[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:15

Ja ik wilde ook wel meerdere dagen maar vind het echt beetje duur!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:15

Zit te twijfelen of ik naar JA ga. Vind het wel een leuk concours, maar IB is toch echt wel heel veel gezelliger (vooral het feest op zaterdagavond :D )

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:20

bianca1980 schreef:
ik wilde ook wel weer naar J amsterdam, maar heb ik me nog niet echt verdiept in de dagen en wat ik dan zou willen. Heb vorig jaar de dressuur gezien en het puissance springen.

Vorig jaar "deden" mijn schoonzusje en ik het hekje tijdens de kür op muziek tijdens het eerste deel :D . Helaas niet toen Totilas moest, maar die hebben we nauwkeurig bestudeerd tijdens het losrijden ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:20

Hihih wil het feest nu ook wel eens zien.. ben benieuwd!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:22

Warme hap zit er al in!
Ga snel met Jer richting binnenbak, dan is het hopelijk nog een beetje rustig en kan ik hem nog even een slinger geven ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:22

Ik moet nog even de bamieee op warmen.. :+

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:28

Zo poesje is weer thuis, arm beest. Heeft ook nog zo'n lampenkap op. Snapt er niks van. Vind het eigenlijk wel stom. Paar weken geleden is hij gecastereerd, toen had ik erbij gezegd kijk ook even naar het oogje. Prima zouden ze doen. Hebben ze ook gedaan en ik kreeg een zalfje mee. Nou ik wist niet dat dat met een zalfje te verhelpen was. Maar goed braaf gezalft en het werd alleen maar erger. Dus dat ook gezegd tijdens de nacontrole. Nou we moesten maar bellen als het weer slechter ging. Nou belde mijn vriend dus 2 weken geleden, van ja hij moet geopereerd worden. Nou we willen het eerst nog even zien.... Ja hoi gekeken is er al vaak genoeg naar. Maar goed hij is nu eindelijk geopereerd, maar als ze mij tijdens dat hij onder narcose was voor de casteratie even hadden gebeld, had ik direct gezegd dat ze dat toen direct moesten doen.... Dus dikke rekeningen voor dubbele dingen. :( Bij de praktijk waar ik eerder werkte als dierenartsassistente ging het iig niet zo! :n

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:30

IB gaan we ook, weekendje :D en dan slapen in Loon op Zand, in een herberg :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:40

Ga zo even bijlezen.

Kom net bij de paarden weg en had gehoopt dat het iets harder had gedooit. De waterbakken doen het wel weer maar mijn bak en wei zien er zo uit: http://www.mijnalbum.nl/Album-DKM3SFYZ- ... verig.html
Complete ijsplaat en onbegaanbaar voor paarden. Is met mobiel gemaakt. Was het maar weer zomer...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:04

Zo ziet mijn bak er dus ook al een week uit.....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:05

Caro: dat ziet er niet fijn uit! Voorlopig wordt het nog niet thuis rijden voor jou als ik dat zo zie.
Laura: balen dat jouw bak ook nog zo slecht is. Hier is alle sneeuw eigenlijk weg en onze bak is sinds donderdag alweer te rijden. Eerst maar aan 1 kant en moest je een beetje om de sneeuwhopen heen rijden, maar nu is er geen sneeuw meer te vinden in de bak. Alleen daarbuiten nog wat restjes.
Corien: eetsmakelijk!
Margriet: die VA dacht dus alleen maar weer aan geld verdienen. Jammer hoor!
Noor: leuk dat jullie het hekje mochten doen bij J.A. vorig jaar. Veel plezier met Jer rijden!
Anthea: ook eetsmakelijk!
Tientjeh: ik weet zo snel ook geen leuke alrounder te koop voor een leuke prijs.

Aan het einde van de middag Vivre gereden. Ze kwam al snurkend en snuivend uit de wei, dus ik verwachte een spooky paard. Maar ze was juist heel relaxt toen ik erop zat. Bij het aandraven gingen we weg in passage ipv in een voorwaartse draf. Gelukkig ging ze na een half rondje wel voorwaarts lopen. Ze ontspande lekker en ging toen ik er wat oppakte ook goed aan het werk. Volgens mijn moeder had ik haar goed op het achterbeen lopen. Heb heel fijn met haar gereden vandaag. Morgen weer.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:09

@Sussie: Fijn dat Vivre zo lekker ging!
@Caro: Balen dat het nog niet flink gedooit heeft bij jullie.... hier is nog wel wat wit en zijn sommige delen ook nog spekglad helaas...
@Margriet: Dat is ook niet erg netjes van de VA! Maar hopelijk is poesje er nu voor de rest vanaf!
@Noor: Succes met het rijden.

Ik ben nog nooit bij JA geweest. Hier is nu Zwolle international gaande, is ook altijd wel leuk. Maar is even bedenken of ik daar nog heen ga.
Vanmiddag is Jipje weer bij de smid geweest en meneer heeft weer nieuwe schoenen eronder zitten. Hij liep aardig vlot weg, dus hij lijkt er weinig last van te hebben dit keer ;) Is bij hem altijd lastig, hij heeft mega gevoelige zolen...
Ga me zo maar is omkleden, heb vanavond nog vergadering op de vereniging.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:18

@ Jn mijn oude merrie is altijd een paar dagen goed onregelmatig als zij naar de smid is geweest. Het maakt niet uit welke smid het is en of er wel of geen ijzers onderkomen. Best lastig.
Zwolle is ook leuk...

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:23

Zonder voorijzers komt Jipje helemaal niet meer in de vooruit -O- Ijzers zijn dus nodig bij hem, maar al doet de smid zo voorzichtig en haalt hij niks van de zool af, toch is het altijd spannend bij hem. Maar meestal na een 2/3 dagen is het ook weer helemaal goed.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:32

Bij mijn merrie ook 2/3 dagen is het ellende dan komt zij onder het zadel geen bocht door. Zij kan wel zonder ijzers maar kan gewoon niet tegen bekappen. Laatste 6 jaar heeft zij het zonder ijzers gedaan maar door de vorst werden de voorhoeven zo slecht dat zij momenteel daar wel een ijzer onderheeft. Gaan er voor het veulenen weer af

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:33

Goedenavond allemaal, heb niet echt bijgelezen, was pas 5 uur uit dus gauw door naar stal, stallen gemest en daarna gegeten, nu ff wat huiswerk maken en dan weer naar stal want heb straks dressuurles.
1e schooldag zit er weer op, gelukkig niet een hele lange dag want hoefde pas om 11 uur te beginnen. Dus s' ochtends met me vriendin buitenrit gemaakt, zij op haar E pony, en ik op de B pony van haar zusje. Dit doen we wel vaker omdat zij anders niet kan rijden omdat ze ook laat uit is en de bak bezet is. Natuurlijk is die B pony wel een beetje klein voor mij en ziet het er niet echt uit maar zo voor af en toe maakt het niet uit. Maar ik ga aan het werk want anders heb ik morgen straf aan me broek hangen :+

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:25

TG, jep bulldog pups <3
Jantine, goed schoongemaakt dus! Het is altijd zo fijn als je huis weer helemaal schoon is.

Ik vind IB gezelliger dan JA, jammer dat Chaam tegelijk is met de zondag van IB.

Margriet, arm poesje :(:)
Caro: dat ziet er niet goed uit, daar zou ik ook niet vrolijk van worden!
Sussie, fijn dat het rijden zo goed ging!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:49

JA ging ik vroeger wel altijd heen... Ik vind er alleen niet zo veel meer aan :o Ging altijd op zondagmiddag springen kijken.
Noor, Leuk dat je helpt op JA! Hoe ben je daar zo ingerold?
TG, Je weekendje IB klinky goed!
Sanurie, Welkom in de echt wereld ;)
Caro, Jeetje wat balen zeg. Lau trouwens ook!
Sussie. Fijn dat je Vivre zo lekker aan 't lopen kreeg.
JN, Groeien jip zijn hoeven ook zo slecht?
Snoek, Al iets vernomen over zondag O:)

Paard liep als een zonnetje <3 Al waren de schapen naast de baan erg spannend in het begin! Net lekker pasta met spinazie gegeten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:55

:oo Van de site van Chaam:

Klasse B-paarden volgeboekt
3 januari 2011

Het programma van SGW Alphen-Chaam is voor de paarden in de klasse B volgeboekt.
I.v.m. het regiokampioenschap zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar voor combinaties uit de Regio Brabant. De overige aanmeldingen worden op de wachtlijst genoteerd

Ruiters en amazones die twijfelen of zij al verzekerd zijn van een startplaats kunnen informeren via c.v.ginneken@planet.nl

Corry van Ginneken, wedstrijdsecretaresse.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:56

OMG!!! :oo

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:58

Vorig jaar was het "pas" 5 januari eer het vol zat, dit jaar vandaag dus al.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:02

Ben ik blij dat ik bij de regio Brabant hoor. :P Niet normaal hoe snel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:04

Ik had een vriendinnetje vandaag getipt en zij is dus te laat -O-
Voor de zekerheid heb ik maar een email gestuurd :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:06

Dat is balen Mo! Hopelijk staat ze nog hoog op de wachtlijst, er vallen er toch altijd een hoop af.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:07

Als ik naar mijn bak kijk raak ik heel gemotiveerd _-:( . Woensdag zorg ik dat ik 's morgens om 9u op de manege ben. Dan ga ik de ruin maar even rijden. Is het heerlijk stil en worden wij niet afgeleid en is de hele manege voor mij alleen.

Jeetje Chaam al zo snel vol :o
@ mootje mijn beide paarden zijn niet echt schaap en koeproof heb ik ondertussen ontdekt.