[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:56

Hoi!

@ Snoek: vervelend inderdaad.
@ Vief: mooie foto's!
@ Kim: gefeliciteerd met je winstpunten
@ Heleen: jammer dat je niet lekker gereden hebt. Het is ook best een spannende (wel een mooie) hal.

Tegen de tijd dat ik op pad ging, waren de wegen mooi schoon. We konden goed doorrijden, alleen het laatste stukje naar de manege hebben we echt rustig moeten rijden.
Ik heb twee fijne proeven gereden. Schouderbinnenwaarts was niet je van het, dat is zonde want dat kan ie wel erg netjes. Daar dus wat punten laten liggen. Uiteindelijk bleek ik vierde te zijn in de eerste proef en dus mocht ik overkampen! :)
Tweede proef liep ie superfijn en ik was dus sowieso al dik en dik tevreden. Tijdens de uitreiking bleek ik derde te zijn geworden met 64,5% en mag ik over twee weken naar de regio! :)

Ga er nu maar even een borreltje op drinken! ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:12

Gefeliciteerd Noor. Is altijd leuk om naar de regio te mogen.
Kim: Misschien id even de rug laten nakijken. Als ze telkens overkruist zitten is dat toch geen goed teken.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 19:18

Corien: leuke foto.
En over het borsttuig, ik heb hem ook :D
Kim: jammer van je 2e rondje, en dat het niet helemaal lekker ging.
Snoekiej: vervelend allemaal zeg!
vief: leuke foto;s! :D Ze kijkt op de 1ste foto idd zo van, wat doe ik hier.
Noor: gefeliciteerd

Ik heb vandaag echt een luie dag, nog wel naar stal geweest, paardje eruit, stalletje gedaan.
Morgen afrijden voor me E rijbewijs. Hopelijk gaat het nu wel door, het is hier elke keer weer wit op de weg.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:22

Dat is wel makkelijk Vief. Ik kan Vorstin niet laten staan, want die komt anders alleen haar box uit voor een half uurtje molen. Dus ik moet er altijd wel heen.

Gefeliciteerd Noor :D
Alvast succes morgen Ilse!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:59

peanutbutter schreef:
Gefeliciteerd Noor. Is altijd leuk om naar de regio te mogen.
Kim: Misschien id even de rug laten nakijken. Als ze telkens overkruist zitten is dat toch geen goed teken.

Het was meer dat ze in de verkeerde galop landde en daar gewoon in doorging. Dat heeft ze normaal niet eigenlijk. Ze land eigenlijk altijd in de goede galop en anders changeerd ze automatisch (iig op wedstrijden).
Maar misschien toch even de fysio ofzo laten kijken :). Dat kan nooit kwaad natuurlijk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:04

Pfffffffff.... -:(- ik baal enorm.. die Twenter die naast Wolin staat.. gaat gewoon niet goed :n . Wolin breekt letterlijk de tent af, ze is helemaal geagiteerd en niet zichzelf. Vliegt vanaf de andere kant van de stal de tralies aan bij die twenter.. en het is nog zo'n brutaal jong ding, dat dus ook geen milimeter wijkt 8)7 . Ben ook niet zo blij voor Wolin haar benen :n , achter heeft ze al een wondje gemaakt door het flinke meppen -:(- . Schijnbaar moet een paard dit maar slikken ofso? :?

Balen is dat Shanouk, mijn moeder deed voorheen ook wel eens Wolin als ik een drukke dag heb had enzo.. maar mijn moeder heeft het de laatste tijd ook erg druk. Vandeweek bood ze het wel aan, toen ik uit de nachtdienst kwam, maar dan wil ik juist Wo zelf doen :) . Wel kan ik mijn buurvrouw of overbuurvrouw op stal vragen of ze Wolin mee willen nemen met buitenspelen en ze komt er vaak ook wel twee keer uit dan, dit smsen we soms naar elkaar, maar ik weet het nooit zeker en Wo kan ik dan zeker niet laten staan. Zou het soms ook wel fijn vinden als mijn moeder Wo weer een dagje zou kunnen doen, maar ben er ook wel op ingesteld dat ik Wo dagelijks doe.

Vief, leuke foto's van Wolles ;)

Heleen, Avatar is leuk!! Veel plezier :wave:

Wolin loopt op een dubbelgebroken bustrens, middenstuk is van Aurigan, bitringen zijn gewoon metaalkleurig. Vrij dun bitje, maar Wolin loopt er fijn op :) . Had voorheen een watertrens, dubbelgebroken, maar Wo vond de draaiende ringen behoorlijk irritant langs de lippen, ze werd er erg onrustig van.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:13

Snoekiej schreef:
Dat is wel makkelijk Vief. Ik kan Vorstin niet laten staan, want die komt anders alleen haar box uit voor een half uurtje molen. Dus ik moet er altijd wel heen.

Woll komt er nu met de sneeuw ook niet uit. Gister toen ik moest werken dan ook geen tijd gehad om nog naar Woll te gaan omdat de manege in het weekend tot 18.00 uur open is en ik pas om 17.30 uur thuis was.. Vind het erg sneu voor Woll dat ze een dag in haar stal gestaan heeft, maar werken en andere dingen moeten soms ook. Doe natuurlijk echt mijn best om er elke dag te zijn, maar soms zijn er gewoon dingen waardoor het niet kan :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:26

Goede middag!!

Las vanmiddag bij slaan de stoppen er uit :(

Dus een vriend gebelt die in de elektra zit en heeft het lusje geklaart :)
Dsu lees even na me 1ste x kooken bij :) jaja mensen ik ben aan het kooken!!!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:54

Wat ga je maken, Corien?

Snoekiej, vervelende situatie. Ik kan het me voorstellen.
In de 20 jaar dat ik paarden heb is er nog nooit een dag en paard binnen gebleven bij me. Lijkt me vreselijk als dat door omstandigheden zou moeten %)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:56

Heb een overheerlijke rouwe andijvie stampot gemaakt :~ :9 was echt om je vingers er bij op te eten, heb voor morgen ook een bord :)

Snoek vervelend zeg!!
Mo-van-dijk neee heb nog geen L gestart hoor :n ga pas in de zomer over denk ik :)
Ja de aardlek lag er uit :+ in het keukenkasje was de zwanen hals van de afvoer lek en drupelde in een tijltje, maar wel op een stekker doos onder de keuken, dus tis nu gelukkig op gelost :+

Kim netjes hoor, jammer dat je vandaag de finale mog rijden maar niet wist!! (jammer dat ze dan niet bellen)

Vief die woll lekker beest is het ook he!! dat oortje :')

Heb vanmiddag even lekker gereden, en moest een plekje op vullen in een 8tal wat ze aan het oefenen waren, alles wel in stap :)

Hoopp dat as zaterdag de spring wedstrijd in lisse door gaat, zo niet ga ik thuis dressuren in het L :) even afwachten maar.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:27

Goeie avond!
@LZ: Alvast veel succes morgen met je afrijden! Hopelijk gaat het gewoon door.
@Snoekiej: Wel balen van je 'ruzie' :(:) Hopelijk kunnen jullie toch nog samen voor een oplossing zorgen! En 15-20 minuten naar stal met de auto is wel aardig lang. Kun je haar niet dichterbij zetten?
@Heleen: Balen dat Uitje zo gespannen was in de ring, maar volgende keer weer beter!
@Noor: Gefeliciteerd met je prijzen en leuk dat je door mag naar de regio!
@Kim: Balen dat je voor je gevoel niet lekker hebt kunnen rijden, maar wel super braaf dat Sofie toch door blijft gaan! Wel raar trouwens dat ze je niet even gebeld hebben dat je finale mocht rijden.
@Vief: Grappige foto's van Woll!
@Lotte: Balen dat Wolin het echt niet kan vinden met de nieuwe buurvrouw, hopelijk komt er snel een andere buur die Wolin wel mag!
@Corien: Leuke foto en fijn dat je zo'n lekker rondje hebt kunnen springen.

Ik zou vanmorgen eigenlijk ook naar wedstrijd gaan, maar kreeg de trailer niet van de plek af :o Er is bij ons wel weer aardig wat sneeuw gevallen en dat ging dus allemaal niet lukken, heb me dus maar afgemeld. Toen maar thuis even gedressuurd, maar meneer was fris zat :P Daarna nog naar een verjaardag geweest en met die mensen uit eten geweest. Het eten was op zich wel lekker, maar de bediening was echt barslecht. Nu lekker wat voor de tv hangen en niks meer doen, is ook wel eens even lekker. :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:32

Benthe hoe is het met je hand?
idd, dan is het veiliger om niet te gaan, als het thuis al niet lukt :)

Zo heb een topic gemaakt :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:12

@ LZ: Succes morgen!
@ Snoekiej: Vervelend ruzie, heb ik ook af en toe met mijn moeder, en zeker van die verwijten naar je hoofd krijgen is niet leuk :(:) . Is er niet een stalgenootje dat je paard even los kan gooien ofzo?
@ Heleen: Jammer dat het niet zo lekker ging.
@ Noor: Gefeliciteerd en leuk dat je door bent naar de regio.
@ Kim: Jammer dat het niet helemaal lekker ging maar fijn dat je toch tevereden bent.
@Vief: Leuke foto's.
@WL: Dat is niet fijn, kunnen ze die twenter niet omwisselen met een rustig paard ofzo?
@Corien: aan die foto's in je topic te zien gaat het wel goedkomen met jullie in de L.
@ JN: Dat is balen dat je niet wegkwam, maar als er bij jullie zoveel sneeuw lag is het mischien wel handiger om thuis te blijven.

Ik ben vanmiddag op wedstrijd geweest in Zuid-beijerland, we gingen pas om 2 uur weg dus dat beetje sneeuw/ijs wat er lag was allang gesmolten gelukkig. Het 1ste parcour ging niet zo lekker, was een erg bochterig en krap parcours, niet echt ons ding met een slungel van 1.74, en we konden ook niet een lekker ritme vinden dus 2 balken eraf. Het tweede parcours was hetzelfdeparcours, nu iets fijner in 1 tempo gebleven en 1 balk eraf, maar nog niet echt fijn. Mijn instructeur heeft het 2de rondje gezien, en zei dat ik goed aankwam voor de hindernisen maar op de oxers teveel ging toerijden waardoor ik mijn afstand kwijtraakte. Komt wel een beetje door mezelf, door onze landing in die oxer een paar maanden geleden vind ik ze nog steeds een beetje eng. Bam die stopt "nooit" voor een hindernis, wat over het algemeen erg fijn is, maar aan de andere kant vervelend omdat ik weet dat wanneer hij er niet goed voorkomt het toch zal proberen, en mischien wel door de hindernis springt.

Achteraf gezien heb ik dus meer overgehouden aan die sprong dan Bam ;) , want die aarzelde geen moment en sprong rustig overal overheen 8-) , ook al reed ik hem er teveel op af.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:32

Evie, waar heb je gesprongen in ZB?
Was sander er ook?
Is er voor de pony's ook daar springen?

Tanx ga mis wel buiten proberen naar het L te gaan. even zien hoe het in bodegraven gaat :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:40

Bij Manege de Mustang, ja Sander was er ook , omdat er niet zoveel deelnemers waren heb ik hem ook nog in het Z gezien, erg gaaf! Hij heeft me ook nog even geholpen met losrijden en commentaar gegeven op het 2de parcours, wel fijn want dan weet ik waar ik aan moet werken.
Het was ook voor pony's, die reden s'ochtends.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:41

Oh oke, dan weet ik dat wel handig!!
Leuk dat hij er ook was, welk paard had hij mee?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:45

ehm, welke niet bedoel je :Y)

Een stuk of 5/6 welke weet ik niet precies hoor

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:49

Oh oke, das wel leuk!!
Zal me flimpje naar hem op sturen :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:50

Succes morgen Ilse!
Jammer dat je niet echt een fijn gevoel had Kim, en dat je niet wist dat je ook finale had mogen starten.
Jammer dat het niet zo goed ging Heleen
Gefeliciteerd Noor!
Wat raar Lotte, valt het de staleigenaar ook niet op dat Wolin zo raar erop reageert?
Wat rot dat de stoppen eruit waren gevlogen Corien
Leuke foto's Vief!
Balen van de ruzie Shanouk. Ik heb ook regelmatig ruzie maar maak het er ook echt zelf naar :o . Puberen :))
Balen dat je niet weg kon Benthe :(:)
Jammer dat je niet echt ritme kon krijgen Evie

Pff, vanmiddag was het echt druk bij de buurman (daar rijd ik in de binnenbak).
Mijn oude buurmeisje kwam er te rijden, mensen die daar altijd helpen hebben 2 dochters waarvan er 1 ging rijden, en ik was er met Kino. Dat ging allemaal goed. Toen had ik Ul snel opgehaald, ondertussen was de dochter eruit en waren ze een jonge B pony aan het longeren en die wilde niet zo goed lopen, dus moesten ze de hele tijd met de longeerzweep achteraan, buurmeisje reed nogsteeds. Dat kon Ul niet verwerken dus zijn in turbospeed de bak 5 rondjes doorgegaan, toen had ik hem stil en schrikt hij weer, na 4 rondjes stond hij stil en ben ik afgestapt&heb hem op de wasplaats gezet, ze waren toch bijna klaar met longeren. Toen even op de tuiger van oude buurmeisje gereden, wat een fijn dier. Super galop erop, dat was wat anders dan een snelle Ul :') . Toen kwam Lambertus Huckriede langs met 2 tuigers, wilde hij verkopen/ruilen met de buurman (ook tuigpaardenmens). Kon ik nog de bak niet in.
Vond het niet zo erg, was wel een fijne middag. Uiteindelijk kon ik erop en heb ik heerlijk gereden. Yoer ging ook fijn, maar toen was het even rustig.

De hele ochtend zijn we op pad geweest met Dwarrel voor de kar met de slee erachter. Echt leuk :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:59

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:04

Ik doe Vorstin nu ook al een tijd weer gewoon elke dag, maar zou handig zijn dat mijn moeder haar even wil doen als ik echt geen tijd heb. De staleigenaresse wil haar ook wel voor me loslaten, dat is het probleem ook niet. Maar ze moet nu ook écht iedere dag gemasseerd worden.
Mo, als we verhuizen blijft Vorstin gewoon op haar stekkie. Ik heb het er onwijs naar me zin, kan me echt niet voorstellen dat ik ergens anders zou gaan staan! Bovendien is er in Voorschoten (of dichtbij) ook niet echt iets geschikts. Ik blijf lekker op mijn stekkie :)
De ruzie is ze iig weer 'opgelost'. Ik ga voortaan gewoon nog steeds op maandag naar Vorstin. Als Vorstin beter is, kan ik misschien de staleigenaresse vragen of die Vorstin maandag wil doen: rijden of losgooien. Ik vind het wel fijn als die Vorstin ook af en toe rijd, dus misschien wordt het dan op maandag.

Wat balen Lotte :( Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent.
Ik kan me het gevoel helemaal voorstellen Evie! Heb het zelf ook wel eens (gehad). Fijn dat Bandido er iig geen last van had!
Lekker middagje Mirthe :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:13

Snoek wel lastig, idd.
Ik ga richting bed :wave:

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:13

Ritme probleem heb ik ook wel eens, maar komt vooral omdat Hetje dan knorrend de baan doorgaat en alles wil springen wat in z'n gezichtsveld is :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:29

Goedemorgen :D

Ach Mistid, heb ik met Gracia ook gehad. Ik weet vanaf toen dat ze bang is voor kleine bonte a-ponytjes }> . Durft er nu steeds dichter bij in de buurt te komen terwijl je geen braver ding als dat ponytje kan hebben, maarja mijn gele held op wollen sokken moet dat nog even uitvinden :=
Met de slee is wel leuk, alleen wij hebben geen pony's om in te spannen dus gingen we maar achter de auto :D

Maar nu moet ik na school, bijlezen doe ik wel als ik terug ben B-)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:49

Goede morgen!!

Pb dat had ik ook op 1 sprong :+ van 8 naar 9 in me flimpje wil de jackson richting 3 :+

Heeft hier weer licht gesneeuwt :(

Ga nu richting werk, :wave: