[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 01:25

Bij mensen kun je bij DM een ketoacidose hebben, maar dan heb je meer een acetongeur dan een zoete geur.
Ik ken het bij parden ook niet floor, maar ik ben natuurlijk humaan opgeleid dus ik weet niet altijd of iets bij dieren wel of niet voorkomt.

Hé bokt werkt zomaar mee Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 08:36

Ook hier 1e.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 08:40

2e Ja en op naar de clinic van Bart Bax

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 08:43

3e Cool Lielle!

Ungaro heeft ook altijd n heel apart geurtje, lijkt op een of andere kruidenachtige geur. Wij denken altijd dat ie iets speciaals in de wei eet of zo....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 08:45

Lielle schreef:
2e Ja en op naar de clinic van Bart Bax

Kijken of meerijden?
Ach, maakt niet uit, is allebei leuk. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 08:59

meerijden Ja net als vorige week bij Albert

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:27

Je hebt het er maar druk mee! Veel plezier

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:30

Gomir, wat is DM?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:31

je hebt het maar druk Lielle Haha!
leuk joh!
ik ga straks stadten en daarna 2 paarden rijden en vanavond schimmeltje nog even lessen

talida: ik denk dat gomir Diabetes Melitius, oftewel suikerziekte bedoeld

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:37

Leuk, veel plezier Lielle!

Scum, Mas is blij om wat van je te horen. Het gaat erg goed, het lopen begint ook steeds beter te gaan (record= 8 a 9 stappen), en voor de rest zit hij in de "ik-maak-er-een-klerebende-van" fase. Op dit moment is hij ook erg druk om mijn kasten en laatjes te reorganiseren dus hij heeft even geen tijd om te reageren.

Ik heb gisteren heerlijk gesprongen, met Junior gewoon in de wei, en met Jim een oefenparcours gesprongen en die pakte eigenlijk voor het eerst in tijden weer eens echt lekker aan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:39

Nog even en Mas rijdt zijn eerste cross!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:57

ben dus niet naar de clinic. Voel me helemala niet lekker en met die vos moet ik toch wel een beetje fit zijn Verdrietig

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:04

Wat jammer Lielle, beterschap Ach gut

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:16

Agos Lielle. Dat is balen man!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:29

Goedemorgen!!

Floor en Gomir: ik heb dus ook echt geen idee of DM bij paarden voorkomt, vandaar mijn vraag.
Ik heb wat gelezen over Cushing maar dat is inderdaad meer bij oudere paarden en als ik dat zo lees, is haar gehele conditie veel te goed om daar aan te voldoen.
Zo veel drinken heb ik haar nog nooit zien doen, maar mijn ouders klagen al een paar weken dat haar stal vaak zo snel nat en smerig is en als ze door slecht weer een hele dag binnen staan, moeten ze maar emmers blijven sjouwen om haar tevreden te stellen... Dat vele drinken is in elk geval wel iets van de laatste tijd...
Heb mn moeder nog niet gesproken, ze zou gisteravond met de DA overleggen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:59

nu je dit erbij vertelt zou ik idd eerder naar een DA gaan. Cushing kan trouwens zeker ook bij jonge paarden voorkomen, maar niet zo vaak.

http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... shing.html

Citaat:
De gemiddelde leeftijd waarop deze ziekte zich manifesteert, is ruim 21 jaar, maar zij kan ook bij jongere paarden voorkomen.

Citaat:
38% krijgt een suikerziekte (diabetes mellitus) Als een paard suikerziekte heeft, plast hij veel suikers en ruikt zijn stal zoet.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:10

Lielle, dat zijn inderdaad ook de dingen die ik er over gelezen had... Maar er staat ook dat deze paarden moeite hebben met gewicht en dat de vacht een slechte kwaliteit heeft...
Haar gewicht is de laatste tijd wel iets veranderd, maar haar vacht is mooi vol en glanzend. Ze is als je haar ziet in blakende gezondheid...
Mijn paard is wat haar gewicht betrefd altijd net een shetje geweest, ze werd dik van bijna niks zeg maar, maar het laatste half jaar is ze mooi op gewicht en sinds een paar weken krijgt ze bijgeveord om op gewicht te blijven...

Maar nogmaals, mam zou overleggen met de DA (zit zelf weer in Leiden) en ik heb haar nog niet gesproken...

Bedankt voor de reacties!!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:56

Hallo Allemaal!
GvdT: Je ben niet de laatste... Bloos

Allemaal nog een heel gelukkig, sportief en gezond 2007!!!

Ik ben een tijdje buiten beeld geweest omdat mijn pc thuis (nog steeds Boos! ) kapot was en ik het op mijn werk veel te druk had om te bokken. Ondertussen heb ik een nieuwe pc thuis dus ik kan er weer even tegenaan.

Ik heb braaf bij gelezen maar kan niet zo heel veel meer reproduceren. Wat vooral is blijven hangen is de enorme ***periode die Vief achter de rug heeft. Viefje: ik vind dat je er super mee om gaat! Echt petje af! Super voor je dat je een paardje hebt gevonden, hij ziet er leuk uit zo op de foto!

3 December ben ik heel stiekem (niemand wist het van tevoren, anders werd ik te zenuwachtig) ZZ-L Gestart met Ollie. Het viel me alles mee! Ik was 10e van de 30. Helaas was ik een keer verkeerd gereden in de proef, dat was dus bij beide jury's -2. Daardoor had ik 59,57%. Zonder verkeerd te rijden had ik dus gewoon winst gehad (60,14%)!!!! Daar baalde ik wel even van. Maar eigenlijk had ik al niet verwacht zo dicht in de buurt te komen. Ik weet wel dat er nog een boel werk verzet moet worden voordat we echt een beetje mee kunnen gaan doen. Maar het was wel leuk!

Ik heb ook sinds 2e kerstdag een paard erbij om te rijden. Een 5 (oeps sorry nu 6 dus) jarige Krack C. Hij heeft nog bijna niets gedaan dus er zit nog genoeg werk aan. Hij is bijna net zo groot als Ollie maar nog maar half zo breed Haha! Aangezien mijn springpaard nu ZZ-L dressuur loopt verwacht ik van dit dressuurbeest grootse cross prestaties Haha!. Laat ik er eerste maar eens op kruipen, want dat is er wegens gewenningsperiode en ***weer nog niet van gekomen.

Heb ik verder nog iets gemist hier? (een lekkere rel ofzo of doen jullie daar niet aan zonder mij Schijnheilig

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:00

Wat ontzettend gaaf Wollie! Je bent de eerste ZZGP SGW-er in ons groepje Knipoog
Volgende keer ga je gewoon je eerste winstpunt rijden.

Ga je ook naar Chaam, of wordt je nu dressuurmuts?

Enneh, een rel? Wasda? Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:08

Ik denk dat ik maar parttime dressuurmuts/crossmuts word.....

Als ik er achter kan komen hoe ik me in kan schrijven via de stichting Subtop (jaja, de geweldige nieuwe naam van de stichting ZZGP) dan wil ik nog graag 2 of drie keer ZZ-L starten voordat het crossseizoen begint. Dan ga ik vanaf Chaam lekker crossen en volgende winter pas weer op dressuurwedstrijd. Ik heb het een beetje gehad met het Z2 (fijn, weer een winstpunt, het zijn er nu een stuk of 30.... Slapen ) en zo kan ik mooi nog wat dooroefenen tot volgende winter. Misschien dat het dan ergens op gaan lijken. Zal ik een SGWay of Life logo op mijn dressuurdekje maken of zouden de prikkers dan een rolling krijgen? Haha!

Ik weet ook niet meer wat ik daar mee bedoelde, rel?? Blond

Ow ja Scum, nog gefeliciteerd met je moddie-schap!!! Staat je goed, dat groen! Pling

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:10

ollie, gefeliciteerd met je geweldige dressuur scores!!!echt goed!!!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:11

Wauw, goed van je ZZ-l debuut Haha! Jammer dat je verkeerd was gereden, maar dat geeft niet zoveel omdat het je eerste keer was Knipoog Lachen maar echt leuk Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:14

Super gereden Ollie! Vind ik echt knap voor de eerste keer! Je hoort altijd dat de overstap zo zwaar zou zijn en dat heel veel mensen dat onderschatten..
Ik denk btw dat de prikkers van hun paard vallen van schrik als ze je logo zien Tong uitsteken

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:19

Thnx guys! Bloos

Haha! Floor, da's ook een manier om de concurrentie uit te schakelen! Haha!
Ik vind ook eigenlijk dat we nog niet klaar zijn voor de overstap, maar wilde graag weten hoe het er aan toe ging en waar ik nou vooral aan moet werken. Heb er veel van geleerd! Misschien viel het zo mee omdat ik er geen druk op had gelegd voor mezelf. Komt de klap de tweede keer.... Maar ik heb besloten mezelf niet te serieus te nemen en gewoon voor de lol te gaan rijden. (voor zo ver dat kan in dressuur dan hè Knipoog )

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:29

Goed hoor Ollie! Vind het altijd leuk als mensen ook gewoon crossen met hun "dressuurpaard"! Maar nu moet je bij de cross wel altijd eerste staan na dressuur he Tong uitsteken