[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:43

Wooow super tof antonius! Dat is ooit ook mijn droom maar hier wek een 10 a 15 jaren plan :) ! Leuke omgeving daar ook! Proficiat, hopelijk is alles snel rond.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:44

Proficiat Antonius! Klinkt waw!
Ik hoop dat de hindernissen blijven staan voor t eventingkamp in de Paasvakantie, en dan ga ik dan wel n keertje trainen (om mezelf te troosten).
Gelukkig nog vervoer gevonden hanne! Super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:46

Zo proficiat :D Ben je van plan om daar ook les te gaan geven, of hou je het echt helemaal privé? Kunnen anders met en hoop bokkers eens meeten voor crossles ofzo :P

De brevetten-saga gaat door: mijn instructie twijfelde of mijn plastic ongebroken watertrens appelbitje toegestaan zou zijn voor de brevetten. Voor dressuur officieel mag het, net zoals mijn baucher-trens, dus even opgezocht.
Verrassing: de toegelaten en verboden bitten voor brevetten verschillen van de FEI-toegestane bitten voor dressuur :P En laten mijn appelbit en de baucher nou niet op de lijst van de brevetten staan...
Heb de VLP maar even gemaild voor verdere informatie.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:06

Haha Varekaj, je ziet het ale helemaal groots :P
In principe volledig privé, maar mijn man ziet zichzelf ook al klussen in het weekend om crosshindernissen te maken, dus wie weet komt er ooit wel mini-crossterreintje.

Voor brevet kijk ik trouwens niet zo streng... Dressuur alle soorten trens en springen alles wat fei ook toelaat.

Morgen nog minderhout met mijn witte, worden mooie weersomstandigheden :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:17

Oh wat een leuke toekomstplannen zeg! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:23

Goh, ik heb al een aantal keer de vraag gehad van mensen of ze mogen komen oefenen als ik vertel dat er een boomstam komt. Dus interesse is er wel denk ik. Hier in de regio zijn er dan ook amper tot geen geschikte terreinen. In ieder geval blijft het hoofdzakelijk privé én bovenal weiland, dus het moet ook passen. En het is gewoon een hele leuke afwisseling voor paardlief, dat telt ook zwaar mee. (en zo'n boomstam is een handig opstapje of bankje in de zomer 8-) ).

Ik zag bij de brevetten staan dat een ongebroken buigzame rubbertrens mag, een enkelgebroken trens en dubbelgebroken. Meer niet. Dan is de lijst van de FEI uitgebreider, en daar mag een buigzame rubber net weer niet, wel een metalen of plastic ongebroken trens. Beetje tegenstrijdig, aangezien op het blad van de brevetten stond "FEI kort uitgelegd". Kan het maar beter even vragen per mail, dan kan ik dat printen en meenemen. Voorlopig reageert hij iets beter op dat appelbitje dan op een ongebroken trens, dus wie weet! Het voelt in ieder geval als stabieler aan en rustiger.

Hanne kan in de laadbak van mijn camionette opzadelen als ze wil, dan blijft ze droog 8-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:46

Heb ik geluk! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 00:41

Zoo dat is echt de droom van iedere ruiter! Ben ook wel benieuwd nr een foto!

Toen ik mijn brevet ging doen keken ze ook niet naar de bitten.

Heel veel succes in Minderhout of Waregem! Ik duim voor jullie & natuurlijk ook al de rest die op wedstrijd gaat! Ik ga misschien even naar minderhout kijken!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:17

wow Antonius! dat lijkt me helemaal het einde. gefeliciteerd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:26

Hoe was minderhout?

Hier goeie cross gehad, ze deed alles heel goed :D, happy me! Juist in dressuur had ze spook gezien.
Op nr volgende week, mijne comeback op nationaal 8-).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 19:33

Ohh wat goed!

Welke is het volgende week?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:36

Waregem :)!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:31

Bedankt Madelene :)

Wij zijn terug van minderhout, was er eigenlijk wel over om te gaan rijden... Gans de dag strontregen, camion me moeite op de baan te houden door de zware wind, een zeer zware modderbodem in de cross die op de heuvels gevaarlijk glad lag. Maar ale, we hebben het weeral gehad. Dressuur was ze te fris, had 2 dagen niet kunnen rijden door alle rompslomp thuis en ze was te heet. Voor het eerst in 4 jaar ofzo heeft ze gebokt :+
Cross heb ik bewust traag gereden door de slechte bodem, 1 minuut buiten tijd, maar wel foutloos. Er was trouwens niemand binnen tijd. Jumping was binnen, 1 balkje op de 1, nadien meer ritme gevonden en dan sprong ze heel goed.
Ben blij dat ze zo een fijn gevoel gaf in de cross, ze was ook helemaal niet moe dus ze heeft niet teveel afgezien op de bodem.

Goed gereden precies PP! We zien elkaar sowieso dan volgende week!

Hanne, heb op jouw FB gelezen dat het ook super ging? Proficiat ook voor jou!

Seizoen is precies goed gestart voor ons allemaal! Denk dat de paarden er ook zin in hebben na enkele maanden pistewerk!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:48

Lag het daar modderig? Herinner het mij daar vrij zandiger. Tof gedaan iig!

Hier ook in de regen gereden. Gelukkig viel toen de wind nog mee. Bij Hanne was het droog mr de wind echt vreselijk :7. Khoop dat we het slechte weer dan al weer gehad hebben voor dit seizoen, laat het nu mr droog zijn :P.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:50

Zand + water = modder he :P

En veel zand en extreem veel water = niet zo fijn :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:53

Aya haha mr in zand kan het water snel weg :D, mr tzal zoveel geregend hebben dat het niet snel genoeg weg kon :D.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:07

Ik zeer tevreden over vandaag! :D Nu geen twijfels meer om volop de occ 80 te starten! :D We gaan met beide voetjes op de grond blijven, maar eind dit seizoen eens 't nationaal te rijden zou echt wel geweldig zijn! :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 21:22

Wat goed! Nu heb je uw eerste kwalif voor de 1* binnen! Nog 2 te gaan en we zien elkaar misschien in Maarsbergen!

Wij gaan volgend weekend op Jumping. Ben eens benieuwd

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:28

Super! Goed gedaan allemaal! Wat een hondenweer idd... Kan alleen maar beter worden!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:30

Heb besloten dat ik probeer naar arville te gaan, maarsbergen zal te vroeg komen en nu we ook ons huis te koop moeten zetten, vrees ik dat ik toch wat minder tijd zal hebben om te trainen. Maar het was me vandaag idd op die kwalificatie te doen, vandaar dat ik ook helemaal niet voor de tijd gereden heb, dus wel blij dat dit toch al binnen is!

Welke hoogtes ga je springen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 21:36

90 mt blits & 90 en 1m met cas

Jammer dat je wss niet naar maarsbergen kan! Is wel een hele leuke, maar Arville is ook leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:53

Ik ben dan toch niet de enige die gevochten heeft met de wind vandaag op de baan, dedju zeg. Hanne heeft het inderdaad goed gedaan :j

Icaro is vandaag wéér een ijzer kwijtgespeeld. Ik laat hem 5 (!!) minuten los op de piste, na 3 passen galop *klak* en hopsa, dag ijzer. Opnieuw de voet vooraan die als 1e al eens eens ijzer was verloren, hij wisselt het elke keer af en altijd als het er zo'n 2 weken onder zit. De smid is dinsdag pas geweest voor zijn andere voet, die mens gaat mij zo hard vervloeken.
Toch eens kijken voor een alternatief. Dit is geen doen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:09

Amai ja Varekaj! Niet zo lang toen je vertrok, loeiharde windhoos! Moest nog aan je denken met je camionette!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:10

Vandaag door nervositeit het belangrijkste vergeten, de vijzen. -O- Ik vervloekte mezelf!
Maar Helene was mijn reddende engel! _/-\o_

Nu de vijzen effectief gestoken waar dat ik ze zeker niet meer vergeet. :P
Laatst bijgewerkt door Hanne_SP op 29-03-15 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 22:10

tegenwoordig bestaat er zo een setje, waar alles insteekt voor een ijzer terug te slaan, als het natuurlijk niet gebogen isofso. Moet je natuurlijk wel durven om de nagel er in te slaan