[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:09

pien_2010 schreef:
Ik laat nu de foto van het puppie staan maar wel met het verzoek om weer on topic te gaan en ontopic te reageren.

Uhm... Dus...
De mensen hier in het topic hebben er geloof ik geen last van. Goed opgeklost zo

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:20

:wave:

Francien beterschap! Gekneusde ribben schijnen meer pijn te doen dan gebroken. Ik ben al ruim een half jaar (vanaf april ofzo) zoet met een gekneusde rib die telkens weer opspeelt.
Kyrkelover vind het beeld nog niet zo fijn ogen. Je ritme is heel wisselend. Heb je zelf ook wat moeite met afstanden rijden? Dan kan je thuis 2 balken neerleggen en elke training een paar keer meepakken op verschillende afstanden. Ene keer op bijvoorbeeld 6 galopsprongen en de andere keer op 8. Leert 'ie ook van sluiten. Dat kan je ook met een slof eraan doen zodat zodra hij zijn hoofd zo hoog doet, hij weerstand van de slof krijgt.
Loesvan Fame is ook wel een apekop af en toe, of niet :P ? Jammer dat de proefjes niet zo goed gingen maar alles is ook nog spannend.
Percy balen dat je knie nogsteeds niet goed is! En wat een tegenvaller dat Daimler kreupel is.
Wat een schatje Rianne!

Eventingfeest was onwijs leuk! Veel bekenden en gezelligheid.

Challenge doet het goed op concours. Afgelopen weekend iets minder maar nog wel een 8e prijs in het L met 2 af in de barrage. Had te veel risico genomen in de barrage en hij was helemaal dol, dat kwam ik behoorlijk tegen in het M dus eigen stomme schuld. Wel een mooie foto van het M gevonden
Afbeelding

De Cantos heeft over een dik uur een date met de tandarts. Die werd er niet leuker op door z'n zere mondje dus die heb ik even stil gezet. Straks weer oppakken en dan mag hij de 27e in Vinkega z'n eerste (indoor)crosstraining lopen. Op het crossterrein thuis pakte hij ruig aan, maar dat zegt ook niet alles.

kyrkelover

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:15

@mistid zelf heb ik geen moeite met afstand rijden, maar het zit hem vooral in dat de merrie niet met je samen wil werken maar alleen tegen je. Ophouding is op de plaats stuiter of je nu een slif/thiedeman aan hebt hangen of niet.
paar maanden terug was het nog gevaarlijker paard luisterde helemaal niet sprong en rende zo door je hand heen dat als er nog galopsprongen tussen moesten zij gewoon afging met alle gevolgen van dien. Het is daarbij ook niet mijn eigen paard wat natuurlijk ook weer problemen mee geeft. Dat zet ik niet allemaal open en bloot op het internet hoe en wat precies.
Ik rijdt deze merrie nu vooral om km's te maken maar ben wel rond aan het kijken voor iets voor mezelf.

Overigens ging de les bij Tim zeer goed. Moest van Tim mijn handen goed laag houden en zo veel mogelijk de rust bewaren en dat lukte wel.
Heb het erg naar mijn zin gehad en we hebben alles gelijk in een keer kunnen springen zonder gekkigheid.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:39

Gave foto Mirthe <3
Kyrkelover, beestje van jezelf is vaak fijner. Over filmpjes; vind dat hij dressuurmatig niet voor elkaar is, lijk jij in parcours ook weinig aan te doen. Dus weer na laten geven en ontspanning na een hindernis er in. Daar zit volgens mij je werk, kan je ook netter rond rijden. Nu is ie heel strak in de bovenlijn en geeft helemaal niet na. Als jij dan ophouding maakt komt ie er tegenin, maar dat kan ook niet anders :o

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:57

Percy: Ik heb het gelezen dat Jan bondscoach is geworden. Leuk zeg!
Maar wat rot van Daimler, hopelijk knapt ie snel weer op.

Rianne: Wat een schatje zeg! Geniet er maar van ze worden zo snel groot :P

Mistid: Haha ja Fame is vaak heel lief, maar af en toe ook een echte merrie. Ik ga ervan uit dat het wel beter wordt naarmate ze meer gezien heeft. Zo veel is ze ook nog niet weggeweest buiten de clubles en privéles om. En indoor is dan misschien toch nog wat spannender dan outdoor.
Gave foto trouwens! Je gaat echt lekker. Jammer dat het risico nemen nu niet zo goed uitpakte, maar daar leer je alleen maar van. Volgende keer beter!

Kyrkelover: Ik ga mee met de tips van Mistid. Balkjes hebben mij ook al zo goed geholpen.
Je filmpje bij Tim ziet er trouwens al een stuk fijner uit, super die vooruitgang!

Ik heb gister weer een super fijn springlesje gehad. Nu was Fame weer super braaf haha. Ze heeft echt een fijne instelling, want een paar sprongen kwamen we niet helemaal fijn voor. Ze springt er dan alsnog super ruig overheen. Mooie oefening voor volgende week, dan voor de 2e keer BB. Daarna krijgt ze even een paar weken vakantie.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:29

Tiahastrona schreef:
Gave foto Mirthe <3
Kyrkelover, beestje van jezelf is vaak fijner. Over filmpjes; vind dat hij dressuurmatig niet voor elkaar is, lijk jij in parcours ook weinig aan te doen. Dus weer na laten geven en ontspanning na een hindernis er in. Daar zit volgens mij je werk, kan je ook netter rond rijden. Nu is ie heel strak in de bovenlijn en geeft helemaal niet na. Als jij dan ophouding maakt komt ie er tegenin, maar dat kan ook niet anders :o

Daar zit hem ook precies het probleem. Het simpele nageven en ontspanning zit er niet in.
Daar wordt al 5 jaar aan gewerkt bij deze merrie.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:23

Het is trouwens niet dat ik jullie wil tegen spreken oid.
Want dat lijkt nu een beetje.
Want het klopt precies wat jullie zeggen waar het probleem ligt.
Dit is echter zeer lastig op te lossen door meerdere factoren wat het erg lastig maakt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:52

Snap het wel kyrkelover. Dit paard ziet er nu niet bepaald ontspannen uit en ze houdt inderdaad vast. Als jullie daar al vijf jaar mee bezig zijn is dat niet erg hoopgevend. Kan natuurlijk wel zijn dat ze een andere aanpak nodig heeft maar het kan ook een probleem blijven. Free heeft hetzelfde probleem maar we weten waar dat van komt en die gaat heel hard vooruit door de dressuurmatige training.

Piennogwat (sorry, lastige boktnaam :o ) Fijn dat je even uitleg gaf. Dat mensen over een foto van een pup vallen snap ik werkelijk niet. Alsof we pagina's lang over puppy's doorgaan.
Er is ooit de vraag geweest of dit topic naar de huiskamer zou kunnen omdat we dan offtopic konden gaan maar dan is het topic niet meer te vinden en het is juist leuk als er ook anderen komen meepraten.

Wat leuk dat je les zo fijn was Loesvan! Wij hebben nu ook weer een merrie en ik weet opeens weer waarom ik ruinen en hengsten leuker vind :+

Gave foto weer Mistid en een net resultaat. Barrage is natuurlijk altijd zoeken naar de middenweg en soms sla je te ver naar links of rechts ;) Hoe was het bij de tandarts?

Is inderdaad super voor Jan dat hij bondscoach is geworden.

Wat er met Daimler is weten we niet. Dierenarts heeft een buigproef gedaan maar dat verergerde niets, er is totaal niets te zien aan zijn been maar hij was dus wel heel kreupel. Hij heeft nu ontstekingsremmer en pijnstillers en is daarmee volkomen rad. Dat maakt wandelen met hem (wat moet) niet erg fijn want hij is in topconditie en staat nu de hele dag op stal. Gevolg is dat ik de grootste moeite heb om hem bij te benen en bij me te houden. Dat wordt natuurlijk alleen maar erger, heel handig met mijn knie.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:50

hee leuk topic! Ik heb ook een vierjarige mee op sgw.
Afgelopen seizoen 2 wedstrijden gelopen, beide foutloos!
Was er aardig trots op, hij is nog jong in springen en doen maar pakt het goed op.
Nu in zijn pauze van werk weer voorbij vanaf dit weekend wordt hij weer opgepakt om wedstrijden te lopen.

Bounty :D
Afbeelding
Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:26

Welkom lrm, lang niet gezien!
Kyrkelover een 'lastig dier' dus. Ik had een hele goede pony die ook haar eigen manier van springen had, maar die ging niet puur tegen je werken. Op de één of andere manier zal hij toch zijn aandacht bij jou moeten gaan houden. Filmpje van de crosstraining ziet er wel beter uit :D
Loesvan indoor is natuurlijk een stuk minder te zien dan buiten. Dan gaan ze juist binnen meer loeren omdat er buiten te veel voor ze te zien is is mijn ervaring. Wat fijn van je springles!
Percy dat is lastig he als ze in goede conditie staan. Kan je er niet een bijzet ofzo aandoen zodat Daimler in ieder geval de kop er niet op kan zetten? Op het moment dat de kop er op komt dan zijn ze errug sterk :+

Tandarts had een hoop werk eraan, maar alles is weer keurig netjes! Echte vakman die tandarts. Heel leuk, mocht meekijken en voelen. Paard is wel een lastpak, met de dubbele dosering sedatie was 'ie nog niet tam, maar tam genoeg om met de klem erop veilig te kunnen werken.

Eergisteren weer met Chall op wedstrijd geweest, winningmood was weer terug :+ lekker foutloos rondje in het L en een 1e prijs. In het M wist 'ie de weg weer een beetje te goed :+ vind het ook al zoiets om voor 1 parcours dat hele eind te rijden dus kan dan beter flexibel springen, maar op deze manier heeft dat ook weinig nut :+

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:02

Ik werd getipt voor dit topic, leuk! :)
Ik heb een 4 jarige van Unaniem (Numero uno)
Heb haar nu een half jaar en heb haar zelf ingereden :P
Heb zelf hiervoor met mijn vorige paard ook SGW gereden, dus dit wil ik met haar ook weer gaan doen. Heb nu 1x in Baarle Nassau gereden en 1x crossles gehad van Tim Lips op zijn locatie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop nog wat vaker crosslessen van tim lips te kunnen nemen en zou heel graag de cross in Etten-leur starten :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:14

Kyrkelover: Wat lastig dat je al zo lang tegen dat probleem aanloopt.

Percy: Wat raar van Daimler. Moet hij per se op boxrust? Kan je niet een klein stukje weide afrasteren zodat hij toch voorzichtig wat beweging krijgt. Lijkt me voor jouw knie ook beter.
En ik vind juist merries heel leuk, ik kan nog wel lachen om die buien van d'r. Het duurt misschien wat langer bij merries, maar vaak als je ze goed kent gaan ze wel voor je door het vuur.

Mistid: Het wordt echt saai met jou :P Gefeliciteerd met je prijs.

lrm en ninitjuh: Welkom! Leuke paarden hebben jullie

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:23

loesvan schreef:
Kyrkelover: Wat lastig dat je al zo lang tegen dat probleem aanloopt.

Percy: Wat raar van Daimler. Moet hij per se op boxrust? Kan je niet een klein stukje weide afrasteren zodat hij toch voorzichtig wat beweging krijgt. Lijkt me voor jouw knie ook beter.
En ik vind juist merries heel leuk, ik kan nog wel lachen om die buien van d'r. Het duurt misschien wat langer bij merries, maar vaak als je ze goed kent gaan ze wel voor je door het vuur.

Mistid: Het wordt echt saai met jou :P Gefeliciteerd met je prijs.

lrm en ninitjuh: Welkom! Leuke paarden hebben jullie

dankje :D
Ben het met je eens over merries :P Mijn vorige paardje kon ook het bloed onder mijn nagels vandaan halen, maar uiteindelijk is het dan ook zo'n geweldig gevoel als je samen wat bereikt! En een beetje karakter vind ik ook wel leuk, dus toch maar weer een merrie genomen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:58

Hee, leuk om je hier tegen te komen ninitjuh, alleen, wat heb jij toch een onmogelijke boktnaam :D

Wat gaaf dat het zo goed met je nieuwe paard gaat! De training van Jan van Beek in het voorjaar in Zundert is ook heel erg de moeite waard. En..... Alphen Chaam staat weer op de kaart, dat is de allereerste van het seizoen.

Wordt inderdaad maar saai met jou Mistid. Moet ik je alweer feliciteren *\o/* Winningmood is trouwens de papa van Just :) Hopen dat hij ook in de winningmood komt straks. Hij gaat zondag mee naar de springwedstrijd in Maasland i.p.v. Daimler. Organisatie vond het geen probleem om ze om te wisselen en Jan denkt dat hij er wel klaar voor is. Ze heeft nu één keer dressuurles met hem gehad en één keer springles deze week en hij vindt het wel een leuk paard. Zeker nu hij gecastreerd is. Van de zomer vond hij het maar een levensgevaarlijk beest :D

Vanavond mag ze de talententraining met Free doen. Is overlegd met de organisatie want eigenlijk is de combinatie geselecteerd maar omdat Free in het verleden ook hoog heeft gelopen en Daimler even uit de running is vonden ze het goed. Zou anders toch zonde zijn ook al heeft ze nu toch dagelijks les van Jan.

Ze is trouwens mijn dochter voor de nieuwkomelingen. Zelf kan ik helaas niet meer rijden maar zij rijdt heel fanatiek sgw. Ik ben chauffeur, groom, fotograaf en paardenverzorger ;)

Welkom Irm, leuk paard heb je!

Wat betreft het wandelen, bijzet is inderdaad wel een goed idee. Dacht er ook aan om de hengstenketting er aan te doen maar ik durf vandaag eigenlijk niet met hem te gaan wandelen, het stormt behoorlijk en het regent heel hard. Dan is hij natuurlijk helemaal gek. We hadden een kleine paddock voor hem gemaakt maar dat was geen succes, begon hij van binnen naar buiten en vice versa te rennen, pirouettes te draaien en de onlangs getrainde wending om de achterhand te demonstreren. Niet echt goed voor zijn been :n Hij staat wel in een grote stal dus daar kan hij wel rondwandelen. Denk dat de stal vier bij vijf is.

De andere paarden zijn nu ook niet blij buiten, ga ze straks maar binnen zetten.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:18

Haha ik zal hem misschien maar eens veranderen, is iets van vroeger en heb hem nooit verandert :o
Bij Jan van Beek heb ik vorig jaar inderdaad ook gereden dus daar wil ik ook weer heen :) Alphen-chaam zou ik ook graag meedoen alleen even kijken of dat niet al te snel is voor der :P

edit: gelijk maar even gedaan :Y)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:29

@kyrkelover
leuk trouwens dat je ook bij Tim Lips geweest was :) Ook voor herhaling vatbaar dus? :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:06

Die naam is een stuk praktischer Nikki (mag hem toch wel afkorten?). Ik wist niet dat je zo gemakkelijk je gebruikersnaam kan wijzigen. Wij zijn nog nooit bij Tim Lips geweest. Hij heeft daar wel leuke hindernissen staan.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:33

Percy schreef:
Die naam is een stuk praktischer Nikki (mag hem toch wel afkorten?). Ik wist niet dat je zo gemakkelijk je gebruikersnaam kan wijzigen. Wij zijn nog nooit bij Tim Lips geweest. Hij heeft daar wel leuke hindernissen staan.

Je mag afkorten hoor haha :P Wil iets meer als alleen mijn voornaam en wist verder niks :') Je kunt het 1x veranderen daarna niet meer ;)
Voor mij was het ook de eerste keer bij hem thuis, daarvoor 1x les gehad met mijn vorige paardje in Baarle nassau

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:20

Mijn dochter moest een voorkeur geven voor een trainer en omdat ze Jan goed kent en die haar zo op weg heeft geholpen waardoor ze is waar ze nu is was dat voor ons vanzelfsprekend.

Hoorde vandaag dat Tim de dressuur en het springen op één dag heeft gezet op zaterdag, was voor ons niet fijn geweest dus zijn we blij met onze keuze.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:48

Jeetje wat gaan we hard!

Ik wist niet dat het zo'n probleem was met die foto, excuses dan daarvoor..fijn dat ie mocht blijven staan.

He lau jij ook hier!! :D Welkom Nikki.

Mistid, wordt wel beetje saai zo hoor :z Wat zullen je concurrenten balen als ze jouw steeds weer op de lijst zien staan haha!

Percy jeetje wat balen, hopelijk valt het allemaal mee! :(:)
Wel fijn dat free mee mocht naar de training!

Hier gaat alles zn gangetje, erg druk met vanalles dus rijden doe ik even wat minder, maar heb toch geen concoursen gepland dus vind vier keer per week dan ook wel even voldoende :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:08

jaa mirthe lange tijd geleden. Heb je nog wel gespot in diepenheim maar toen gallopeerde je langs me heen kon niet echt wat zeggen haha. Gefeliciteerd met je prijs!

Nikki: Leuk beestje!

Rianne: haha jaa ik probeer weer eens een topic bij te houden! Wel leuk.

Heb er zelf gister een nieuw paard bijgekocht. dus nu voor komend seizoen hopelijk genoeg haha!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:33

Bedankt Rianne en Irm, jullie hebben ook leuke paardjes zeg! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:20

Nog een nieuwe, welkom Nikki!
Fijn dat Jan zijn mening over Just is bijgedraaid Percy!
lrm gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe paard :)

Bedankt voor de felicitaties! Winnen is nooit saai toch :Y) ? Maar er komt vanzelf weer een einde aan deze goede tijd hoor :')

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:25

mistid schreef:

Nog een nieuwe, welkom Nikki!
Fijn dat Jan zijn mening over Just is bijgedraaid Percy!
lrm gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe paard :)

Bedankt voor de felicitaties! Winnen is nooit saai toch :Y) ? Maar er komt vanzelf weer een einde aan deze goede tijd hoor :')

Dankje! Winnen is inderdaad niet saai haha, maar toch moeilijker om jezelf dan te overtreffen haha :P

Ik ga morgen voor het eerst dressuur starten, dus ben benieuwd hoe ze het doet want ze zit een beetje in een bokfase :o

En Irm gefeliciteerd met je nieuwe paard inderdaad, heb je een foto? :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:00

Ik had jou om een foto gevraagd Rianne, wist ook niet dat er hier niet postende meelezers zijn die op zoiets gaan temmen. Eigenlijk zijn we grotendeels off topic want de minderheid heeft nog een vierjarige ;)
Hoop dat het verder positief is bij jou Rianne!

Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst Irm.

Jou feliciteren wordt wel wat saai Mistid, we blijven aan de gang :D Het is je uiteraard van harte gegund!

Castratie heeft Just een stuk braver gemaakt, ben benieuwd hoe het morgen gaat. [naam] moet al om 6.15 uur bij Jan zijn, de slavendrijver :D Anders zijn ze niet op tijd voor de eerste starts.

Daimler heeft pijnstilling maar hij loop geen stap kreupel. Denk een beetje dat het allemaal wel meevalt. We nemen wel het zekere voor het onzekere en wachten even af hoe hij het zonder pijnstilling doet maar, als dat goed gaat, dan ga ik wel met de veearts overleggen of nog een week boxrust wel zo wijs is. Hij is super fit en er is niets te vinden.