jou alleen geen tips kunnen geven. Ik zat aan dubbels te denken met meer ruimte zodat hij meer moet strekken. Maar.. Als ik lees dat hij in uitjes goed doet Schijnheilig.. Nee geen idee !

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:40

Zo, das idd een beste oxer ... en die wit/groene daar ook Wow!

Met combinatiesprongen bedoelde ik dus ook dubbels. Hij springt niet voorwaarts genoeg in dubbels.
Daardoor heeft hij ook moeite om de wedstrijdafstanden in diezelfde dubbels te halen (is toch dikke 7m voor 1 galopsprong en dikke 10m voor 2?). Die 7 meter lukt nog wel, maar dan had ik er bijv. vandaag wel een inuit met drafbalk voor. Die 10m wordt al minder.
Ik heb er bij Lady nooit zo bij stilgestaan, die afstanden. Dat was meer gas en eroverheen Bloos Maar ik wil het nu met Bandit direct goed doen, het hem op de juiste manier leren.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:47

*LOL* Haha was ook best nerveus !

Maar als je die balken dan neerlegt tussen de 10 meter, maakt hij er dan geen 2 galopssprongen ? Dat hij springt, balkje, balkje, sprong. Dan kan hij niet langzamer toch, want dan staat hij op de balk ?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:56

Gefeliciteerd Amber.
Mooie locatie overigens; waar is dat?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:59

Ja is erg mooi daar Ja
Is de nieuwe manege van De Nieuwe Heuvel Lunteren. (ook Dekstation)

Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:02

Ga ik daar ook een keer springen.
Is de losspringbak ook fijn te rijden?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:03

Je kon nu buiten los rijden Ja, Is ook heerlijke bak, ook erg ruim !
Als je keer komt, kom ik kijken hoor ! Haha!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:30

Mooie bak idd!
Hij maakt ook niet zozeer kleinere galopsprongen, maar het geheel is niet voorwaarts genoeg. Dat scheelt net die laatste decimeters en de swung voor de (met name hogere) sprong(en).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:18

Jammer dat Lunteren voor mij een aardig eindje rijden is. Anders lijkt me dat ook een fijne locatie.
In ieder geval wel echt super van je parcours!
Vief heeft ook dr debuut gemaakt en mag tevreden zijn!!

Ik kom net terug van oefenparcours in Houten. Heb gezellig nog even gekletst met Jitske die daar vanavond B moest starten (heb dr zien rijden en ze zal straksongetwijfeld vertellen hoe t ging).

Ik ben over Stuart in ieder geval tevreden. Kon al veel beter weer rijden met mn knie.
Rondje 1.10 ging ook echt niet verkeerd. Helaas een balkje en een keer een volte gereden (wist mn lijn niet meer).

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:10

Zo ben ook weer thuis van werken en Voll wegbrengen.

Voll wegbrengen ging niet helemaal super. Hij was helemaal gek aan het doen, en hij wilde ook de trailer niet in.
Meteen maar eten gepakt, en daar liep die achteraan. Natuurlijk alles voor eten he.
Nouja we moesten 1,5 uur rijden. En de hele weg heeft ie staan springen in de trailer.
Allemaal mensen toeteren en kijken enzo omdat die hele trailer heen en weer ging.
Ik weet nog hoe er in de verkoop advertentie stond; trailermak.
Jah right. Nouja het was echt heel eng, want de auto ging heen en weer. Zo'n grote terreinwagen.
Ik hoopte echt dat de bodem van de trailer goed was. Nouja maar gewoon door gereden, kwamen we daar aan.
Inplaats van dat die mensen even hielpen met die wilde knol uit de trailer te halen.
Maar nee hoor ze bleven toe staan kijken hoe ik me leven waagde. Ik was net veilig de trailer uit, begon die opeens te steigeren.
Kreeg ik zo z'n benen in me rug, heb nu onwijs blauwe plek op me rug. Nouja daarna snel in stal gezet.
Toen was die zo aan het flippen dat ik de peesbeschermers en de deken niet meer af kreeg.
En ik stond daar in me eentje, voelde me beetje hulpeloos Clown Ze kwamen niet eens helpen,
nouja na een tijdje werd ik boos en heb ik ff tegen hem staan schreeuwen. Toen stond die wel ff te kijken;ow volges mij moet ik stil staan ofzo.
Nouja toen ging het wel weer, en nouja toen konden we weer naar huis. Hele opluchting,
Ga volgende week al bij verschillende paarden kijken. Maar eerst even weekje rust.
Kan nu eindelijk weer rustig slapen. Maja heb wel een zere rug. Was niet echt de bedoeling, maja het is nog goed afgelopen.

Ga nu lekker douche en slapen.
Lees morge ochtend wel weer even bij voor het werk.
Weltrusten iedereen!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:21

Fijn dat Vollatton in ieder geval weer terug is bij zijn oude eigenaren nu Ingrid, heb je daar geen zorgen meer over!

Vief: vind het er helemaal niet verkeerd uitzien voor zo'n groen paard, zo kan ze mooi wennen aan alles Lachen!

Inderdaad nog even gezellig gekletst met PB vandaag op springwedstrijd. Had eerst even rondje oefenspringen op 90cm gedaan (Tal, Apple etc, jullie hadden hier ook best jullie springdebuut kunnen maken, eerst oefenparcours en dan gewoon B)
Ging wel fijn, af en toe moet ik nog wel flink been geven en soms een keer een stemhulp, maar ze sprong foutloos rond en al veel minder hectisch dan eerder!
Zo'n 5 kwartier later moest ik in het B springen. Mevrouw leek het spelletje door te hebben en ging ineens erg hard Nagelbijten / Gniffelen
Had 1 balkje, dus weer erg tevreden, helemaal als ik kijk dat dit pas de 2e springwedstrijd was voor haar!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 01:53

Lappie_Lap schreef:
Mooie bak idd!
Hij maakt ook niet zozeer kleinere galopsprongen, maar het geheel is niet voorwaarts genoeg. Dat scheelt net die laatste decimeters en de swung voor de (met name hogere) sprong(en).

Ik maakte er met Urby gewoon twee op 7.20m Clown

Iets meer tempo of iets groter inkomen op de eerste misschien. Of in de landing even klein tikje meegeven?
Als je er een in-uit uit draf voor hebt staan dan is 7 of 10 meter trouwens ook wel flink ver vind ik.

Jitske en Amber hebben beide fijn gereden zie ik Ja
Ik ga morgen weer een poging doen met Cheeka Haha!