[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:59

Over twee weken crossen ohyeah!!! Zo denk ik alleen nog maar hihi

Maar even serieus, welkom TJolieke!

Ik heb een vraag, wie is er vorig jaar naar Hoogenweg geweest? Ik kon toen niet ivm blessure. Maar hoe vonden jullie? Alles beetje bij elkaar? Lastig parcours?

Ik ga daar L starten :)

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 04:32

Hoogenweg was mijn debuut vorig jaar. Erg leuk. Niet ver uit elkaar, terrein is heel overzichtelijk erg leuk voor je debuut lijkt mij.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:11

Dank je wel voor de info, in Westerbork is mijn L debuut. Hoogenweg komt daarna. :)

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:39

Zou ik me hier ook mogen melden en mee kletsen?

2 jaar geleden heb ik een paar sgw's gereden met mijn eigen paard (v. Numero uno) gewoon voor de lol en afwisseling. Ondanks dat mijn paard het erg leuk vind er toch mee gestopt. Ze was te voorzichtig en het water deed ze alleen als een ander haar voor ging de eerste keer. Dus met haar lekker verder gegaan in het springen (nu M). Sinds afgelopen jaar rij ik voor iemand anders een paard en breng haar ook uit in het springen (L). In januari een indoor cross training gehad en in februari de indoor cross in de meern gereden in het B. Ze keek nergens naar en brande er echt op! Zelfs de op en afsprong zonder twijfel en liet zich mooi naar beneden zakken ipv een noodsprong zonder het ooit maar geoefend te hebben! Kortom de cross kriebels zijn in alle hevigheid terug! Volgende week trainen in ermelo met egbert van r.oekel en de 28e oefencross amsterdamse bos en dan 12 april B in etten-leur! Ben benieuwd :)

esje01

Berichten: 4912
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:06

Mijn dochter rijdt mee in de groep op zaterdag om 10.00 in Ysselsteyn.
Afgelopen weekend bij De Heumstede getraind.
De pony pakte goed aan en is eindelijk blessure vrij. Puppy paard deed het geweldig. Nergens op twijfelen en gewoon gaan.
Het Was genieten

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:21

Nou ik ben klaar voor mijn eerste cross van het seizoen volgende week zondag:) even een klein uurtje getraind in Renswoude en alles zonder twijfel en het water in met de oren naar voren. Nog niks verleerd dus! Ik heb er zin in!:)

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:25

Top Mariska! Ik heb er ook zo onwijs zin in hihi morgen trainen in ermelo met Eventingschool en zondag knallen!!!

Myca

Berichten: 6268
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:44

Ik kom weer eens uit de meeleesmodus. Sinds tijden heb ik mijn bodyprotector weer gebruikt.

Vandaag heb ik bodemonderzoek gedaan tijdens de crosstraining bij John Maarse.
Gelukkig niets bezeerd, morgen zal ik wel stijf zijn.

Twister springt altijd alles, maar nu vond hij ineens de derde van de driesprong niet zo aantrekkelijk. Hij in de ankers en ik vloog door.

Verder hebben we een leuke dag gehad.
De hindernissen staan daar dicht op elkaar, maar je kan toch mooie lijntjes rijden en ik kan ook echt wat met de feedback die ik gekregen heb.

Ik vind zelf afsprongen wel spannend, maar die gingen vandaag gesmeerd, dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:46

Klinkt goed M_Vainqueur, heb je niet gezien want wij waren heel vroeg vanmorgen.

_Elke, veel plezier morgen!

Vandaag galoptraining gedaan. Wij moeten hem in galop nu iets boven zijn eigen tempo rijden en als hij terugvalt goed naar voren rijden, dus nog een paar tandjes erbij. Dat pakte hij vanmorgen al goed op, been eraan is gas erop. Hij heeft in het parcours en de cross heel erg de neiging om in te kakken, en dat is geen kwestie van slechte conditie. Dat willen we er nu dus uit trainen.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:50

Leuk al die verhalen

ik ben nog steeds bezig met standje jippie uit te krijgen en ik hoop dat die genoeg uit is tegen volgende week om onze eerste crosstraining van dit jaar zonder bodemonderzoek te overleven

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:55

Hoop ook voor jou dat je blijft zitten. Vallen is niet leuk. Vandaag iemand op stal gesproken die over de kop was gegaan met crosstraining. Die kon amper bewegen doordat haar air jacket was af gegaan. Ik was vorig jaar met BP ook aardig beurs, maar zag nu dat een air jacket ook niet alles is.

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:13

Heerlijk al die verhalen :)!
Ik heb vanavond gewoon springles, is kijken of we daar ook wat meer de puntjes op de i kunnen gaan zetten :)

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:24

Ik ben afgelopen weekend naar de Regiokampioenschappen springen geweest. :D
Paardlief liep ontzettend fijn tijdens het losrijden en inspringen. Helaas namen mijn zenuwen de overhand. |o (De spanning om goed te willen presteren op een kampioenschap. Hier heb ik geen last van bij normale wedstrijden)
We kwamen slecht uit op hindernis 1, maar Calippo sprong hem toch nog braaf. Maar ze is ontzettend gevoelig voor hoe ik mij voel. Dus door mijn spanning en door de fout op hindernis 1 kregen we uiteindelijk 2 weigeringen op hindernis 2 en 1 op hindernis 3. :(
Erg balen natuurlijk, want we kunnen het normaal wel zonder problemen! Een goede les dus voor de volgende keer om de zenuwen niet de overhand te laten nemen. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:33

Jammer Amber. Lijkt me ook wel spannend zo'n kampioenschap.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:44

Jammer Amber, ken het gevoel helaas als geen ander!! Tegenwoordig én door het crossen kan ik de zenuwen nu aardig onder controle houden.

Maar inderdaad hier leer je ook weer meer jezelf kennen en er mee om te gaan.

Vanavond getraind in ermelo . Stonden leuke hindernissen in de grote zandbak. Ze hebben dat stuk gras ook zand gemaakt. Ideaal! Veegde het zand zo van de spullen af!

Alleen moesten we wel erg inkomen zeg. Paard stuiterde vrolijk in het rond en ik maakte er een potje van. Slechte afstanden en soms totaal niet mee zijn in beweging . Terug naar basis en richting hals strekken galopperen richting hindernis. Dat ging gelukkig veel beter. Gert is wel enthousiast over m'n paard, snapt ook hoe met haar hectiek om te gaan. Fijn afgesloten gelukkig! Zaterdag weer wat een luxe!! :)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 07:25

Elke fijn dat je in elk geval goed afgesloten hebt
amber met die extra zenuwen omgaan, is ook lastig. Goed leermoment voor volgend jaar

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:02

Pff balen Amber!
Ik snap hoe je je voelt, vorig jaar tijdens het LK eventing ook gehad. Maar toen namen de zenuwen bij mij de overhand in de dressuurproef. Het jaar ervoor was ik Kampioen namelijk en had ik 222 punten in de dressuur (2 balken in het parcour, foutloze cross). Ik dacht dat wel even te evenaren, maar ik werd echt met beide benen op de grond gezet.. Mijn zenuwen werden alleen maar erger en ik ging alleen maar slordiger rijden, uiteindelijk 194 punten toen. Uiteindelijk nog 5e geworden.
Ik weet nu dat ik me echt nooit meer zo gek meer moet maken! Snap ook niet dat ik het zo ver heb laten komen, want echt zenuwen heb ik niet zo gauw meer.

Fijn Elke als je instructeur echt weet hoe je paard in elkaar zit!!

ZIjn er mensen naar Baarle Nassau geweest? Ik helaas niet.
Zaterdag training en volgende week Alpen, heb er echt zin in!
Zojuist de hindernissen bekeken. Zien er goed uit! Hopelijk loopt hij zo het water in. :o Normaal hoef ik daar niet aan te twijfelen, maar vorige jaar in Maarsbergen, toen het water zo na de hindernis kwam, moest ik me toch even goed vasthouden toen Warempel van links naar Rechts en toen rechtdoor erin ging :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:51

Alphen staat mijn man 35e op de wachtlijst. Dat gaat hem niet worden. Eerste cross wordt Renswoude, dus dat duurt nog even.

_Elke: even inkomen weer dus. Fijn dat het uiteindelijk wel beter ging.

CalvinenGino: ik vind 194 punten nog steeds heel netjes hoor, zeker voor een proef die niet lekker ging.

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:54

Wat jammer Amber! Weet je dat zeker Susan? Eerder stond de wachtlijst op alfabet.
Ik ben zondag naar Baarle Nassau geweest. Fijn gereden en een leuke cross! Nu donderdag nog een keer trainen en dan op naar Chaam!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:58

Mijn man heeft het zelf nagevraagd, dus ik ga er vanuit dat het klopt.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:59

Ik heb me voor chaam ook van de wachtlijst laten halen. Ik ga die ochtend trainen in renswoude en dan met stalgenoten naar de hengstenshow van dalhoeve

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:02

Ook een leuke dag invulling :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:09

Leuk idd. Mijn man heeft zich er ook af laten halen. Kans is wel heel klein dat hij er nog tussen zou komen.

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:30

In dat geval kan je idd beter een andere leuke dagplanning maken dan tot op het einde blijven hopen (en voorbereiden!) en dan alsnog teleurgesteld worden ;).

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:01

Bodemonderzoeken zijn niet leuk, slecht voor je spieren en voor je zelfvertrouwen.

Amber last van zenuwen gehad, jammer dat dat zo'n impact op je heeft maar wel héél herkenbaar.

Leuk al die fanatieke verhalen hier, werkt best wel een beetje motiverend en aanstekelijk :D

Gisteren een grote stap gezet in mijn oorlog tegen de zenuwen, meegedaan aan het oefenspringen. 80cm parcours, ging superfijn en kon lekker gefocussed blijven op mijn eigen rijden zonder me wat aan te trekken van toeschouwers. Vanavond weer springles en zaterdag crosstraining 2!